موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

پردازنده مرکزی

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

Avatarتوسط محمد کرماجانی ·2 شهریور 139822 اسفند 1398· 79

کامپیوتکس 2019 را به یاد دارید، زمانیکه اینتل اشاره کرد آنها از بنچمارک‌های مختلف برای عملکرد در دنیای واقعی و معمول استفاده خواهند کرد تا پردازنده‌های خود را در مقایسه با محصولات رقیب آزمایش کند. خب حالا این شرکت چندین اسلاید را منتشر کرده که نشان می‌دهد لاین آپ نسل نهم آنها در همه چیز سریع‌تر و بهتر هستند، به غیر از Cinebench.

تست‌های دنیای واقعی اینتل شامل محبوب‌ترین برنامه‌های استفاده شده توسط کاربران است. هدف از این تست‌ها فراهم کردن کارایی واقعی در برنامه‌ها بجای تست‌هاییست که تنها یک هدف خاص را دنبال می‌کنند تا کاربران راحت‌تر تصمیم گیری کنند. اینتل ادعا می‌کند در حالیکه AMD و همچنین خود آنها از نرم افزار Cinebench به منظور ارزیابی عملکرد پردازنده‌ها استفاده می‌کنند، به شکل وسیعی توسط منتقدین استفاده شده اما تنها 0.54 درصد کاربران تا به حال از چنین نرم افزاری بهره برده‌اند.

حالا اینتل داده‌های مربوط به عملکرد این تست‌ها را منتشر کرده و نتایج جالب توجه هستند. یک بار دیگر باید بگوییم که اینتل ادعا می‌کند آنها از اپلیکیشن‌هایی استفاده کرده‌اند که کاربران به شکل معمول و روزانه از آنها بهره می‌برند؛ این تست‌ها در واقع استفاده از یک رایانه شخصی مصرف کننده را بهتر از چیزی مانند Cinebench که برای هدف خاصی طراحی شده (برای دسکتاپ‌های سطح بالا و پلتفرم‌های ایستگاه کاری) نشان می‌دهند. اینتل بدون شک به سراغ اعداد بخش مصرف کننده رفته و از خیر عملکرد و ارزش پردازنده‌های بالا رده یا HEDT گذشته است.

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

یکی از بنچمارک‌های استفاده شده در Sysmark که شامل لیستی از برنامه‌هایی با بیشترین استفاده است یا طوری که اینتل آن را خطاب می‌کند، برنامه‌های دنیای واقعی. اجازه دهید مستقیم به سراغ نتایج برویم، اینتل پردازنده‌های سطح بالای Core i9 و Core i7 نسل نهم خود را با سریع‌ترین پردازنده حال حاضر تیم سرخ Ryzen 9 3900X مقایسه کرده است. چیپ Intel Core i9 9900K از هشت هسته و شانزده رشته پردازشی بهره برده در حالیکه Ryzen 9 3900X از 12 هسته و 24 رشته سود می‌برد.

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

در Sysmark 2018 که شامل عملکرد برنامه‌های دسکتاپی ویندوز است، Core i9 9900K تقریبا 7 درصد و Core i7 9700K نزدیک به 3 درصد سریع‌تر از AMD Ryzen 9 3900X بودند. در بازی‌های AAA پردازنده Core i9 اینتل 6 درصد و Core i7 نیز 2 درصد سریع‌تر از مدل 12 هسته‌‌ای تیم سرخ بوده‌اند. در بنچمارک متمرکز بر محاسبات (SPECrate2017_int_base 1T) عملکرد تک هسته به ترتیب 9 و 6 درصد برای Core i9 و Core i7 بهتر بوده. در عملکرد اینترنت (WebXPRT 3 – Edge) چیپ Core i9 تقریبا 3 درصد سریع‌تر و Core i7 برابر با Ryzen 9 3900X است. در آخر نیز ما شاهد بنچمارک چند رشته‌ای Cinebench R20 هستیم، جایی که Core i9 توانسته عملکردی در حد 0.65 و Core i7 نیز 0.49 را در مقایسه با Ryzen 9 3900X بدست آورند. بنچمارک Cinebench تنها قسمت این رقابت بوده که پردازنده AMD توانسته پیروز باشد، در حالیکه Core i9 در تمام بنچمارک‌های دیگر برتر بوده.

در تست گیم به خصوص، AMD تنها در دو بازی Assassins Creed: Odyssey و Ashes of the Singularity بهتر بوده در حالیکه Core i7 9700K بهتر از رقیب خود در اکثر عناوین کار کرده و در باقی آنها نیز برابر بوده. اما بنچمارک‌ها تنها قسمتی نبوده‌اند که اینتل پردازنده‌های خود را با نمونه‌های AMD مقایسه کرده است.

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

اینتل همچنین از یک بنچمارک شبیه سازی استفاده کرده تا عملکرد IMC یا کنترلر حافظه خود را نشان دهد. در این تست Core i7 9700K توانسته این شبیه سازی را در مدت 15 دقیقه به اتمام برساند، در حالیکه AMD Ryzen 9 3900X در 17 دقیقه موفق به انجام این کار شده. این تست بخصوص به شدت به حافظه متکی است و اینتل ادعا می‌کند که Infinity Fabric تیم سرخ تاخیر هسته به DRAM تا 75ns دارد و تاخیر هسته به هسته 78ns. در حالیکه Intel Core i7 9700K تاخیر DRAM تنها 62ns و هسته به هسته 44ns دارد.

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

همچنین داده‌های مقایسه‌ای سرعت کلاک تبلیغ شده و واقعی پردازنده‌های AMD و Intel نیز در اینجا حضور دارند. اینتل یک بار دیگر ادعا می‌کند، با استفاده از قسمت‌های کوچک نقد و بررسی‌ پردازنده‌های رایزن 3000، که پردازنده‌های آنها می‌توانند به فرکانس بوست بالاتری نسبت به AMD روی تمام هسته‌ها دست پیدا کنند. اینتل می‌گوید که پردازنده‌های رایزن نمی‌توانند در زمان اورکلاک همان فرکانس تک هسته را روی همه هسته‌ها داشته باشند.

حالا در حالیکه این بنچمارک‌ها جالب توجه هستند، من (نویسنده منبع) دوست دارم به نقد و بررسی‌های وب ‌سایت خودمان و باقی وب سایت‌های تکنولوژی درباره سری رایزن 3000 اشاره کنم که تصویری کاملا متفاوت را نشان می‌دهند. ما مدل‌های رایزن 3000 را به عنوان رقابتی‌ترین لاین آپی که AMD تا به حال تولید کرده شناخته‌ایم، با عملکرد بی نظیر در تک رشته و حتی بسیار بهتر از چند رشته، چیزی که اینتل کاملا آن را در تست‌های دنیای واقعی خود نادیده گرفته است. دوباره چنین مطالبی از اینتل بیشتر شبیه شیرین کاری‌های تبلیغاتی بوده تا ذهن مصرف کنندگان را به سمت خود معطوف کند، اما سهم بازار در حال حاضر چیزی نیست که دلخواه اینتل باشد.

اینتل: AMD کار بزرگی انجام داده اما ما همچنان بهترین پردازنده‌ها را در اختیار داریم

با تکرار ادعاهای مطرح شده در اسلایدهای بالا، جناب Troy Severson از اینتل در طی گیمزکام 2019 به PCGamesN گفت که آنها همچنان بهترین پردازنده‌های بازار را در اختیار دارند با اینکه دستاورد AMD در کاهش فاصله را قبول پذیرفته‌اند.

اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

یک سال پیش زمانیکه ما Core i9 9900K را معرفی کردیم، از آن به عنوان سریع‌ترین پردازنده گیمینگ دنیا یاد شد. صادقانه بگویم چیزی تغییر نکرده است. این پردازنده همچنان سریع‌ترین مدل گیمینگ دنیاست. من فکر می‌کنم شما اخیرا اخبار زیادی را از سمت رقیب ما شنیده‌اید، اما زمانیکه ما تست‌های دنیای واقعی را انجام می‌دهیم و نه تست‌های مصنوعی، که چگونه این بازی‌ها در پلتفرم ما عمل می‌کنند شما متوجه عملکرد خوب Core i9 9900K در برابر Ryzen 9 3900X می‌شوید. حتی با اینکه آنها از یک مدل 12 هسته‌ای استفاده می‌کنند و ما از 8 هسته.

پس دوباره باید تکرار کنم که شما چیزهای زیادی از رقیب ما می‌شنوید. من بسیار صادق هستم، خیلی بی پرده می‌گویم که هِی آنها کار عالی در کم کردن فاصله انجام داده‌اند، اما ما هنوز بهترین پردازنده‌های صنعت را برای گیمینگ در اختیار داریم، و قصد داریم این برتری را حفظ کنیم.

چند ماه قبل یک یادداشت داخلی از اینتل به بیرون درز کرد که نشان می‌داد آنها از پیشرفت AMD با پردازنده‌های Ryzen، Ryzen Threadripper و EPYC مطلع هستند و آنها را یک خطر بزرگ در سال‌های آتی برای پردازنده‌های خود نامیده بودند. در همین حال AMD سهم بازار بیشتری را در بخش‌های مختلف از جمله سرور، دسکتاپ و نوت بوک‌ها از اینتل گرفته. AMD همچنین به تازگی پردازنده‌های سرور نسل دوم EPYC را عرضه کرده که تقریبا در تمام بخش‌ها سری Intel Xeon را پشت سر گذاشته‌اند. این دیگر یک راز نیست که اینتل همچنان با فناوری 14 نانومتری خود برای مدل‌های دسکتاپ تا سال 2020 ادامه می‌دهد، در حالیکه AMD می‌تواند لیتوگرافی پیشرفته‌تر 7nm+ را در همان سال مورد استفاده قرار دهد. تا زمانیکه اینتل تغییر بزرگی را در بخش دسکتاپ انجام ندهد، تیم سرخ می‌تواند جایگاه خوب خود در بازار را در مقابل رقیب خود حفظ کند.

برچسب‌ها: AMD, cpu amd ryzen 3000, intel, اینتل, پردازنده amd, پردازنده amd ryzen, پردازنده intel, پردازنده اینتل, پردازنده های نسل نهم اینتل

امتیاز: 1.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. سلطه چین بر صنعت تولید تراشه تا سال 2030
  2. بررسی تأثیر فیلترشکن بر مصرف باتری گوشی و راهکارهای کاهش آن
  3. درایور جدید Adrenalin 25.6.3 برای کارت‌های گرافیک AMD منتشر شد
  4. کارت گرافیک ROG Astral RTX 5090 OC ایسوس رکورد جهانی Port Royal را شکست
  5. چرا باتری های سیلیکونی گوشی‌های اپل و سامسونگ راه پیدا نکرده‌اند؟

مطالب مرتبط ...

  • کارت گرافیک Radeon RX 6600 سافایر 0

    قرارگیری کارت گرافیک Radeon RX 6600 سافایر در لیست خرده فروشی پیش از عرضه

    Avatarتوسط شاهین رفوئی · 6 مهر 1400 · 6 مهر 1400

  • پردازنده Core i9 12900KS 0

    پردازنده Core i9 12900KS در بنچمارک Cinebench – بهتر از Ryzen 9 5950X

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 28 اسفند 1400 · 28 اسفند 1400

  • 5

    یک مدیر جدید ایرانی در AMD: آقای سعید مشکلانی

    Avatarتوسط امیرحسین آریایی · 6 شهریور 1397 · 6 شهریور 1397

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

79 دیدگاه

  • دیدگاه50
  1. Avatar Nikpire گفت:
    3 شهریور 1398 در 8:02 ب.ظ

    منبع سایت شهر سخت افزار بود. این فرکانس بوست هم یه دلیل براش پیدا کردم چند وقتیه msi خیلی سمت amd نمیره تو لپتاپ که amd رو ول کرد خبرشو سخت افزار مگ هم گذاشت قبول میکنم که این حرفم درست نبوده وام‌اس‌ای چند وقتیه دوروبر amd نمیچرخه زیاد حالا دلیلشو نمیدونم ولی خب من ازین طرف قضیه مطلع نبودم مرسی که گفتی!

    پاسخ
  2. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:27 ب.ظ

    لطفا منطقی باشید ، این یک مقایسه بی طرفانه و حرفه ای از سمت اینتل هست و حتی خود من که طرفدار اینتل هستم ، فکر نمی‌کردم عملکرد AMD در نسل سوم رایزن ها تا این حد پیشرفت کرده باشه و به لطف این مقایسه کاملا حرفه ای که حوزه نرم افزارهای پرکاربرد توسط اینتل آماده سازی شده ، تونستم به این مهم دست پیدا کنم. منم مثل اینتل بهشون تبریک میگم و همون‌طور که پایین تر هم گفتم تلاششون جای تقدیر داره.

    هیچ کجای این مقایسه در مورد جاهای دیگه سخنی گفته نشده و انواع تست بنچمارک ها هم در این مقایسه وجود داره (نمی‌دونم اصلا متن رو مطالعه کردید یا خیر!!!).

