در طی کامپیوتکس بتسدا و انویدیا اعلام کردند که Wolfenstein: Youngblood از طریق افزونه VKRay انویدیا برای رابط گرافیکی Vulkan از Ray Tracing در نسخه رایانههای شخصی بهره خواهد برد. البته هیچ چیزی دیگری از جمله اینکه قرار است شاهد کدام یک از جلوههای بخصوص این تکنیک باشیم، اعلام نشد. حالا اما چهار روز مانده به عرضه بازی دلیل این امر را متوجه شدیم.
در مصاحبهای تهیه کننده بازی Jerk Gustafsson از استودیوی MachineGames مشخص کرد که در زمان انتشار خبری از تکنیکهای Ray Tracing در Wolfenstein: Youngblood نیست و مهندسان انویدیا همچنان در حال کار روی آن هستند.
ما با انویدیا روی این موضوع در حال کار هستیم اما Ray Tracing در زمان عرضه وجود نخواهد داشت. مهندسان انویدیا به سختی مشغول پیدا کردن راههایی هستند که این تکنیک در بهترین حالت روی بازی اجرا شود و زمان آن هنوز مشخص نیست. اما چیزی که ما تا به اینجا دیدهایم، خوب خواهد بود.
همچنین هنوز وضعیت Nvidia Adaptive Shading که حضور آن نیز در بازی طی کامپیوتکس تایید شده بود، مشخص نیست. آیا شاهد عرضه آن در زمان انتشار بازی هستیم یا خیر. اگر چه با توجه به عرضه این قابلیت طی یک بهروزرسانی برای نسخه قبلی بازی در سال گذشته، احتمال حضور آن در زمان انتشار بالاست.
Wolfenstein: Youngblood به شکل همزمان روی نینتندو سوییچ نیز عرضه خواهد شد (به علاوه پلیاستیشن 4 و اکس باکس وان) که به گفته Gustaffson یک دستاورد فنی عالیست.
من همیشه تحت تاثیر افراد مشغول در Panic Button قرار میگیرم، که آنها میتوانند چنین کارهایی را انجام دهند. این یک معجزه است. این افراد جادو میکنند، کار کردن با آنها افتخار بزرگی بود. من بسیار خوشحالم که میتوانیم Youngblood را روی نینتندو سوییچ نیز عرضه کنیم.
بازی در همان تاریخ 5 مرداد روی سوییچ عرضه میشود اما تنها به شکل قابل دانلود.
MachineGames این بازی را با همکاری استودیوی Arkane Lyon توسعه داده که باعث شده طراحی مراحل بازی به شکل غیر خطی شبیه به فرنچایز ساخته Arkane یعنی Dishonored شود. این اولین بار برای استودیوی سوئدی MachineGames است که با یک استودیوی داخلی دیگر از بتسدا همکاری میکند. البته Gustaffson از مزیتهای این همکاری قبلا با مجله رسمی پلیاستیشن صحبت کرده بود.
من فکر میکنم گیمرها تشابهات زیادی را در طراحی مراحل با بازیهای Dishonored مشاهده خواهند کرد، البته این حس کمی متفاوت خواهد بود، در واقع شما در اینجا راههایی بیشتری برای نبرد و انجام یک مأموریت در اختیار دارید.
یکی دیگر از تجریبات اول این استودیو نیز اضافه کردن بازی به شکل دو نفره یا Co-Op است.
چنین موضوعاتی باعث شدند روایت کمی مشکلتر شود. ما فکر میکنیم داستان قوی داریم اما حالا بسیار متفاوت از چیزهاییست که قبلا انجام دادهایم. حالا کمی شاهد سبکتر شدن هستیم، حتی در مقدار محتوا و من فکر میکنم این تغییر بزرگی نسبت به عناوین قبلیست. قسمت داستانی بازی کوتاهتر است اما مدت زمان گیم پلی بیشتر شده.
بازیکنان میتوانند زمان بیشتری را صرف بازی کنند. ما مأموریتهای جانبی و چالشهای جدیدی را در بازی قرار دادهایم. فعالیتهای بسیار بیشتری در Wolfenstein: Youngblood در مقایسه با نسخههای قبلی حضور دارند.
داستان Youngblood از جایی آغاز میشود که شخصیت اصلی بازیهای قبلی یعنی BJ Blazkowicz در شهر پاریس ناپدید شده و حالا وظایف به نسل جدیدی سپرده شده. این بار دو دختر دوقلوی او یعنی Sophia و Jessica باید به دنبال پدر بروند. یکی از نکات جالب بازی نیز حضور صلیب شکسته (نماد آلمان نازی) در نسخه آلمانی و البته جهانی بازیست. آلمان قانون استفاده از صلیب شکسته در آثار هنری را برای اهداف آموزشی تغییر داده است.
در آخرین اخبار این بازی نیز باید به سیستم مورد نیاز آن اشاره کنیم که میتوانید در اینجا به شکل کامل از آن مطلع شوید اما حداقل سیستم مورد نیاز بازی شامل موارد زیر خواهد بود.
- پردازنده: Intel Core i5 3570 و Core i7 3770 یا AMD FX 8350 و Ryzen 5 1400
- حافظه رم: 8 گیگابایت
- گرافیک: GTX 1650 یا GTX 770 و یا مدلهای مشابه AMD
- فضای ذخیره سازی: 40 گیگابایت
- سیستم عامل: ویندوز 10، 8.1 و 7 از نوع 64 بیت
دیدگاهتان را بنویسید