به نظر میرسد ساخت دستگاه پلی استیشن 4 پرو برای قدرت نمایی در مقابل ایکس باکس وان نبوده و هدف آن رقابت با کامپیوتر های شخصی است . در همین مورد Andrew House به تازگی مصاحبه ای در مورد هدف ساخت دستگاه ps4 pro انجام داده است . با سخت افزار همراه باشید.
مدیر عامل سونی Andrew House در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که ps4 pro برای حفظ کاربران کنسول و جلوگیری از افزایش گیمر ها در کامپیوتر بوده است. او در مصاحبه با گاردین این گونه می گوید ” من بعد از دیدن برخی اطلاعات واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم . کاربران برای تجربه گرافیکی بالاتر به سمت کامپیوتر ها مهاجرت می کنند و این می تواند خواست آن ها را به طور کامل براورده کند. ما می خواستیم با ارائه دستگاهی با کیفیت و قابلیت اجرایی بالا کاربران را در اکوسیستم نگه داریم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که ps4 pro را با بهبود کیفیت و گرافیک بسیار بالا تولید کنیم. بهبود و افزایش پردازنده گرافیکی Ps4 pro موجب شده است این دستگاه از تمامی نسخه های ps4 موجود قدرتمند تر باشد. همچنین اجرای پروژه اسکورپیو توسط ماکروسافت در سال 2017 و مقایسه آن با ps4 pro وتاثیر آن بر مهاجرت کاربران از کنسول ها به کامپیوتر ها می تواند بسیار جالب باشد.
Ps4 pro در تاریخ ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان ماه) به قیمت 400 دلار عرضه خواهد شد. همچنین پروژه Scorpio در تعطیلات اوایل سال میلادی رونمایی خواهد شد و هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این دستگاه منتشر نشده است. اما قیمت این دستگاه ارزان تر از ps4 pro نخواهد بود زیرا قدرت بالای پردازنده گرافیکی این دستگاه آن را قدرتمند ترین دستگاه ساخته شده تا کنون تبدیل می کند .
برای اطلاع از جدیدترین اخبار دنیای دیجیتال، قیمت انواع قطعات سخت افزاری و تجهیزات الکترونیکی، آگاهی از اخبار مرتبط با تکنولوژی از جمله نوسان قیمت ارز، تصاویر، ویدئوها و مطالب آموزشی اختصاصی به کانال تلگرام وب سایت سخت افزار بپیوندید: telegram.me/sakhtafzarmag
شما اشاره کردید به فریم ریت پایین و نبود تکنیک های گرافیکی…
شما خودت خدا وکیلی زمانی که crysis رو باسیستم ذکر شده بازی کردی تنظیمات گرافیکی رو چی بود؟ فریم ریت ثابت داشتی؟ تمام تکنیک ها رو فعال کرده بودی؟ اون جوری که تو بازیش کردی ،رو ps3 و x360 قابل اجرا نبود؟
من خودم اون زمان سیستمم این بود
core i7 920
8800GT
4GB 1333
با این حال رو تنظیمات گرافیکی آخر بیشتر از 20-25 فریم نمیگرفتم.تازه افت فریم تا 6-7 فریم توی انفجار و … بماند.یک کلام بازی کردن با یک سیستم mid rang یعنی فقط اعصاب خوردی و کلنجار رفتن با تنظیمات گرافیکی…من نمی خوام کسی رو قانع کنم کنسول بهتره،بستگی به میزان بودجه طرف و انتظاراتش از بازی کردن داره.ولی وقتی شما میگی من با اون سیستم کرایسیس رو بازی کردم برای افراد متفاوت معانی متفاوتی داره.
ببینید درسته که بهینه سازی های صورت گرفته رو کنسول بسیار بالاست ولی این نکته رو هم دریابید اکثر بازی ها روی ماکزیمم 30 فریم اجرا میشن و کلی از تکنیک های گرافیکی داخل دنیای پی سی رسما داخل کنسول ها وجود نداشتن و نخواهند داشت!
بزارید یه مثال داخل نسل الان بزنم و دوتا مثال هم در مورد دوران ps3 و 360!
