پس از کش و قوس های فراوان بالاخره نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition از روز گذشته بر روی فروشگاه اختصاصی ویندوز 10 قرار گرفت و علاقه مندان به تجربه ی این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی پس از مدت ها انتظار موفق به ملاقات با این بازی شدند. اگر چه در ماه های گذشته سر و صدا و تبلیغات فراوانی حول و حوش این بازی به گوش می رسید، اما ظرف هفته های اخیر شاهد این نکته بودیم که ناشر اصلی این اثر یعنی شرکت مایکرو سافت مانور های تبلیغاتی چندان قابل توجهی را در قبال نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition پیاده سازی نمی کند و اخبار مربوط به این بازی بسیار مختصر و بی هیاهو منتشر می شوند. به عبارت بهتر طی هفته های اخیر سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition بسیار بی سر و صدا اعلام شد و انتشار این بازی بر روی فروشگاه اختصاصی ویندوز 10 نیز کم و بیش به همان صورت انجام گرفته است. حال که بسیاری از چشم انتظاران بازی Gears of War Ultimate Edition موفق به تجربه ی این اثر بر روی کامپیوتر های خانگی خود شده اند به نظر می رسد که دلیل حضور بی سر و صدای بازی Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC کاملاً مشخص شده باشد. در واقع این بازی قصد داشته تا حماسه ی نسخه ی کامپیوتر های خانگی بازی Batman Arkham Knight را برای بار دیگر در دنیای بازی های کامپیوتری تکرار نماید و از همین رو سر و صدا و هیاهوی اصلی را برای این بخش قضیه کنار گذاشته است!
اگر چه خبر انتشار رسمی بازی Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC خبر بسیار خوبی برای علاقه مندان این اثر به شمار می رود، اما خبر بد برای این دسته از گیمر ها این است که نسخه ی مذکور از بازی در امر اجرای بهینه بر روی بسیاری از کارت های گرافیک با مشکلات فراوانی همراه است. مشکلاتی که حتی در عمل این اثر را در پاره ای از اوقات غیر قابل بازی جلوه می دهد. البته مشکلات فنی مذکور بیش از هر چیز خود را در هنگام اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition در کیفیت های تصویری بالا نشان می دهد و از این منظر آن دسته از گیمر هایی که قصد اجرای این بازی بر روی بهترین تنظیمات گرافیکی ممکن و در کیفیت های تصویری فرا تر از HD را دارند، در انجام این امر ناکام می مانند (در واقع آن دسته از افرادی که به اجرای این بازی به شکل کاملاً معمولی و با کیفیت متوسط رضایت دارند احتمالاً کمتر از دیگران با چنین مشکلاتی مواجه خواهند شد). اگر چه وجود این مشکلات فنی در برخی کارت های گرافیکی برند انویدیا نظیر GTX 980 و GTX 980 Ti نیز به صورت پراکنده گزارش شده است اما به طور عمده این کارت های گرافیک برند AMD هستند که بازی Gears of War Ultimate Edition شمشیر را از رو برایشان بسته است. و جالب این جاست که بازی Gears of War Ultimate Edition با محصولات بالا رده ی AMD سازگاری کمتری نسبت به محصولات میان رده تر دارد. در واقع به هنگام قرار دادن تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition بر روی کیفیت تصویری 1440 پیکسلی و بالا تر از این کیفیت، به همراه استفاده از تکنیک هایی نظیر FXAA و AO ، محیط این بازی به جهنمی برای دارندگان بسیاری از کارت های گرافیک برند AMD نظیر Fury R9 ، R9 Nano و R9 Fury X تبدیل می شود. جالب این جاست که کارت گرافیک R9 290X عملکرد بسیار بهتری را در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition نسبت به کارت گرافیک R9 Nano از خود نشان می دهد و از سوی دیگر فرآیند اجرای این بازی بر روی محصولی نظیر R7 370 به مراتب بهتر از R9 380 است! در واقع وجود این مشکلات عجیب و غریب در نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition بسیاری از علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری را وادار به پرسیدن این پرسش از خود ساخته است که آیا از سال 2015 میلادی به بعد شرکت های بزرگ بازی سازی از موجودی به نام تست کننده ی بازی های کامپیوتری هم در پروسه ی ساخت آثار خود استفاده می کنند یا این که بازی های خود را بدون هیچ بررسی و آزمایش خاصی روانه ی بازار می نمایند تا هر چه زودتر به سود کلان خود برسند؟
دارندگان کارت های گرافیک AMD به هنگام اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition تحت تنظیمات گرافیکی بالا معولاً با چنین صحنه هایی مواجه خواهند شد!
