شرکت اینتل در کنفرانس توسعه دهندگان خود IDC 2019 در توکیو از دیدگاه خود درباره عملکرد گرافیکهای موبایل Xe که قرار است جایگزین گرافیکهای UHD 620 با معماری نسل یازده شوند، رونمایی کرد. این شرکت به شکل واضح از کارایی تا دو برابر نسبت به نسل فعلی خبر داده اما این تنها در برخی سناریوهای خاص اتفاق میافتد و نه به عنوان افزایش کارایی واقعی.
به روز رسانی: در طی یک تماس رسمی از اینتل اعلام شده که مدیر تکنولوژی این شرکت Kenichiro Yasu به هیچ گونه هدف خاصی برای گرافیکهای مجتمع نسل بعد اشاره نکرده، بلکه بر اساس عملکردهای اولیهای که توسط اینتل به ثبت رسیده تنها فرضیات را بین کرده است. به علاوه هیچ اشارهای به پشتیبانی از Ray Tracing سخت افزاری برای گرافیکهای مجزا Xe به میان نیامده و این امر تنها حدس و گمان سایت ژاپنی Mynavi.jp براساس شایعات پشتیبانی از Ray Tracing بازی Tekken 7 بوده است. اینتل پشتیبانی از فناوری Ray Tracing را به نقشه راه معماری Xe برای دیتاسنترهای بهینه شده برای رندرینگ اضافه خواهد کرد، اما چنین امری در حال حاضر به گرافیکهای مجزا که در سال بعدی عرضه میشوند، ارتباطی ندارد.
تنها با نگاه کردن به مقایسه عملکرد گرافیکها توسط خود اینتل تقریبا شاهد 50 تا 70 درصد بهبود کارایی در برخی عناوین eSports محبوب هستیم که این روزها بخش اعظمی از صنعت گیمینگ را تشکیل میدهند.
هدف رسیدن به میزان فریم بالای 60 در همین بازیهای eSports است، امری که گرافیکهای نسل 11 با افزایش IPC و منطقه اختصاص داده شده برای die آنها نیز نتوانستند به آن دست پیدا کنند. ما همچنین میدانیم که معماری Intel Xe (در حال حاضر تنها این نام را یدک میکشد)، از Ray Tracing در سطح سخت افزار بهره مند بوده و این معماری به حدی انعطاف پذیر توسعه داده شده که از گرافیکهای مجتمع تا پلتفرمهای HPC را شامل خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید