توسعه دهنده Melhem Sfeir که قبلا قابلیتهای سیستم Nanite موتور بازی سازی جدیدی Epic را به نمایش گذاشته بود، دموی فنی جدید و خارق العاده آنریل انجین 5 روی کارت گرافیک GeForce RTX 3070 به اشتراک گذاشته است. در این دمو ما شاهد نمایش سیستم نور پردازی Lumen، متریالهای نسل بعدی و اسکن اشیا با کیفیت بالای Quixel هستیم.
همانطور که گفته شد Melhem Sfeir قبل از این پتانسیل سیستم هندسی Nanite در Unreal Engine 5 را به خوبی نشان داده بود و حالا یک دموی فنی جدید از UE5 را منتشر کرده. دموی جدید یک پیاده روی کوتاه در روستای سه بعدی متعلق به Sketchfab است اما بهبودهای غیر قابل وصفی توسط سیستم نور پردازی Lumen با رهگیری پرتو سخت افزاری روی آن اعمال شده.
- ساخت بازی STALKER 2 توسط آنریل انجین 5
- Unreal Engine 5 معرفی شد: نمایشی خارقالعاده از گرافیک نسل بعد بر روی پلی استیشن 5
دموی فنی خارق العاده آنریل انجین 5
Sfeir توضیح داده که دمو Metaverse او روی سخت افزار قدرتمند نسل حاضر اجرا شده جایی که ما شاهد کارت گرافیک GeForce RTX 3070 و همچنین 32 گیگابایت حافظه رم هستیم. Metaverse با 80 الی 90 فریم بر ثانیه در وضوح 1440p اجرا شده و البته که فناوری DLSS روی آن لحاظ و فعال شده است.
این توسعه دهنده عملکرد و ویژگیهای بصری دموی فنی خود را با ترکیب Lumen و Nanite وارد فاز تازهای کرده، دو تکنولوژی رندرینگ که در قلب Unreal Engine 5 هستند. Lumen نور پردازی و بازتابها را فراهم میکند که به لطف کارتهایی مانند GeForce RTX 3070 با پشتیبانی سخت افزاری Ray Tracing بهتر نیز میشوند. Nanite اما از طرف دیگر یک راهکار نسل بعدیست که نیاز به کم کردن تعداد چند ضلعیها در اسکنهای سه بعدی با ضلعهای بالا را از بین میبرد و نیازی به استفاده از LOD مشهای بی کیفیت نیست. نتایج به نمایش گذاشته شده در Metaverse به خوبی این فناوریها را نشان میدهند.
Sfeir به NBC گفته که ما باید منتظر بازیهایی با چنین کارت گرافیکهایی در کنسولهای نسل بعدی پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس باشیم.
خیلی خوب بود ولی هنوز مصنوعی بودنش کاملا مشخصه
احتمالا Unreal Engine 10 که حدود 30 سال دیگه میاد کاملا طبیعی باشه