بررسی هدست گیمینگ ام اس آی MSI IMMERSE GH61

چند ماه پیش ما در سایت سخت افزار مگ هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی را بررسی کردیم که از نظر قیمتی در رده اقتصادی قرار داشت و عملکرد قابل قبولی را با توجه به جایگاهش از خود نشان داد. اما ام اس آی، یک هدست پرچمدار هم در سبد محصولات خود دارد. هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی یک دستگاه همه چیز تمام برای گیمر‌های حرفه ای است. امروز به بررسی این هدست خوش ساخت و با کیفیت از MSI می‌پردازیم که به دو طریق می‌تواند متصل شود، یکی از طریق جک 3.5 میلیمتری کومبو امکان اتصال به موبایل و لپتاپ را دارد، و یکی از طریق درگاه USB، که به لطف درایور قدرتمند خود، صدای ساراند فراگیر و 7.1 کاناله را ارائه می‌کند. اگرچه این هدست RGB ندارد، اما در عوض MSI اولویت اصلی خود را ارئه صدایی قدرتمند، شفاف و با کیفیت قرار داده است. همراه ما باشید در این بررسی.

مشخصات فنی:

مشخصات فنی هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی به شرح فوق است. نکته قابل توجه، وزن بسیار سبک 300 گرمی‌ هدست است که اصلا بر روی سر سنگینی نمی‌کند. استفاده از درایور‌های 40 میلیمتری، امپدانس 32 اهمی، حساسیت 107dB، و پشتیبانی از رنج فرکانسی 20 تا 40 کیلو هرتز از جمله خصوصیات فنی این هدست است.

بسته بندی و اقلام همراه:

جعبه هدست بزرگ و به رنگ سفید است. از جمله مشخصه‌های مهم هدست که بر روی جعبه آن اشاره شده، استفاده از اسپیکر‌های ساخت شرکت معروف اونکیو ONKYO ژاپن است. دوستاران تجهیزات حرفه ای صوتی، به خوبی با شرکت ژاپنی اونکیو آشنایی دارند و می‌دانند، از جمله بهترین تولید کنندگان تجهیزات فوق حرفه ای صدا در جهان به شمار می‌روند.

در پشت جعبه اطلاعات تکمیلی هدست در دسترس قرار گرفته است. مجهز بودن به دک و آمپلیفایر ESS، درایور‌های 40 میلیمتری ساخت ONKYO، صدای 7.1 ساراند Hi-Res مجازی، و قابلیت اتصال از طریق USB و جک 3.5 میلیمتری کومبو، مواردی است که در این بخش نوشته شده است.

پس از بازکردن جعبه، این کیف زیبا و فوق العاده با کیفیت از آن خارج می‌شود.

تمام تجهیزات همراه، شامل کابل، و ریموت به همراه هدست درون کیف محافظ قرار دارند.

کیفیت ساخت هدست و کیف همراه آن، فوق العاده است و حس حرفه ای بودن را به کاربر منتقل می‌کند. اینکه شما یک وسیله ای را خریداری کنید، اولین حسی که پس از باز کردن جعبه و دیدن وسایل آن به شما دست می‌دهد، بسیار مهم است. از این منظر، شرکت MSI با درک این موضوع، بهترین متریال‌ها را برای ساخت این کیف و هدست استفاده کرده است. به همین خاطر واقعا از عملکرد MSI رضایت کامل داریم.

ام اس آی هر آنچه که برای اتصال و کار با این هدست لازم است را درون کیف همراه قرار داده است. یک جفت کاپ اضافی با روکش پارچه ای هم برای دوستانی که زیاد عرق می‌کنند، به همراه هدست درون کیف است. البته، چرم مصنوعی روی کاپها، از الیاف ضد حساسیت و ضد تعریق است.

آمپلیفایر و دک پیشرفته هدست در این ریموت کنترل قرار دارد. امکان تنظیم شدت صدا و همچنین فعال سازی صدای مجازی 7.1 کاناله بر روی این ریموت قابل تنظیم است. سر سوکت‌ها فیش 3.5 میلیمتری و همچنین USB، با روکش طلایی ساخته شده است. کیفیت اسلیو کابل نیز فوق العاده است.

نکته جالب توجه راجب این آمپلیفایر، امکان استفاده از آن برای راه اندازی دیگر هدست‌ها است. کافی است، هدست دیگری داشته باشید که جک کومبو 3.5 میلیمتری داشته باشد تا آن را به راحتی به این دستگاه متصل و استفاده کنید.

هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی، هم قابلیت جمع شدن و تا شدن به داخل خود را دارد و هم کاپهای آن قابلیت چرخش 45 درجه ای. اسپیکر‌های چپ و راست با حروف بزرگ درون کاپ‌ها مشخص شده اند. در بخش فوقانی بدنه هدست، بالشتکی نرم قرار دارد تا تماس هدست با سر، بسیار نرم باشد. وزن هدست بر روی سر سنگینی نکند.

پشت هدست آرم اژدهای MSI نمایان است و با بخش‌های طوسی رنگ، طراحی جالب و شیکی دارد. میکروفون به صورت جمع شونده درون محفظه اسپیکر سمت چپ قرار دارد که در صورت نیاز یا در  صورت لزوم می‌توان آن را بیرون کشید.

میکروفون از نوع تک جهته است، و شیوه نصب آن و امکان جمع شوندگی آن، ساختاری مطلوب دارد و به نظر نمی‌رسد در طولانی مدت با جمع کردن و یا باز کردن میکروفون، آسیبی به آن برسد.

بر خلاف رویه پلاستکی، ساختار داخلی هدست تمام فلزی است و از این منظر، با دوام و مستحکم به نظر می‌رسد.

امکان تنظیم ارتفاع اسپیکر، سازگاری آن را با سایز‌های مختلف سر میسر می‌کند.

نرم افزار Nahimic:

نرم افزار Nahimic برای دانلود در این بخش از وبسایت MSI قرار دارد. این نرم افزار مجموعه کاملی از امکانات را برای راهبری درست هدست ام اس آی در اختیار کاربر می‌گذارد. تنظیمات مخصوص برای حالت، بازی، تماشای فیلم، و گوش دادن به موسیقی در تب‌های مستقل دسته بندی شده اند. همچنین یک بخش تحت عنوان Communication برای تنظیمات میکروفون، امکان از بین بردن نویز‌های اضافی را برای میکروفون هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی فراهم می‌کند.

عملکرد‌های نرم افزاری ناهیمیک کامل است، تنها انتقاد ما در این بخش، برخی تنظیمات تغییرات اندکی در صدای خروجی ایجاد می‌کند. البته صدای خروجی هدفون بقدر کفایت عالی است اما دوست داشتیم اعمال تنظیمات مختلف تغییرات گسترده تری را به همراه داشته باشد.

بررسی و نتیجه گیری

ابتدا هدست را به صورت تنها – بدون اتصال به آمپلیفایر و دک ESS، مستقیم با جک 3.5 میلیمتری به سیستم متصل کردیم. البته از طریق یک مبدل که TRRS را به دو جک 3.5 میلیمتری TRS برای هدفون و میکروفون تبدیل می‌کند. کیفیت صدا قابل قبول بود. البته امکان استفاده از  پتانسیل این هدست بدون آمپلیفایر آن، مستقیما بستگی به نوع کارت صدای شما دارد. هرچه کارت صدای بهتر و قوی تری داشته باشید، کیفیت بالاتری را از این هدست، بدون آمپلیفایر آن، تجربه خواهید کرد.

در مورد موبایل هم، با اتصال مستقیم جک کومبو به آیفون، توانستیم کیفیت صدای بازی Call of Duty موبایل را تست کنیم، و نتیجه کار رضایت بخش بود.

اما قدرت واقعی این هدست، زمانی خود را نشان می‌دهد که آن را به آمپلیفایر متصل کرده، و قابلیت صدای مجازی 7.1 کاناله آن را فعال کنید. این حالت البته صرفا از طریق اتصال با کابل USB به سیستم قابل ارائه است.

به هنگام گیمینگ وضوح صدای محیط و کیفیت صدای 7.1 کاناله مجازی، فوق العاده عالی ارزیابی شد. تجربه صدایی شفاف، واقعی، ساراند چند جهته، با بیس نرم، فوق العاده عالی بود، به گونه ای که حتی نیاز به اعمال تغییر خاصی در پنل Nahimic برای بهبود صدا حس نشد. شناسایی دشمن و محل وقوع انفجار و صدای قدم‌های حریف امکان پذیر بود. میزان بیس در بازی به اندازه ی کافی مناسب است و کاربر را اذیت نمی‌کند.

