در کشورهای توسعهیافته، گوشیهای هوشمند تقریباً در هر موقعیت و مکانی دردسترس هستند. با توجه به میزان تمایل افراد به سرگرم کردن خود، جای تعجب نیست که در سراسر جهان بازیهای موبایلی بسیار محبوب هستند. انتظار میرود که تا سال 2023، درآمد حاصل از بازیهای موبایلی از مرز 100 میلیارد دلار نیز فراتر رود. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از مردم با گوشیهای خود بازی میکنند، احتمالاً تعجبآور به نظر میرسد که 7 مورد از لیست 10 تایی برترین بازی های موبایلی، از ربات ها برای تکمیل مجموعه بازیکنان واقعی خود استفاده میکنند.
به گفته شرکت تحلیل اپلیکیشن Sensor Tower، این آمار در اوایل سال 2016 تنها 1 بازی از 10 مورد بود.
یکی از پیشتازان معروف بازی های موبایلی مفرح که از ربات ها استفاده میکند، Zynga است. یکی از سخنگویان این شرکت به وال استریت ژورنال گفت که توسعهدهنده بازی Words with Friends در سال 2019 رباتهایی را به آن اضافه کرد. هدف از افزودن رباتها این بود که مطمئن شود بازیکنان همیشه حریفی برای رقابت دارند.
تجربه کاربران از افزودن رباتها
البته همه افراد از همبازی شدن با رباتها خوشحال نیستند، مخصوصاً آنهایی که تصور میکردند با افراد واقعی بازی میکنند.
بنجامین آرنت به ژورنال گفت که او به مدت نزدیک به یک سال هر روز با ماریا تی در Words with Friends بازی میکرد. آرنت سرانجام فهرستی از نامهای کاربری آنلاین برای رباتهای مستقر در بازی پیدا کرد و ماریا تی یکی از آنها بود.
آرنت گفت: من به نوعی دلشکسته شدم، زیرا فکر میکردم ماریا تی یک پیرزن بیگناه است.
برخی از کاربران حتی تا جایی پیش میروند که از طریق چت درون بازی از حریف خود میپرسند که آیا او انسان است یا یک ربات. در این حالت، اگر پاسخی دریافت نکنید، احتمالا با یک ربات طرف هستید. اما مراقب نحوه برخورد با این موضوع باشید.
آلیسون لینل 59 ساله در کالیفرنیای جنوبی، ادعا کرد که اخیراً در شروع یک بازی جدید، کاربری از او پرسید که آیا یک ربات است یا خیر. او گفت: احساس کردم کمی به من توهین شده است.
دیدگاهتان را بنویسید