بازی انحصاری کوانتوم بریک رو ببینداین بازی از بهترین تکنیک های گرافیکی سعی کرده استفاده کنه ولی میبینید اینقدر کنسول ها ضعیف بودن که بازی روی 720p اجرا شده وخود سم لیک به این موضوع اشاره کرده بود که تکنیک های رندر و.. تغییر دادن و مثل بقیه بازی های معمول نیست و پوییت به پوییت سخت افزار شروع به رندر اجزا محیط میکنه در حالی که در اکثر بازی ها یک رندر از پیش تعیین شده کلی داریم با نزدیک شدن به یک منطقه به مرور باز رندر میشه و جزییات بیشتری پدیدار میشه کنسول حتی قدرت اون رندر اولیه رو رو این بازی نداشته چون کل منابعش درگیر این جریان میشده!(جالب هست که به خوبی تونستن این تکنیک رو اجرا کنن و شاهد تاخیر داخل رندر آبجکت ها و و… نیستیم)
از طرفی دیگه هم دو بازی کرایسیس و مترو ببینید واقعا اون جزییات گرافیکی که میشد داخل پی سی تجربه کرد رو رو کنسول شاهد هستیم؟ مسلما خیر!
در مورد رم 512 هم بنده با رم 512 و ویندوز سون با کارت گرافیک 9500gt کرایسیس وارهد آخرین بازی بود که تمام کردم:دی اون موقع هم یادتون بیاد هیچ کنسولی توان و کشش اجرای کرایسیس رو نداشت که بعد ها با کلی تغییر داخل انجین و کاهش کیفیت کلی بازی رو کنسول ها هم بازی اجرا شد!
اینم نظر بیراهی نیست قبول دارم حرفتو
اینجا صحبت از بازیه.کامپیوتر های خانگی به قول خود شما از قطعاتی از کمپانی های مختلف تشکیل میشه و به منظور استفاده های چند منظوره طراحی میشه تا همه ی نیاز ها رو پوشش بده و شرکت های بازی سازی هم باید تلاش کنند تا بازیشون برای انواع و اقسام کامپیوتر های خانگی از low end تا high end بازده مناسبی داشته باشه.این یعنی این که شاید قدرت خام pc شما از یک کنسول بیشتر باشه(اگه چند میلیون هزینه کنید) ولی بازی ساز برای ساخت بازی کنسول دقیقا میدونه مشخصات سخت افزار دستگاه مقصد چیه و تا حد امکان بهینه سازی صورت میگیره.سازنده کنسول میدونه دستگاه رو داره برای بازی میسازه پس دیدش در سر هم کردن قطعات خیلی متفاوته.برای مثال بهتره بدونید ps3 با اون همه عظمتش 512mb رم داشت.شما کدومتون با 512mb رم میتونستید Assassins Creed رو اون زمان با گرافیکی مشابه گرافیک ps3 رو کامپیوتراتون بازی کنید؟
کنسول ها هیچوقت به پای رایانهها نمیرسن.یک رایانه شما قطعاتی است که توسط شرکت های مختلفی تولید میشه که هر کدوم واسه خودشون یک غول تجاری هستن و همیشه قطعات جدیدتری تولید میکنن.یک کنسول هیچوقت نمیتونه پردارنده ایبه قدرتمندی یک i7 در همون دوره زمانی رو داشته باشه مگه بک دهه بعدش مثلا هنوز پردازنده کنسولها فرضا به پای یک i7 2700k نمیرسه.
برای رقابت با Pc=))=)) یکی نیست بگه سونیه عزیز این کنسول جنابعالی تا سال دیگه شاید بتونه 4k اجرا کنه اونوقت واسه رقابت با Pc:-))
یک سیستمی که بخواد بازی کنسول xbox one اجرا کند حداقل 4 میلیون تومن هست و برای کمتر 2 سال ولی شما 1میلیون پول میدی و تا آخر نسل راحتی
درسته دستگاههای XBOX (جدیدهاش) نسبت قدرت به قیمتشون بهتر از PS4 هست ولی خب مهمترین مسئله اینه که اکثر بازیهای XBOX واسه PC هم میاد اما در PS4 اختصاصی هاش خیلی به ندرت سمت PC میان اینجوری فکر میکنم خرید یه PS4 بهتر باشه