کاملا طبیعیست که سازندگان به دنبال این باشند که مقداری از سهم رقبای خود از بازار را تصاحب کنند و رقابت در دنیای فعلی کمپانیهای بزرگ به همین شکل صورت میگیرد اما رئیس اکس باکس نظر متفاوتی در این خصوص دارد و چنین چیزی در مورد Xbox صدق نمیکند. فیل اسپنسر تمرکزش بر روی رشد هر چه بیشتر صنعت گیمینگ با کار بر روی قابلیتهایی مانند میان ذخیره ها و میان بازیهاست. اسپنسر اعلام کرده که علاقمند به شکست دیگر پلتفرمهای بازی نیست تا بدین صورت، اکس باکس بهتر از رقبا به نظر برسد. وی ترجیح میدهد که که گیمرها جدا از مسئله اینکه کاربر کدام پلتفرم هستند، بتوانند باهم به رقابت بپردازند و دیتای بازیهای خود را بین پلتفرمهای گیمینگ مختلف جابجا کنند.
تمرکز رئیس اکس باکس بر روی رشد صنعت گیمینگ
همچنین اسپنسر اضافه کرده است که جنگ بین کنسولها، خصوصا با ساخت موانع ساختگی کمکی به رشد صنعت گیمینگ نمیکند. این نوع رفتار از سوی کمپانیهای گیمینگ صرفا به آنها آسیب میرساند و در نتیجه گیمرها ممکن است دیگر پلتفرمهای بازی را خریداری نکنند چرا که نمیتوانند با دوستان خود از پلتفرمهای دیگر به بازی بپردازند. اسپنر در گذشته اعلام کرد که آمازون و گوگل را به عنوان رقبای جدید در صنعت گیمینگ میبیند و مدعی شد رقبای کنسولی آنها که نینتندو و پلی استیشن باشند، ابزار لازم برای رقابت در فضای ابری را در اختیار ندارند. مایکروسافت بیش از 10 سال بر روی زیر ساخت ابری Azure سرمایه گذاری کرده که این سرویس تبدیل به یکی از مهم ترین برتریهای این کمپانی در مقابل رقبا شده است.
علاوه بر آمازون و گوگل، فیل اسپنسر انویدیا را نیز به عنوان یک رقیب در نظر گرفته است. GeForce Now اکنون به عنوان یکی از بهترین سرویسهای گیمینگ ابری شناخته میشود و کاربران با یک کارت گرافیک RTX 3080 Ti میتوانند با پرداخت 100 دلار به ازای 6 ماه، بازی ها را در رزولوشن 1440p با سرعت 120 فریم بر ثانیه یا 4K HDR با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا و تجربه کنند. در حال حاضر سرویس گیمینگ ابری مایکروسافت بر روی اندروید، اکس باکس وان، اکس باکس سری اس/اکس در دسترس است اما قرار است برای تلویزیونها نیز عرضه شود.
دیدگاهتان را بنویسید