طی روز های اخیر شاهد منتشر شدن شایعات گسترده ای پیرامون شرکت مایکرو سافت و اهداف آتی سران این شرکت در صنعت بازی سازی بودیم. شایعاتی مبنی بر این که این شرکت نام آشنا در حال تولید نسخه ای جدید از کنسول اکس باکس وان به سر می برد که علاوه بر بهره مندی از قدرت سخت افزاری بیشتر، قابلیت به تصویر کشیدن بازی های کامپیوتری با فرمت 4K را هم دارا خواهد بود و مهم تر از تمامی موارد یاد شده این که کنسول نو پای مذکور از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift و بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد. حال اطلاعات تازه تری در این زمینه به دست آمده که نشان از این دارد قضیه ی تولید کنسول نیم چاشت نسل هشتمی شرکت مایکرو سافت کاملاً جدی به نظر می رسد و حتی بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی این کنسول نیز هم اکنون در دست ساخت هستند.
کنسول جدید شرکت مایکرو سافت در حال حاضر با نام موقت Scorpio شناخته می شود و شایعات موجود پیرامون این محصول حکایت از آن دارد که این کنسول در سال 2017 میلادی در اختیار علاقه مندان به بازی های کامپیوتری قرار خواهد گرفت. به تازگی خبر می رسد که بنا بر ادعای منابع موثق فعال در دنیای بازی های کامپیوتری یکی از شرکت های بازی سازی شناخته شده در قاره ی اروپا که البته نام آن در حال حاضر به هیچ وجه فاش نشده است هم اکنون در حال ساخت یک بازی کامپیوتری مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی به سر می برد که قرار است در سال 2017 میلادی علاوه بر پلتفرم PC و کنسول پلی استیشن 4 برای کنسول اکس باکس وان نیز منتشر شود. بر این اساس می توان شایعات مربوط به معرفی کنسول نیم چاشت نسل هشتمی شرکت مایکرو سافت در نمایشگاه E3 پیش رو را جدی تر از قبل قلمداد کرد. و مهم تر از آن شایعاتی را که بر پشتیبانی این محصول جدید از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift متمرکز هستند. چرا که گفته می شود بازی مذکور نیز قرار است در نمایشگاه E3 امسال به شکل رسمی توسط سازندگان آن به علاقه مندان بازی های کامپیوتری معرفی گردد. همچنین منابع منتشر کننده ی این شایعات بر این اعتقاد هستند که بازی یاد شده بر اساس دنیای آشنای به تصویر کشیده شده در دل یکی از فرنچایز های شناخته شده ی صنعت بازی سازی شکل خواهد گرفت و بنا بر این به نظر می رسد که بسیاری از بازیبازان کم و بیش با دنیای این بازی جدید آشنا خواهند بود. از سوی دیگر از طریق برخی منابع دیگر خبر می رسد که یکی از شرکت های بازی سازی که بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در نمایشگاه E3 امسال به معرفی اثری جدید و مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی برای کنسول اکس باکس وان بپردازد شرکت Rebellion خواهد بود.
به هر حال فارغ از این که در نمایشگاه E3 امسال چه عناوین جدیدی برای کنسول نیم چاشت نسل هشتمی شرکت مایکرو سافت معرفی خواهد شد که از تکنولوژی واقعیت مجازی بهره می برند و در کل آیا اصولاً کنسول Scorpio در کنفرانس رسمی این شرکت در نمایشگاه امسال به شکل رسمی معرفی می شود یا خیر، در مجموع می توان همکاری دو شرکت مایکرو سافت و Oculus مبنی بر پیوند میان پلتفرم اکس باکس با هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را حرکتی هوشمندانه قلمداد کرد که در نهایت می تواند به سود هر دو شرکت مذکور تمام شود. چرا که از یک سو با حضور شرکت Oculus و ابزار جدید این شرکت یعنی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در بخش کنسول های خانگی علاوه بر پلتفرم PC که مقصد پیشین و اصلی این ابزار جدید مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی به شمار می رفت (به موجب ایجاد پیوند با کنسول جدید شرکت مایکرو سافت یا همان Scorpio) ، هدست واقعیت مجازی Oculus Rift این امکان را خواهد داشت تا نسبت به رقیب سر سخت خود بر روی پلتفرم PC یعنی هدست واقعیت مجازی HTC Vive (که حضورش در دنیای نو ظهور واقعیت مجازی تنها به پلتفرم PC محدود خواهد شد) از امتیازی ویژه برخوردار باشد و به نوعی دست بالا را نسبت به این رقیب سر سخت و گران قیمت در اختیار بگیرد. از سوی دیگر شرکت مایکرو سافت و کنسول انحصاری این شرکت یعنی کنسول اکس باکس وان (در قالب نسخه ی جهش یافته ی آن یعنی Scorpio) نیز به موجب پشتیبانی از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift دیگر بیم جا ماندن از قافله ی رقابت با سر سخت ترین رقیب خود در نسل هشتم بازی های کامپیوتری یعنی شرکت سونی و ابزار جدید این شرکت در دنیای واقعیت مجازی یا همان هدست Play Station VR را نخواهند داشت و به موجب اطلاعاتی که بر قدرتمند تر بودن قدرت سخت افزاری کنسول Scorpio نسبت به کنسول نیم چاشت نسل هشتمی شرکت سونی (که در حال حاضر تنها با نام Play Station 4 Neo شناخته می شود) دلالت دارد شرکت مایکرو سافت می تواند به موجب برقراری پیوند با هدست واقعیت مجازی Oculus Rift امیدوار به این موضوع باشد که در ادمه ی راه خود در نسل فعلی، رقابت سر سخت تری را با رقیب دیرین خود بر قرار ساخته تا شاید به موجب آن قادر به باز پس گیری بخش مهمی از سهم از دست رفته ی خود در بازار کنسول های خانگی طی دو سال گذشته باشد. بر این اساس باید چند هفته ی دیگر هم منتظر باقی بمانیم برای آگاهی یافتن از این نکته که در نمایشگاه E3 سال جاری شاهد وقوع چه تحولات ویژه ای در دنیای بازی های کامپیوتری خواهیم بود و در عمل کدام یک از سه شرکت فعال در عرصه ی بازی های کامپیوتری یعنی سونی ، مایکرو سافت و نینتندو به معرفی جدید ترین محصولات خود در این بخش مهم و پر طرفدار از صنعت سرگرمی خواهند پرداخت.
اتفاقا کارتهای ati بهتر میتونن.
درسته.
شدیدا باهات موافقم محسن جون:-bd
این VR واقعا شده یک دردسر حسابی برای خودش!!!! از کارت های ATI برنمی یاد! حالا کارت های کنسولیش بتونه!!!!
فکر نکنم به این راحتی vr جواب بده حالا کنسولش هر چی که میخواد باشه.
واقعیت مجازی = :-q:-q
درکل تکنولوژی کاربردی در زمینه گیم نیست و بیشتر کاربرداش نظامی، صنعتی و پزشکیه. شبیه سازی های رانندگی و هواپیما هم کاربرد داره. هزینه زیاد تجهیزاتش مانع بزرگیه مگر به مرور زمان رفع بشه که بعید میدونم.
تا کنسول جدیدش بیاد ببینیم چی میشه، xo که بازیهای الانم به زور 720p 30fps میده/-)