بازی Quantum Break در زمره ی آن دسته از آثاری قرار می گیرد که قرار است به طور کامل از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 در ساختار گرافیکی خود استفاده نمایند و از همین رو میزان کنجکاوی ها برای ملاقات با این بازی از سوی گیمر ها بسیار بالا است. در این میان مسلماً بخش مهمی از مخاطبان بازی Quantum Break را دارندگان کنسول اکس باکس وان تشکیل می دهند. مخاطبانی که با بیرون آمدن انحصار این بازی از دستان کنسول اکس باکس وان و مشترک گردیدن امکان تجربه ی آن برای دارندگان پلتفرم PC و این کنسول انحصاری، مسلماً بخش قابل توجهی از انگیزه های خود را برای تجربه ی بازی Quantum Break بر روی کنسول اکس باکس وان از دست داده اند. اما در حال حاضر می توان ادعا کرد که دارندگان کنسول خانگی مایکرو سافت دلیل تازه ای برای عدم تجربه ی این بازی بر روی پلتفرم اصلی آن پیش روی خود دارند و شاید بتوان گفت که انگیزه هایشان برای تجربه ی بازی Quantum Break بر روی کنسول اکس باکس وان حتی کمرنگ تر از قبل شده باشد. دلیل اصلی این امر را هم می توان در پایین آمدن کیفیت تصویری اجرایی این بازی نسبت به کیفیت تصویری هدف آن جستجو کرد.
تا پیش از این سازندگان بازی Quantum Break یعنی اعضای استودیو Remedy کیفیت تصویری 1080 پیکسلی را (در کنار نرخ هدف نهایی 30 فریم در ثانیه) به عنوان کیفیت تصویری هدف این بازی برگزیده بودند و حتی این موضوع سال گذشته به شکل رسمی توسط آن ها اعلام شده بود. اما بررسی های اخیر صورت گرفته بر روی نسخه ی اکس باکس وان از بازی Quantum Break نشان از این دارند که این نسخه از بازی Quantum Break اگر چه با نرخ فریم نهایی 30 فریم در ثانیه بر روی کنسول انحصاری میکرو سافت اجرا می شود، اما کیفیت تصویری این بازی به جای 1080 پیکسل کیفیتی 720 پیکسلی خواهد بود. البته اندکی پیش از این شاهد این نکته بودیم که اعضای استودیو Remedy در عین اشاره به نوع افکت های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته در بازی Quantum Break به تشریح این موضوع پرداخته بودند که تکنیک هایی نظیر تکنیک AA و همچنین تکنیک نورپردازی یک پارچه ی سراسری در این بازی، به منظور تحقق این هدف که زمان نهایی پردازش تصویر در نسخه ی اکس باکس وان از بازی Quantum Break به رقم 33.3 میلی ثانیه برسد، در این نسخه از بازی با کیفیت نهایی 720 پیکسلی پردازش و اجرا خواهند شد. با این حال اگر چه اعضای استودیو Remedy به طور واضح به تایید فرآیند اجرای نسخه ی اکس باکس وان از بازی Quantum Break تحت کیفیت تصویری 720 پیکسلی نپرداخته اند ، اما همان گونه که به آن اشاره شد بررسی های صورت گرفته بر روی نسخه های پیش نمایش بازی Quantum Break نشان از این دارد که کیفت تصویری نهایی نسخه ی اکس باکس وان از این بازی رقمی 720 پیکسلی خواهد بود.
به این ترتیب به نظر می رسد آن دسته از علاقه مندان به بازی Quantum Break که تا پیش از این قصد تجربه ی گیم پلی این بازی را تحت کیفیت نهایی تصویری 1080 پیکسلی داشتند اکنون هیچ چاره ای جز انتخاب نسخه ی PC این بازی برای بهره مندی از کیفیت تصویر یاد شده نداشته باشند. همان گونه که می دانید چندی پیش شرکت مایکرو سافت وجود نسخه ی PC از بازی Quantum Break (که در ابتدا قرار بود اثری کاملاً انحصاری برای کنسول اکس باکس وان باشد) را تایید کرد و به اعلام این نکته پرداخت که این نسخه از بازی هم زمان با نسخه ی کنسولی بازی Quantum Break عرضه خواهد شد. بر طبق اطلاعات موجود نسخه ی PC از بازی Quantum Break با کیفیت تصویری نهایی 1080 پیکسلی و نرخ فریم 30 فریم در ثانیه بر روی این پلتفرم به اجرا خواهد رسید. البته علاقه مندان به تجربه ی بازی Quantum Break در کیفیت های تصویری بالا تر از حالت تمام اچ دی این قابلیت را خواهند داشت تا نسخه ی PC از بازی Quantum Break را تحت کیفیت تصویری 4K و نرخ نهایی 60 فریم در ثانیه بر روی کامپیوتر های خانگی تجربه نمایند. به هر حال به نظر می رسد که هر چه در طول نسل هشتم بازی های کامپیوتری بیشتر جلو می رویم ناتوانی کنسول های خانگی در به فعل درآوردن پتانسیل های فنی وعده داده شده در ابتدای این نسل از سوی بازی سازان، بیش از پیش خود می نمایاند و از همین رو کنسول های این نسل مخاطبان خود را هر روز بیش از روز قبل نا امید می سازند. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی Quantum Break در تاریخ 5 آوریل سال جاری میلادی (حدود دو هفته ی دیگر) به طور هم زمان برای دو پلتفرم کامپیوتر های خانگی و کنسول اکس باکس وان منتشر خواهد شد.
کنسول بازها بازهم رکب خوردن
به نظر بازی خوبی میاد:-bd:-bd
بازم شایعه برای بد نام کردن ماکروسافت چطور هیلو 5 با کیفیت 1080 p اجرا شد ولی این بازی میخواد با کیفت 720 !
بعد دوستان فن کنسول میام میگن پی سی بازها حسرت بازی های کنسول را دارند:emoji1:emoji1
یادش بخیر!!
amd تو اون تبلیغات دروغ و کذاییش در مورد این کنسولها از گرافیک شبیه فیلم avatar حرف میزد:emoji8=))
از اونطرف خود سونی ماکروسافت از رسیدن راحت به ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم تو بازیها حرف میزدند:-)):-))
ولی حالا ببنین کارشون به کجا کشیده!!
از همون اول که کارت ضعیف انویدیا یعنی همون 750ti اومد بازیا رو بهتر از این کنسولای به اصطلاح نسل جدید اجرا میکرد :smiley1الانم که ۹۵۰ جایگزینش شده که دیگه رسما کنسولها رو منهدم میکنه!!
اینا کارتایی هستن کهpc گیمرهای حرفه ایی اصلا جزو قطعات گیمینگ به حساب نمیارنشون!
چقد بد با کیفیت HD اجرا میشه، بازگشت همه به سوی Pc است:D:-bd