بازی «سگهای نگهبان: لژیون» (Watch Dogs: Legion)، بهعنوان یک بازی جهانباز باید موارد زیادی را بهدرستی به نمایش بگذارد و یکی از مهمترین آنها، نقشه است. نهتنها از لحاظ وسعت، بلکه از لحاظ تراکم و همچنین تنوع و احساس زنده بودن هم باید حرفی برای گفتن داشته باشد. این همان چیزی است که بازیهای قبلی این مجموعه هم باید انجام میدانند، اما لژیون در مقایسه با آنها چقدر موفقتر خواهد بود؟ در ادامه خبر با سختافزارمگ همراه باشید.
توسعهدهندگان لژیون در هفتههای اخیر دربارهی فضای پرجزئیات لندن و طراحیهایی که اجرای دوباره و دوبارهی بازی را ممکن میکنند، صحبت کردهاند. مدتی پیش «کیتلین ترمبلی»، طراح اصلی داستان، دربارهی فضاسازی بازی با «The Gamer» صحبتهایی داشته است. طبق گفتههای او، اگرچه نقشهی لژیون تقریبا به اندازهی دو بازی قبلی است، اما از تنوع و احساس زنده بودن بیشتری برخوردار خواهد بود. او گفته:
«با اینکه مقایسه کردن کار سختی است، اما بهنظر من آنها شبیه به یکدیگر هستند، اما لندن سرشار از زندگی است و ما بسیاری از بخشهای واقعی لندن را برای بازی کردن در اختیار داریم، که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند و از یکدیگر مجزا هستند.
«با سفر از «وستمینستر» به «کامدن» شما این جابهجایی را کاملا احساس میکنید، در نتیجه نقشه احساس واقعی، زنده و بزرگ بودن دارد. این تفاوت در مردم هم قابل تشخیص است، برای مثال در وستمینستر بیشتر مردم شبیه به توریستها و تاجران و کارمندان هستند اما در کامدن تنوع بیشتری را شاهد هستیم و این نشان میدهد که نهتنها نقشهها، بلکه مردم هم با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین نقشهها و دنیای بازی برای من احساس کامل بودن دارند، به این دلیل که واقعا کامل هستند.»
سگهای نگهبان: لژیون قرار بود در مارس 2020 منتشر شود، اما اخیرا با تاخیر مواجه شد و تاریخ انتشار مشخصی ندارد. البته به گفتهی یوبیسافت این بازی همچنان برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است. شاید این تاخیر پیش آمده موجب ناامیدی طرفداران شود اما سازندگان بازی اعلام کردهاند این تاخیر فرصت خوبی برای آنها خواهد بود تا کیفیت بازی را بیش از پیش بالا ببرند.
دیدگاهتان را بنویسید