به نظر می رسد چشم انتظارانی که مدت هاست در پی یافتن توانایی های ویژه ی موجود در دل واسط برنامه نویسی سطح پایین Direct X 12 به سر می برند در طی هفته های اخیر اندکی دچار بدبیاری شده باشند. در واقع نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition می توانست محک بسیار خوبی برای سنجیدن ویژگی های متنوع موجود در واسط Direct X 12 باشد. اما از یک سو این بازی هیچ نمایش خوبی به لحاظ تکنیکی و اجرا بر روی طیف گسترده ای از کارت های گرافیک شاخص موجود در بازار (که اکثریت قریب به اتفاق آن ها از برند AMD بودند) از خود به جا نگذاشت و از سوی دیگر تعداد آن دسته از تکنیک های به کار رفته در این بازی که از ویژگی های مبتنی بر واسط Direct X 12 بهره می گرفتند آن گونه ای نبود که در خور تبلیغات صورت گرفته برای این بازی پیش از انتشار آن باشد. در سوی دیگر قضیه ظرف روز های اخیر شاهد لغو کامل مراحل ساخت بازی Fable Legends بودیم و به این ترتیب یکی از عناوینی که می توانست ویژگی های شاخص موجود در واسط Direct X 12 را عیان سازد از لیست انتظار گیمر ها خط خورد. با این حال علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری به زودی می توانند شاهد نمایش کاملی از توانایی های موجود در واسط برنامه نویسی Direct X 12 باشند.
شاید در نگاه بسیاری از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری بازی Deus Ex: Mankind Divided نزدیک ترین تجربه ی ممکن برای ملاقات با ویژگی های مبتنی بر Direct X 12 در صنعت بازی سازی باشد. اما در این میان نباید بازی Ashes of the Singularity را به همین سادگی نادیده گرفت. هر چه باشد این بازی نخستین اثری بود که امکان ملاقات با جلوه های گرافیکی Direct X 12 را در قالب دو نسخه ی آلفا و بتای خود در اختیار علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری قرار داد. حال پس از انتشار نسخه ی بتای بازی Ashes of the Singularity (که در ابتدای ماه جاری شاهد عرضه شدن آن بودیم) سازندگان این اثر خبر از انتشار نسخه ی کامل آن داده اند. بر طبق اعلام ناشر بازی Ashes of the Singularity یعنی شرکت Stardock (که در امر تولید این بازی اعضای استودیو Oxide Games را یاری می کند) نسخه ی کامل و نهایی این بازی در تاریخ 31 مارس سال جاری (حدود 20 روز دیگر) بر روی تنها پلتفرم مقصد آن یعنی پلتفرم PC منتشر خواهد شد.
بازی Ashes of the Singularity اثری است در سبک استراتژی هم زمان که در داستان خود نبرد میان انسان ها و موجودات فضایی را در قرن بیست و سوم میلادی به تصویر می کشد. البته وجه تمایز اصلی این بازی از سایر آثار هم سبک تنها به پشتیبانی کامل آن از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 محدود نمی شود و در بخش گیم پلی این اثر نیز ویژگی هایی مشاهده می شود که آن را از سایر آثار مشابه متمایز می سازد. به عنوان مثال یکی از نکاتی که سازندگان بازی Ashes of the Singularity بر روی آن مانور فراوانی داده اند هوش مصنوعی این بازی است. معمولاً در عناوین مشابه شاهد این نکته هستیم که در درجات سختی بالا (و در بازی تک نفره) هوش مصنوعی بازی به منظور غلبه بر بازیباز به انجام تقلب دست می زند و از این راه سعی در بالا بردن درجه ی سختی بازی دارد (البته این موضوع منحصر به سبک خاصی نیست و در تمامی سبک های موجود در دنیای بازی های کامپیوتری می توان نمونه هایی از آن را سراغ گرفت). اما هوش مصنوعی بازی Ashes of the Singularity از ساختاری کاملاً متفاوت و چند لایه بهره می برد و بنا بر تایید سازندگان این بازی بدون انجام تقلب قادر به غلبه کردن بر بسیاری از گیمر ها خواهد بود. در کنار این ویژگی می توان به کمپین داستانی غیر خطی بازی Ashes of the Singularity اشاره کرد که در کنار هوش مصنوعی بالای این اثر می تواند