بررسی هدست گیمینگ ام اس آی MSI IMMERSE GH30 V2

شرکت MSI در کلیه سطوح کاربری محصولات متنوعی را عرضه می‌کند. در زمینه هدست‌های گیمینگ، یکی از محصولات جالب توجه این شرکت در سطح کاربری پایه، هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 است که کیفیت و امکانات خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌کند. این هدست از طریق جک 3.5 میلیمتری به PC، لپتاپ، موبایل و کنسول متصل می‌شود و وسایل همراه کاملی دارد. با ما همراه باشید در این بررسی.

بسته بندی و اقلام همراه

جعبه هدست بزرگ و به رنگ سفید است. از جمله مشخصه‌های مهم هدست که بر روی جعبه اشاره شده می‌توان به میکروفون جدا شونده، کنترل ولوم صدا بر روی سیم، کاپ‌های بیضی شکل، و درایور‌های 40 میلیمتری اشاره کرد.

پس از بازکردن جعبه، تجهیزات همراه، شامل کابل مبدل جک 3.5 میلیمتری کومبو به جک‌های AUX صدا و میکروفون، کیف همراه، و میکروفون می‌شود. ام اس آی تقریبا هر آنچه که برای اتصال و کار با این هدست لازم است را درون جعبه قرار داده است.

کیفیت وسایل همراه مثال زدنی است. تمامی‌سر سوکت‌ها طلایی طراحی شده و کیفیت و دوام متریال ساخت آنها فوق العاده است. فیش 3.5 میلیمتری خود هدست از نوع کومبو است که می توان مستقیم به گوشی همراه و لپتاپ های مجهز به سوکت کومبو متصل کرد. اما برای اتصال به کامپیوتر دسکتاپ می بایستی از تبدیل Y داخل جعبه استفاده کرد تا فیش میکروفون و هدفون به صورت مستقل از هم به سیستم وصل شود.

مشخصات فنی

مشخصات فنی در Data Sheet دستگاه به شرح فوق آمده است. از مهمترین ویژگی‌های هدست می‌توان به وزن فوق العاده سبک 220 گرمی، استفاده از درایور‌های 40 میلیمتری، امپدانس 32 اهمی، حساسیت 96dB، و پشتیبانی از رنج فرکانسی 20 تا 20 کیلو هرتز اشاره کرد.

طراحی

بدنه بیرونی هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی از جنس پلاستیک سبک است. البته بخش درونی آن، فلزی است تا دوام و طول عمر آن را تضمین کند. از نظر ظاهری این هدست زیبا است و نمایی شکیل دارد.

به لطف وجود بالشتک چرمی‌فوقانی، بر روی سر بدون سر خوردن به خوبی قرار گیرد. این بالشتک وزن هدست بر روی سر را کاهش می‌دهد.

کنترل ولوم، و همچنین دکمه قطع و وصل میکروفون بر روی سیم هدست قرار دارد. از نظر عملکردی، کنترل به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

پشت گوشی‌ها آرم اژدهای MSI نمایان است. اما اثری از RGB نیست. خیلی بیشتر دوست می‌داشتیم اگرکه MSI، در زمینه نورپردازی، در هدست Immerse GH30 V2 حرکتی انجام می‌داد. اما به هر حال، این هدست سطح پایه است، و انتظار زیادی نباید داشت.

خوشبختانه کاپ‌ها از نوع تا شو هستند و به راحتی می‌توان هدست را فولد و درون کیف قرار داد.

کیفیت چرم مصنوعی روی کاپ‌ها قابل قبول است هرچند در استفاده طولانی مدت ممکن است گوشها عرق کند. شکل بیضی کاپ‌ها به قرار گرفتن گوش درون آنها کمک می‌کند. هنگام قرار دادن هدست بر روی سر، صدا صد در صد آکوستیک نیست اما، برای هدستی در این سطح، مناسب است.

کابل هدست دارای روکش پارچه ای و Sleeve با دوام است و 1.5 متر طول دارد و در عین حال بسیار سبک است.

مکانیزم اتصال میکروفون به هدست به گونه ای طراحی شده است که صرفا میکروفون در جهت صحیح به هدست متصل می‌شود.

بررسی و نتیجه گیری

داشتن یک هدست مناسب گیمینگ قطعا در موفقیت یک گیمر نقش بسزایی دارد. هوشیاری نسبت به محیط اطراف در یک بازی، کمک شایانی به از بین بردن دشمنان کمین کرده در اطراف شما خواهد کرد. از این نظر، هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی یک گزینه خوب و اقتصادی برای گیمر‌های تازه کار است.

