حال که پرونده ی بازی ویچر 3 تقریباً بسته شده است (البته پس از انتشار کامل دو محتوای الحاقی مفصل این بازی در ماه های آینده) چشم امید بسیاری از هواداران بازی های نقش آفرینی به نسخه ی جدید سری Deus Ex یعنی بازی Deus Ex: Mankind Divided خواهد بود. اگر چه این دو بازی دو سبک کاملاً متفاوت و دو دنیای کاملاً متمایز را دنبال می کنند، اما هر دوی آن ها یک نقش آفرینی تمام عیار محسوب می شوند که داستانی گیرا، شخصیت هایی قدرتمند، دنیایی گسترده و تصمیمات مهم و تاثیر گذاری را در دل خود جای داده اند. از دیر باز بخش قابل توجهی از علاقمندان پر و پا قرص سبک نقش آفرینی جزو PC بازان محسوب می شدند و از همین رو بسیاری از بازی های نقش آفرینی جذاب، جزو آثار انحصاری این پلتفرم به شمار می رفته اند (البته این امر اکنون به قوت قبل نیست و اکثر آثار شاخص سبک نقش آفرینی چند پلتفرمی شده اند). بنا بر این به دلیل کسوت قابل اعتنای PC بازان در سبک نقش آفرینی، قانون نا نوشته ای حکم می کند که سازندگان عناوین نقش آفرینی باید توجه ویژه ای به PC بازان داشته باشند. امری که در سال های اخیر کم رنگ تر از قبل شده اما به نظر می رسد که قرار است توسط اعضای استودیو Eidos Montreal در نسخه ی PC بازی Deus Ex: Mankind Divided رعایت شود.
کارگردان اجرایی بازی Deus Ex: Mankind Divided به تازگی اظهار نظر جالبی را در مورد این بازی مطرح ساخته است. به اعتقاد او فرآیند پورت بازی های کنسولی به روی پلتفرم PC (که اکنون مدتی است در دنیای بازی های کامپیوتری به امری رایج تبدیل شده است) نوعی توهین به این پلتفرم محسوب می شود و همواره باید نسخه ی PC بازی های قدرتمند از نسخه های کنسولی آن ها متمایز به نظر بیایند و ویژگی هایی در این نسخه از بازی ها وجود داشته باشد که نسخه های کنسولی از آن بی بهره باشند. به نظر می رسد که این ویژگی ها قرار است در نسخه ی PC بازی Deus Ex: Mankind Divided وجود داشته باشند و از همین رو دارندگان نسخه ی PC بازی Deus Ex: Mankind Divided می توانند این نسخه را تا حدودی متمایز از نسخه های کنسولی ببینند. از قرار معلوم بهره گیری از قابلیت هایی نظیر Direct X 12 و همچنین نسخه ی سوم از نرم افزار TressFX شرکت AMD (که کاربرد های اصلی اش بر طراحی بهینه و طبیعی مواردی نظیر مو، خز، پشم و سطوح علف مانند تمرکز یافته است) موجب خواهد شد تا نسخه ی PC بازی Deus Ex: Mankind Divided منحصر به فرد تر و پر رنگ و لعاب تر از نسخه های کنسولی این اثر به چشم بیاید.
سوای این امر یکی دیگر از نکاتی که به تازگی در مورد بازی Deus Ex: Mankind Divided روشن شده است به چگونگی پایان بندی داستانی این بازی مربوط می شود. همان گونه که طرفداران عناوین نقش آفرینی از آن مطلع هستند، بسیاری از بازی های این سبک دارای پایان های متعددی هستند که بر اساس فعالیت های گیمر در طول بازی، در انتها یکی از آن ها قابل تجربه کردن خواهد بود. در نسخه ی پیشین این سری یعنی در بازی Deus Ex: Human Revolution شاهد پایان های چهار گانه ای بودیم که به موجب انتخاب های گیمر در بخش پایانی آن اثر رقم می خوردند. این در حالی بود که شما در طول داستان Deus Ex: Human Revolution ناچار به اتخاذ تصمیمات بسیار مهمی بودید که تصمیمات مذکور در بخش تئوری قضیه این قابلیت را داشتند که بتوانند نقش قابل تاملی در پایان بندی اثر مذکور ایفا نمایند. اما در عمل شاهد رخ دادن این اتفاق نبودیم و تنها تصمیمات بخش پایانی بازی Deus Ex: Human Revolution در چگونگی پایان بندی داستان آن اثر دخیل بودند. حال به نظر می رسد که سازندگان بازی Deus Ex: Mankind Divided قصد دارند شیوه ی دیگری را برای پایان بندی این بازی در نظر بگیرند. به این ترتیب که پایان نهایی بازی Deus Ex: Mankind Divided بر اساس یک تصمیم واحد رقم نخواهد خورد و در واقع این مجموعه تصمیم ها و انتخاب های شما در کل داستان بازی خواهد بود که بر رقم زدن بخش پایانی آن تاثیر گذار است. البته سازندگان این اثر فعلاً به طور قطع مشخص نکرده اند که بازی Deus Ex: Mankind Divided چند پایان مجزا را در دل خود جای داده است و اصولاً آیا این اثر دارای پایان های مخفی یا موارد مشابهی نیز خواهد بود یا خیر. گفتنی است که بازی Deus Ex: Mankind Divided قرار است در تاریخ 23 فوریه ی سال 2016 میلادی برای سه پلتفرم PC ، PS4و XboxOne عرضه شود. تاریخی که چندان هم دور و دراز جلوه نمی کند و بسیاری از علاقمندان سبک نقش آفرینی در انتظار فرا رسیدن هرچه زودتر آن به سر می برند.
برای با خبر شدن از آخرین اطلاعات در زمینه تجهیزات الکترونیک، بازی ها و مطالب مختلف در زمینه تکنولوژی، کانال وب سایت سخت افزار در تلگرام را فراموش نکنید. اگر آخرین نسخه از این برنامه را روی موبایل یا رایانه نصب کرده اید تنها با کلیک کردن (یا تپ کردن) روی آدرس https://telegram.me/sakhtafzarmag می توانید در کانال ما عضو شوید. همچنین برای اطلاع از دقیق ترین مشخصات و قیمت های گوشی های هوشمند در بازار ایران می توانید به وب سایت کالای ما به نشانی https://kalamag.com مراجعه کنید.
فقط همینو بگم که بازی محشریه حتی توی نسخه های قبل هم با اینکه گرافیک چندانی نداشت محتوای داستانی بازی کلی آدمو سرگرم میکرد,مثل uncharted نیست که نبود محتوای داستانی رو با گرافیک بالا میخواد جبران کنه
فقط همین رو بگم که بازیه محشریه حتی تو نسخه های قبل هم که گرافیک چندانی نداشت محتوای داستانی بازی خودش کلی آدمو سرگرم میکرد,مثل uncharted نیست که بخواد افتضاح بودن داستان بازی رو با گرافیک جبران کنه
البته این چیز عجیبی نیست در 99 درصد بازیها نسخه pc بهتر از نسخه های کنسولی هستن.:-bd
حتی اون بازیهایی که پورت از نسخه داغون کنسولی :-qروی pc هستن هم بهتر از نسخه کنسولی از اب در مییان.
بازیهای کنسولی یا زیر 1080 p هستن چه میدونم 900p یا 792p یا 720p یا فریم ریتشون اسما 30 هست اما میانگین زیر 30 هستن!!:-q:smiley8
در بیشتر موارد هم تنظیماتشون در حد medium نسخه pc هست
مثلا w3 نسخه کنسولی در حد تنظیمات medium پی سی هستن تازه تا 20 فریم هم افت دارن:emoji6
یا تو بازی project cars در حد low medum نسخه pc هستن:o
یا مثلا در بازی evolved عکسهای مقایسه ایی یسن پلتفرمها رو که ببنین نسخه کنسولی (ps4 ) از مشکلات شدید af رنج میبره 30 فریمی هم هست اصلا خنده داره.اسمشونم گزاشتند کنسول نسل جدید:emoji2!!
این بازی که دیگه خود سازنده از برتری بی چون چرای نسخه pc حرف زده خدا میدونه تفاوت قراره در چه حد باشه
این حرف کارگردانشو باید با طلا نوشت:x
حالا ببینیم تو dx12 گرافیک چقدر عوض میشه.