(متن اصلی خبر: 26 فروردین 1402) – طبق گزارشهای جدید، شرکت «سگا» (SEGA) قصد خرید فرانچایز پرطرفدار «پرندگان خشمگین» (Angry Birds) را با مبلغ 1 میلیارد دلار دارد. گفتنی است فرانچایز Angry Birds به عنوان یکی از پرفروشترین بازیهای تلفن همراه به شمار میآید.
استودیو «رویو» (Rovio) از سال 2009 موفق شد موفقیتهای بینظیری را با سری Angry Birds به دست آورد. در کنار عرضه نسخههای مختلف از این سری، «پرندگان خشمگین» در توسعه دو فیلم سینمایی حضور داشتند، یک پارک تفریحی در کشور چین از محصولات آنها ساخته شده است و اسباببازیهای پرندگان در سرتاسر جهان با استقبال قابلتوجهی به فروش میرسند.
به گزارش خبرگزاری «وال استریت ژورنال» (Wallstreet Journal)، شرکت «سگا» در آستانه خرید فرانچایز Angry Birds با ارزش 1 میلیارد دلار است. این خبرگزاری معتقد است این معامله به طور رسمی در هفته جاری انجام میشود. اولین نسخه از بازی Angry Birds در سال 2009 منتشر شد. بازیکنان در این بازی باید هر یک از پرندگان را در داخل تیرکمان بگذارند و آنها را به سمت خوکهای سبز رنگ پرتاب کنند. خوکها توسط لانه، چوپ و سنگ تحت مراقبت هستند. پرندگان ممکن است در زمان پرتاب به یکی از آنها برخورد کنند که سبب شود خوک بر اثر تخریب پناهگاه از بین برود.
خرید فرانچایز Angry Birds توسط سگا؛ Rovio ثروتمند میشود!
Angry Birds اولین بازی تلفن همراه بوده که بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. موفقیت بازی اول منجر شد استودیو Rovio بیست و یک عنوان دیگر از فرانچایز منتشر کند. Rovio ماه گذشته به مذاکرات با شرکت هلدینگ Playtika اسرائیل پایان داد، چون این دو در حال مذاکره برای معاملهای به ارزش بیش از 800 میلیون دلار بودند. اما گاهی اوقات همه چیز به بهترین شکل پیش میرود. طبق گزارشها، مذاکرات فعلی استودیو مذکور با «سگا»، ارزش Rovio را بیش از 25 درصد افزایش میدهد.
شرکت SEGA به نظر میرسد برنامهای برای سرمایهگذاری روی فرانچایز «پرندگان خشمگین» دارد. سال گذشته، استودیو Rovio اعلام کرد کلیه بازیهای این فرانچایز بیش از پنج میلیارد بار دانلود شدهاند. با انجام این معامله به ارزش 1 میلیارد دلار، قیمت دانلود هر یک از بازیهای این فرانچایز حدود 20 سنت خواهد شد.
بروزرسانی: تاییدیه خرید استودیو Rovio توسط SEGA
28 فروردین 1402 – ساعاتی پیش، شرکت SEGA برای خرید استودیو Rovio (سازنده بازیهای Angry Birds) به قیمت 706 میلیون یورو به توافق رسید. شرکت «سگا» پس از توافق با استودیو Rovio اعلام کرد دلیل این تصمیم «تقویت موقعیت فرانچایز» در بازار جهانی بازیهای کامپیوتری است. SEGA گفت انتظار دارد ارزش این بازار تا سال 2026 به رقم 263 میلیارد دلار برسد. آنها معتقد هستند مخاطب بازیهای تلفن همراه به طور متوسط بیش از 56 درصد افزایش پیدا میکنند.
«هاروکی ساتومی» (Haruki Satomi)، مدیر عامل شرکت SEGA در بیانیه خود گفت از دانش متفاوت استودیو «رویو» در اجرای سرویس زنده بازی روی تلفن همراه کمک میگیرد تا جایگاه کنونی خود را در بازار بازیهای گوشی همراه ارتقا دهد. او افزود در بازار بازیهای کامپیوتری که به سرعت رشد میکند، تجارت بازیهای موبایل پتانسیل بالایی دارد. این شرکت مدتهاست فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.
«الکساندر پلتیر» (Alexander Pelletier)، مدیر عامل استودیو Rovio در بیانیهاش خود را به عنوان طرفدار پروپاقرص سری «سونیک» (Sonic) معرفی کرد. او ابراز امیدواری کرد که همکاری استودیو Rovio با SEGA میتواند ابزار سرگرمی و شادی را نزد بازیکنان بهبود و گسترش دهد.
اوج این شرکت همون دوران کنسول سگا 16 بیتی بود…….میتونم بگم از سال 2000 تا الان هر معامله ای کرده این شرکت به طرز تابلویی مسخره و اشتباه بوده …خرید های اشتباه ..عملکرد های اشتباه…قرارداد های اشتباه ..هر شرکتی بود تا الان 20 بار زمین خورده بود ..من موندم چجوری تا الان سرپا مونده این شرکت ….یجورایی از سال 2000 به بعد این شرکت نفرین شد انگار …به قول خودمون چشمش زدن ..دیگه سرپا نشدش…