شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چندی پیش (تقریبا در یک سال گذشته)، یک طرفدار نینتندو با ابتکار عملی تحسین برانگیز، اثرات Ray Tracing را به Super Mario 64 اضافه کرده بود (با استفاده از پورت اضافه شده فن PC برای بازی). همانطور که انتظار میرفت این کار یک موفقیت چشمگیر به شمار میرفت و بسیاری از طرفداران را شگفت زده کرد. حال بن کارتر (برنامه نویس) پا را فراتر گذاشته و با اضافه کردن Ray Tracing در کنسول SNES همهی نگاهها را به خود خیره کرده است.
بله، درست خواندید: SNES، اکنون قادر به نمایش Ray Tracing است. قطعا همه ما میدانیم و بدیهی است که SNES فاقد هر نوع سخت افزار اختصاصی برای RT است. کارتر مجبور شد برای اضافه کردن این قابلیت کمی حیلهگری کند. وی یک قطعه خارجی به نام SuperRT را به این دستگاه اضافه کرد. در واقع این قطعه یک تراشه اختصاصی است که عملیات Ray Tracing سبک را انجام میدهد.
چگونه Ray Tracing در کنسول SNES اضافه شده است؟
کارتر برای ایجاد این تراشه و فعال کردن آن، هم از SNES (مابقی سخت افزار دستگاه تغییر نکرده است) و هم از یک کارتریج بازی استفاده کرده است. وی کیس این دستگاه را برداشته و به او فضای لازم برای حرکت آزادانه کابلها را داده است. سپس SuperRT مستقیماً درون یک کارتریج قرار گرفته تا قدرت پردازش را بدون نیاز به اصلاح ساختار سخت افزاری SNES اضافه کند.
تجزیه و تحلیل کامل نحوه عملکرد SuperRT از جزئیات فوق العاده فنی برخوردار است، اما اگر احساس میکنید که شما هم میتوانید این کار را انجام دهید، کارتر در اینجا جزئیات زیادی درباره پروژه خود ارائه داده است. به طور خلاصه، SuperRT از یک تراشه field-programmable gate array chipیا FPGA برای جمع آوری اطلاعات صحنه در حین اجرای بازی استفاده می کند. سپس از این اطلاعات برای محاسبه اثرات دقیق RT مانند بازتاب و سایه استفاده میشود. رندرهای نهایی بدون فشار اضافی به خود SNES به صفحه نمایش منتقل میشوند.
شما میتوانید در اینجا ویدیو Ray Tracing در کنسول SNES را مشاهده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید