مقایسهی ویدیویی جدیدی بین نسخههای PC، پلیاستیشین 5 و 4 منتشر شده است که وعده از ارتقای عملکرد گرافیکی بازی در کامپیوتر، خصوصا در زمینه سایهزنی و بازتاب اشیاء را میدهد. با ما برای مقایسه کنسولی و پی سی God Of War همراه باشید.
ورژن پی سی بازی نسبت به نسخههای کنسولی دارای ویژگیهای اضافی است. اولین و مهمترین این ویژگیها NVIDIA Reflex است که در تمام کارتهای گرافیک سری GeForce GTX 900 و بعد از آن در دسترس است. در حالی که اولین بازیهایی که از این قابلیت استفاده میکردند بازیهای چندنفره بودند اما حالا بازیهای تکنفره نیز از این قابلیت مهم پشتیبانی میکنند.
انویدیا رفلکس تاخیر سیستم را پایین میآورد. اهمیت این تکنولوژی و قابلیت کاهش تاخیر آن برای کامپیوتر در این است که سیستم کنترلی قبلی بازی کنترلرهای پلیاستیشن DualShock و DualSense بودند، اما حالا با پشتیبانی انویدیا رفلکس در نسخهی PC، بازی میتواند پاسخگوتر عمل کند و در عین حال سیستم کنترل بازی نیز بهبود پیدا کند. این قابلیت تاثیر قابل توجهای در مبارزات بر روی نسخهی پی سی دارد و فرمانهای ورودی پلیر سریعتر پردازش میشود.
در کامپیوترهای نسبتا قدیمی این ویژگی نقش بسیار بیشتری بازی میکند و از آنجا که کامپیوترهای جدید تاخیر پایینی دارند این قابلیت کمتر احساس میشود. پس از انتشار نسخه کامپیوترهای شخصی God Of War، کانال یوتیوبی ElAnalistaDebits ویدیویی بسیار جالب از مقایسه گرافیک بازی در پلیاستیشن 4 و 5 و همچنین در PC با تنظیمات مختلف منتشر کرد. بازی در نسخهی پی سی خصوصا در زمینه texture و سایهزنی بهبود قابل ملاحظهای یافته است.
در PS5 این بازی با قابلیت backward compatibility اجرا میشود که به کنسول اجازه میدهد بازی نسل قبل را اجرا کند. همچنین جدیدترین کنسول سونی اخیرا آپدیتی دریافت کرده که اجازهی اجرا بازی با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه را میدهد. برای مشاهده ویدیو میتوانید آن را از یوتیوب ببینید و یا مقایسه کنسولی و پی سی God Of War را از آپارات مشاهده کنید.
تنها حالتی که یک بازی روی کنسول بهتر از PC اجرا بشه اینه که بازی مخصوص کنسول طراحی شده و پورت بهینه ای روی PC نشده باشه، مشخصا منظور کامپیوتریه که قدرت سخت افزاری پردازنده گرافیک رم سرعت درایو از کنسول مورد مقایسه کمتر نباشه