کمپانی انویدیا در چند سال اخیر در حال کار و توسعه فناوری Ray-Tracing به منظور جایگزینی آن Rasterized Rendering است. فناوری رهگیری و رندر آنی نور انویدیا موسوم به RTX، در سال گذشته و با جزئیات بیشتر معرفی شد. اما عملا استفاده از آن با کارت گرافیک های کنونی ساده نبوده و نیازمند سازگاری سخت افزاری و توان عملیاتی بالاتر است؛ این فناوری چیزی مشابه راه انداز های اولیه Physx بوده و این در حالی است که مایکروسافت نیز DirectX Raytracing را به D3D12 افزوده است.
این رقاب بر سر کتابخانه های سطح پایین، اینک به Vulkan رسیده است؛ شرکت انویدیا به تازگی اعلام کرده است که فناوری RTX را به کتابخانه Vulkan خواهد افزود. Vulkan کتابخانه سطح پایینی است که توسط Khronos و با مشارکت AMD توسعه یافت. اینک انویدیا با آوردن تکنیک رندرینگ دقیق و آنی نور به آن، حسابی قدرت نمایی خواهد کرد.
این مهم از طریق افزودن کد توسعه VK_NV_raytracing به Vulkan ممکن خواهد شد. انویدیا در GTC اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه خواهد کرد، با این وجود به نظر می رسد که این فناوری برای نسل بعدی کارت گرافیک های گیمینگ مناسب باشد.
با توجه به اینکه رندر این فناوری نیاز به سه کارت titan v داشته
به نظرتون برای نسل بعدی شاهد همچین قدرتی هستیم؟