به هنگام گیمینگ وضوح صدای محیط و کیفیت صدای 7.1 کاناله مجازی، قابل قبول ارزیابی شد. شناسایی محل وقوع انفجار و صدای قدم‌های حریف امکان پذیر بود. میزان بیس در بازی به اندازه ی کافی مناسب است و کاربر را اذیت نمی‌کند.

در مورد موسیقی، صدای بیس خوب است اما Clarity آن کافی نیست. البته این موضوع به سلیقه هم باز می‌گردد و شاید برای بسیاری از کاربران، صدای پخش موسیقی این هدست کاملا مناسب باشد. به هر جهت، این هدست گیمینگ است و انتظار پخش صدای موسیقی در حد هدست‌های استودیویی را نمی‌توان  از آن داشت. صدای 7.1 کاناله ساراند مجازی کیفیت مطلوبی به موسیقی می‌دهد و صدای فلتی را می‌توان با آن تجربه کرد. البته شدت صدا باید در تناسب با سورس و پخش کننده نیز باشد تا تخریب نشود.

قدرت جذب میکروفون هدست نیز قابل قبول است، و صدای اطراف به درون آن به ندرت کشیده می‌شود. از نظر فنی، به خوبی می‌تواند صدای کاربر را منتقل کند. این هدست مجهز به درایور‌های 40 میلیمتری است که با توجه به قیمت، کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند.

وزن بسیار سبک و امکان اتصال به گوشی همراه و کنسول‌ها، از دیگر امکانات خوب این هدست به شمار می‌رود. تنها انتقادی که می‌توان به این محصول خوش ساخت از ام اس آی داشت، عدم پشتیبانی از نورپردازی RGB، و همچنین عرق کردن گوش در استفاده طولانی مدت است.

من حیث المجموع، هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی را به تمامی‌کاربرانی که برای اولین بار علاقمند به تهیه یک هدست مناسب گیم هستند پیشنهاد می‌کنیم. این هدست در بازار‌های جهانی به قیمت 50 دلار و در ایران، به قیمت 1.5 میلیون تومان در دسترس قرار دارد، و در همین راستا نشان بهترین ارزش خرید را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • بسیار سبک
  • قیمت مناسب
  • وسایل همراه کامل
  • مناسب برای گیمینگ
  • دارای کابل اسلیو شده
  • دارای میکروفون جدا شونده
  • ظاهر جذاب و کابل اسلیو شده
  • قابلیت اتصال به کنسول و تلفن همراه
معایب:
  • ساخت ظریف
  • فاقد نورپردازی RGB
  • بهتر بود کنترل ولوم به تفکیک کانال چپ و راست باشد
  • در استفاده طولانی مدت ممکن است گوش‌ها عرق کند
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی یک گزینه مطلوب اقتصادی برای گیمر‌های تازه کار و سیستم اولی‌هاست.
8.2امتیاز8کیفیت صدا8.8امکانات7.5کیفیت ساخت8راحتی هدفون8.9ارزش خرید
امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

3 دیدگاه

  1. Avatar ᗩTᗩ گفت:

    آرمین جان عزیز خسته نباشی

  2. Avatar پیمان گفت:

    درود ممنون اقای ابیشی برای بررسی این هدست
    یه سوال داشتم که مربوط به هدست نیست ولی مرتبط به صداست جدیدا متوجه شدم داخل مادربردهای بالارده z590 از جمله (MPG Z590 GAMING FORCE) جدید ترین چیپ صدای شرکت رلتیک با اسم Realtek ALC4080 Codec به کار رفته که بقدری قدرتمند هست که کاربر رو از داشتن کارت صدا اکسترنال بی نیاز میکنه حتی من یه جا خودم توانایی 600 اهمی داره میخواستم نظر شمارو در مورد این چیپست بدونم

    • Avatar آرمین گفت:

      سلام آقا پیمان عزیز، والا برای کاربر عادی و نیمه حرفه ای نیازی به کارت اکسترنال نیست اما اون شخصی که نیاز به کارت اکسترنال داره در هر شرایطی میگیره.

      چیپ جدید نسبت SNR بهتری داره و در کل قوی تره ولی به شخصه تجربه نکردم روی سیستم خودم ببینم چقدر تفاوت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.