    با احترام

    پاسخ
  3. Avatar سعید گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:12 ب.ظ

    خود زنی به سبک اینتل همه دروغ میگن فقط من راست میگن همه سایت سخت افزار یوتبرها حتی خریدار ها همه همه امارا دروغه من خوبم =))=))=))=))=))

    پاسخ
  4. Avatar PEJMAN گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:11 ب.ظ

    رفیق کسی که 2600 داشته باشه در مورد AMD اینطور حرف نمیزنه
    خودتو برای بحث با ادمای چشم و گوش بسته خسته نکن=smile

    پاسخ
  5. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:10 ب.ظ

    دوست و هموطن عزیزم ، در اینجا ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:
    ۱) اینتل نمیگه که پردازنده هاش صرفا برای گیم مناسبه بلکه این مقایسه داره به ما میگه که این محصولات دوست داشتنی در کلیه سطوح کاربری موثر و پرقدرت عمل می‌کنند. (البته توضیحات تکمیلی در خصوص نسل جدید رایزن ها رو پایین تر خدمتتون عرض کرده بودم)
    ۲) بدون شک شما هم شنیدید که میگن همیشه کیفیت برتر قیمت بالاتر رو هم در پیش داره ، هر چند که ارزش محصولات اینتل در مقایسه با کارایی که ارایه میکنند واقعا عالی و مثال زدنی هست.
    ۳) در خصوص قیمت مین برد و کولر پردازنده هم ، قیمت مین برد های x570 نسبت به نسل قبلیشون کلی افزایش قیمت داشتند ، ضمنا پردازنده های اینتل تا i5 ها و حتی مدل های کم مصرف تر i7 رو به راحتی میتونید با همون کولر استوک استفاده کنید. مشکلی از این بابت وجود نداره.
    ۴) کسی که پردازنده پرچمدار میخره ، بدون شک خوب می‌دونه که باید از یک خنک کننده خوب در کنار قابلیت های پلتفرم غنی اینتل استفاده کنه. مثل خریدارانی که R3900 و یا تردریپر ها رو خریداری میکنند و یک کولر خوب هم همراهش خریداری میکنند تا نهایت کارایی رو از پردازندشون دریافت کنند.

    و من الله توفیق.

    پاسخ
  6. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:00 ب.ظ

    بله ، دو دوست بنده پلتفرم رو بصورت استاندارد با قطعات سازگار (از جمله رم ها) اسمبل کردند و به مشکل برخوردند ، یکیشون R7 1700X که از نسل اول بود خریداری کرده بود و اون یکی هم Threadripper 2950x.

    البته جفت این سیستم ها قبل از نسل سوم رایزن ها بودند و از عملکرد نسل سوم اطلاعی ندارم.

    پاسخ
  7. Avatar سعید گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:00 ب.ظ

    شما اول یک حساب کاربری بساز بعد بیا ناظر سایت شو

    پاسخ
  8. Avatar سعید گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:58 ب.ظ

    جالب شما سری HEDET پرچمدار حساب نمیکنید اونی که شما میگی سری mainstream هستش در ضمن شما بنجمارک های سایت anandtech رو میگی غیر واقعی بعد بنجمارک های من دراوردی اینتل میگی درست بابا تو خیلی خوبی بهتر یک سری به کانال های یوتیب بزنی اینکه من ازشون لینک نزاشتم فقط برای اینه مستقیم نمیشه به یوتیب دسترسی داشته باشی در اخر اگر شما قدرت بی چون چرا AMD نمبیند بهتر بیشتر مطالعه کنید همین قدر کافیه که اینتل مثل مرغ سرکنده خودش به زمین اسمان میزنه

    پاسخ
  9. Avatar PEJMAN گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:57 ب.ظ

    رفیق شمام بنا به دلایلی زود اعتماد نکن به هرکسی ….
    اینطور باشه منم i9 9900k دارم همیشه کرش میکنه دو بارم چیپست سوزونده….دو تا از شرکت هامونم 200 میلیون دادن جای اینتل تمام سوخت=)) منم اینقدراحت متونم اینتل رو بدنام کنم بدون مدرک
    شما اینقد زود باور نکن بدون هیچ سند و مدرکی یک دهه هست اینطور AMD رو همین طوری بدنام کردن

    پاسخ
  10. Avatar PEJMAN گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:54 ب.ظ

    ختم کلام
    اینتل میگه ما فقط تو بحث گیم برتری داریم.
    سی پی یو اینتل فقط به درد بازی میخوره که تفاضل قیمت کولر و مادربورد و خود CPU رو هم بخوای حساب کنی خرید اینتل ازششو نداره

    پاسخ
  11. Avatar سعید گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:52 ب.ظ

    این اطلاعات ناقص از کجا اوردی
    “خیلی مشکلات دارن نسل ۳۰۰۰ مثلا دیده شده خیلی‌هاشون به فرکانس Boost نمی‌رسن فقط ققط یک سایت ایرانی همچین خبر زردی پوشش داد اونم زیر نظر شخص معلوم الخالی سایت guru3d. تست کرد دیده از 14 مادبرد فقط 3 تا مادبرد مشکل دارند (بقیه همه بالای 4.465 بودند که مشکل نداره) که دوتا از اونا ارزونه مشکلی که در بوست گزارش شده انگشت اتهام به سمت مادربرد سازهاست
    [img]https://www.guru3d.com/index.php?ct=news&action=file&id=33267[/img]

    پاسخ
  12. Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:20 ب.ظ

    آقای bijanmortazavi شما گفتید دوستانتون سیستم رایزن با مشکلات فراوان داشتند.همونطور که دوستان گفتند کرش کردن دلایل زیادی میتونه داشته باشه از جمله برا سیستم های ای ام دی که رم سازگار هم‌مهمه.آیا شما مطمئنید دوستانتون سخت افزار های سازگار و سالم و نرم افزار وبایوس های بروز داشتند و عیب یابی کردند و به نتیجه نرسیدند؟

    پاسخ
  13. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 4:41 ب.ظ

    از نظر نرم افزاری با شما هم عقیده ام ، حتی در حین مطالعه این مطلب هم میشه کاملا به این موضوع که محصولات جدید AMD از نظر سازگاری نرم افزاری پیشرفت زیادی نسبت به محصولات گذشته داشتن پی برد.

    ولی از نظر معماری و کیفیت سخت افزاری محصولات اینتل یک سر و گردن بالاتر از محصولات رقبا هستن ، هر چند که از حق نمیشه گذشت و این پیشرفت AMD عالی بوده واقعا.

    پاسخ
  14. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 4:36 ب.ظ

    دوست گرامی هیچ شیرین کاری در کار نیست!
    این یک مقایسه کاملا بی طرفانه از طرف اینتل هست که اومده دو پرچمدار از دو شرکت رو با همدیگه مقایسه کرده.

    عمده کاربران بیشتر برای فعالیت های مولتی مدیا که شامل بازی ، تماشای فیلم و وبگردی و تا حدی برنامه نویسی میشه ، سراغ اسمبل سیستم میرن و مقایسه ای مثل این مقایسه اینتل کاملا درست و به جا هست. کسانی که پردازنده برای ورک استیشن و رندرگیری میخوان موضوعشون فرق می‌کنه هر چند که پلتفرم های اینتل در هر رده کاربری بهتر از محصولات رقبای خودشون هستن.

