بازی The Division از سری بازی های تام کلنسی را می توان یکی از پر امید ترین بازی های شرکت یوبی سافت در طی چند سال اخیر به حساب آورد که تقریباً هم زمان با دیگر بازی پر هیاهو و پر سر و صدای این شرکت یعنی Watch Dogs به علاقمندان معرفی شد و در ابتدا قرار بود کمی پس از انتشار این بازی به بازار عرضه شود. با این حال هم اکنون چیزی نزدیک به دو سال از انتشار بازی Watch Dogs زمان می گذرد و در طول این مدت چشم انتظاران بازی The Division موفق به ملاقات با اثر محبوب خود نشده اند. اثری که دقیقاً همانند بازی Watch Dogs در طی این مدت دچار حاشیه های فراوانی شد و علاوه بر کاهش کیفیت گرافیکی آن نسبت به نمایش های ابتدایی این بازی، بسیاری از ویژگی های مربوط به گیم پلی این اثر نیز به تدریج با تغییرات فراوانی مواجه گشتند. به هر حال نسخه ی بتای بازی The Division پس از مدت ها انتظار بالاخره ظرف روز های اخیر در اختیار علاقمندان این بازی بر روی هر سه پلتفرم مقصد آن قرار گرفته است و به این ترتیب چشم انتظاران بازی The Division بر روی پلتفرم های PC ، PS4 و Xbox One عاقبت موفق به تجربه ی نسخه ی آزمایشی این بازی بر روی پلتفرم مد نظر خود شده اند. بنا بر این فرصت بسیار خوبی فراهم آمده است تا ما بتوانیم کیفیت فنی و گرافیکی بازی The Division را بر روی پلتفرم های یاد شده با یکدیگر مقایسه کنیم.
در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که موارد موجود در این متن بر اساس بررسی نسخه ی بتای بازی The Division بر روی سه پلتفرم PC ، P4 و Xbox One صورت گرفته است و در واقع این احتمال وجود دارد که برخی از کاستی های جزیی موجود در نسخه ی بتای بازی The Division (که در این متن به آن ها اشاره خواهیم کرد) در نسخه ی نهایی این اثر رفع گردند. علاوه بر آن نکات موجود در این متن برآیندی است از بررسی های مختلف صورت گرفته بر روی نسخه ی بتای بازی The Division توسط منابع گوناگون که تمامی آن ها در قالب این متن به شکل یک جا گرد آوری شده اند. با این حال عمده تصاویر متن پیش رو (به طور مشخص آن دسته ای که کیفیت گرافیکی سه نسخه ی PC ، PS4 و Xbox One بازی The Division را در کنار هم به تصویر کشیده اند) مربوط به بررسی ویدیویی انجام شده توسط گروه آلمانی کندی لند است. در واقع طی بررسی مقایسه ای این گروه که طبق معمول بدون هیچ گونه اظهار نظر یا توضیح خاصی صورت گرفته است، نسخه ی PC بازی The Division در کنار دو نسخه ی کنسولی این بازی قرار گرفته تا تفاوت های گرافیکی هر کدام از آن ها نسبت به یکدیگر مشخص شود. گفتنی است که اعضای این گروه آلمانی برای اجرای نسخه ی PC از بازی The Division (ورژن بتا) از یک سیستم کامپیوتری با پردازنده ی مدل Intel Core i7 6700K 4.00 GHz ، رم 8 گیگا بایتی DDR 4 و دو عدد کارت گرافیک مدل Nvidia GeForce GTX 980 4GB استفاده کرده اند.
معمولاً نسخه ی PC بازی های کامپیوتری از لحاظ کیفیت دیداری و گرافیکی تفاوت های محسوسی با نسخه های کنسولی دارد و در کل از جلوه های دیداری قدرتمند تری نسبت به آن ها برخوردار است. امری که آن را در نسخه ی PC از بازی The Division نیز می توان مشاهده کرد. در واقع عمده تفاوت کیفیت فنی نسخه ی PC بازی از The Division نسبت به نسخه های کنسولی را می توان در قدرتمند تر بودن بافت گرافیکی این نسخه نسبت به نسخه های کنسولی و همچنین قدرت بیشتر نسخه ی PC در بحث سایه زنی و نور پردازی مشاهده کرد. البته نسخه ی PC بازی The Division علاوه بر قدرت بیشتر در امر نور پردازی و شکل کلی بازتاب ها و همچنین کیفیت بهتر سایه ها نسبت به نسخه های کنسولی ، دو برتری محسوس دیگر نیز نسبت به نسخه های PS4 و Xbox One این بازی دارد. نخست این که در نسخه ی PC بازی The Division ما شاهد به نمایش در آمدن عمق تصویر بیشتری در لوکیشن های بیرونی هستیم و به عبارت بهتر به هنگام قرار گیری در یک محیط باز شما می توانید جزییات بیشتری را در افق پیش رو به نسبت نسخه های کنسولی این بازی به تماشا بنشینید. دیگر برتری نسخه ی PC بازی The Division نسبت به نسخه های کنسولی این اثر هم این است که بر خلاف نسخه های مذکور که بر اساس نرخ 30 فریم در ثانیه اجرا می شوند ، نسخه ی PC این اثر بر اساس نرخ هدف 60 فریم در ثانیه طراحی شده است.