در مورد موسیقی، شفافیت و پخش صدا مطلوب است، اگرچه این یک هدست گیمینگ است، اما گوش دادن به موسیقی با آن نیز، قابل قبول و لذت بخش بود. البته تجربه موسیقی با هدفون‌های 7.1 مجازی گیمینگ به اندازه صدای هدفون‌های حرفه ای مخصوص موسیقی جذاب نیست، اما MSI به خوبی توانسته، به اندازه کافی کیفیت پخش صدای موسیقی را نیز با این هدست، به قدر کفایت tune کند و صدایی با بیس مناسب و شفاف را به کاربر ارائه دهد. به هیچ وجه از شنیدن موسیقی با این هدست خسته نشدیم، و ساعت‌ها با لذت فراوان به موسیقی‌های مورد علاقه از ژانر‌های مختلف گوش فرا دادیم.

صدای میکروفون هدست نیز مطلوب ارزیابی شد. عملکرد جمع شونده میکروفون عالی است، و صدای اطراف کاربر شنیده نمی‌شود. وزن بسیار سبک و ساختار محکم هدست دلپذیر است. تنها انتقادی که می‌توان به این محصول خوش ساخت از ام اس آی داشت، عدم پشتیبانی از نورپردازی RGB است، که البته این موضوع برای هدست آنچنان اهمیت ندارد چرا که وقتی هدست بر روی سر شماست، هرچقدر RGB داشته باشد، قابل دیدن توسط شما نخواهد بود.

در مجموع، هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی را به تمامی ‌کاربران و گیمر‌ها پیشنهاد می‌کنیم. این هدست در بازار‌های جهانی به قیمت 100 دلار و در ایران، به قیمت 3 میلیون تومان با ضمانت آونگ در دسترس قرار دارد، و در همین راستا نشان بهترین ارزش خریدو همچنین نشان منتخب گیمر‌ها را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • سبک
  • طراحی شیک
  • قیمت مناسب
  • عالی برای گیمینگ
  • دارای کابل اسلیو شده
  • کاپهای چرمی‌ضد تعریق
  • مجهز به امکانات نرم افزاری
  • دارای میکروفون جمع شونده
  • تجربه صدای 7.1 محیطی مجازی
  • دارای سری کاپهای پارچه ای اضافی
  • مجهز به دک SABRE ESS و آمپلیفایر
  • مجهز به کیف همراه بسیار با کیفیت و سبک
  • استفاده از اسپیکرهای حرفه ای ساخت ONKYO ژاپن
  • بخش‌های چرمی‌هدست، از الیاف ضد حساسیت و ضد تعریق هستند
  • مجهز به ریموت کنترل برای تنظیم شدت صدا و فعال سازی صدای 7.1 کاناله مجازی
  • امکان استفاده با موبایل، لپتاپ، کنسول PS5، نینتندو سوییچ، مک و کامپیوتر دسکتاپ
  • امکان استفاده از آمپلیفایر برای راه اندازی دیگر هدست‌های مجهز به جک 3.5 میلیمتری کومبو
معایب:
  • فاقد نورپردازی RGB
  • تغییر افکت‌های صوتی در نرم افزار Nahimic کمی‌نامحسوس است
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی یک هدست عالی برای سخت پسندان و گیمر‌های حرفه‌ای است.
8.8امتیاز9کیفیت صدا8.5امکانات8.5کیفیت ساخت8.9راحتی هدفون9.3ارزش خرید
امتیاز: 4.4 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

7 دیدگاه

  1. Avatar پیمان گفت:

    درود و ممنون برا بررسی کامل .
    بنظرم هدست خوبی هست ولی رنج قیمتی 3 میلیون کارو سخت میکنه و رقیب های خیلی خوش نام تر و جدی تری وجود داره.

    • Avatar آرمین گفت:

      واقعیتش پیمان جان، من عملکردش رو دوست داشتم. الان یکی از دوستان یه هدست لاجیتک خرید، با گارانتی 2.8 میلیون، اندازه نصف این مدل MSI هم نیست. در برابر این مدل MSI، اون لاجیتک نه کیفیت ساخت داشت، نه کیفیت بدنه، و نه کیفیت صدا.

  2. Avatar هادی گفت:

    سلام.
    ممنون از معرفی محصول حرفه ای MSi.
    هدفون JBL Quantum ONE رو هم بیزحمت بررسی کنید.
    متشکرم.

    • Avatar آرمین گفت:

      چشم اگر نمایندگی محترم محصولات JBL این هدست رو در اختیار ما قرار بدن حتما بررسی می کنیم.

  3. Avatar لطفی گفت:

    سلام جناب ابیشی عزیز
    بررسی خیلی خوبی بود.

  4. Avatar kambiz گفت:

    اووپس پارچه هم داره خوبه پس. 🙂

  5. Avatar kambiz گفت:

    پدش چرمیه پس خوشم نمیاد. هدفون باید مش پارچه باشه. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.