نتایج بنچمارک گرافیک RTX 3080 Ti در Time Spy توسط Rogmae مشاهده شده که البته در دیتابیس 3DMark به شکل پنهان (Private) قرار گرفته است. یعنی این نتیجه هنوز برای عموم قابل مشاهده نبوده و بنابراین لینکی برای اشتراک گذاری آن وجود ندارد.
اگر این نتایج برای کارت گرافیکی ثبت شده بود که در بازار حضور دارد، به احتمال بسیار ما شاهد نام صحیح این مدل در لیست بودیم. چنین موضوعی حداقل در این تست وجود ندارد زیرا تنها به نام Generic VGA اشاره شده اما تولید کننده این مدل Nvidia Corporation میباشد.
گرافیک RTX 3080 Ti در Time Spy
کارت گرافیک مشاهده شده توسط افشا کننده ما از فرکانس بوست 1935 مگاهرتز و کلاک حافظه 6000 مگاهرتز برخوردار است. ما مطمئن نیستیم که چرا 3DMark کلاک حافظه را 6 گیگاهرتز اعلام کرده، برای RTX 2080 Ti ما فرکانس 1750 مگاهرتز را داریم (ضرب در 8 یعنی سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه). این 6 گیگاهرتز میتواند تایید کند که نوع حافظه توسط این نرم افزار شناسایی نشده و واقعا شاهد نمونه GDDR6X هستیم اما با این حال منطقی نیست که آن را در 2 (12 گیگابیت بر ثانیه) یا 4 (24 گیگابیت بر ثانیه) ضرب کنیم.
این نتیجه کارت گرافیک مذکور را 31 درصد جلوتر از نسخه استاندارد RTX 2080 Ti قرار میدهد. 30 درصد بهبود برای سری بعد در واقع افزایش کارایی میانگین به ازای هر نسل میباشد. همچنین انتظار میرود مدل لیست شده GeForce RTX 3080 Ti یا آن چه که افشا کننده مینامد، RTX 3090 باشد.
پردازنده گرافیکی | تعداد هسته CUDA | حافظه | گذرگاه حافظه | |
RTX TITAN Ampere | GA102-400 | 5376 | 24 گیگابایت GDDR6/X | 384 بیت |
RTX 3090 / 3080 Ti | GA102-300 | 5248 | 12 گیگابایت GDDR6/X | 384 بیت |
RTX 3080 | GA102-200 | 4352 | 10 گیگابایت GDDR6/X | 320 بیت |
TITAN RTX | TU102-400 | 4608 | 24 گیگابایت GDDR6 | 384 بیت |
RTX 2080 Ti | TU102-300 | 4352 | 11 گیگابایت GDDR6 | 352 بیت |
RTX 2080 | TU104-400 | 2944 | 8 گیگابایت GDDR6 | 256 بیت |
بیشتر بخوانید: مشخصات احتمالی RTX 3090 و RTX 3080 – پرچمداران Ampere با نهایت قدرت
یه چیزی که به نظر نا امید کننده میاد اینه که نسخه اورکلاک شده 3080ti نسبت به نسخه fe گرافیک 2080ti حدود34 درصد قوی تر ظاهر شده یعنی این که ما در حالت پایه هر دو کارت شاهد بهبود قدرت پردازشی کمتری خواهیم بود
اما یک نکته ای که هست اینکه در حال حاضر با روشن کردن rt افت فریم داریم اما طبق وعده در نسل بعد قرار هست افت فریمی وجود نداشته باشه و این میتونه به تجربه 120 فریم و4کی و رهگیری پرتو کمک کنه
امیدوارم amd هم مثل رایزن یه سوپرایز در آستین داشته باشه و تنور رقابت توی گرافیک دوباره داغ بشه
30% کمه. اینهمه توقع میره ازش. کمتر از ۵۰٪ نباید باشه.
اگر شایعات اخیر رو در نظر بگیریم و فرض کنیم درست هستند.
هنوز تا زمان نهایی شدن درایورها و غیره چند هفتهای زمان هست. میتونیم فکر کنیم به حداقل 35 الی 40 درصد برسه (اگر این بنچمارک رو ملاک قرار بدیم).
ولی فرزاد جان به نظر بنده انویدیا سرمایه گذاری بیشتری روی Ray Tracing و هوش مصنوعی داشته. برای همین انتظار دارم عملکرد Ray Tracing خیلی بهتری رو شاهد باشیم بخصوص اگر اون موضوع پردازنده کمکی (مخصوص RT) صحیح باشه. البته که فاکتورهای زیادی دخیل هستن.
Rt جای خود دارد. اما ۳۰٪ رو ما بین پاسکال و تورینگ داشتیم. اگه تعداد هسته های کودا ۳۰٪ بیشتر شه و فرکانس رو انویدیا ۱۰٪ افزایش بده اون موقع میشه ۵۰٪ رو در پردازش خام میشه انتظار داشت.
بازیهای نسل بعد سنگین تر از قبل خواهد بود و برای رزولوشن و رفرش بالا ما به قدرت پردازش خام زیادی نیاز داریم. البته اگه dlls بتونه جا بیفته میشه انتظار داشت بدون افزایش توان خام شاهد بهبود فریم دهی باشیم. Dlls2 خیلی خووب عمل کرد داشته تو چند تا بازی که پیاده شده.
موضوعی که وجود داره ترند نسل بعد هست که فعلا Ray Tracing و بهینه سازی برای SSD هست.
قدرت گرافیکهای فعلی (سری 2000) برای نسل بعدی هم کافی هست، 30 درصد بیشتر هم به نظر کافی هست (البته انتظار من هم با توجه به مشخصات نزدیک 50 درصد هست). ولی در کل به نظرم انویدیا زمانش رو اگر صرف عملکرد بهتر Ray Tacing کرده باشه نتیجه بهتری میگیریم. چون عملا تو نسل فعلی برای 60 فریم به همراه RT ما به گرافیک حداقل 2080 نیاز داریم. اگر این عملکرد به 3060 مثلا برسه اونوقت RT تاثیر عمیقتری در PC خواهد داشت.
با این ترسیم شما باید حداقل بالای ۵۰ درصد عناوین ۳آ مجهز به rt بشن اونوقت. قبول دارم که اینده از آن این شیوه نورپردازی هست اما هنوز با اون حد قابل قبول موجودی محتوا برای rt فاصله داریم مگر اینکه تو این یکی دوسال پیش رو که کنسولها هم از rt پشتیبانی میکنن، شاهد انقلاب rt در صنعت بازی باشیم.
چیزی که تو dlss2 شاهد بودیم میتونه افت فریم rt رو جبران کنه بدون اینکه کیفیت رو فدا کنه. حالا اگه پردازش کمکی rt هم اضافه بشه در این صورت میشه حضور پرقدرت rt رو داشت.
در هرحال ۳۰٪ جهش چیز خوبیه اما با توجه به گذار به ۷نانومتری انتظار بیشتر از ایناست. من در حد ۵۰٪ پیش بینی میکنم.
دقیقا 30 درصد کمه در صورتی که این نسل نزدیک به 50 درصد افزایش مصرف داره
من فکر میکنم انویدیا میخواد روی ری تریسنگ مانور بده و این 30 درصد رو با ری تریسنیگ بپوشانه
من فکنم بیشتر از ۲۰ میلیارد ترانزیستور داره
با این حساب
چرا تایتان RTX از 2080 تی آی لایتنینگ زد کمتر شده ؟! برای همینه که میگم بنچمارک ملاک خوبی نیستا ، تو گیم تایتان RTX با اختلاف شدیدی بیشتر از هر کارت دیگه ای فریم میده