    با وارد شدن نسل بعدی محصولات اینتل رقابت بسی سخت خواهد شد …

    پاسخ
  15. Avatar متین گفت:
    3 شهریور 1398 در 1:31 ب.ظ

    اقای کرماجانی خدا بهتون صبر بده

    پاسخ
  16. Avatar متین گفت:
    3 شهریور 1398 در 1:23 ب.ظ

    امیدوارم ارزش صبر کردن داشته باشه 3950x
    دیشب یادم رفت بگم که سطحی وجود نداره که بگیم این پردازنده عملکردش خوبه یا نه
    سطح عملکردشو فقط به صورت نسبی میتونیم
    مقایسه کنیم

    پاسخ
  17. Avatar Russ گفت:
    3 شهریور 1398 در 12:41 ق.ظ

    هر تغییر عمده ای در معماری پردازنده در کنارش الزامی هست بهینه سازی های نرم افزاری مربوط هم انجام بشه در غیر این صورت مهم نیست پردازنده چند هسته یا رشته داره تا زمانی که اپتیمایز نرم افزاری چه اپلیکیشن ها عمومی یا بازی انجام نشه عملکرد با تغییرات در اعداد صورت نمیگیره و نیاز هست توسعه دهنده سافت ویر مربوط که در اینجا صحبت بر بازی هست بهینه سازی صحیح با توجه به تغییرات زیر ساختی پردازنده انجام بده و این حجم کد ها در انجین که قرار هست دیکود های مربوط انجام بده براش تعریف شده باشه , این بهینه سازی تنها فعلا محدود به اپ هایی همچون بنچمارک هایی هست که بر اساس پردازندهای مولتی کور یا حداقل 4 کور+ کد نویسی شده به همین دلیل هم اختلاف عملکرد دو پردازنده از این 2 برند در اپ هایی که این کد ها تعریف شده مشخص هست اما در بازی ها به دلیل محدودیت انجین ها و عدم بهینه سازی صحیح توسعه دهنده اختلافی فرضا بین 4 کور+ دیده نمیشه. مشخصا اگر رقابت و رقیبی برای اینتل وجود نداشت قطعا همچنان سرعت گسترش تکنولوژی خیلی پایینتر از حالا بود و تا سالهای پیش رو همچنان 4 کور نهایت پردازنده های دسکتاپ بود , AMD پدازنده هایی با قدرت خام بسیار بالاتر تولید کرده و مهم تر قیمت گذاری محصولات بسیار منطقی تر و مناسب تر هست و تنها زمانی تمام پرفورمنس از خلا وارد خروجی نهایی میشه که توسعه دهنده کدهای پیش نیاز و زیرساختی برای استفاده از رشته های پردازشی و تکنیکال بهینه کنه که این موضوع نیازمند اینه AMD روابط نزدیک تری با توسعه دهنده ها داشته باشه و سرعت این بهینه سازی ها بالاتر بره , سال 2020 این اختلاف عملکرد و بهینه سازی ها حتی بسیار بهتر هم میشه و به لطف کنسول های بازی نسل اینده و استفاده از پردازنده های 8 هسته و فرضا 16 رشته سرعت بهینه سازی در حجم انبوهی مخصوصا برای توسعه دهنده های نرم افزاری که به صورت مشترک بازی برای همه پلتفرم ها عرضه میکنن با اختلاف بهتر از امسال میشه چون با وجود حجم زیادی از سخت افزار ها در دسترس مصرف کننده ها توسعه دهنده به ناچار مجبور به ارتقا انجین پردازشی برای نرم افزارهای خودشون میشن. به جیب های خودتون احترام بزارید نه تحت تاثیر مارکتینگ اینترنشنالی قرار بگیرید که نتیجه این موضوع شده در ایران نه اینتل فن ها میتونن پردازنده های اندی تهیه کنند و نه AMD فن ها حداقل اکثریت هر گروه سعی بر این دارن که دیگری برتر بدونن , به عقیده و تجربه بنده این جنگ مربوط به اپتیمازیشن نرم افزاری هست و با گذشت زمان هاردویری مثل پردازنده های AMD جایگاهشون روز به روز بهتر از قبل میشه اگرچه همین الان هم سطح عملکرد ارائه داده شده در مقایس قیمت مثال زدنی هست.

    پاسخ
  18. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    3 شهریور 1398 در 11:20 ق.ظ

    بیخیال مهندس، گوش نمیدن 😀

    پاسخ
  19. Avatar Soren Rexha گفت:
    3 شهریور 1398 در 10:30 ق.ظ

    من AMD فن منطقی ایی هستم و در بعضی موارد ترجیحش میدم ولی خودم از lga1155 برا قیمت مناسبش استفاده میکنم و فکر نکنم پردازنده amd مناسب تر پیدا شه جز fx ها که TDP شون بالا هست یا خیلی داغ میکنن.(تروخدا کسی نیاد کامنت نده سوال پیچم کنه بگه که چرا رفتی اینتل خریدی) یعنی میخوام بگم، زمانی که Amd بهتر و بهینه تر نیست قبول دارم اقا! از اون طرف هم کارت گرافیک rx 570 دارم چون خیلی به صرفس درسته که TDPش یکم بالا هست ولی سر گرافیک موردی نیست.ولی اگه روزی بخوام برم ارتقا بدم سیستمو رایزن اسمبل میکنم.در این قضیه هم با اقای بیژن مرتضویی هم عقیدم.

    پاسخ
  20. Avatar Nikpire گفت:
    3 شهریور 1398 در 10:09 ق.ظ

    پیامو جند بار اسپم میکنی جه خبره:|
    بعدش من مثال زدم منظورمم از نصف اینه که جای یدونه14نانومتری دوتا 7 نانومتری زدن.
    بعدشم من عملکرد گیمینگ رو گفتم تو WSکه ای‌ام‌دی بهتره چون هسته‌هاش بیشتره !
    اکثر مردم واس گیم می‌خرن .

    پاسخ
  21. Avatar The Fanatic KILLER گفت:
    3 شهریور 1398 در 9:54 ق.ظ

    :smiley0 داداش قرص استامینوفن نیست که نصفش کنی! درضمن قبل نظر دادن مطمئن شو که نظرت مشکلی نداره بعد نظر بده. داداش مردم احمق که نیستن این همه وبسایت معتبر بنچمارک هاشون عکس قضیه رو نشون میده (به غیر از گیمینگ) چطور باید بیان حرف اینتلو قبول کنن.شک ندارم مثل قضیه چند ماه پیش که اینتل تو بنچمارک تقلب کرده بود (principled technologies) تو اینم دستش رو میشه

    پاسخ
  22. Avatar The Fanatic KILLER گفت:
    3 شهریور 1398 در 9:53 ق.ظ

    :smiley0 داداش قرص استامینوفن نیست که نصفش کنی! درضمن قبل نظر دادن مطمئن شو که نظرت مشکلی نداره بعد نظر بده. داداش مردم احمق که نیستن این همه وبسایت معتبر بنچمارک هاشون عکس قضیه رو نشون میده (به غیر از گیمینگ) چطور باید بیان حرف اینتلو قبول کنن.شک ندارم مثل قضیه چند ماه پیش که اینتل تو بنچمارک تقلب کرده بود (principled technologies) تو اینم دستش رو میشه

    پاسخ
  23. Avatar The Fanatic KILLER گفت:
    3 شهریور 1398 در 9:53 ق.ظ

    :smiley0 داداش قرص استامینوفن نیست که نصفش کنی! درضمن قبل نظر دادن مطمئن شو که نظرت مشکلی نداره بعد نظر بده. داداش مردم احمق که نیستن این همه وبسایت معتبر بنچمارک هاشون عکس قضیه رو نشون میده (به غیر از گیمینگ) چطور باید بیان حرف اینتلو قبول کنن.شک ندارم مثل قضیه چند ماه پیش که اینتل تو بنچمارک تقلب کرده بود (principled technologies) تو اینم دستش رو میشه

    پاسخ
  24. Avatar Hamid گفت:
    3 شهریور 1398 در 9:49 ق.ظ

    واقعا این متن براتون اینقدر مشکل بود ؟؟؟
    تمام این تست ها یه شیرین کاری از طرف اینتله که اومد یه پردازنده 12 هسته ی مخصوص ورک استیشن رو با یه 8 هسته ی مخصوص بازی مقایسه کرده .
    حتما میدونید وقتی که لیتوگرافی رو کوچک تر و هسته رو بیشتر می کنید بالا بردن فرکانس هم سخت تر میشه.
    اینتل هم این پردازنده رو در باری و کارهای روزمره ای که نیاز به فرکانس بالا داره تست کرده .??
    سوال دیگه ای داشتید در خدمتم .??

    پاسخ
  25. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 9:07 ق.ظ

    سپاس از اینکه دقت لازم رو نسبت به این موضوع معمول داشتید آقای کرماجانی عزیز.
    اگر اینگونه بوده ایرادی وارد نیست و در واقع این اوج امانت داری در هنگام نگارش رو از سوی شما میرسونه که جای تقدیر داره ولی همونطور که خودتون هم اشاره کردید کمی منظورتون رو بد رسونده بودید بخاطر همین بنده و دیگر عزیزان دچار سوء تفاهم شدیم.

    پاسخ
  26. Avatar morteza گفت:
    3 شهریور 1398 در 8:31 ق.ظ

    دوست عزیز ما راجب HEDET ها و سری X و extreme و این مدل ها اصلا صحبتی نمی کنیم … بیشتر این جنگ سر پرچمداران 2 تا شرکته توی اینتل پرچمدار در حال حاضر 9900k , 900kf . 9900 ks هستش ما همون 9900k رو در نظر میگیریم توی amd هم اشتباه نکنم 3800x و 3900x هستش …نکته ای هم که توی مطلب بالا ذکر شده بنچ مارک در شرایط واقعی هستش وگرنه از این جدول های بنچمارک زیاد دیدیم ….

    پاسخ
  27. Avatar Nikpire گفت:
    3 شهریور 1398 در 8:22 ق.ظ

    کلا ای‌ام‌دی تو عرضه نسل3000خیلی عجله کرد و خیلی از قبل بزرگنمایی کرد حرکت بچگانه‌ای کرد کلا!
    اینتل i7 9700k و 9900k بی‌شک بهترین پردازنده‌های گیمینگ هستند و 3900x به هیچ وجه تو گیم به اینا نمیرسه! سیلیکون بی‌کیفیت نتیجش همینه! که برای کم کردن هزینه استفاده شده.
    در واقع ای‌ام دی کار خاصی نکرده اومده سیلیکون ۱۴ نانومتری نسل 1000 رو نصف کرده شده دوتا سیلیکون مشکل اصلی هم اینه که نتونسته تاخیر رو از بین ببره و از نسل 1000 هم بد تر شده اومده مقدار حافظه cache رو 72mb کرده که خیلی تاثیر زیادی نداشته.
    ای‌ام‌دی نسل ۲ رو خوب زد و پیشرفت داشت ولی نسل ۳ رو خیلی سریع روانه بازار کرد و خیلی مشکلات داشت.
    خیلی مشکلات دارن نسل ۳۰۰۰ مثلا دیده شده خیلی‌هاشون به فرکانس Boost نمی‌رسن اصلا!اینا همش بخاطر کیفیت پایین سیلیکون هست.
    من فن نیستم خودم r5 2600 دارم ولی کاملا قبول دارم 9900k بهترین پردازنده گیمینگ ! تو گیم ۷ یا ۸ درصد بهتر از 3900x همچنین قیمت خودشو مادربردش کمتره.
    کلا ای‌ام‌دی خیلی عجله کرد وحرفاش درست از آب در نیومد بنظرم نسل 2000 مشکلات کمتری داره و خیلی بصرفه تره البته نه تو ایران !
    کسی هم که واقعا گیمره و فریم واسش مهمه باید نسل ۹ اینتلو بخره! چند تا فن بی‌منطق هی زیر پستا کامنت می‌ذارن! این مطلبو خیلی از سایتای ایرانی گذاشتن آقای کرماجانی هم چیزی از خودش در‌نیوورده !!!
    لطفا منطق داشته باشید!!!

    پاسخ
  28. Avatar محمد کرماجانی گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:55 ق.ظ

    متشکرم از توجهتون دوست عزیز.
    بنده هیچ نظری رو از خودم در متن وارد نکردم، بنده در متن نوشتم (نویسنده منبع) یعنی نظر نویسنده منبع اینطور بوده و بنده هیچ نظری درباره اینکه پردازنده نسل نهم اینتل یا نسل سوم رایزن چطور هستند رو جایی ننوشتم. بنده از این بابت که چنین تصوراتی نشه (نویسنده منبع) رو داخل متن ذکر کردم اما ظاهرا بد منظورم رو رسوندم.
    این تیکه از متن منبع رو براتون قرار می‌دم که از وب سایت WCCFTECH هست.
    Now while these benchmarks are interesting, I would like to state that our own reviews for the Ryzen 3000 series processors and those from other tech outlets paint an entirely different picture. We have recognized the Ryzen 3000 parts as the most competitive lineup ever delivered by AMD, offering superb single-threaded performance increases and even better multi-threaded boosts, something that Intel is completely dismissing in their ‘Real-World’ tests. Again, this feels more like a publicity stunt by Intel to shift the mindset of mainstream consumers but the market share isn’t in Intel’s favor at the moment.

    پاسخ
  29. Avatar محمد کرماجانی گفت:
    3 شهریور 1398 در 7:50 ق.ظ

    سلام و عرض ادب. بنده استاد نیستم البته و اطلاعاتم از خیلی دوستان کمتر هست.
    در این مورد اما بله به راحتی می‌تونید استفاده کنید در اکثر مواقع حتی 1 درصد هم نیست.

    پاسخ
  30. Avatar محمد کرماجانی گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:45 ق.ظ

    دوست عزیز بنده اشاره کردم که متن بالا متعلق به نویسنده منبع هست و نه بنده.
    بنده هیچ کلمه‌ای از خودم به متن اضافه نکردم.

