دنیای رقابت های واقعیت مجازی تنها به پردازش و فناوری های تصویری محدود نمی گردد.سیستم صوت،یکی از مهمترین بخش های یک بازی و یا فیلم واقعیت مجازی است.از آنجایی که ایجاد صدای فراگیر دالبی در سینما خانگی و اسپیکرها در اطراف کاربر چندان کاربردی و جذاب نیست،در نتیجه این وظیفه نیز بر عهده پردازشگرهای گرافیکی قرار می گیرد.
AMD که از جمله تولید کنندگان فناوری های اختصاصی در زمینه VR مانند AMD LiquidVR است،به تازگی اعلام کرده است که نسخه ای جدید از TrueAudio را در دست تولید دارد TrueAudio می تواند به عنوان رقیب NVIDIA VRWorks شناخته شود.مشخصات فنی و اصلی TrueAudio به توسعه دهندگان GPUOpne منتقل گشته است.این فناوری به منظور تقویت راهکارهای AMD در زمینه واقعیت مجازی طراحی شده است که به وسیله یک شتاب دهنده سخت افزاری،ضمن واقع گرایی صوتی،ردیابی های صوتی را نیز امکان پذیر می کند.
این فناوری به طور هوشمند،به واقع گرایی صوتی در یک محیط 3D پرداخته و چگونگی برخورد امواج صوتی را اشیاء موجود در محیط را محاسبه و پردازش می کند.پردازش های موازی تصویر و صدای VR در سطح سیلیکون،مقدار قابل توجهی از زمان و پردازش را به خود اختصاص می دهد.در معماری جدید کارت گرافیک های AMD تحت عنوان ستاره قطبی، TrueAudioاز الگوریتم رزرو موقت واحد های Compute Unit استفاده می کند.این ویژگی این اجازه را به Data می دهد که تا به طور موقت بخشی مشخص از واحد CUs را اشغال نمایند.این اقدام در هماهنک سازی بین صدا و تصویر،در سیستم های پردازشی مانند DSP نیز بسیار مفید است.تغییر صحنه های VR می تواند با سرعت بسیار بالایی صورت گیر و خروجی تصویر که عموما از پورت های HDMI خارج می گردد،می تواند مقداری Delay را در قیاس با خروجی های دیگر ایجاد نماید.از همین رو،TrueAudio تا به آنجا پیش رفته است که می تواند پردازش های CPU را با خط لوله های صوتی،هماهنگ سازد.این اقدام در بالا بردن واقع گرایی نیز بسیار مفید است.
پس به همین خاطر AMD این همه رشته پردازش و CU رو تو پولاریس به پردازش صدا اختصاص داده بود
نگو یه نقشه هایی داشته