چندی پیش علاقه مندان سری بازی های Gears of War شاهد انتشار نسخه ای باز سازی شده از نخستین عنوان از این سری تحت نام Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC بودند. اثری که توسط شرکت مایکرو سافت برای کامپیوتر های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 عرضه شده و به طور اختصاصی تنها از طریق فروشگاه آنلاین این ویندوز در اختیار علاقه مندان این بازی بر روی پلتفرم PC قرار گرفته است. با این حال مشکلات تکنیکی عجیبی که بازی Gears of War Ultimate Edition در امر اجرا توسط برخی کارت های گرافیکی شاخص حاضر در بازار با آن دست به گریبان بود حرف و حدیث ها و حاشیه های فراوانی را پیرامون این اثر پدید آورد و از تبدیل شدن این بازی به پدیده ای نوین در دنیای بازی های کامپیوتری جلوگیری کرد. مشکلاتی که حال برخی از بررسی ها نشان از این دارند که به موجب وجود تکنیک های میان افزار اختصاصی شرکت انویدیا یعنی GameWorks در بازی Gears of War Ultimate Edition پدید آمده اند.
شاید بزرگ ترین وجه تمایز بازی Gears of War Ultimate Edition نسبت به سایر عناوین حاضر در بازار را بتوان بهره گیری این اثر از ویژگی های گرافیکی مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 دانست. امری که بازی Gears of War Ultimate Edition را به نخستین بازی کاملی که از قابلیت های مبتنی بر Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود پشتیبانی می کند تبدیل ساخته است. البته پیش از این شاهد انتشار نسخه ی آزمایشی از بازی Ashes of the Singularity در دنیای بازی های کامپیوتری بودیم. اثری که اگر چه برای نخستین بار و پیش از تمامی بازی های کامپیوتری نسل حاضر از ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده کرده است اما هنوز شاهد انتشار نسخه ی کامل و غیر بتای آن نیستیم. هر چند که بازی Gears of War Ultimate Edition از ویژگی های متعدد مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 در بخش تکنیکی خود بهره می برد، اما این بازی در امر اجرا بر روی بسیاری از کارت های گرافیک شاخص برند AMD (به خصوص در تنظیمات گرافیکی بالا و تحت کیفیت های تصویری بالا تر از Full HD) کاستی های فراوانی را از خود به نمایش گذاشته که می توان ادعا کرد وجود شان کام بسیاری از چشم انتظاران این بازی بر روی کامپیوتر های خانگی را تلخ کرده است. مشکلاتی که پس از بررسی های ابتدایی مشخص شد که برخی از آن ها به وجود تکنیک AO در بازی Gears of War Ultimate Edition مربوط می شوند. پس از بروز مشکلات فراوان تکنیکی که در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition (و به طور عمده بر روی کارت های گرافیک AMD) شاهد پدید آمدن شان بودیم در همین مدت کوتاه پچ هایی برای حل این مشکلات عرضه شد. پچ هایی که تمامی آن ها قابلیت AO را به شکل خودکار در بازی Gears of War Ultimate Edition غیر فعال می سازند. و این موضوع در حالی صورت می گیرد که پیش از عرضه ی پچ های ترمیمی مذکور تجربه کنندگان بازی Gears of War Ultimate Edition به هنگام تجربه ی این بازی در کیفیت های تصویری و تنظیمات گرافیکی بالا ناگزیر از فعال سازی تکنیک AO بودند.
در واقع بررسی های بیشتری که پیرامون فرآیند اجرایی بازی Gears of War Ultimate Edition صورت گرفته است نشان از این دارند که مشکلات به وجود آمده برای کارت های گرافیک AMD ریشه در وجود تکنیک HBAO+ داشته اند. تکنیکی اختصاصی از میان افزار GameWorks که نه سازندگان بازی Gears of War Ultimate Edition خبر از وجود آن در ساختار گرافیکی این بازی داده بودند و نه این که در منوی تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition هیچ نشانی از وجود آن یافت می شود. به عبارت بهتر با مراجعه به تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition تنها به تنظیمات مربوط به فعال یا غیر فعال ساختن تکنیک AO بر می خوریم و در بخش مذکور هیچ نشانی از حضور HBAO+ وجود ندارد. در واقع با فعال شدن تکنیک AO در بخش تنظیمات گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition تکنیک HBAO+ به شکل خودکار فعال شده و در خروجی کارت های گرافیک AMD تاثیر منفی از به جا می گذارد. و نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشت این است که پچ های ترمیمی بازی Gears of War Ultimate Edition تنها با غیر فعال ساختن تکنیک HBAO+ (که در بخش تنظیمات این بازی در قالب نام AO طبقه بندی شده است) مشکلات فنی این بازی را برای محصولات برند AMD بر طرف می سازند. در واقع وجود تکنیک اختصاصی HBAO+ در ساختار گرافیکی بازی Gears of War Ultimate Edition پیش از این تنها در آستانه ی انتشار این بازی برای پلتفرم PC توسط شرکت انویدیا (و در هنگام معرفی درایور های اختصاصی کارت های گرافیک این شرکت به منظور اجرای بهینه ی بازی Gears of War Ultimate Edition) تایید شده بود و سازندگان این بازی تا پیش از به بار آمدن مشکلات مذکور و مشخص شدن سبب ساز اصلی آن ها یعنی تکنیک HBAO+ هیچ اشاره ای به وجود این تکنیک انحصاری انویدیا در ساختار تکنیکی بازی Gears of War Ultimate Edition نکرده بودند. در کنار این مسئله نکته ی عجیب دیگری که می توان در رابطه با نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition به آن اشاره کرد عدم وجود امکان غیر فعال ساختن ویژگی PhysX در این بازی است. گفتنی است که قابلیت PhysX از دیرباز در ساختار فنی بسیاری از بازی های کامپیوتری مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به دارندگان کارت های گرافیک شرکت انویدیا این امکان را داده است تا بتوانند فیزیک اجسام را در درون محیط بازی های کامپیوتری مورد علاقه ی خود بهتر تجربه نمایند. با این حال برای آن دسته از گیمر هایی که به دلیل بهره مند نبودن از کارت های گرافیک شرکت انویدیا امکان برخورداری از قابلیت های مبتنی بر PhysX را در بازی های کامپیوتری خود نداشته اند همواره این امکان مهیا بوده است تا بتوانند این قابلیت را در بخش تنظیمات گرافیکی بازی ها (یا از طریق گیم لانچر برخی بازی های کامپیوتری) غیر فعال سازند.
اما در کمال تعجب چنین امکانی در بازی Gears of War Ultimate Edition در اختیار گیمر ها قرار نگرفته است تا آن دسته از مخاطبان این بازی که به دلیل بهره گیری از کارت های گرافیک برند AMD قادر به برخورداری از قابلیت های مبتنی بر PhysX نیستند بتوانند این امکان را در بازی Gears of War Ultimate Edition غیر فعال سازند. جالب این جاست که حتی از طریق دستکاری فایل های سیتمی بازی Gears of War Ultimate Edition نیز نمی توان قابلیت PhysX را در این بازی غیر فعال ساخت و هر گونه تغییری در فایل های یاد شده (با توجه به اتصال این بازی به سرور های مایکرو سافت در هنگام اجرا) به طور خودکار غیر فعال و بی اثر خواهد شد. و نکته ی مهم این جاست که غیر فعال نساختن قابلیت PhysX در بازی Gears of War Ultimate Edition (که در این بازی امکان غیر فعال ساختن آن وجود ندارد) موجب می شود تا آن دسته از کارت های گرافیکی که به برند انویدیا تعلق ندارند و مسلماً از درایور های مخصوص این شرکت بهره نمی برند، کارایی مناسبی در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition از خود به نمایش نگذارند. چرا که در صورت عدم غیر فعال سازی قابلیت مذکور بخش هایی از وظایف کارت گرافیک به طور خودکار به پردازنده ی اصلی سیستم های کامپیوتری محول می شود و به این ترتیب کارایی کارت های گرافیک در امر اجرای این بازی تا حد محسوسی کاهش می یابد. به این ترتیب یکی از دلایل عنوان شده برای عملکرد نامناسب محصولات شرکت AMD در امر اجرای بازی Gears of War Ultimate Edition به همین موضوع مرتبط دانسته شده است و هیچ مشخص نیست که چرا سازندگان این بازی قابلیت غیر فعال ساختن ویژگی PhysX را در بازی Gears of War Ultimate Edition غیر ممکن ساخته اند. لازم به ذکر است که سران شرکت AMD تا کنون بار ها اعتراض خود را نسبت به ماهیت میان افزار GameWorks شرکت انویدیا و سیاست هایی که این شرکت در قبال این میان افزار انحصاری در پیش گرفته است بیان داشته و حتی رقیب خود را به این موضوع متهم ساخته اند که با بهره گیری از قابلیت های انحصاری موجود در میان افزار GameWorks به شکل عمدی سعی در ایجاد اختلال در فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری توسط کارت های گرافیک شرکت AMD داشته است تا بتواند توان فنی محصولات این شرکت را کمتر از میزان واقعی آن ها نشان دهد. به هر حال چه شرکت انویدیا از طریق امکانات موجود در میان افزار انحصاری خود قصد تضعیف عمدی رقیب را داشته باشد و چه ادعای سران AMD در این زمینه را نادیده بیانگاریم باید اعتراف کرد که نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition پس از بازی Batman Arkham Knight بد ترین نمایش چند ماه اخیر را در دنیای بازی های کامپیوتری به معرض دید گیمر ها قرار داده است و حتی وجود تکنیک های مبتنی بر Direct X 12 در بخش گرافیک فنی این بازی نیز نتوانسته تا این بازی شاخص را از سقوط به پرتگاه مشکلات فنی نجات دهد. همچنین وجود مواردی در این بازی نظیر پنهان کاری در زمینه ی تایید وجود تکنیک HBAO+ در بخش فنی این اثر و یا عدم امکان غیر فعال ساختن قابلیت PhysX برای گیمر هایی که از محصولات برند انویدیا استفاده نمی کنند نیز تا حدودی عجیب و غیر عادی به نظر می رسد.
درسته کهGameWorks برای بعضی بازی ها مشکل بوجود اورده ولی صحنه های زیبایی بوجود اورده کلا هر تکنولوزی باید سالها ازمون و خطا بشه تا بهینه بشه
انقدر داغ میکنن بایدم بسوزن:-))
هر برندی مزایا و معایب خودش رو داره به جای اینکه آرزوی نابودی یکی از این برند ها رو بکنیم به ادامه این رقابت و سودی که واسه کاربرا داره امید داشته باشیم. هیچ کدوم از این برند ها اگه انحصاری بشن دلشون واسه مصرف کننده نسوخته .
دقیقا . می تونست از GPU open استفاده کنه که اپن سورس هست.
تو گوگل سرچ کنید
Open Source Zone
یا
AMD GPU OPEN
البته اون موقع که بازی رو ساختن فکر نکنم که gpu open منتشر شده بوده .
ولی واقعا اپن سورس یا کلوز سورس ؟؟؟؟؟
واسه همین همیشه و همیشه :
……………………………..only AMD……………………………..
چطور سوختند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:D:D:D:D:o:o:D
مدلشون چی بود ؟
اینم از لطف انویدیا به گیمر ها
اونوقت فن آوری ها و تکنیک ها و راه حل های ای ام دی همه open source هستن:smiley2:smiley2:smiley2:smiley2
بعد بگید انویدیا خوبه.
همه این کار های انویدیا یک قدم به جلو و 2قدم به عقب رفتنه.
واسه همین از انویدیا بدم میاد
سلام
متن رو خوندم و متوجه شدم و لی وقتی کامنت ها رو میخونم دقیقا متوجه نمیشم که بچه ها تو چه فازین
الان بحث پرفرمنسه؟ لابی گری ه؟ فروشه ؟ محبوبیته ؟
خدا وکیلی از اینکه توی سر و کله ی هم میزنین و با هم یه جورایی درگیری لفظی پیدا میکنین خسته نشدین
خطاب من هم به طرفدارهای ای ام دی و هم انویدیاست
یکی از طرفدارای ای ام دی میگه انویدیا به خاطر ضعف تکنولوژیکی اپشن های Game Works رو محدود کردن
که این کاملا غلطه . نه ای ام دی از انویدیا از نظر تکنولوژی برتره نه انویدیا از ای ام دی . این قضیه در رابطه با اینتل و ای ام دی هم همینطوره و این شرکت ها با توجه به شرایطی که توش هستن و نوع سیاست و دیدی که نسبت به بازار و قضیه R&D دارن وارد عمل میشن که میبینم هرکدوم توی زمینه هایی تبحر و قدرت بیشتر دارن
و بعضی از طرفدارهای انویدیا هم بحث 970 و R9 390 رو مطرح میکنن که توی همه بنچمارک ها برتر بوده و …
ولی همین دوست عزیز توی کامنت های قبلیش اذعان کرده که مثلا ای ام دی توی DX12 به دلیل ACE SYS برتره و ….
بعد میگه که مثلا چرا 390 رو جایگزین 970 کرده و …. حالا دقیقا نمیفهمم قسم حضرت عیاس رو باور کنم یا فن بازی طرفین رو؟
دقیقا تا هیتمن نیاد نمیتونم بگم گرافیک نرمالی داره یا نه و شما هم نمیتونید بگید که گرافیگه بدی داره اگه نسخه بتا رو دارین بدین ما هم تست کنیم
خواهشا بحث ها رو هدفمند کنین و گیر این فن بازی ها نشید
با تشکر
سلام.در پاسخ به سؤال یکی از کاربران در مقاله قبلی مربوط به این بازی تحت عنوان «بازی…با کارت های amd خوب نیست.» ؛بصراحت گفتم که این قضیه به دخالت و دستکاری در کدهای برنامه توسط انویدیا مربوط می شود و همه چیز مثل روز روشن است؛ بعلت همین زیاده خواهی و انحصارطلبی هاست که از انویدیا متنفرم.
در اکثر بازیها 390 پرفورمنس بالاتری داره فقط در بازیهایی که بهینه انویدیا هستند 970 مقداری بهتر عمل کرده مثل ویچر اساسین سیندیکیت اما در بازی هیتمن گاهی اختلاف تا 30 فریم هم میرسه که 390 بالاتره.
بهتر بود تیتر این مطلب اینطور عنوان میشد:کشف ردپا و آثار جرم انویدیا… این کار انویدیا چیزی جز ضرر و زیان به صنعت گیم نیست البته این قابلیتها چندان به نفع دارندگان کارتهای انویدیا نیست.
انویدیا سیاست های انحصار گرایانه داره و به تنها چیزی که فکر نمیکنه اقتصادی بودن کارت های گرافیکش برای گیمرهاست.
در حقیقت انویدیا با گیم ورک هاش داره عین شمشیر دو لبه به سود خودش عمل می کنه:
اول اینکه کارت های ای ام دی رو از میدون به در کنه دوم اینکه گیمرها رو ترغیب به خرید مدل های جدید کارت های خودش بکنه اما به نظر من تو رینگ DX12 شکست سختی از ای ام دی خواهد خورد.