    پاسخ
  31. Avatar sarshar گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:27 ق.ظ

    این جک 2019 :-)):-)):-)):-)) cpu های جدید amd خیلی قویتر هستند حتی پایین ردها ازبالا رده های اینتل قویترن بنجمارک ها را ببینید دوران خوش اینتل به پایان رسیده

    پاسخ
  32. Avatar BijanMortazavi گفت:
    3 شهریور 1398 در 6:14 ق.ظ

    عجب ترکیب دوست داشتنی رو انتخاب کردید.
    لایک به وجودت دکی جون 🙂

    #JustIntel 😡
    #AleaysIntel B-)

    پاسخ
  33. Avatar bahman.gol گفت:
    3 شهریور 1398 در 5:32 ق.ظ

    درود بر استاد بزرگوار جناب کرماجانی
    یه سوال داشتم : ایا میشه از XFX RX580 GTS OC 8GB تو بردهای قدیمی که pci express ورژن 2 دارن استفاده کرد ؟ تو نت یکم جستجو کردم فرق بین نسخه 2 و 3 تو بازی 3درصد اختلاف دارن ایا درسته؟ ممنون

    پاسخ
  34. Avatar سعید گفت:
    3 شهریور 1398 در 5:04 ق.ظ

    اولا به نویسنده یک سایت نمیگن ادمین اون برای کانال بیشتر استفاده میشه شما میگی فن بازی در اورد! اونوقتی که اقای اریایی میامد نظر خودش در لابه لای خبر میزاشت شماها کجا بود این بنده خدا که اشاره کرده نظر خودم و بقیه سایت هاست دوما پردازنده نسل ده اینتلم کاری از پیش نخواهند برد برو نتایج تست های پردازنده ده هسته ایش ببین به طور به پردازنده 8 هسته ای AMD میرسه همون 3900 برای پرچمدار اینتل کافیه نتایج میزارم ببین چطور پردازنده 16 هسته ای اینتل توی تست رقابت به پردازنده 12 هسته ای AMD باخت در ضمن قیمت 16(7960) هسته ای اینتل 1700دلار بود که الا کسی نمیخره مجبور شد قیمتش بکنه 1500 دلار بدون فن و…. میگی AMD عرضه نداره بنجمارک واقعی رو کن وقتی بقیه سایت و یوتیبر های بی طرف نتایج بررسی دادند برتری AMD ثابت کردند چه نیازی این شرکت مثل اینتل دست به جعل بزنه طلا که پاکه چه منتش به خاکه بزار غول های AMD هنوز نیامدند
    [img]https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=51778[/img]
    لینک ([url]”https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=51779&admin=0a8fcaad6b03da6a6895d1ada2e171002a287bc1″[/url])
    لینک ([url]”https://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_7_3700x_ryzen_9_3900x_review,1.html”[/url])
    لینک ([url]”https://www.tomshardware.com/reviews/ryzen-9-3900x-7-3700x-review,6214-13.html”[/url])
    این همون نرم افزاری که اینتل ادعا میکنه توش از AMD تا 6 درصد برتره WebXPRT3 اما ببینیم سایت anandtech نظرش چیه؟
    [img]https://images.anandtech.com/graphs/graph14605/111180.png[/img]

    پاسخ
  35. Avatar drjackool گفت:
    3 شهریور 1398 در 4:18 ق.ظ

    [img]http://s9.picofile.com/file/8366650684/my_fav.png[/img]
    خیلی وقت بود اینو نذاشته بودم…:smiley1

    پاسخ
  36. Avatar SHAHRAM گفت:
    2 شهریور 1398 در 9:19 ب.ظ

    ببینم پس تمام روزنامه نگارهای حرفه تو این حوضه AMD فن شدن همیطور یهویی.
    یا شما تا حالا متوجه نشدی یک کمپانی چه طوری رفتار میکنه تا هنوز یک گزینه درست و حسابی باشه(تو ذهن مشتری ها) یا خودتون رو به اون راه زدید.پارسال وقتی 9900K نزدیک زمان عرضه بود و تمام روزنامه نگارها میبایست تا روز عرضه صبر کنن تا اطلاعاتشون رو پخش کنن یک سایت رفته بود 9900K رو با 2700X مقایسه کرده بود و 2700X به جای یک 8هسته و 16رشته دارای 4هسته و 8رشته بود و اطلاعاتش رو یک هفته قبل از ورود این CPU به بازار پخش کرده بود.(و سری 3900X تو خیلی از کار های روزمره سریع تر از 9900K که هیچی از HEDT های 14هسته ای اینتله)
    این بنچمارک ها هم دقیقا مثل همون ها هستند ولی درموقعی که تقریبا همه میدوند هرکدوم چقدر از هم فاصله دارن.(هیچ وقت بنچمارک های دست چین شده به گوشت خورده چون همه ازشون استفاده میکنن(AMD,NVIDIA,INTEL,ARM,APPLE,…)و فقط روزنامه ها و سایت های تک آزمون پس داده واقعیت ماجرا رو به ما میگن)

    پاسخ
  37. Avatar morteza گفت:
    2 شهریور 1398 در 8:47 ب.ظ

    پس عجب فن بازی در آورده ادمین ….فقط این قسمتش ::::

    [quote]حالا در حالیکه این بنچمارک‌ها جالب توجه هستند، من (نویسنده منبع) دوست دارم به نقد و بررسی‌های وب ‌سایت خودمان و باقی وب سایت‌های تکنولوژی درباره سری رایزن 3000 اشاره کنم که تصویری کاملا متفاوت را نشان می‌دهند. ما مدل‌های رایزن 3000 را به عنوان رقابتی‌ترین لاین آپی که AMD تا به حال تولید کرده شناخته‌ایم، با عملکرد بی نظیر در تک رشته و حتی بسیار بهتر از چند رشته، چیزی که اینتل کاملا آن را در تست‌های دنیای واقعی خود نادیده گرفته است. دوباره چنین مطالبی از اینتل بیشتر شبیه شیرین کاری‌های تبلیغاتی بوده تا ذهن مصرف کنندگان را به سمت خود معطوف کند، اما سهم بازار در حال حاضر چیزی نیست که دلخواه اینتل باشد.[/quote]

    تنها حقیقت محضی که وجود داره اینه …اینو پاک میکردی نمیزاشتی ادمین… به ضررتون حرف زده ها

    [quote]یک سال پیش زمانیکه ما Core i9 9900K را معرفی کردیم، از آن به عنوان سریع‌ترین پردازنده گیمینگ دنیا یاد شد. صادقانه بگویم چیزی تغییر نکرده است. این پردازنده همچنان سریع‌ترین مدل گیمینگ دنیاست. من فکر می‌کنم شما اخیرا اخبار زیادی را از سمت رقیب ما شنیده‌اید، اما زمانیکه ما تست‌های دنیای واقعی را انجام می‌دهیم و نه تست‌های مصنوعی، که چگونه این بازی‌ها در پلتفرم ما عمل می‌کنند شما متوجه عملکرد خوب Core i9 9900K در برابر Ryzen 9 3900X می‌شوید. حتی با اینکه آنها از یک مدل 12 هسته‌ای استفاده می‌کنند و ما از 8 هسته.