با این حال خبر خوب برای کنسول بازان این است که از دیدگاه فنی دو نسخه ی PS4 و Xbox One از بازی The Division افت کیفیت چندان فاحشی نسبت به نسخه ی PC ندارد و از دیدگاه گرافیکی (با وجود کاهش قابل توجه کیفیت دیداری این بازی نسبت به نخستین نمایش های ارائه شده از سوی یوبی سافت) می توان آن را اثری کاملاً قابل قبول در این مقیاس (یک بازی کاملاً آنلاین) قلمداد کرد. جالب این جاست که علاقمندان نسخه های کنسولی بازی The Division نیز می توانند همانند دارندگان نسخه ی PC این بازی ، در بخش تنظیمات برخی از ویژگی های گرافیکی این اثر را تغییر دهند و بنا بر تمایل خود آن ها را کم یا زیاد نمایند. البته در جریان بررسی های انجام شده بر روی نسخه ی بتای بازی The Division در دو پلتفرم PS4 و Xbox One برخی مشکلات ریز به چشم می خورد که شاید در نسخه ی نهایی این بازی شاهد رفع آن ها باشیم. به عنوان مثال در هر دو نسخه ی کنسولی بازی The Division در بسیاری از صحنه ها شاهد حذف سایه های پویا در مورد یاران همراه و شخصیت های جانبی هستیم و در واقع این تنها شخصیت نخست بازی است که از وجود سایه های پویا بهره می برد. ضمن این که در برخی از لوکیشن های بازی The Division شاهد کندی بار گذاری بافت های محیطی در نسخه های کنسولی این بازی هستیم. با این حال می توان امیدوار بود که کاستی های مذکور در نسخه ی نهایی این بازی وجود نداشته باشد.
همان گونه که در سطور بالا به آن اشاره شد نسخه ی PC بازی The Division بر اساس نرخ هدف 60 فریم در ثانیه طراحی شده است. در بررسی های صورت گرفته در امر اجرای نسخه ی بتای این بازی بر روی پلتفرم PC مشخص شده است که به کمک کارت گرافیک مدل Radeon R9 4 GB (که در بررسی صورت گرفته با پردازنده ی مدل AMD FX 8350 تلفیق شده بود) می توان با حداکثر تنظیمات گرافیکی ممکن به طور میانگین نرخ 48 فریم در ثانیه را تجربه کرد و این در حالی است که به کمک کارت گرافیک مدل Nvidia GeForce GTX Titan 6 GB (در تلفیق با پردازنده های نسل جدید اینتل) می توان میانگین کلی نرخ فریم را به سمت عدد 60 فریم در ثانیه نیز متمایل کرد. در واقع بازی The Division را می توان اثر بسیار پر چالشی برای به کار کشیدن کارت های گرافیک موجود در سیستم های کامپیوتری قلمداد کرد و با توجه به شواهد موجود به نظر می رسد که قدرت پردازشی کارت های گرافیک سیستم های کامپیوتری علاقمندان بازی The Division به خوبی می تواند توسط این بازی مورد آزمون قرار گیرد.
البته در بررسی های انجام شده بر روی نسخه ی بتای این بازی بر روی پلتفرم PC ما شاهد مقایسه ی فرآیند اجرای این بازی بر روی دو کیفیت بالا (Ultra) و پایین (Low) نیز هستیم. امری که می توانید نتیجه ی کلی آن را در تصویر بالا به عینه مشاهده نمایید. همان گونه که در این تصویر کاملاً مشهود به نظر می رسد (تصویر سمت چپ مربوط به تنظیمات گرافیکی بالا و تصویر سمت راست مربوط به تنظیمات گرافیکی پایین است) تفاوت کیفیت فنی تنظیمات گرافیکی بالا و پایین در نسخه ی PC بازی The Division بیش از هر چیز خود را در اموری نظیر نور پردازی ، سایه زنی و انعکاس نور از سطح اجسام نشان می دهد. به عبارت بهتر در تنظیمات گرافیکی بالا بازتاب نور از سطوح شفافی مثل آب بسیار طبیعی تر از حالت تنظیمی پایین است و کیفیت سایه ها و نور محیط نیز وضعیتی کاملاً مشابه دارد. در پایان این متن بد نیست به نکته ای هم در مورد چرخه ی پویای آب و هوا و شب و روز در بازی The Division اشاره کنیم. در واقع یکی از نکات جالبی که در رابطه با بازی The Division می توان به آن اشاره کرد این است که چرخه ی پویای آب و هوایی و همچنین چرخه ی پویای شب و روز موجود در این بازی قابل تنظیم نیستند و بنا بر این نمی توان آن ها را به شکل دستی تغییر داد. مسئله ای که در تمام بررسی های صورت گرفته از کیفیت فنی نسخه ی بتای این بازی مشکل ساز شده بود و امکان به ثبت رساندن تصاویر مشابه در موقعیت های یکسان را به امری دشوار تبدیل ساخته بود. گفتنی است که نسخه ی اصلی بازی The Division در تاریخ هشتم مارس سال جاری برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.
ادم این همه پول برای پی سی بده تفاوتش فقط همینقدر باشه!!!!اصلا خدایش نوشته نبود من نمفهمیدم کدومش واس کدوم پلتفرم هستش.برای همینه همه میرن سراغ کنسول بازی.هم گرافیکش خداس هم بازی انحصاری هم سخت افزار انحصاریش.ی پی اس وی ار .کل پی سی با تمام سخت افزارشو ب چالش میکشه .یعنی میخورتش تف میکنتش بیرونط
گرافیک pc از همشون بالاتره ولی خب بازی هارو بخوای رو pc با این گرافیک اجرا کنی خیلی بیشتر از کنسول هزینه داره . من که اگه بخوام با این گرافیک بازی کنم همش لگ میشه بازی :-((:-((
رو pc از همه بهتره.
با این وضع نت اینم نمیشه بازی کرد
واقعا هم همینه،بیشتر از تفاوت نسخه پی سی با نسخه کنسول،تفاوت دو تا نسخه کنسول ها بیشتر به چشم میاد
سلام
آقا وقتی که گرافیک 12 میلیون قیمت داره اصلا کل کنسول با دسته هاش با پریز برق یک جا میخوره
تو سری بازیهای تام کلنسی splinter cell convection بنظرم تا به حال بهترین بوده البته امسال قراره ghost recon wildlands بیاد که ظاهرا قراره عالی باشه.
کلی امیدوار بودیم که این بازی رو تجربه کنیم اما حالت آفلاین نداره :emoji2
گرافیکش واقعا بالاست.
تو هر سه مقایسه تفاوت محسوس بین PS و XB1 رو میشه احساس کرد:o
فقط PC
باید بازی جالبی باشه.:)
به نظر من فرق انچنانی ندارن
فقط چرا تو xbox اون شخصیت کچله ولی تو بقیه مو داره!!!
ولی چون لذت بازی های FPS توی PC یه چیز دیگس PC only Bases:-bd:-bd:-bd
خب معلومه که Pc همیشه توی گرافیک و فریم ستره اصلا این مقایسه لازم نبود
درسته گرافیک پایین اومده ولی بازم در سطح خوبی قرار داره ،هنوزم بازی های یوبی عالین
Taghriban hich farghi nadare
توی این بازی باید بگم کنسول ها خوب عمل کردن و فکر نمیکردم انقدر نزدیکPc باشه کیفیت ولی سایه ها قشنگ معلومه pc بهتره، خیلی حیف شد فقط آنلاینه نمیتونیم اینم تجربه کنیم دیگه بازیا یا قفل دارن یا آنلاینن :smiley0
این بازی به قدری گرافیکش دانگرید شده که من وقتی نسخه بتا رو بازی کردم بعد رفتم تریلر e3 2013 رو دیدم شکه شدم!!
این یوبی باگ کلا همه بازیهاش برا اساس دروغ و هایپ الکیه