و در آخر باید قدرت کارت های گرافیکی تون رو تو بازیهای فوق گرافیکی مثه Crysis 3 و Witcher 3 و Ryse بسنجین:
شاید این لینک کمکتون کنه
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-amd-radeon-r9-390-8gb-review
با جا افتادن dx12 حال انویدیا هم جا میاد – میدونم که دوستان از استفاده بهتر کارتهای amd تو این زمینه با خبرن . اندکی صبر سحر نزدیک است:emoji0
gamework در حقیقت یه میان افزاره که کار ساخت بعضی جلوه های تصویری(البته فقط بهینه شده برا سری 900) برا بازی ساز انجام میده و کار بازی ساز رو راحتتر میکنه و اگر خود بازی ساز بخواد اینکارا رو انجام بده کلی وقت و هزینه باید براش صرف کنه(البته چون این بازی پورت شده از کنسول هست این مطلب درش سازگار نیست) و از طرف دیگه انویدیا با همکاری و تقبل بعضی هزینه ها و فرستادن مهندس هم کار بازی ساز رو راحتتر میکنه و هم اون کدهای مضخرف و کثیفی که دوست داره وارد بازی میکنه تا فقط سری 900 بازده مناسب داشته باشه (که حتی همونم مناسب نیست و انویدیا برا کسب برتری نسبت به حریف کدهای رو وارد بازی میکنه که کلا بازی رو خراب میکنه و فریم کارتهای خودش رو هم پایین میاره ولی نه به اندازه حریف)
کلا استفاده از میان افزاری مثل گیم ورکس خلاف روند و فلسفه وجودی دایرکس 12 هست چون دایرکس 12 برا دسترسی سطح پایین و استفاده بهتر از کل توان سخت افزار طراحی شده و مایکروسافت با این کار به دایرکس 12 خودش پوزخند زده و خودشو مسخره کرده
من خودم تا حالا چهار کارت گرافیک داشتم سه تاش amd یکی انویدیا جالبه بدونی دو تا از کارتهای amd که داشتم بعد از چند ماه کارکرد سوختند.واسه همین دیگه طرف amd نرفتم.
دو کارت 970 و 390 از نظر قدرتی با هم برابرن تازه تو بیشتر تستها این 970 است که فریم بالاتری میده خصوصا که بازیهای مشهور بهینه انویدیا هستند مثل سری farcry و assassins creed در مقابل مشهورترین ترین بازی بهینه amd سری batlefield استبحر حال از اونجاییکه کارت 970 از نظر قیمتی هم کمی ارزونتره کار شما کلا اشتباه بوده شما وقتی باید کارت 970 رو بخری که حداقلش بجاش 980ti رو بگیری که تفاوت قابل ملاحظه ای با هم داشته باشن.
چی کار میکنن واقعا،یعنی تست کردنش اینقدر سخت بود:emoji0
به به پروفسور!
شما بهتره یه لیوان اب خنک میل کنید و به امار خرید کاربرها توجه کنید 82درصد انویدیا در برابر18!درصد amd . درایورهای بهینه تر گرافیک بهتر و کارایی بالاتر در اکثر بازیها برای انویدیا دارها بله اینه واقعیت:smiley2
اون واقعیت مجازی هم با اون قیمتای کذایی بگذارید در کوزه !
تا بییادا اینا جا بیفته دو نسل دیگه کارت گرافیک هم اومدن رفتن!شما بچسب به همین 390!:emoji1
حالا هر وقت شرکتها به amd رو اوردن شما بییا اینجا سرور و شادی راه بنداز!!
حالا که فعلا همه چیز بر عکسه نقد و ول کردی چسبیدی به نسیه:emoji1=))
بازی تومریدر که نسخه قبلیش تایتل amd بود یه دفعه فهمیدیم شده تایتل انویدیا و حتی به جای tfx اومدن توش از purehair استفاده کردند:emoji1
این هیتمن که هیچ ارزشی نداره دیگه یه بازی سریالی با گرافیک نسل قبلی که نسخه بتاش چنان فریم فاجعه امیزی داشت که در موردش حرف نزنیم سنگین تره !اون deus ex هم بشین خدا خدا کن لحظه اخر نرن سمت انویدیا حداقل یه بازی برای amd بمونه:smiley2:smiley3
والا منم جای شرکتهای بازی سازی بودم وقتی میبینم همه دارن انویدیا میخرن میرفتم با انویدیا قرارداد میبستم که سود خودمو تضمینی میکردم!
مایکروسافت حتی حاظر نشده یه گزینه غیر فعال کردن فیزیکس برای amd بگذاره بعد شما پروفسور ارجمندB-) حرف از رفتن بازیسازها به سمت amd میزنی اونم مایکرو سافتی که حتی کنسولشو amd ساخته!!دیگه وای به حال بقیه بازیسازها
دوست عزیز مطمئن باش کسی نمیاد کارت 780ti خودش رو بخاطر nvidia gameworks بفروشه مگر اینکه ببخشید مغز خر خورده باشه
عزیز چرا اینقدر عصبانی:)
عرض کنم من طبق اخرین چارتی که دیدم از سال 2002 تا الان انویدیا تقریبا تو همه دوره ها عملکرد فروش بسیار بهتری نسبت به amd داشته!الان هم که میزان فروشش 82 درصد در برابر 18 درصد amdهست.اون زمان نه گیمورکسی بوده نه حتی فیزیکس انحصاری پس دلیل برتری انویدیا چیز دیگس
بازار کارتهای گرافیکی جهان چندین برابر بازار کل کنسولهاست!
amd هر سال تو گزارشهای سالیانه داره ضرر میده! تو همین سایت بگردین خبراشو میبینین
حتی با ساختن سخت افزار 4 تا کنسول !! تو این نسل بازم داره سودش روز به روز کمتر میشه میدونی چرا چون اصل کار بازار pc هست که اونم دست رقباس
گفتین عقب افتادن فناوری انویدیا از amd !!!!!
والا تا جایی که ما میدونیم این amd هست که الان 4 نسله داره کارتاشو رنگ میکنه به عنوان کارت جدید قالب میکنه اما انودیا در معماری شاهکار مکسول از همه لحاظ بهینه سازی صورت داده
تقریبا تو اکثریت قریب به اتفاق بازیها کارت 980ti با خنک کننده بادی و رمای gddr5 کارایی بالاتری نسبت به furyx با اون همه هایپو نمیدونم شلنگ لوله خنک کننده مایعو رمهای hbm داره!!!مصرفشم کمتره حالا این عقب افتادگی فناوری از کجا اومد من نمیدونم
الان واقعا رفتی 970 رو فروختی 390 گرفتی!!!!!!!!!!!!!!!!اونم به خاطر اینکه فهمیدی 4 گیگ نیست
3.5 به علاوه نیم گیگ هست!! عجب
خب اشتباه مهلکی مرتکب شدین همین 970 داره تو بازی تومریدر کارایی در حد fury ها میده 390 که بماند!یا تو همین بازی کاراییش در حد nano هست میتونم یه دوجین از این مثالها برات بزنم
تازه کار به مصرف کمتر و خنک تر بودنش و درایور های بهینه تر وبهتر انویدیا هم نداریم
کنسولها هم به خاطر ارزونیه apu های amd میرن سراغش نه به خاطر فناوریه خفنش!!
وگرنه برین ببنین کنسولا بعد 3 سال از اومدنشون هنوز تو کفِ یه بازی درست و حسابی 1080p , 60 موندن!!!
یه نگاهی به بنچمارکها بازیها روی پی سی بندازین reviwe های مقایسه ایی رو بخونین میبینین یه کارت 750ti فسقلی از انودیا تو اکثر موارد داره بازیا رو بهتر از کنسولا با فناوری amd اجرا میکنه
اخرینش farcry p هست ویدیوی تست فریم ریتش رو میتونین تو کانال یوت… df ببنین!!
مسئله اینجاست دزدی که نتونه دزدی کنه فرق داره با کسی که نخواد دزدی کنه
amd نمیتونه غیر این سیاستهاش کار دیگه ایی بکنه
قبلا یه قیمت مقرون به صرفه تر داشت که انویدیا تو سری 900 همونم ازش گرفت
الان ارزانترین 980 حدود 1600 فروش میره!!!!اونهم Zotac GTX 980 AMP! Edition حالا شما بگو ارزونترین کارت رقیبش یعنی 390x چنده ؟قبل از اینکه دوستان از قیمت 980 متعجب بشن باید بگم با سه سال گارانتی تو همین سایت بقلی (اسمم نمییارم میترسم نظرم تایید نشه) دارن میفروشن
بنده خودم به جای 980ti دوتا از همین ها تو همین هفته میخرم
نه مهندس،این باعث میشه شرکت ها دیگه به انویدیا و گ یم ورکس رو نیارن،مثل راکستدی که تو تویتی اعلام کرد دیگه از میان افزار گیم ورکس تو بازیهاش استفاده نمیکنه،بازر بازی ها که فقط محدود به پی سی نیست،بلکه کنسول ها بازار به مراتب بزرگتری نسبت به پی سی دارن وون بازار کنسول ها کاملا در اختیار ای ام دی هست و این شرکت هم تو دایرکت ایکس دوازده به مراتب فریم بالاتری نسبت به انویدیا میده شرکت ها کم کم به سمت ای ام دی رو میارن،مثل deus ex جدید،همین هیتمن،اکثر بازی های واقعیت مجازی و خلاصه الا اخر،حتی بزرگترین شبکه ی بازی های pc یعنی استیم کارت گرافیک های amd رو در بالاترین رده نسبت به کارتهای انویدیا برای سخت افزار واقعیت مجازیس یعنی steam vr رده بندی کرده 😉
شما هم بهتره دست از حمایت کورکورانه بردارین و با واقعیت ها کنار بیاین
حالا دوستان همه اشاره کردن به اینکه انویدیا کثیفه، ناجوانمردانه بازی میکنه اما چرا کسی نگفت که مایکروسافت نرفت سمت AMD که از محصولات اون استفاده کنه با اینکه کنسولشو کامل AMD بسته براش؟!!! انویدیا نیومده بگه آقا به زور بیا این قابلیتارو بزار بعدشم بگه اگر نکنی من اینجور ونجور میکنم.
این مشکلات هم مقصر اصلیشو فقط و فقط خود مایکروسافته وگرنه انویدیا فقط بسته نرم افزاری ارایه میده و در اینکه اون بازی چطور اجرا بشه نظارتی نداره و فقط خود مایکروسافت درگیر ساخت و نشر بازی است.
دقیقا،انویدیا داره گیمر ها رو به مصرف گرایی تحریک میکنه،به طور مثال کسایی که کارت گرافیک قدرتمند ۷۸۰ تی ای رو دارن با تغییراتی توی گیم ورکس مجلور میکنه رو بیارن به کارت گرافیک های جدید این شرکت تا مثل زالو خون مصرف کننده رو بمکن،بر عکس من قبل از ۹۷۰ یک کارت گرافیک ۴۸۷۰ از ای ام دی داشتم که ۶ سال قبل خریده بودمش و تاا یک سال و نیم قبل تو بالاترین سطح بازی ها رو برام اجرا میکرد،لعد هم که ۹۷۰ خریدم و مجلور شدم به خاطر رمش بفروشمش و ۳۹۰ ای ام دی رو خریدم و کاملا هم تز اشتباه خرید ۹۷۰ پشیمون و از خرید ۳۹۰ راضیم
عجیبه!
سازنده اینقدر برای amd و amd دارها ارزش قائل نبوده که حتی بییاد تو تنظیمات گرافیکی یه گزینه برای غیر فعال کرده فیزیکس برای کاربرای amd بگذاره!!!!!!!وجالب اینجاست که بازیهای دیگه ایی هم بودن که از hbao+ استفاده کنند و مشکلی حتی برای amd دارها پیش نیاد اما اینجا سازنده به خودش زحمت نداده واسه amd دارها قبل از عرضه بازی یه فکری بکنه!!
بازی به طرز عالی ایی روی کارتای انویدیا اجرا میشه اما amd علاوه بر مشکلات گرافیکی مشکلات شدید پرفورمنس هم داره
چندتا خبر قبل تر یه نفر گفته بود amd با dx12 میترکونه.اما من گفتم کسی میترکونه که بازیهای بیشتری تایتلش باشن که خب نتیجه از همین الان مشخصه بازیسازها به خاطر فروش چندین برابری انویدیا تمایل خیلی بیشتری برای همکاری با انویدیا دارند.!
amd به جای امید به dx12 باید بره با بازیسازهای بیشتری قرار داد ببنده !
مسئله اینجاستکه انویدیا دارها تو بازی ها علاوه بر اینکه گرافیک بهتری رو به واسطه گیمورکس دریافت میکنند کارایی بالاتری رو هم میبینن
الان در بنچمارک این بازی کارت بسیار ضعیف 950 داره در حد 380x کارایی میده!:emoji8
الان همه فکرها به سمت انویدیاست اما باید فکر ها به سمت ناشر بازی باشه که چرا همچین تصمیمی در قبال amd دارها گرفته.چون بازی رو بازیساز ساخته نه انویدیا
این به خاطر عقب افتادن شدید تکنولوژی شرکت انویدیا از ای ام دی هستش که این شرکت دست به همچین سیایت های کثیفی زده که میان افزارش رو که مثل یک ویروس تو انجین بازی نفوذ کرده و با خراب کاری عملکرد کارت گرافیک های شرکت رقیب رو به صورت مصنوعی میاره پایین،امیدوارم به زودی تمام شرکت ها ببینن به خاطر این سیاست کثیف انویدیا در اصل دارم تیشه به ریشه ی خودشون میزنن و بازیشون در نهایت به فاجعه ای نظیر بتمن تبدیل میشه که وارنر مجبور شد پول بازیکنان رو پس بده،در نقطه ی مقابل سیایت های ای ام دی رو ببینین که در تمام بازی هایی که توس با شرکت سازنده همکاری دارن بازی برای تمام کارتها کاملا مناسب اجرا میشه،هر چند کارت گرافیک های ای ام دی توش فریم بهتری میگیرن،اما حداقل از عمد پرفرمنس کارت های گرافیک انویدیا به صورت مصنوعی پایین نمیاد،حتی ولکان و کتابخانه ی نرم افزاری جدید ای ام دی به صورت متن باز هستش که برای تمام شرکت ها و کارت های گرافیک به صورت یکسان عمل میکنن،خوسبختانه شرکت ها هم دارن پی به استباهاتشون میبرن و دارن به سمت ای ام دی متمایل میشن،بازار کنسول ها هم که له طور کامل در اختیار amd هستش و کنسول بعد نیونتندو هم در اختیار amd هست،اپل هم که داره به سمت ای ام دی میاد،همه ی اینا به خاطر سیاست های درست و صادقانشه،بر عکس شرکت کلاه بردار انویدیا با امثال کارت گرافیک ۹۷۰ اش که من رو مجبور کرد با ۴۰۰ هزار تومن ضرر بفروشمش و یک ۳۹۰ بگیرم،جدیدا هم که نرم افزار steam vr کارت گرافیک ۳۹۰ رو بهترین کارت گرافیک برای واقعیت مجازی تشخیص داده،
game works بازی های این نسل رو داره نابود میکنه .. نه فقط ای ام دی حتی کارت های قدیمی تر انویدیا هم ضرر میکنن .
کاش بالاخره از انویدیا بخاطر این کار شکایت بشه
هر جا که گند کاری داخل بازیها میبینیم اسم انودیا در اون میدرخشه