    پس دوباره باید تکرار کنم که شما چیزهای زیادی از رقیب ما می‌شنوید. من بسیار صادق هستم، خیلی بی پرده می‌گویم که هِی آنها کار عالی در کم کردن فاصله انجام داده‌اند، اما ما هنوز بهترین پردازنده‌های صنعت را برای گیمینگ در اختیار داریم، و قصد داریم این برتری را حفظ کنیم.[/quote]

    نکته جالبش که طرفدارای amd نمیبینن یا نمیخوان ببینن اینه که اشاره هم کرده پردازنده های سال پیش ما …این پردازنده های فعلی amd که هنوز توی بازار راحت گیر نمیاد و تازه تازست در مقابل محصولات پارسال این شرکت یجورایی برابر شدن توی قدرت که به نظرم باید محصولات امسال شرکت رو با این سی پی یو های amd مقایسه کرد نه محصولات پارسال شرکت رو

    ببینم amd از این عرضه ها نداره بیاد بنچ مارک واقعی رو کنه برامون ….سری قبلم که اینتل گفته بود بیا رو در رو مسابقه بدیم فرار کردش amd

    جدای این فن بازیای کثیف ادمین …میشه گفت اختلاف فاحشی بینشون نیست ….جیبتونو یه نگاه کنید …کاربریتونم ببینید….. یکی از این 2 محصول رو بخرید ….یا اینکه صبر کنید پردازنده های جدید اینتل بیاد اونوقت تصمیم گیری کنید ….البته بازم بگم جیبتونو نگاه کنید ..اینتل ارزون نیست ….

    پاسخ
  38. Avatar morteza گفت:
    2 شهریور 1398 در 8:37 ب.ظ

    شما خوبید بنچ مارک های شما همش اصله برا اینتل همش جعله ..جمع ککنید بابا … فکر کردید اونجا هم ایرانه تو روز روشن تو پاچه ملتشون بکنن ……این بنچ مارک بالا هم حتما جعله ؟؟؟؟؟ نظری نداری راجبش

    پاسخ
  39. Avatar BijanMortazavi گفت:
    2 شهریور 1398 در 8:15 ب.ظ

    بله به نظر بنده هم این موارد بایستی مد نظر قرار بگیره چون می‌تونه مقایسه رو از این چیزی که میبینیم بهتر و دقیقتر کنه.

    البته اینم اضافه کنم که تا زمانی که پردازنده 3950x بخواد معرفی بشه ، محصولات جدید اینتل هم از راه میرسن.

    پاسخ
  40. Avatar bahman.gol گفت:
    2 شهریور 1398 در 8:05 ب.ظ

    من که دلم برا اینتل میسوزه طفلکی اخی =))=))=))=))=))
    توان رقابت نداری خب تلاش کن نه اینکه پول بدی و بنچمارک بخری نفله=))=))=))=))
    JUST AMDB-)

    پاسخ
  41. Avatar BijanMortazavi گفت:
    2 شهریور 1398 در 8:03 ب.ظ

    طرفداران خوش فکر ، منطقی ، با ادب و خوش صحبت AMD کاملا با نظر بنده هم نظر هستن ، شما به کسانی که در حال نابود کردن بخش نظرات این سایت اونم با توهین کردن به بقیه هستن نکن ، اصل ماجرا همیشه مشخص بوده و هست.

    در انتظار نسل های بعدی محصولات بی نظیر اینتل باشید.

    پاسخ
  42. Avatar BijanMortazavi گفت:
    2 شهریور 1398 در 8:01 ب.ظ

    هیچ رنگی عوض نشده ، فقط و فقط من و بقیه دوستانم همیشه سعی میکنیم در مسیر درست حرکت کنیم و مدام راه رشد فکریمون رو طی کنیم، نه اینکه مثل بعضی اشخاص بدور از هر گونه منطق و ادب شروع به توهین کردن کنیم.

    این یک مقایسه کاملا بی طرفانه و حرفه ای از طرف اینتل هست که بصورت واضح داره پیشرفت بسیار زیاد AMD رو (که خیلی خیلی فراتر از انتظارات شخصی خودم بوده) رو نمایش میده. پس هیچ دلیلی برای جبهه گیری و بی منطق بازی در آرودن وجود نداره!
    احتمالا در نسل جدید رایزن ها تغییرات زیادی رو ایجاد کردن که تا این حد قدرت و سازگاریشون افزایش پیدا کرده ، پس این جای تقدیر داره.
    تجربه من از محصولات AMD کاملا بر اساس واقعیت بوده ولی گویا در نسل جدیدتر این قضیه دستخوش تغییراتی شده!

    با تمام این تفاسیر ، برتر بودن پردازنده های اینتل در هر رده کاربری نسبت به محصولات رقباش انکار ناپذیر هست و نسبت به این موضوع اطمینان کامل دارم.

    متشکر از وقتیکه برای مطالعه گذاشتید.
    #10YearsWithIntel
    #JustIntel
    #AlwaysIntel

    پاسخ
  43. Avatar متین گفت:
    2 شهریور 1398 در 7:58 ب.ظ

    خواهشا قبل از کامنت گذاشتن تحلیل کنید
    ببینید برای گیم cpu مهم نیست یا اگر مهمه
    نباید بیایم مقایسه کنیم که اره 9900 قویترینه
    بله قویه ولی هم قیمت 3900x هستش نه
    ایا مادربردش هم قیمت همون اینتل هستش نه
    به این مقایسه بین دو cpu در یک بازی میگن مقایسه نسبی
    مثل سرعت دو هواپیما در مرجع لخت
    امید وارم منظورمو رسونده باشم
    اگه میخوایید برای بازی چیزیرو مقایسه کنید
    کارت گرافیک رو باید مقایسه کنید که یک قطعس رو هردو کانفیگ قابل اتصال هست
    بنظر من ملاک سنجش cpu در حالت mainstream
    نرخ فریم در بازی میباشد بعد از بدست اومدن نرخ
    نسبت به قیمت سیستم و توان مصرفی میتونید مقایسه کنید
    برای مقایسه cpu سعی کنید هپ رشته و هم هسته باشند در تعداد
    در ضمن قویترین cpu برای گیم برند amd
    3950x هستش که هنوز نیومده ولی قویترین cpu حال حاضر دنیاست mainstream

    پاسخ
  44. Avatar XEniX گفت:
    2 شهریور 1398 در 7:00 ب.ظ

    AMDفن ها اینجان.
    اینکه اینتل بنچمارک میخره رو که همه میدونن.
    کلا اینتل بدجور عقب افتاده سعی داره با تخریب و ارائه بنچمارک های جعلی خودس رو برتر جلوه بده.
    البته از برخی از اینتل فن ها که تو همین صفحه کامنت گذاشتن واقعا ممنونم چون این دسته با طرز تفکر غیر منطقی و خیالبافی هاشون سبب درجا زدن اینتل میشن.

