تخریب یک ساختمان در بازی Battlefield: Bad Company 2، جاری شدن آب و سقوط آن از آبشار، پراکنده شدن ذرات پس از انفجار و حرکت شنل بتمن در بازی Batman Arkham Asylum، همگی ناشی از وجود سیستمی برای شبیهسازی این حرکات است. این سیستم توسط موتور پردازش فیزیک انجام میشود که سعی میکند با استفاده از قوانین فیزیک، حرکاتی مانند حرکت اعضای بدن، جریان مایعات، حرکت پارچه و هر حرکت دیگری را واقعیتر جلوه دهد.
یکی از شرکتهایی که تمرکز ویژهای روی این بخش کرده و استفاده زیادی از آن میبرد، NVIDIA است که با خرید شرکت Ageia در سال 2008، امکان پردازش فیزیک مبتنی بر Ageia PhysX را در پردازندهگرافیکی خود فعال کرد و آن را به عاملی انحصاری برای خود بدل کرد. در اين نوشته کوتاه قصد داريم، نگاهي به اين فناوري و تأثير آن بر کارايي سيستم در پردازشهاي سهبعدي بياندازيم.
خیلی خوب بود..همین فناوری سبب شد من AMDرا فراموش کنم
خیلی خیلی جالب و زیبا بود
میدونم وقت زیادی برای تست ها و چیدمان کارتها گذاشتید، آقای ولی زاده خیلی خیلی ممنون