انویدیا مدتی پیش از سری بهبود یافته معماری تورینگ با نام GeForce RTX SUPER پرده برداری کرد و مشخص شد که سه کارت گرافیک GeForce RTX 2060 SUPER، RTX 2070 SUPER و RTX 2080 SUPER در دسترس قرار خواهند گرفت که البته دو گزینه اول هم اکنون عرضه شدهاند.
در این میان اما هیچ صحبتی از GeForce RTX 2080 Ti SUPER نشد ولی شایعات زیادی پیرامون تعداد هستههای CUDA و همچنین مشخصات چیپ گرافیکی آن وجود داشت که به حضور چیپ کامل TU102-400 اشاره میکردند، چیپی که در RTX Titan استفاده شده است.
با این حال Anthony Garreffa از TweakTown طی مراسم عرضه سری RTX SUPER از یک مدیر ارشد انویدیا یعنی Jeff Fisher در این باره سوال کرده که آیا کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti SUPER عرضه میشود، جواب این مدیر نیز به سادگی “عرضه نخواهد شد” بوده. البته چنین اقدامی از سوی انویدیا منطقی به نظر میرسد زیرا با انتشار RTX 2080 Ti SUPER فاصلهای که بین RTX 2080 Ti و RTX Titan قرار دارد از بین خواهد رفت و به فروش RTX Titan به شدت لطمه خواهد خرد.
مشخصات سری Nvidia GeForce RTX 20 SUPER
نام کارت گرافیک | Nvidia GeForce RTX 2060 | Nvidia GeForce RTX 2060 SUPER | Nvidia GeForce RTX 2070 | Nvidia GeForce RTX 2070 SUPER | Nvidia GeForce RTX 2080 | Nvidia GeForce RTX 2080 SUPER | Nvidia GeForce RTX 2080 Ti | Nvidia RTX Titan |
معماری | تورینگ (TU106) | تورینگ (TU106-410-A1) | تورینگ (TU106) | تورینگ (TU104-410-A1) | تورینگ (TU104) | تورینگ (TU104-450-A1) | تورینگ (TU102) | تورینگ (TU102-400 A1) |
فناوری ساخت | 12 نانومتری | 12 نانومتری | 12 نانومتری | 12 نانومتری | 12 نانومتری | 12 نانومتری | 12 نانومتری | 12 نانومتری |
اندازه چیپ | 445 میلیمتر مربع | 445 میلیمتر مربع | 445 میلیمتر مربع | 545 میلیمتر مربع | 545 میلیمتر مربع | 545 میلیمتر مربع | 754 میلیمتر مربع | 754 میلیمتر مربع |
تعداد ترانزیستور | 10.6 میلیارد | 10.6 میلیارد | 10.6 میلیارد | 13.6 میلیارد | 13.6 میلیارد | 13.6 میلیارد | 18.6 میلیارد | 18.6 میلیارد |
تعداد هستههای CUDA | 1920 هسته | 2176 هسته | 2304 هسته | 2560 هسته | 2944 هسته | 3072 هسته | 4352 هسته | 4608 هسته |
TMU/ROP | 120/48 | 136/64 | 144/64 | 160/64 | 192/64 | 192/64 | 288/96 | 288/96 |
تعداد هستههای Tensor | 240 | 272 | 288 | 320 | 368 | 384 | 544 | 576 |
تعداد هستههای RT | 30 | 34 | 36 | 40 | 46 | 48 | 68 | 72 |
GigaRays | 5 Giga Rays/s | 6 Giga Rays/s | 6 Giga Rays/s | 7 Giga Rays/s | 8 Giga Rays/s | 9 Giga Rays/s | 10 Giga Rays/s | 11 Giga Rays/s |
حجم حافظه کش | 4 مگابایت L2 | 4 مگابایت L2 | 4 مگابایت L2 | 4 مگابایت L2 | 4 مگابایت L2 | 4 مگابایت L2 | 6 مگابایت L2 | 6 مگابایت L2 |
کلاک پایه | 1365 مگاهرتز | 1470 مگاهرتز | 1410 مگاهرتز | 1605 مگاهرتز | 1515 مگاهرتز | نامشخص | 1350 مگاهرتز | 1350 مگاهرتز |
کلاک بوست | 1680 مگاهرتز | 1650 مگاهرتز | 1620 مگاهرتز | 1770 مگاهرتز | 1710 مگاهرتز | نامشخص | 1545 مگاهرتز | 1770 مگاهرتز |
قدرت محاسباتی | 6.5 ترافلاپ | 7.5 ترافلاپ | 7.5 ترافلاپ | 9.1 ترافلاپ | 10.1 ترافلاپ | نامشخص | 13.4 ترافلاپ | 16.31 ترافلاپ |
حافظه ویدیویی | تا 6 گیگابایت GDDR6 | تا 8 گیگابایت GDDR6 | تا 8 گیگابایت GDDR6 | تا 8 گیگابایت GDDR6
| تا 8 گیگابایت GDDR6 | تا 8 گیگابایت GDDR6 | تا 11 گیگابایت GDDR6 | تا 24 گیگابایت GDDR6 |
سرعت حافظه | 14 Gbps | 14 Gbps | 14 Gbps | 14 Gbps | 14 Gbps | 15.50 Gbps | 14 Gbps | 14 Gbps |
رابط حافظه | 192 بیت | 256 بیت | 256 بیت | 256 بیت | 256 بیت | 256 بیت | 352 بیت | 384 بیت |
پهنای باند حافظه | 336 گیگابایت بر ثانیه | 448 گیگابایت بر ثانیه | 448 گیگابایت بر ثانیه | 448 گیگابایت بر ثانیه | 448 گیگابایت بر ثانیه | 512 گیگابایت بر ثانیه | 616 گیگابایت بر ثانیه | 672 گیگابایت بر ثانیه |
کانکتور توان | 8 پین | 8 پین | 8 پین | 8+6 پین | 8+8 پین | 8+8 پین | 8+8 پین | 8+8 پین |
توان مورد نیاز (TDP) | 160 وات | 175 وات | 185 وات | 215 وات | 225 وات | نامشخص | 260 وات | 280 وات |
شروع قیمت | 349 دلار | 399 دلار | 499 دلار | 499 دلار | 699 دلار | 699 دلار | 999 دلار | 2499 دلار |
قیمت (Founders Edition) | 349 دلار | 399 دلار | 599 دلار | 499 دلار | 699 دلار | 699 دلار | 1199 دلار | 2499 دلار |
تاریخ عرضه | ژانویه 2019 | جولای 2019 | اکتبر 2018 | جولای 2019 | سپتامبر 2018 | جولای 2019 | سپتامبر 2018 | دسامبر 2018 |
قادر به پاسخ روی پیام پایینتون نبودم اینجا عرض میکنم خدمتتون.
در واقع از بازتاب، سایه و Global illumination هر سه در بازی Control استفاده شده.
در Youngblood گفته شده به شکل محدودی از RTX بهره بردن که البته مشخص نکردن منظورشون چی هست
منظور شما از کامل، global illumination یا مشابه اون هست؟
چون این تکنیک تو metro exodus پیاده شده. ولی Shadow TR از سایه و بتل از بازتاب استفاده کرده.
سلام وقت شما بخیر.
در حال حاضر خیر.
به احتمال زیاد اواخر سال ۲۰۱۹ یا حتی در CES 2020 شاهدشون باشیم
البته بازی که به صورت کامل ار قابلیتهای RTX بهره میبره Control هست.
Youngblood از برخی از قابلیتها استفاده میکنه
اگه RT تو نسل بعدی کنسولها وارد بشه، این تکنیک تبدیل به استاندارد بازی سازی خواهد شد نه یک آپشن. در اونصورت میشه امیدوار بود که پیاده سازی RT تو بازیها همراه با پختگی بیشتر و افت فریم کمتری باشه. البته جا برای افزایش قدرت سخت افزاری در این زمینه زیاده که با گذار به 7 نانو و 5 نانو میشه انتظار داشت هسته های RT بیشتری استفاده و قدرت پردازش بیشتر بشه.
cyberpunk 2077 و wolfenstein youngblood دوبازی هستند که این تکنیک رو دارند و ملت منتظرن ببینن چطور از آب در میاد.
بیشتر از هر افزایش قدرتی منتظر یه افکت گرافیکی خوب دیگه مثل ری تریسینگم قشنگ استاندارد گیمینگ رو متحول کرد .
در کل بازی هایی که باندل RTX بودن مثل مترو اگزودوس و بتلفیلد 5 و شدو آف تامبرایدر همشون به لحاظ گرافیکی یه سر و گردن از بقیه بازی ها بالاتر بودن و به جرات میتونم بگم های این بازی ها با الترا خیلی از بازی های قبل برابری میکنه !
ولی خب بقیه بازی های 2019 مثل ریج 2 و فارکرای نیو داون و … پیشرفت خاصی نداشتن .
سلام جناب کرماجانی از بالارده های navi خبری نیست؟
2080ti super دیگه نمیتونه باشه. سوپر همون ti در نسل های قبلی هست. تمام پتانسیل تورینگ تو titan پیاده شده دیگه جایی برای تغییرات نمونده. کسانی که 2080ti دارن هم میدونن به راحتی میتونن ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاهرتز تو هسته و تا ۱۰۰۰ مگاهرتز تو مموری اورکلاک داشته باشن. این اورکلاک میشه همون 2080ti super .
قویتر از این کارت رو باید سال اینده تو ۷ نانومتریها دید. البته انویدیا نیازی نداره به کارت قدرتمندتر از 2080ti چون رقیب فعلا هیچ برنامه ای برای ناویهای قدرتمند در سال ۲۰۱۹ نداره ظاهرا. انویدیا باید قیمتهاش رو تعدیل کنه تا بتونه با ناوی ها رقابت کنه