مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سرویس گیمینگ ابری است؛ این خبر در روز گذشته به طور رسمی تائید شده و حاکی از آن است که این غول نرم افزار و کنسول های بازی، در رقابت با سرویس هایی همچون Sony PlayStation Now و Nvidia Geforce Now اقدام به راه اندازی این سرویس خواهد کرد. سرویس گیمینگ ابری یا بازی تحت Cloud چیست؟ در این سرویس کاربران و گیمرها به یک سرویس فضای ابری و سرور پر سرعت متصل شده و بازی آنها بدون نیاز به سخت افزار قدرتمند خانگی رندر می شود. بدیهی است که برای استفاده از چنین سرورهایی نیازمند اینترنت پر سرعت خواهیم بود.
تیم مهندسی جدید با مدیریت Kareem Choudhry آغاز به کار کرده است؛ این مهندس پیش از این نیز در بخش XBOX مشغول به کار بوده است. مایکروسافت در حال افزودن یک کتابخانه بسیار بزرگ به این سیستم سرویس دهنده ابری است که شامل بازی های بسیار زیادی خواهد بود. این شرکت معتقد است که 2 میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند از طریق سرویس های آنلاین به انجام بازی خود مورد علاقه خود بپردازند.
سونی سرویس PlayStation Now را در سال 2014 و انویدیا Geforce Now را در سال 2015 معرفی کردند. پیشبینی می گردد که سرویس رندر ابری مایکروسافت تا 3 سال آینده به طور کامل آماده بهره برداری باشد.
اقایون یه خبر خوش برید پلی پاد بازی کنید به صورت ابری و بدون سخت افزار تو گوگل سرچ کنید: پلی پاد
آی گفتی
فکر کنم تا 4 سال دیگه اون روز خوب فرا برسه =smile
به اون یه روزِ خوب که قرار هست بیاد امیدوار باش ، نزدیکتز از هر موقعیه بهمون 😉
چه شود اگر بشود
دیگه میریم که کلا همه چی آنلاین باشه میریم به سوی آسایش بیشتر
البته اینجا که نمیشه با این سرعت افتضاح اینترنت و هزینه های کمرشکن ولی واقعا ایده هوشمندانه و جالبی هست