اگر چه در ابتدای امر سازندگان بازی Gears of War Ultimate Edition یعنی اعضای استودیو The Coalition علت بروز این مشکلات را به عدم پشتیبانی درایور های گرافیکی کاربران از این بازی مرتبط دانسته بودند، اما با بالا گرفتن سر و صدای گیمر ها و انجام بررسی های بیشتر مشخص شد که آن دسته از کارت های گرافیک برند AMD که از ریز معماری GCN 1.1 و GCN 1.2 در ساختار خود بهره می برند در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition با مشکلات متعددی همراه هستند (بنا بر تایید سازنگان این بازی) و اعضای استودیو The Coalition می کوشند تا به موجب همکاری با مهندسان شرکت AMD این مشکلات را هر چه زود تر بر طرف سازند. البته مشکل کارت های گرافیک AMD با تکنیک AO در این بازی نیز کم و بیش مشهود به نظر می رسد و بر همین اساس این پیشنهاد از سوی سازندگان بازی Gears of War Ultimate Edition مطرح شده است که دارندگان محصولات AMD بهتر است به هنگام اجرای این بازی تکنیک مذکور را غیر فعال سازند. همچنین سازندگان بازی Gears of War Ultimate Edition به آن دسته از دارندگان کارت های گرافیک برند انویدیا که از تکنولوژی G-Sync بهره می برند نیز توصیه کرده اند که به منظور اجرای بهتر این بازی تکنیک مذکور را غیر فعال سازند. چرا که به نظر می رسد فعال بودن G-Sync موجب بروز افت فریم در برخی محصولات برند انویدیا در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition می شود. به هر حال به نظر می رسد که علاقه مندان به تجربه ی بازی Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC بهتر است به منظور اجرای کم اشکال این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی خود قید تجربه ی این بازی در بهترین کیفیت ممکن را بزنند و بسیاری از تکنیک های نوین به کار رفته در بخش فنی آن را غیر فعال سازند. تکنیک هایی که هیچ مشخص نیست اصلاً به چه دلیلی در این بازی گنجانده شده اند که حال بخواهند غیر فعال شوند. در این میان نکته ی عجیب و قابل تامل قضیه این جاست که نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition ابتدا قرار بود در ماه های پایانی سال گذشته ی میلادی در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. اما در ادامه ی کار فرآیند انتشار این بازی به سال 2016 میلادی موکول شد. بنا بر این اعضای استودیو The Coalition فرصت کافی را برای رفع ایراد های نهایی این بازی در اختیار داشتند و از آن جایی که هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition اعلام نشده بود حتی این امکان وجود داشت که این بازی اندکی دیر تر در اختیار علاقه مندان قرار گیرد و در عوض از وجود چنین مشکلات آزار دهنده ای عاری باشد. به هر حال پروسه ی مذکور طی نشد و اکنون نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition توانسته است در ماه های ابتدایی سال 2016 میلادی پرچمدار بهره مندی از بد ترین و افتضاح ترین ساختار فنی باشد (افتخاری که سال گذشته نصیب نسخه ی PC از بازی Batman Arkham Knight گردید). حال باید دید که آیا تا انتهای سال جاری میلادی هیچ بازی جدیدی توان زدن رکورد بازی Gears of War Ultimate Edition را خواهد داشت یا این افتخار همچنان در انحصار این بازی باقی خواهد ماند.
من خیلی خوشحال بودم که ای ام دی در دایرتکس 12 از طفش بهتر عمل کرده یجورایی نامید شدم
کلا تجربه گیم های خوب روی کامپیوتر با این وضع کرک ها و دقت شرکت های تولید گیم و تست نکردن بازی ها،داره تبدیل به رویا میشه!
مشکلی نیست یه آپدیت میدن هر دو شرکت درست میشه
سلام.اتفاقا تقریبا همه چیز مثل روز روشن است.(در واقع علل جلوی پرده اند!!!)…بیشتر موارد به دخالت انویدیا و القای تغییر دستورات برنامه بازیها و نیز فشار برای اعمال فیلترها و افکت های انحصاری خودش مثل همین گزینه های gameworks از طریق پرداخت به شرکت هایی چون ubisoft که خودشان علنا اعلام می کنند، مربوط می شود.سالها قبل بیاد دارم که کدهای physics انویدیا در اختیار amd قرار گرفت و بعد از افزایش فروش غیرمنتظره کارت های amd، شرکت انویدیا مجددا کدهای فوق را بروی amd بست…در واقع علت عمده ای که از انویدیا بدم می آید همین سیاست های خصمانه است.زمانیکه حدود دوازده سال پیش کارت gt8800 ultra با قیمت نجومی بفروش می رسید(در واقع به علت گرانی سفارش خرید برای تهیه می گرفتند و بعد کارت را تحویل می دادند.)؛ من این کارت را بلافاصله خریدم و تا سالها بعدهم کارت های high-end انویدیا را تهیه می کردم…ولی در چند سال اخیر ازاین شرکت متنفر شده ام و حتی حاضرم دو کارت amd را کراس فایر کنم ولی دیگر انویدیا نخرم.امیدوارم روزی حالش گرفته شود.
کلا ساخت این بازی یک تست برای این استدیو بود تا با دنیای gears آشنا بشن ساخت یک بازی نهایی هدفشون نبود…کاره بدی کردن در کل….
آقا یه راهه حله خوبی داره کارت Amd نخرین ،تموم شد رفت:smiley0
این اولین بار نیست ولی از سیاست اجرا شده درباه این بازی اصلا خوشم نمیاد
!چرا اینجوریه؟ ای بابا!!
اتفاقا تو کنسول بدتر از ایناش هست
مثلا تو FO4 فریم روی XO رسما صفر میشد:o
W3 تو PS4 فریم تا 20 سقوط میکرد
UNITY فریم تا 19!iهمینطور gtav
به همه اینها مشکلات پارگی تصویر و VSYNC رو بهش اضافه کن
به علاوه مشکلات استاتر در بازیها که حتی با پچ هم حل نمیشه نمونش FALL OUT که حتی بعد از اپدیت 1.3 بازم مشکل استاتر نسخه کنسولی حل نشد!منظور همون لگه
یا مثلا مشکلات پرفورمنس Dying Light THE FOLLOWING که خیر سرش تمام اپدیتها رو هم داره ولی بازم روی کنسول مشکل داره
یا مثلا نسخه collection بازی borderland که پورتش روی کنسول یه چیزی بدتر از پورت بتمن رو پی سی بود اونم یه بازی نسل قبلی!!
به علاوه مشکلات شدیدی AF تو بازیها رویPS4و….
اگر خواستید واسه تک تک این موارد لینک منبع میدم
فعلااینا رو حضور ذهن داشتم اگر بخوام همه رو دربییارم میشه یه کتاب ازش نوشت
البته نباید همیشه تقصیرها رو گردن تولید کننده ها انداخت. بعضی مشکلات مربوط به اختلاف کد و یا ناسازگاری کارت با سیستم هم میشه و البته کرک شدن بازی ها هم نقش داره تو این زمینه.
کارت گرافیک قبلیم روی سیستم خودم هر بازی که نصب میکردم ایراد میگرفت و تا وارد میشدم از بازی خارج میشد و مشکل از کرک بود و چندین نسخه رو امتحان کردم که جواب نمیداد. مثل watch dogs اما وقتی عوضش کردم همون بازی ها رو نصب کردم و همشون عالی اجرا شدن. جالب اینجاست که خریدار کارت قبلیم میگفت همه چیزو عالی اجرا میکنه و درایورها هم بدون نقص نصب میشن.
شرکت هایی مثل XFX یا لنوو تو لپتاپ از این دست نقص ها رنج می برن عموما. با هر سخت افزاری مچ نمیشن. گاهی ایراد از اینم میتونه باشه. من سر کارت گرافیک قبلیم زیاد تجربش کردم.
ای بابا اینا همه بازیهای سیاسیه.
مطمئن باشین تو نسخه کنسول از این اتفاقا خبری نیست!
جالبه که کنسول های این نسل گرافیکشون amd هستش و موتورهای گرافیکی باید با amd سازگارتر باشن اما به محض اینکه میان روی کامپیوتر نتیجه برعکس میشه !!
دست هایی پشت پرده هستن !!!!!!
البته من تصحیح میکنم AMD دارهابدشانس هستن
این از این بازی اون از RISE OF TR یکی دیگه FO4 همینجوری بگیر برو جلو
تازه این بازی DX12 هست که قرار بود AMD توش دست بالا رو داشته باشه ولی انگار همه چیز بر عکس شده!!
نسخه اولتیمیت بگیری
برای دیدن گرافیک بهتر
بعد اینطوری ضدحال بخوری
خوب همون نسخه ده سال پیش بازی کنیم بهتره :smiley3
مثلا مایکی می خواست ویندوز ده جا افتاده تر بکنه
=))
واقعا PC گیمرها بدشانس هستند…
یعنی شرکت ها دیگه مسخره این چیزارو در آوردن، واقعن کیلویی تولید میکنن و میدن بیرون؟!!! یعنی کنترل کیفیت ندارن؟!!! یعنی هر به هرکیه؟ جالب اینجاس این اتفاقا برای نسخه پی سی میفته، نسخه ای که باید از هر لحاظ به نسبت کنسول ها کاملتر و بی عیب تر باشه نه اینکه مشکلات بزرگ احمقانه داشته باشه.
مثال خوب زیاد مثل GTA V، مورتال کمبات، تامب رایدر جدید و خیلی بازیای دیگه که برای ویندوز اومدن خیلی بهینه تر و بهتر بودن اما بعضی شرکتا نمیدونم چطوری کار میکنن.:-L:-L