هواداران بازی Mirror’s Edge مدتی نسبتاً طولانی را انتظار کشیدند تا بالاخره توانستند سال گذشته تایید شدن رسمی روند ساخت نسخه ی دوم این بازی را از زبان اعضای EA بشنوند. در آستانه ی فرا رسیدن E3 امسال مشخص شد که این بازی Mirror’s Edge Catalyst نام دارد و با ابقای قهرمان اصلی نسخه ی قبل یعنی Faith به عنوان شخصیت نخست داستان، قصد ریبوت کردن کامل این سری نو پا را در سر می پروراند (ریبوت کامل پس از انتشار تنها یک نسخه از بازی؟!). به هر حال علاقمندان بازی نخست سخت در انتظار فرا رسیدن تاریخ انتشار بازی Mirror’s Edge Catalyst بودند تا با در دست گرفتن کنترل Faith تند و تیز، دوباره بتوانند از در و دیوار آسمان خراش های سر به فلک کشیده ی شهر بالا بروند و روی پشت بام های وسیع و درندشت آن ها حرکات پارکور انجام دهند. اما به نظر می رسد که این دسته از افراد اکنون باید برای دیوار نوردی و شلنگ تخته انداختن روی لبه ی ساختمان های بلند، مدت بیشتری را منتظر باقی بمانند.
دلیل این انتظار بیشتر از آن جا سرچشمه می گیرد که سازندگان بازی Mirror’s Edge Catalyst یعنی اعضای استودیو DICE از شرکت EA تاریخ انتشار اثر در دست ساخت خود را حدود سه ماه به تعویق انداختند. به این ترتیب بازی Mirror’s Edge Catalyst که پیش از این قرار بود در تاریخ 23 فوریه سال 2016 میلادی به بازار عرضه شود، طبق برنامه ریزی جدید اعضای استودیو DICE قرار است اینک در تاریخ 24 می سال 2016 میلادی منتشر شود. با این حال نکته ی مثبت ماجرا این جاست که حداقل حکایت بازی Need for Speed برای این بازی تکرار نشده است و این تنها دارندگان پلتفرم PC نیستند که مجبور باشند انتظار بیشتری را برای انتشار این بازی تحمل کنند. از همین رو بازی Mirror’s Edge Catalyst برای دو کنسول Xbox One و PS4 نیز دقیقاً در همان روز انتشار نسخه ی PC یعنی در تاریخ 24 می 2016 عرضه خواهد شد. در این میان عضو ارشد پروسه ی ساخت بازی Mirror’s Edge Catalyst یعنی خانم سارا جانسن به عنوان تهیه کننده ی اصلی این پروژه معتقد است که تصمیم مذکور به منظور انجام کار بیشتر بر روی این بازی صورت گرفته است. به گفته ی او، اعضای استودیو DICE از مدت ها پیش اهداف بسیار جاه طلبانه و بلند پروازانه ای را برای بازی Mirror’s Edge Catalyst دنبال می کردند و قصد داشتند بهترین و چالش برانگیز ترین تجربه ی ممکن را برای گیمر های علاقمند به بازی نخست فراهم بیاورند. از همین رو او و همکارانش از همان ابتدا در گیم پلی این بازی قصد به تصویر کشیدن شهری بسیار وسیع با مناظر دیدنی و آسمان خراش های بسیار بلند را داشته اند و مسلماً رسیدن به تمامی این اهداف وقت و زمان بیشتری را طلب می کند. به همین دلیل آن ها تصمیم به تاخیر در تاریخ انتشار این بازی گرفتند تا از این موضوع اطمینان یابند که اهدافی که در نظر دارند به کامل ترین و بی نقص ترین شکل ممکن اجرایی شود. البته تاخیر چند ماهه در تاریخ انتشار باز های کامپیوتری این روز ها موضوع چندان عجیب و دور از انتظاری جلوه نمی کند. همین تازگی و پیش از Mirror’s Edge Catalyst شاهد تاخیر در تاریخ انتشار نسخه ی جدید سری هیتمن بودیم و علاوه بر آن فرآیند عرضه ی نسخه ی PC بازی Need for Speed نیز با چند ماه تاخیر مواجه شده است. به هر حال امیدواریم که تمامی این تاخیر ها در نهایت به افزایش کیفیت بازی های مذکور منجر شود و این صبر و انتظار بیشتر در پایان به سود گیمر ها تمام گردد.
بحر حال من که منتظرش نبودم.
بازی نوآورانه ایی هست باید دید واقعاً چطوره تا بازی نکنم نمی تونم بگم خوبه یا بد