«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رئیس شرکت «ایکس باکس» (Xbox) در نمایشگاه بازیهای توکیو 2023 مقابل طرفداران و رسانههای خبری حاضر شد. به همین مناسبت، وبسایت ژاپنی Game Watch مصاحبه مطبوعاتی جدید با اسپنسر انجام داده است که در آن پیرامون سرویس «گیم پس» (Game Pass) و برنامههای Xbox برای توسعه بازیهای ژاپنی صحبت میشود.
فیل اسپنسر در ابتدای مصاحبه از عملکرد خوب بازی «استارفیلد» (Starfield) در سرویس Game Pass تاکید کرد و امیدوار است بازی رانندگی «فورتزا موتوراسپورت» (Forza Motorsport) هم روی سرویس اشتراکی مذکور موفق ظاهر شود. بنابراین، «مایکروسافت» (Microsoft) سرانجام به هدف خود یعنی انتشار منظم عناوین بزرگ در سرویس اشتراک دست یافته است. هنگامی که سوالی در مورد احتمال افزایش قیمت Game Pass در آینده نزدیک از او شد، اسپنسر پاسخ داد که این اتفاق در نهایت اجتنابناپذیر است:
ابتدا، ما همیشه میخواهیم گزینههایی را در مورد نحوه ساخت کتابخانه خود به شما ارائه دهیم. کاربران میتوانند در سرویس Game Pass عضو شوند و بازی کنند یا میتوانند بازی را خریداری کنند. در حال حاضر میلیونها کاربر به سرویس Xbox Game Pass ملحق شدهاند و بسیاری از آنها از استفاده از این سرویس راضی هستند. اگرچه فرض اصلی ارائه ارزش بیشتر است اما به نظر من افزایش قیمت در آینده اجتنابناپذیر خواهد بود. ما اخیراً یک بار قیمتهای خود را افزایش دادیم اما این تصمیم پس از بررسی دقیق گرفته شد. ما معتقدیم ارائه خدماتی که ارزش کافی دارند حتی در صورت افزایش قیمتها مهم هستند.
در اواخر ژوئن، مایکروسافت اولین افزایش قیمت Game Pass را اعلام کرد و قیمت اشتراک کنسول را از 9.99 دلار به 10.99 دلار و قیمت GP Ultimate را از 14.99 دلار به 16.99 دلار افزایش داد. رئیس Xbox همچنین گفت بهروزرسانی Starfield برای تشویق ادامه اشتراک، تعامل با Game Pass و خود بازی ضروری است و این دقیقاً همان چیزی است که شرکت «بتسدا» (Bethesda) روی آن کار میکند.
خوشبینی اسپنسر از موفقیت بازیهای ژاپنی مایکروسافت در سرویس گیم پس
گفتنی است اسپنسر به رسانه Game Watch اعلام کرد مایکروسافت در حال کار با استودیوهای ژاپنی برای توسعه بازیهای جدید برای Xbox است. او مدعی است برخی از پروژهها هنوز در رسانههای خبری به طور کامل معرفی نشدهاند:
بازیکنان ژاپنی میتوانند روی مایکروسافت و ایکس باکس حساب باز کنند. در واقع ما امسال بازی Hi-Fi RUSH را منتشر کردیم. اگرچه این یک اثر کوچک بود و نه شاهکاری بزرگ مانند Blue Dragon اما اثری با کیفیت بود. توسعهدهندگان ژاپنی نیز بخشی از استودیوی بازیسازی مایکروسافت هستند و اگرچه عناوینی وجود دارد که هنوز نمیتوان آنها را معرفی کرد. ما با تولیدکنندگان ژاپنی برای توسعه بازیهای جدید صحبت کردهایم. استودیوهای ژاپنی فرست-پارتی و ترد-پارتی در حال رشد هستند. بنابراین فکر میکنم ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که عناوین ژاپنی بیشتری در آینده روی کنسولهای ایکس باکس ظاهر میشوند.
نزدیک به چهار سال پیش، اسپنسر بیان کرد علاقه دارد بازیسازان آسیایی بیشتری را به استودیوهای فرست-پارتی مایکروسافت اضافه کند. با این حال، با وقوع گسترش ویروس کرونا و کشمکشهای این شرکت در خرید «اکتیویژن بلیزارد» (Activison Blizzard) منجر شد این اتفاق هرگز محقق نشود. در همین حال، طرفداران ایکس باکس میتوانند منتظر بازیهای ژاپنی مانند Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name و Like a Dragon: Ishin روی سرویس اشتراکی Xbox Game Pass باشند.
دیدگاهتان را بنویسید