ظرف روز های اخیر شاهد برگزاری همایش سالانه ی DICE در دنیای بازی های کامپیوتری بودیم (با استودیو DICE از شرکت EA اشتباه نشود!). همایشی که طی آن ضمن برگزیده شدن تعدادی از بازی های کامپیوتری سال گذشته به عنوان برترین های سال، تعدادی از اهالی سرشناس دنیای بازی های کامپیوتری نیز به رسم هر سال در این همایش به ایراد سخنرانی هایی در زمینه های مختلف پرداختند. بی شک در میان حاضران همایش امسال یکی از سرشناس ترین آن ها عضو اصلی شرکت Bethesda و کارگردان بازی Fallout 4 یعنی آقای تاد هاواراد بود که در واقع یکی از سخنرانان اصلی این همایش نیز به شمار می رفت.
محور سخنرانی آقای هاوارد در همایش DICE امسال بیشتر حول و حوش چگونگی طراحی بازی های کامپیوتری در سبک Open World و همچنین نحوه ی داستان پردازی در این دسته از بازی ها می چرخید. البته آقای هاوارد در میان گفته های خود به نکاتی در رابطه با میزان تاثیری که زیر و بم ساختاری نسخه های پیشین یک بازی Open World بر تولید نسخه های جدید آن دارد و همچنین اثر گذاری هواداران یک بازی کامپیوتری سبک مذکور بر طراحی مراحل نسخه های جدید آن بازی و نوع قصه پردازی در آن نیز اشاره کرد. با این حال شاید بیشترین موارد کنجکاوی برانگیز در مورد آقای هاواراد و شرکت Bethesda به حاشیه های سخنرانی او در همایش DICE امسال اختصاص داشته باشد. جایی که کارگردان مطرح شرکت Bethesda به نکاتی در رابطه با برنامه های آتی این شرکت طی سال جاری اشاره هایی داشت. بر اساس گفته های آقای هاوارد، او و همکارانش اکنون مشغول سپری کردن پر مشغله ترین روز های کاری خود در شرکت Bethesda طی چند سال اخیر هستند و در واقع این شرکت برنامه ی تولید سه اثر بزرگ را در دست انجام دارد. آثار جدیدی که تمامی آن ها کاملاً متفاوت با کلیه ی تجربیات و بازی هایی هستند که تاد هاواراد و سایر همکارانش تا کنون در شرکت Bethesda نسبت به انجام و تولید آن ها اقدام کرده اند. البته آقای هاواراد توضیح بیشتری در رابطه با این سه پروژه ی جدید نداد و تنها به این نکته اشاره کرد که این سه بازی در آینده ای نزدیک به هواداران بازی های کامپیوتری شرکت Bethesda معرفی خواهند شد. اگر چه بر طبق روال کاری مرسوم سال های اخیر شرکت Bethesda تولید نسخه ای جدید از سری بازی های The Elder Scrolls می تواند گزینه ای کاملاً محتمل در این میان باشد، اما با توجه به گفته های آقای هاوارد مبنی بر متفاوت بودن این سه بازی با تمام تجربیات پیشین او و همکارانش، شاید چشم انتظاران آثار جدید شرکت Bethesda باید منتظر معرفی سه بازی کاملاً جدید توسط این شرکت در طی ماه های آینده باشند. هر چند که آقای هاوارد در میان گفته های خود به این نکته هم اشاره داشت که هر سه بازی مذکور آثاری با سبک و سیاق کاملاً آشنا در میان محصولات شرکت Bethesda خواهند بود.
به هر حال از آن جایی که شرکت Bethesda در نمایشگاه E3 سال جاری نیز به برگزاری کنفرانس اختصاصی خواهد پرداخت می توان انتظار داشت که سه بازی مذکور (یا حداقل یکی از آن ها) در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی شرکت Bethesda در نمایشگاه E3 2016 به علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شود. تا فرا رسیدن آن زمان هم علاقمندان آثار تولید شده به دست شرکت Bethesda می توانند خود را با محتوا های دانلودی و الحاقی ارائه شده برای بازی Fallout 4 سرگرم نمایند. محتوا ها یا DLC هایی که به تازگی شاهد معرفی آن ها توسط شرکت Bethesda هستیم. نخستین DLC بازی Fallout 4 که هواداران این اثر می توانند در ماه مارس جاری با آن دیدار نمایند Automatron نام دارد. در واقع ساختار گیم پلی این محتوای الحاقی مبتنی بر یک سیستم Horde محور است و بر مبنای بقای گیمر ها در برابر موج های بی پایان و رو به فزونی ربات های متخاصم طراحی شده است. تجربه ای که اگر چه در بسیاری از بازی های مشابه شاهد از سر گذراندن موارد شبیه به آن بوده ایم، اما هیچ گاه لطف و هیجان خود در بازی های اکشن را از دست نخواهد داد و می تواند در دنیای Fallout 4 نیز سرگرم کننده و جذاب جلوه کند. پس از این که هواداران بازی Fallout 4 با این محتوای الحاقی به خوبی دست و پنجه نرم کرده و در برابر هجوم بی پایان و موج گون دشمنان حسابی مقاوم گردیدند، نوبت به انتشار محتوای الحاقی بعدی این بازی خواهد رسید که در ماه آوریل جاری در اختیار علاقه مندان بازی Fallout 4 قرار خواهد گرفت. یک DLC نسبتاً متفاوت که Wasteland نام دارد و تجربه ای متمایز را در اختیار علاقه مندان بازی Fallout 4 قرار خواهد داد. در واقع به نظر می رسد که سازندگان محتوای الحاقی Wasteland در امر طراحی این DLC نیم نگاهی هم به نسخه ی جدید از سری بازی های فار کرای یعنی بازی Far Cry Primal داشته اند. چرا که هسته ی اصلی گیم پلی این محتوای الحاقی بر اسیر ساختن حیوانات وحشی حاضر در دنیای Fallout 4 درون یک قفس و رام کردن آن ها پایه ریزی شده است. البته در ماه پس از آن یعنی ماه می نیز علاقه مندان بازی Fallout 4 می توانند با محتوای الحاقی تازه ای از این بازی دیدار داشته باشند. یک DLC کاملاً متفاوت به نام Far Harbor که به گفته ی سازندگان بازی Fallout 4 مفصل ترین و بزرگ ترین محتوای الحاقی ارائه شده برای این بازی تا آن زمان خواهد بود. در این محتوای الحاقی علاقه مندان بازی Fallout 4 باید به سرزمینی به نام Far Harbor سفر کنند. مکانی پر از امواج رادیو اکتیو و موجودات خطرناک جهش یافته که در کنار یکدیگر می توانند ماجراجویی هیجان انگیز و منحصر به فردی را برای هواداران این بازی رقم بزند.
حال که ابتدای این متن را با همایش DICE امسال آغاز کردیم بد نیست که بخش پایانی آن را هم با نکات مربوط به این همایش و آثار انتخاب شده از سوی برگزار کنندگان آن به عنوان بهترین بازی های سال گذشته ی میلادی به پایان ببریم. بی شک جالب ترین نکته ای که در رابطه با همایش DICE و آثار منتخب آن می توان اشاره کرد، انتخاب بازی Fallout 4 به عنوان بهترین بازی سال گذشته توسط برگزار کنندگان این همایش بود. آن هم در حضور عناوین صاحب نامی نظیر The Witcher3: Wild Hunt و تمام شایستگی های غیر قابل انکارشان! در واقع بازی Fallout 4 علاوه بر انتخاب شدن به عنوان بهترین بازی سال گذشته، توانست در بخش هایی نظیر بهترین بازی نقش آفرینی سال و بهترین کارگردانی نیز عنوان نخست را به خود اختصاص دهد. البته در این میان بازی The Witcher3: Wild Hunt نیز در این همایش دست خالی نماند و توانست در بخش هایی نظیر بهترین طراحی مرحله ، بهترین داستان پردازی و بهترین طراحی تکنیکی عنوان بهترین بازی سال گذشته را از آن خود نماید. به هر حال شاید حضور آقای تاد هاوارد در این همایش به عنوان یکی از سخنرانان اصلی آن، در انتخاب های مذکور بی تاثیر نبوده باشد اما در کل می توان گفت که در طی سال های اخیر، سخنرانی های ارائه شده در همایش سالانه ی DICE همواره بسیار جذاب تر و جالب توجه تر از لیست بهترین بازی های منتخب سال در این همایش بوده اند!
نسخه بعدی باید جالب باشه.
حتما شماره 5 اون رو هم در دست ساخت دارن.
بازی های ساخته شده جدید هم بینشون اثار خوب دیده میشه،ولی کمتر از گذشته اتفاق می افته که شاهکاری ساخته بشه:-bd
میشه از همین الان اعلام کنید که میشه این بازی رو کی بازی کرد یا نه ؟؟؟:smiley3:smiley3:smiley3
واقعا باید به سلامت عقلی اونایی که Fall out 4 رو از The Witcher 3 بهتر میدونند شک کرد !!!
ویچر بازی ای بود که همه المان های RPG رو به کمال رسوند.
کلا سازندگان سبک نقش آفرینی به لطف CDPR ازین به بعد کار سختی رو پیش رو دارند. هر چی بازی بسازن گیمر ها اول از همه با The Wicher 3 مقایسه میکنند همونطور که قبلش با Skyrim مقایسه میکردند.
اره واقعا نسخه 3 عالی بود.
The Witcher3: Wild Hunt با اختلاف از همه سر تره.
البته من فال اوت 4 بازی نکردم فال اوت 3 رو هم یک روزه پاک کردم.چون از سبکش خوشم نمیاد.
گرچه skyrim اثری بی نظیر بود ولی باز هم witcher
کلن این بتسدا میدونه چطوری بازی بسازه، متاسفانه هنوز وقت اینکه فال اوت 4 را تجربه کنم نداشتم اما در عید جزو کاندیدای اصلی اوقات فراغت بنده است این بازی که نسخه 3 آن فوق العاده بود و لذتی عجیب نصیب بازی کننده میکرد و امیدوارم سه عنوان دیگه هم بزرگ و لذت بخش باشند.
یکیش باید فال اوت 5 باشه درست مثل اوالانچ که داره نسخه جدید جاست کاز رو میسازه.