به تازگی موتور قدرتمند جدید آنریل انجین 5 در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت. با توجه به این موضوع استودیوی «سی دی پراجکت رد» (CD Projekt Red) تصمیم به ساخت نسخه جدید سری The Witcher با استفاده از آنریل انجین 5 گرفته است که در ادامه با جزییات بیشتر آن َآشنا میشوید.
- معرفی بازی بعدی فرانچایز The Witcher و استفاده از آنریل انجین 5
- تاخیر تاریخ عرضه نسل بعدی Cyberpunk 2077 و The Witcher 3
- ارادت برنده طلای المپیک به بازی The Witcher – المپیک و بازی های ویدیویی
ساخت نسخه جدید سری The Witcher
ماه گذشته استودیوی CD Projekt Red اعلام کرد که با یک بازی جدید برای سری «ویچر» (The Witcher) باز خواهد گشت. البته که این خبر زیاد هم شوکه کننده نبود و انتظار میرفت دیر یا زود درباره آن بشنویم. اگر چه آنها با اعلام این که برای ساختن این نسخه جدید از بازی به سراغ «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) به جای موتور داخلی REDengine خود خواهند رفت، همه را شگفت زده کرد. در حالی که اطلاعیه آنها، دشواری تکامل REDengine را به عنوان دلیل اصلی این تغییر اعلام کردند که توسط یک کارمند سابق استودیو تایید شده است. علاوه بر این، همچنین پروژه نسبتا بزرگ دیگری نیز به نام «سایبرپانک 2077» (Cyberpunk 2077) وجود دارد. اکنون این سوال مطرح میشود که اگر سایبرپانک در زمان عرضه با چنین مشکلاتی مواجه نمیشد، آیا CDPR حاضر بود موتور خود را کنار بگذارد؟
دیروز در جریان پخش زنده State of Unreal Keynote «اپیک گیمز» (Epic Games)، «جیسون اسلاما» (Jason Slama) کارگردان بازی در CDPR اعتراف کرد که ثبات و عملکرد موتوری که به راحتی از بین نمیرود، یکی از عوامل انگیزشی بزرگ برای ادامه با آنریل انجین 5 بوده است. توضیحات او را میخوانید:
به خاطر داشته باشید یکی از مواردی که هنگام صحبت در مورد بازیهای جهان باز در مقابل بازیهای خطیتر واقعا مهم است، احتمال بروز اشتباهی است که وجود دارد. شما باید هر نوع سناریویی را که ممکن است بروز کند، در نظر بگیرید. این میزان به طور تصاعدی بسیار بالاتر از بازیهای خطی است، چرا که بازیکنان میتوانند به هر سمتی که میخواهند بروند و میتوانند محتوا را به هر ترتیبی که از نظر تئوری میخواهند مدیریت کنند. برای ایجاد ثبات در چنین شرایطی، شما به یک محیط واقعا پایدار نیاز دارید که در آن بتوانید با سطح بالایی از اطمینان تغییرات را ایجاد کنید.
اعتراف اسلاما
جالب این جاست که اسلاما علاوه بر توضیحاتی که درباره علت جابجایی و رفتن به سراغ آنریل انجین 5 داد، همچنین اعتراف کرد که «دهکده قرون وسطایی» (Medieval Village) نمایش داده شده در دموی آنریل که دارای حال و هوای بسیار شبیه به ویچر بود، یکی از دلایلی اصلی آنها برای انتخاب موتور اپیک بود. علاوه بر این استودیوی «کریستال داینامیکس» (Crystal Dynamics) هم اعلام کرد که نسخه بعدی سری Tomb Raider در حال توسعه با آنریل انجین 5 است. آنها نیز علت استفاده از این موتور را شخصیت شبیه به «لارا کرافت» (Lara Croft) در اولین نسخه نمایشی موتور عنوان کردند. با توجه به این اعترافات، به نظر میرسد که اپیک با ریختن خرده نانها در مسیر خود، به بهترین شکل موفق شده تا توسعه دهندگان را به دنبال خود بکشاند. باید دید که استودیوی بعدی برای انتخاب این موتور کدام است.
البته باید بدانید که هنوز پلتفرمها یا بازه انتشار بازی جدید ویچر مشخص نشده است و باید منتظر اخبار بعدی در این زمینه باشیم. خبرهای بعدی ما را برای اطلاعات بیشتر دنبال کنید. نظر شما درباره ساخت نسخه جدید سری The Witcher با آنریل انجین 5 چیست؟ آیا استفاده از این موتور جدید میتواند نقطه عطفی برای نسخه بعدی این فرانچایز باشد؟ اگر از طرفداران این نام هستید و تجربه بازی آن را دارید، برای ما در نظرات بنویسید.
به نظرم موتور گرافیکی خودشون خیلی هم قوی نبود. سایبر پانک به هیچ وجه حس و حال یک دنیای واقع گرایانه نداره. قشنگه ولی به واقعیت شباهتی نداره. ویچر هم قشنگ بود ولی واقعی نبود. خیلی خوشرنگ و فانتزی هستند. ولی بازی های نسل بعد در کلاس اونها دارن میرن سمت واقعی تر شدن هر چه بیشتر. جدا از اون فکر کنم تسلط و کنترل روی این موتور برای پروژه های بزرگ کار سختی باشه. بازی پر از باگ بود و کلی هم طول کشید تا باگهاش درست بشن. کلا فکر کنم اینها به این نتیجه رسیدن که آنریل 5 مشکلات موتور خودشونو نداره.
ایول.