    پاسخ
  45. Avatar محمد گفت:
    2 شهریور 1398 در 6:50 ب.ظ

    یک کامنتت رو نشون بده اینو گفتی

    پاسخ
  46. Avatar PEJMAN گفت:
    2 شهریور 1398 در 6:39 ب.ظ

    دوست عزیز کسی با شما کاری نداره ولی یه چیز عجیه شما خیلی سریع رنگ عوض میکنید:smiley0

    پاسخ
  47. Avatar PEJMAN گفت:
    2 شهریور 1398 در 6:37 ب.ظ

    رفقیمون راست میگفت اینتل توی خواب خرگوشیه
    خبر نداره این سری برای رقابت نسل نهم اینتل وارد شدند
    بعدشم تازه AMD برای نسل دهم هم تدارک دیده که به احتمال زیاد همزمان ب نسل دهم عرضه میشن

    پاسخ
  48. Avatar BijanMortazavi گفت:
    2 شهریور 1398 در 6:10 ب.ظ

    جناب آقای کرماجانی عزیز
    مقالات شما در روزهای گذشته بسیار جالب توجه بوده و بنده هم از مطالعه این مقالات نهایت لذت و استفاده رو میبرم و از این بابت از شما متشکرم.

    ولی اینکه نظر و دیدگاه شخصی خودتون رو به صورت کاملا علنی در این مقاله به کار بردید کمی من رو ناراحت کرد و با کمال احترام از شما خواهشمندیم که اصول نگارش حرفه ای که شامل ارایه مطالب کاملا بی طرفانه هست رو رعایت بفرمایید. در غیر اینصورت پیشنهاد میشه جناب آقای پناهی به همراه سرکار خانم پناهی به ایده تغییر نام سایت به مجله طرفداری AMD فکر کنند!

    ناظر محترم سایت جهت تایید دیدگاه و ارجاع به مدیریت محترم سایت.
    با تقدیم احترامات
    براتون بهترین ها رو آرزومندم.
    98/02/06

    پاسخ
  49. Avatar BijanMortazavi گفت:
    2 شهریور 1398 در 6:04 ب.ظ

    مگر انتظار داشتید غیر از این باشه؟!
    پیشرفت AMD کاملا قابل ستایش هست و با توجه به این مقایسه فاصله خودشون با اینتل رو به کمتر از ۱۰ درصد از نظر پرفورمنس رسوندن.
    محصولات AMD برای کسانی که قصد خریداری یک پردازنده استاندارد با کارایی متعادل را دارند بهترین انتخابه ولی مثل همیشه بازم میگم که پردازنده های اینتل در هر رده کاربری بهتر از محصولات رقیب قرمزشون هستند.(این یک نظر شخصی هست و لطفا اشخاص فاقد شخصیت که نحوه گفتگو با دیگران رو در منزل فرا نگرفتند پاسخ کامنت بنده رو ندهند.)

    مثل همیشه اینتل بی نظیر و فوق العادست 3>
    #JustIntel
    #AlwaysIntel

    پاسخ
  50. Avatar علی گفت:
    2 شهریور 1398 در 5:58 ب.ظ

    خب amd فن ها کجان؟ انگار تو افق محو شدن

    پاسخ
دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 145

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

آخرین بررسی‌ها

8.5

بررسی کیس آراد گرین - گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

9.4

بررسی سلطان ایرکولینگ دنیا  ASSASSIN IV VC VISION دیپ کول

8.3

بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

9.2

بررسی مادربرد گیگابایت Z890 AI TOP

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

آخرین مطالب دینو

4 عادت که به شما کمک می‌کند تا 100 سالگی زندگی کنید

معمولاً توصیه نمی‌شود که برای افزایش طول عمر از…

  • صدای افراد: کلید تشخیص زودهنگام پارکینسون

  • نشستن ممکن است باعث کوچک‌شدن مغز شود

  • بهترین زمان برای دوش گرفتن: صبح یا شب؟

  • چرا موی انسان‌ به اندازه سایر پستانداران نیست؟

  • مطلب بعدی تصاویری واقعی از نمای جلو و عقب گوشی نوکیا 7.2 منتشر شد
  • مطلب قبلی به نظر می‌رسد اپل مک‌بوک پرو 16 اینچی را همین امسال عرضه خواهد کرد
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • سلطه چین بر صنعت تولید تراشه تا سال 2030

    سلطه چین بر صنعت تولید تراشه تا سال 2030

  • تأثیر فیلترشکن بر مصرف باتری گوشی

    بررسی تأثیر فیلترشکن بر مصرف باتری گوشی و راهکارهای کاهش آن

  • درایور جدید Adrenalin 25.6.3 برای کارت‌های گرافیک AMD منتشر شد

    درایور جدید Adrenalin 25.6.3 برای کارت‌های گرافیک AMD منتشر شد

  • کارت گرافیک ROG Astral RTX 5090 OC ایسوس رکورد جهانی Port Royal را شکست

  • چرا باتری های سیلیکونی گوشی‌های اپل و سامسونگ راه پیدا نکرده‌اند؟

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 145

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • 15

    بررسی سلطان ایرکولینگ دنیا  ASSASSIN IV VC VISION دیپ کول

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    Karen گفته است:
    خیلی خوش قیمت و خوش ساخته
  • Avatar
    علیرضا صالحی گفته است:
    من این کیسو برای پسر خاله ام انتخاب کردم ، نکته...
  • Avatar
    دانیال گفته است:
    گردش هوای بسیار مناسب و تاور مناسب اکثر نیازها ، ظاهر...
  • Avatar
    Arshia گفته است:
    گرین کلا از قبلا هم خوب بود
  • Avatar
    مهمان گفته است:
    لامصب انویدیا دیگه حتی برا سری سوپر هم تغییر در تعداد...
  • Avatar
    علی طاهری گفته است:
    کیس جمع و جور و خوبیه ظاهرشم مناسبه با توجه به...
  • Avatar
    آرمین ابیشی گفته است:
    مدل EDGE رو اینجا برررسی کردیم: https://sakhtafzarmag.com/?p=405005 معایب و مزایای این...
  • Avatar
    آرمین ابیشی گفته است:
    رو چه حسابی میفرمایید کارایی شبیه به هم؟
  • Avatar
    سعید دهباشیان گفته است:
    نظرمو جلب کرد خوبه
  • Avatar
    سالار آقانیا گفته است:
    قیمت اقتصادیش و جنس با کیفیت بدنه
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
9 تیر 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
7 تیر 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
5 تیر 1404
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404) 7,760
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404)
5 خرداد 1404
راهنمای خرید تبلت 7
تبلت راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
31 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ساعت هوشمند 4
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
30 اردیبهشت 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » پردازنده مرکزی » اینتل: پردازنده‌های نسل نهم ما سریع‌تر از سری رایزن 3000 هستند

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود