«کن لوین» (Ken Levin)، خالق سری بازیهای تحسینبرانگیز «بایوشاک» (Bioshock) در مصاحبهای اعلام کرد که بازی Bioshock به دلیل مشکل بودجه بارها به مرحله «کنسل شدن» رفته بود. او گفت که ناشران عنوان «بایوشاک» را محصولی پولساز در صنعت گیمینگ نمیدانستند.
بیشک بازی Bioshock به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عناوین شوتر اول شخص تاریخ صنعت گیمینگ به شمار میآید. اما آیا میدانستید که توسعهدهندگان بازی Bioshock با چه مشکلاتی برای اتمام پروژه مواجه شده بودند؟ به نقل از «کن لوین»، خالق و کارگردان بازی، اثر دیستوپیایی «بایوشاک» نزدیک بود به بازار عرضه نشود.
«کن لوین» که اکنون روی ساخت بازی شوتر اول شخص Judas کار میکند، اخیراً مصاحبهای با مجله گیمینگ Edge داشته است. او در این مصاحبه اذعان کرد که بازی Bioshock در مقاطع مختلفی به مرحله «کنسل شدن» نزدیک شده بود. «لوین» گفت که نسخه اولیه بازی نظر ناشران را جذب نمیکرد، چون آنها معتقد بودند این محصول به خوبی در بازار فروش نمیکند.
تاثیر شگرف یک مقاله که بازی Bioshock را از کنسل شدن نجات داد!
از سوی دیگر، تیم توسعهدهنده بارها با مشکل تامین بودجه جهت تکمیل بازی Bioshock به مشکل خورده بود. سپس یک مقاله پیرامون نسخه اولیه «بایوشاک» توسط وبسایتی نوشته شد. «کن لوین» پیرامون تاثیر بینظیر این مقاله گفت: «روز بعد، مردم این مقاله را دیدند و ما به طور مداوم تماسهایی را دریافت میکردیم. من فکر کنم این مقاله در تغییر دیدگاه ناشر نقش داشت».
در نهایت، بازی Bioshock در سال 2007 برای کنسولهای «پلی استیشن 3» (PlayStation 3)، «ایکس باکس 360» (Xbox 360) و پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) منتشر شد. منتقدان به شدت به تحسین این اثر پرداختند. بازی «بایوشاک» در همان سال از طرف مراسم Spike VGA جایزه «بهترین بازی سال» را دریافت کرد. دو دنباله از این عنوان به ترتیب در سالهای 2010 و 2013 عرضه شدند. نسخه ریمستر دو نسخه اول Bioshock در سال 2016 برای کنسولهای نسل هشتم و PC به بازار آمد.
نظر شما چیست؟ آیا دنیای گیمینگ بدون حضور «بایوشاک» چگونه میشد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید