در بخش نخست این مطلب نگاهی به نوع عملکرد پردازنده ی اصلی سیستم های کامپیوتری در امر اجرای بازی Hitman در دو حالت مختلف مبتنی بر تکنیک های Direct X 11 و Direct X 12 داشتیم. حال در این مطلب قصد داریم به نکات واضح تری در این زمینه اشاره کنیم. بنا بر این پیشنهاد می شود که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.
در مطلب پیشین خود در این زمینه (که ساعاتی قبل آن را از نظر گذراندید) به نتایج حاصل آمده از بررسی فنی صورت پذیرفته توسط گروه PC Games Hardware از بازی Hitman پرداخته بودیم و در این مطلب قصد داریم به سراغ بررسی انجام گرفته توسط گروه Computer Base برویم. اگر چه بررسی صورت گرفته توسط این گروه از بازی Hitman نیز در دو حالت مبتنی بر Direct X 11 و Direct X 12 انجام گرفته است اما در این آزمایش در عوض بررسی یک پردازنده و یک کارت گرافیک واحد تحت فرکانس های کاری مختلف، شاهد به کار گیری دو پردازنده ی کاملاً متفاوت در کنار دو کارت گرافیک مختلف از دو برند رقیب هستیم. در واقع به منظور هر چه نمایان تر جلوه دادن تفاوت های مربوط به کارایی پردازنده ی اصلی در امر اجرای بازی Hitman در قالب دو نسخه ی مبتنی بر Direct X 11 و Direct X 12 از این بازی، در جریان این بررسی در کنار بهره گیری از پردازنده ی توانمند مدل Intel Core i7 – 6700k از پردازنده ی مدل AMD FX – 8370 نیز استفاده شده است که نسبت به پردازنده ی اینتل از قدرت و توان کمتری بهره می برد. علاوه بر آن به منظور هر چه دقیق تر جلوه کردن نتایج حاصل آمده از این بررسی، از دو کارت گرافیک مدل GTX 980 Ti و R9 Fury X به منظور اجرای بازی Hitman استفاده شده است. به بیان ساده می توان گفت که نحوه ی انجام بررسی مذکور به این ترتیب بوده است که ابتدا کارت گرافیک GTX 980 Ti در کنار هر کدام از دو پردازنده ی یاد شده به طور جدا گانه در امر اجرای بازی Hitman بر مبنای ویژگی های تکنیکی مبتنی بر Direct X 11 و Direct X 12 مورد استفاده قرار گرفته است و پس از آن شاهد انجام فرآیندی مشابه در مورد کارت گرافیک مدل R9 Fury X بوده ایم. ضمن این که تنظیمات گرافیکی بازی Hitman برای هر کدام از مراحل آزمایش در حالت بیشینه قرار داشته اند و این بررسی تنها در کیفیت تصویری 1920 در 1080 پیکسلی به انجام رسیده است.
همان گونه که به آن اشاره شد در مرحله ی نخست آزمایش مذکور شاهد اجرای بازی Hitman توسط کارت گرافیک GTX 980 Ti در تلفیق با پردازنده های یاد شده بودیم. به گونه ای که در تصویر بالا هم کاملاً مشخص به نظر می رسد بهبود کارایی حاصل آمده از ترکیب پردازنده های یاد شده و کارت گرافیک GTX 980 Ti در امر اجرای بازی Hitman در حالت مبتنی بر Direct X 12 به نسبت حالت مبتنی بر Direct X 11 بسیار واضح و غیر قابل انکار است. با یک حساب سر انگشتی می توان به این نکته دست یافت که ترکیب کارت گرافیک GTX 980 Ti با پردازنده ی AMD FX – 8370 در امر اجرای بازی Hitman یک جهش 57 در صدی را در حالت مبتنی بر Direct X 12 به نسبت حالت مبتنی بر Direct X 11 از خود به نمایش گذاشته است. در واقع هنگامی می توان به تاثیر گذاری قابلیت های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 بر بهبود کارایی پردازنده ی اصلی به کار رفته در سیستم کامپیوتری مورد استفاده قرار گرفته در امر اجرای بازی Hitman پی برد که نتایج مربوط به دو ترکیب GTX 980 Ti با Intel Core i7 – 6700k و GTX 980 Ti با AMD FX – 8370 در فرآیند اجرای بازی Hitman تحت دو حالت مبتنی بر Direct X 12 و Direct X 11 را در کنار هم قرار دهیم. به عبارت بهتر در حالت Direct X 11 نرخ فریم کلی 72.5 فریم در ثانیه را برای پردازنده ی Intel Core i7 – 6700k و نرخ 41.5 فریم در ثانیه را برای پردازنده ی AMD FX – 8370 داریم. و این در حالی است که در حالت Direct X 12 این ارقام به ترتیب به 68.3 فریم در ثانیه و 65.2 فریم در ثانیه تبدیل شده است و در نتیجه اختلاف مابین این دو ترکیب به گونه ای واضح کاهش می یابد.
نظیر همین ویژگی را در ترکیب میان کارت گرافیک R9 Fury X با دو پردازنده ی مورد آزمایش قرار گرفته در جریان این بررسی نیز می توان مشاهده کرد و حتی تفاوت نتایج به دست آمده از مرحله ی قبل نیز قابل توجه تر به نظر می رسد. به عبارت بهتر اگر به نتایج به دست آمده از فرآیند اجرای بازی Hitman توسط ترکیب کارت گرافیک R9 Fury X با پردازنده ی اصلی AMD FX – 8370 در دو حالت Direct X 11 و Direct X 12 توجه کنیم شاهد یک افزایش 75 در صدی در رابطه با بهبود کارایی این ترکیب در امر اجرای بازی Hitman در حالت مبتنی بر Direct X 12 به نسبت حالت Direct X 11 هستیم. البته باید به این نکته توجه داشت که نتایج به دست آمده از این بررسی تنها مختص به بازی Hitman هستند و شاید نتوان آن ها را به تمامی بازی های کامپیوتری ساخته شده توسط واسط برنامه نویسی Direct X 12 تعمیم داد. اما در عین حال می توان امیدوار بود که پیشرفت ویژگی های این واسط برنامه نویسی سطح پایین نوین و سازگار تر شدن هر چه بیشتر این ویژگی ها با ساختار و نوع کارکرد سخت افزار هایی نظیر کارت های گرافیک و پردازنده ها بتواند موجب حرکت رو به جلوی فرآیند اجرای بازی های کامپیوتری بر روی پلتفرم PC باشد.
چقدر در DX11 بین AMD و INTEL تفاوت هستش،یه کمی عجیبه:emoji9
اون وقت یک چیزی مینویسه واسه امتیاز همین جدیش نگیر.
دوست عزیز مطمنی به جدول دقت کردی؟
من گرافیک انویدیا وسیپیو ای ام دی دارم ببینم چی میشه تستاش
پس این همه ای ام دی روی d12مانور داد یعنی هیچی
dx12 تازه اومده و هنوز همه چی در حد تسته و سخت افزار ها هنوز براش بهینه نشدن بایستی صبر کرد تا چند ماهه دیگه که نسل جدید سخت افزارها بیایند و بعد قضاوت کرد هنوز یکم زوده ولی در کل سی پی یو با تعداد هسته واقعی بیشتر تو dx12 سر تره اینجاست که سری E اینتل ( haswell- E و broadwell-E ) می تونن خودی نشون بدن و به انتخاب اول گیمرها تبدیل بشن
با همین یه بازی نمیشه گفت چی به چیه:emoji0
میبینیم :emoji0:emoji0:emoji0
به نظرم multi core وmulti therading بودن و کش های بالای L2 و L3 سی پی یو های AMD FX دارن خودشونو نشون میدن و این جور که پیداست این واسط برای استفاده نرم افزار از هسته های بیشتر ،بیشتر بهینه شده.اینم بگم 8370 دو مدل داره 8370 و8370E که سری E TDP کمتر،حرارت کمتر و قدرت کمتری دارن به طوری که FX8350 قدرت بیشتری از 8370E داره.این وعده رو AMD خیلی وقت پیش نویدش رو برای کارت های گرافیکش در DX12 داده بود.و اگه تست های دیگه هم اینجوری باشه در DX12 پیشرفت چشمگیری برای سی پی یو های FX ای ام دی خواهد بود.:-bd
بنظر من هم تفاوت فاحشی نداره.
اگه اینطوریه cpu من 5 امتیاز میگیره
=)):-((=)):-((=)):-((=)):-((:smiley3
تنها نتیجه ای که میشه گرفت به نظرم اینه که
ترکیب انویدیا +اینتل =کاهش فریم در دایرکت ایکس ۱۲ نسبت به ۱۱
ترکیب انویدیا +amd =افزایش فریم در دایرکت ایکس ۱۲ نسبت به ۱۱
و همچنین
ترکیب کارت گرافیک amd +سی پی یو اینتل و amd= افزایش فریم در هر دو ترکیب در دایرکت ایکس ۱۲ نسبت به ۱۱
من نمیدونم این چه کاری که هر دقیقه از گرافیک این بازی خبر میزارید آخه وقتی اکثر کاربرا فقط از نسخه کرکی بازیها استفاده میکنند و نمیتونن این بازی را بخرند و تجربه بازی کردن این بازی را ندارند فایدش چیه!:-q
:-q:-q شما نتایج تست کارت گرافیک این بازی رو تو سایت نگاه کن بعد اگه بازم سر حرفت بودی جفت تست ها رو نگاه کن
زیاد تفاوتی نداره dx12 خیلی بهتره
نه داداش بنچمارکهای dx12 تومریدر هم اومده امیدوارم تستهاشو در یه خبر قرار بدن
وضعیت کارتای amd فاجعس!!
چنان اختلاف گنده ایی بین مثلا 980ti یا furyx هست که عجیبو غریب از اونطرف یه کارتی مثل 960 فقط 3،4 فریم با 390 تفاوت داره!
فکر کنم شماهم کارتت 960 باشه!:)
فقط همینو بگم که انویدیا همچین دستو پا بسته نیست بالاخره چشم امید 82 درصد کل بازار کارت گرافیکی جهان به انویدیاست!
یه مثل هست میگه
دو زار بده آش به همی خیال باش
:-bd
درود
حقیقتش چند نکته قابل توجه که بنظر نیازه اشاره بشه
اول اینکه AMD FX 8370 125W که 8 هسته ی هستش که واقعا در DX11 یک پردازنده در حد یک i3 4430 هستش اما به لطف API DX12 واقعا ارتقاع بسیار خوبی پیدا کرده و در حدi5 4460 یا i5 4690 یا i5 6600 هستش و ما تصاویر تست های i5 6600K و i7 6700k که فایل ویدئویش سمت چپ نوار هستش دیدم و میدونیم اختلاف کمی باهم دارن – خوب تا اینجا این معنی داره بهبود Multi CPU خیلی ارتقا یافته و این نوید خوبی برای پردازنده های آینده خواهد بود و جای تامل داره و باید ببین تا نسل جدید پردازنده های اینتل چطور عمل خواهد کرد
حقیقتش به شخصه تست هارو یکم نامفهم میبینم چرا که وقتی با تغییر کارت گرافیک اخلاف DX11 و DX12 جابه جا میشه و باید منتظر نسل جدید کارت های گرافیک باید باشیم تا تست ها واقیت پذیرتر بشه دکل میتونم بگم که نسل 6000 اینتل حس اینو میده که ارتقا یافته سری 4000 هستش که فقط بازار رو پر کنه نه بیشتر و شاید این بزرگ ترین دلیل اینتل باشه که میخواد سری 7000 خودش رو روانه بازارکنه با چیپست 200
در کل واقعا DX12 یک انقلاب بود و امیدوار هر چه جلوتور میریم هماهنگی بیشتری بین سخت افزار و نرم افزارها ببینیم
مشخصات پردازنده FX 8370 شرکت AMD که 8 هسته اس
[img]http://uupload.ir/files/dtk4_image1.png[/img]
[img]http://uupload.ir/files/jy83_amd_fx_prices_spt_1.png[/img]
[img]http://gamegpu.com/images/remote/http–www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz_amd.jpg[/img]
مطمئن باش کارت های انویدیا بهتر کار نکنن بدتر کار نمیکنن
به نظرم 8370 نسبت به قیمتش و کاراییش خوب داره عمل میکنه
منکه دوسش دارم
امیدوارم باعث بشه بازیای پلتفرم PC جهشی رو به جلو همراه با افزایش میزان عملکرد سخت افزارهای مختلف در امر اجرای بازیای نسل جدید شود.
امیدوارم این شایعاتی که برای کارتای انویدیا در 12 بوجود اومده از بین بره و قدرتشو در این قسمت هم نشون بده تا دلمون نسوزه برای کارتای انویدیامون =))=))=smile=smile