علاوه بر بالا بردن ارزش تکرار بازی Ashes of the Singularity بر جذابیت گیم پلی آن بیافزاید. علاوه بر این ساختار غیر خطی گیم پلی بازی Ashes of the Singularity به تجربه کنندگان اثر مذکور این امکان را می دهد تا واحد های مختلف زرهی خود را در قالب ارتشی واحد گرد هم آورده و به شکل هم زمان در چندین جبهه ی متفاوت به جنگ با دشمنان خود بپردازند. به این ترتیب می توان از کمپین داستانی بازی Ashes of the Singularity انتظار بالایی برای موفقیت داشت و در کنار این امر شاهد پشتیبانی کامل این بازی از بخش چند نفره و آنلاین بود. به هر حال اگر تمامی پتانسیل های موجود در بازی Ashes of the Singularity به واقعیت و فعل تبدیل شوند می توان ادعا کرد که هواداران سبک استراتژی هم زمان خواهند توانست در انتهای ماه جاری میلادی تجربه ای متفاوت و جذاب را از سر بگذرانند. همان گونه که اشاره شد در ابتدای این ماه شاهد انتشار نسخه ی بتای بازی Ashes of the Singularity بودیم و به این ترتیب کارت های گرافیک دو برند انویدیا و AMD توانستند نوعی محک جدی را در فرآیند اجرای این بازی بر مبنای ویژگی های Direct X 12 تجربه نمایند (برای اطلاع یافتن از چند و چون این محک می توانید به این مطلب مراجعه کنید). باید دید که آیا نتایج مذکور در نسخه ی نهایی بازی Ashes of the Singularity نیز همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند یا این که شاهد تغییر آن ها خواهیم بود.
برای نشون دادن قابلیت های directx12 باید از یه بازی قوی تر استفاده کنن
انچارتد که هنوز نیومده.
فکر نکنم گرافیک این بازی در حد آنچارد4 باشه
ولی برای سنجش و بررسی dx12 خوب بود
دستتونم درد نکنم
کاملا درسته….
همه رو مسخره کردن.
خود بازی که زیاد گرافیک بالا نیست.
کار کردن با دایرکس 11 راحتتره چون با دایرکس 12 خود بازی ساز باید بازی رو برا سیستم ها بهینه کنه نه درایور و باید از سطح پایین خودش شروع به ساختن کنه
واقعا الان بازی ها به جایی رسیدند که طوری شده به بازی های 3 سال پیش میخندیم با این پیشرفت باید منتظره واقعیت مجازی باشیم
اینها همش تبلیغات برای یک یا چند بازی هست که شدن مرجع برای دایرکت ایکس 12. به نظر من باید خودمون تغییرات رو احساس کنیم نه با توجه به آمار و تست ها
مگه دایرکت ایکس 12 نیومده؟
پس چطور بعضی ها میگن زود باش بیا!!!!:-D
فقط باید دید……………………………
عکس هایی که در مقالات از اختلافات DX12 نشان داده شده نشان از برتری بالای آن نسبت به DX11 دارد ولی تا نیاد نمیشه قضاوت کرد
واقعا اگر اینجوری که تعریف می کنند باشه ارزش بالایی برای کوچ به d12اما نمی دونم طراحان موتور گرافیکی زیاد راقب نیستند باید امتحان خودش پس بده:smiley8
بابا چه خبره این دایرکت ایکس 12 مارو بیچاره کرد، خب مثل آدم یک رفرنس بدن ببینیم کارتهای نسل جدید چطوری عمل میکنن روی این رابط ، هی اینجور اونجور میکنن آخرشم نفهمیدیم چی شد .
دورد بر مهندس حسینی عزیز
واقعا برام عجیبه که تقریبا موتورسازیهای گرافیکی خیلی کم دوست دارن از DX12 استفاده کنن و خیلی برام جالبه یادمه که وقتی DX11 اومد با شتاب بسیار بالای موتورهای گرافیکی خودشون رو ارتقا دادن اما هنوز موتورهای مطرح دنیا خیلی دوست ندارن تجربه موتورهای دیگه باشن و دوست دارن یکی جلوتر از اونا حرکت کنه و آزمون خطاشو پس بده!!!!
میدونید اولین باری که فهمیدم در بازی ها هوش مصنوعی تقلب میکنه بازی نید فور اسپید موست وانتد 1 بود فرقی نمیکرد ماشین چی داشتی پلیسا همیشه یه جور تعقیبت میکردند یک بار یه پلیس دنبالم بود نمیدونم چرا دست از تعقیب من بردلشت تو اتوبان گاز گرفت نقطم کرد در حالی که داشتم سرعت بالایی میرفتم
نه هیتمن نه Gears of War هیچ کدوم قرار نیست اونطور که باید از dx 12 پشتیبانی کنند
زودتر بیاد ببینیم این همه تبلیغ واسه dx12 چقدر حقیقت داره.:D:D