امروز، شرکت «اپیک گیمز» (Epic Games) موتور گرافیکی «آنریل انجین 5.2» (Unreal Engine 5.2) را در دسترس عموم قرار داد. این موتور گرافیکی قرار است در توسعه بسیاری از بازیهای ترد-پارتی مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است موتور Unreal Engine 5.2 از پیشرفتها و ویژگیهای جدیدی برخوردار خواهد بود. در ادامه خبر به ویژگیهای جدید موتور UE 5.2 میپردازیم:
در نسخه قبلی موتور «آنریل» (UE 5.1)، ما شاهد یک سیستم آزمایشی پیشکش PSO بودیم که برای اتصال بازیها به دایرکتایکس 12 طراحی شده بود.در موتور Unreal Engine 5.2 پایداری و عملکرد نیز افزایش یافته است. اگر PSOهای نسبی هنوز آماده نباشند، سیستم اکنون از حذف اشیاء ترسیمی به طور کلی پشتیبانی میکند. هدف این موتور آمادهسازی PSO است و اگر چنین نباشد، مشکلاتی نظیر لگ و فریز در بازی رخ میدهد.
ویژگیهای جدید موتور گرافیکی Unreal Engine 5.2
شرکت Epic به یک تصمیم منطقی رسید و در نسخه جدید موتور خود میزان کشهای کامپایلشده را کاهش داد. در نهایت اکنون میتوان از سیستم کشدستی قدیمی در کنار سیستم پیشواکشی حافظه نهان خودکار استفاده کرد. گفتنی است زمان زیادی میبرد تا سازندگان بازیهای کامپیوتری از این موتور استفاده کنند. سیستم هندسه مجازی Nantine در برخی جهات پیشرفتهایی داشته است. برای مثال، انعکاسهای باکیفیت روی خودروها و Nanite Streamer که دادههای هندسی را از دیسک واکشی میکند، عملکرد، پایداری و آمار آن را بهبود یافته است.
Lumen یکی دیگر از ویژگیهای موتور Unreal Engine 5 است که روشنایی سراسری را بهبود میبخشد و سطح طراحی صورت و مو کاراکترها را افزایش میدهد. در این موتور، حالت «ردیابی پرتو نور» (Ray-Tracing) به صورت پیشفرض برای استفاده از محاسبات Asynchronous برای کنسولها مورد استفاده قرار میگیرد. سختافزار ردیابی پرتو نور اکنون از قابلیت Foliage پشتیبانی میکند و بهتر میتواند جهشهای ثانویه را برای بازتاب تقریبی کند.
شرکت Epic همچنین پشتیبانی Async Compute را برای گذرهای ردیابی پرتوهای درون خطی اضافه کرده است و سایههای ردیابی پرتو برای Rect Lights و نورهایی با اندازه منبع در این نسخه دقیقتر هستند. علاوه بر این، موتور گرافیکی Unreal Engine 5.2 نرخ شیدینگ متغیر (VRS) را از دستگاههای XR به دسکتاپ گسترش میدهد و فناوری Contrast Adaptive Sharpening را اضافه میکند تا فریم قبلی را تجزیه و تحلیل نماید و بهتر متوجه شود که کدام قسمتها باید با نرخهای سایه کاهش یافته ارائه شوند. شما میتوانید سایر ویژگیهای موتور گرافیکی مذکور را در سایت https://docs.unrealengine.com/ مطالعه فرمایید.
دیدگاهتان را بنویسید