طبق جدیدترین گزارش، بیش از 6000 هزار موقعیت شغلی در صنعت بازیهای کامپیوتری در حال حاضر از بین رفته است. گفته میشود در ماه سپتامبر 2023، حدود 17 شرکت بازیسازی اقدام به تعدیل نیرو کردهاند. در ادامه خبر همراه ما باشید.
سال 2023 بهیقین سال بسیار تاریکی برای صنعت بازیهای کامپیوتری بوده است و استودیوهای معتبری مانند «وولیشن» (Volition) و «پیکسلاوپِس» (PixelOpus) برای همیشه تعطیل شدند. ماه گذشته، استودیوهای «ناتی داگ» (Naughty Dog) و «اپیک گیمز» (Epic Games) ناخواسته تصمیم به اخراج تعدادی از کارکنان خود گرفتند.
با تعطیلی استودیوها و اخراج کارکنان در 10 ماهه گذشته، «فرهان نور» (Farhan Noor)، طراح فنی استودیو «رایوت گیمز» (Riot Games) برآورد کرده است تقریباً 6100 کارمند در صنعت بازیسازی شغل خود را از دست دادهاند. با این حال، تعداد واقعی اخراجها ممکن است بیشتر از این باشد، چون هر شرکتی جزئیات کاملی پیرامون تعداد کارمندان خود ارائه نکرده است.
تشکیل اتحادیههای کارگری؛ راهبردی برای حفظ شغل در صنعت بازی
بنابر دادههای به دست آمده توسط وبسایت videogamelayoff.com، شرکت توسعهدهنده «یونیتی» (Unity) حدود 900 نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است. این اتفاق منجر شد تا «یونیتی» به شرکتی تبدیل شود که بیشترین کارمندان خود را در سال جاری بیرون کرده است. گفتنی است پس از آن، شرکت Epic Games با 800 نفر و «آمازون» (Amazon) با 500 اخراجی در جایگاههای بعدی قرار دارند.
از سوی دیگر، تاسیس اتحادیههای کارگری در صنعت بازیهای کامپیوتری بهتدریج در حال افزایش هستند. در هفته گذشته، کارمندان استودیو CD Projekt Red اعلام کردند پس از اخراج 100 نفر از این استودیو، اتحادیهای تشکیل دادهاند. تقریباً در همان زمان، نمایندهای از استودیو «آوالانچ» (Avalanche) به رسانه IGN گفت بیش از 100 کارمند با پیوستن به اتحادیه کارگری سوئد موافقت کردهاند.
نظر شما چیست؟ آیا با تشکیل اتحادیههای کارگری برای حفظ شغل در صنعت بازی موافق هستید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید