بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

در ادامه بررسی محصولات برند اسکپتر، امروز به سراغ کیس T1 می‌رویم. این کیس زیبا چند ماهی است وارد بازار ایران شده است و از هر نظر یکی از محصولات بسیار جالب توجه و دوست داشتنی این برند به شمار می‌رود. این کیس گیمینگ از نظر ابعادی در دسته Full-Tower‌ها قرار می‌گیرد و توانایی پذیرایی از انواع مادربرد‌ها تا سایز E-ATX را دارد. تقریبا به سختی بتوان قطعه ای را پیدا کرد که نتوان درون این کیس بزرگ و جادار نصب کرد. همراه ما باشید در این بررسی.

معرفی برند اسکپتر Sceptre

شرکت Sceptre Inc یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت مانیتور و لوازم جانبی الکترونیکی در بازار آمریکا است که تاریخچه ای 30 ساله دارد و از جمله مهمترین تولیدات آن، مانیتور، تلویزیون LCD، و اسپیکر است. شرکت اسکپتر در سالهای اخیر با ورود جدی تر به بازار لوازم جانبی کامپیوتر، دست به تولید کیس و ‌کیبورد گیمینگ هم زده، و در این میان شرکت آماتیس در ایران با همکاری مستقیم با کارخانه اصلی تولید کننده محصولات اسکپتر در چین، اقدام به سفارش و واردات محصولات این برند به ایران کرده است. کلمه اسکپتر Sceptre در لغت به معنای “عصای سلطنتی” است که پادشاهان به هنگام جلوس بر تخت سلطنت به دست خود ‌می‌گرفتند. نحوه تلفظ صحیح این لغت “سِپتِر” است، اما در بازار ایران تلفظ اسکپتر برای این برند جا افتاده و ما هم به همین منوال آن را اسکپتر ‌می‌خوانیم. محصولات برند اسکپتر راندمان بسیار بالای کارایی نسبت به قیمت را ارائه ‌می‌کنند، و همین موضوع باعث شد که اسکپتر پر فروش ترین برند تلویزیون در فروشگاه‌های معروف زنجیره ای Walmart آمریکا در سال 2018 شود. در زمینه مانیتور نیز، محصولات این شرکت کامنت‌های مثبت قابل توجهی را در فروشگاه‌های آنلاین مانند Amazon از طرف کاربران و گیمر‌ها دریافت کرده است. و حال در ایران، اسکپتر محصولات خود را، شامل مانیتور، کیس، ‌کیبورد، و موس پد ارائه کرده و به زودی محصولات دیگری از این برند محبوب را در بازار ایران خواهیم داشت. با این مقدمه، به سراغ بررسی کیس گیمینگ T1 اسکپتر ‌می‌رویم.

مشخصات فنی

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

همانطور که از جدول مشخصات و امکانات کیس T1 اسکپتر بر می‌آید، با یک کیس همه فن حریف روبه رو هستیم. توانایی پشتیبانی از تمام انواع مادربرد‌ها، و کارتهای گرافیک. امکان پذیرایی از حداکثر 9 فن و 4 رادیاتور در بخش‌های مختلف. نورپردازی ARGB با ریموت کنترل، با قابلیت همسان سازی به مادربرد‌ها و پشتیبانی از امکان نصب 4‌هارد دیسک و یا 8 عدد اس اس دی، امکانات فوق العاده ای است که این کیس در اخیتار کاربر قرار می‌دهد.

این کیس همچنین مجهز به گارد روی پاور است، تا بخش توزیع سیم‌ها از دید مخفی بماند. گارد به صورت Removable ساخته شده است تا در صورت صلاحدید کاربر، بتوان آن را جدا کرد.

 تنها نکته ای که شاید در جدول مشخصات کمی‌ قابل تامل باشد وزن بسیار زیاد 13 کیلویی این کیس است که جابه جایی آن را دشوار می‌کند.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

کیس اسکپتر مجهز به پنل کناری تمام شیشه ای است. جنس شیشه از نوع حرارت دیده و ضخیم سکوریت دودی رنگ است. نام Sceptre T1 نیز بر روی آن به رنگ سفید هک شده است.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

پوشش جلوی کیس نیز به صورت سراسری از جنس شیشه حرارت دیده دودی است تا یک دستی منظره کناری کیس کاملا حفظ شود. کیفیت پنل و زیبایی آن بی نظیر است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بخش فرانت پنل مجهز به سه فن 12 سانتیمتری است.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

پنل اصلی کیس در قسمت فوقانی فرانت پنل قرار دارد. مجموع 2 درگاه USB 3.0، 2 درگاه USB 2.0، جک‌های ورودی و خروجی میکروفون و هدفون، دکمه ریستارت و پاور و در نهایت دکمه تغییر افکت‌های رنگی نورپردازی کیس در این بخش قرار دارند. پنل بسیار با کیفیت و محل جایگری آن کاملا مناسب طراحی شده است.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

سقف کیس امکان پذیرایی از 3 فن 12 سانتیمتری و واترکولر‌های مجهز به رادیاتور تا طول 36 سانتیمتر را دارا است. این بخش به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی مجهز است، هرچند اگر فنها به صورت خروجی نصب شوند نیازی به وجود این فیلتر نیست.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

پنل سمت راست ساده نیست، بلکه منافظی برای عبور هوا برای آن در نظر گرفته شده است. دلیل وجود این منافظ امکان نصب واترکولر به صورت خوابیده در کف کیس است که جلوتر به آن خواهیم پرداخت. در مجموع وجهه مثبت این منافظ این است که می‌تواند نقش خوبی در ورود هوای تازه و خنک سازی درون کیس داشته باشد، نکته‌ی منفی این موضوع هم آنجاست که هرچه منافظ بیشتر باشد امکان نفوذ گرد و غبار نیز بیشتر می‌شود.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

خروجی پشت کیس توسط یک فن 12 سانتیمتری تامین می‌شود. البته این بخش همچنین می‌تواند از رادیاتور‌های 12 و 14 سانت نیز پشتیبانی کند. تعداد اسلات‌های PCIe کیس 8 عدد است. تعداد زیادی منافظ عبور هوای لانه زنبوری هم در سمت چپ از بالا تا پایین کشیده شده است و همچنین بخش جلوی اسلاتهای PCIe این منافظ را دارند. همه ی اینها شانس بیشتری را برای گردش هوای بهتر و همچنین بالا رفتن احتمال نفوذ گرد و غبار فراهم می‌کند.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

در زیر کیس، بخش پاور مجهز به فیلتر کشویی است تا امکان شست شوی راحت تری را به کاربر دهد. همچنین شاهد حضور 4 پایه حدودا 2 سانتیمتری هستیم که با پیچ به بدنه متصل شده اند. طول پایه‌ها اگر که این کیس بر روی زمین قرار گیرد کم است و خیلی بهتر می‌بود که پایه‌های بلند تری را برای آن در نظر می‌گرفتند. البته بسته بودن پایه‌ها با پیچ به بدنه نکته ی مثبتی است چرا که می‌توان آنها را با پایه‌های چرخ دار و یا هر نوع پایه After Market عوض کرد. پنل جلوی کیس در این بخش فاقد فیلتر است بنابراین بخش از هوای ورودی بدون فیلتر وارد کیس می‌شود.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

جدا سازی پنل شیشه ای کار راحتی بود، تنها با 4 پیچ که با دست باز می‌شدند شیشه جدا می‌شود. کیفیت این شیشه بی نظیر است و کدری تصویر فوق به علت برنداشتن پلاستیک محافظ دو طرفه روی شیشه است.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

فضای درونی کیس تمام مشکی و بسیار جا دار است. همه نوع مادربردی را می‌توان در این کیس نصب کرد، فاصله لبه مادربرد تا محافظ روی پاور بیش از 1 سانتیمتر است، همچنین فضای بالای مادربرد تا سقف به اندازه ایست که می‌توان در سقف کیس واتر کولر هم نصب کرد. البته امکان Push-Pull برای واتر در سقف موجود نیست مگر آنکه یکسری فن روی سقف نصب شوند.

پلاستیک‌های محافظ دریچه‌های عبور کابل‌ها از جنس مناسب و با دوامی‌است. دریچه‌ها می‌توانستند بزرگتر باشند اما همین سایز فعلی هم مانع خاصی برای عبور کابل ایجاد نمی‌کند.

بخش فوقانی کیس هم در سمت چپ و هم در سمت راست دریچه‌هایی برای عبور کابل برق CPU فراهم شده است. این موضوع باعث می‌شود اگر از مادربرد‌های TRX40 جدید استفاده می‌کنید که سوکت برق ورودی پردازنده آن در سمت راست مادربرد است، همچنان به خاطر وجود دریچه عبور کابل در سمت راست به راحتی بتوانید کابل برق پردازنده را از پشت به محل مناسب روی مادربرد برساند.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

یک اخطار زرد رنگ جالب در کف کیس نصب شده است که مراقب دستان خود باشید. لزوما نیازی به آن نبود اما این کار قشنگی است.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

روکش محافظ پاور محلی است کاملا مناسب برای چسباندن استیکر‌های مادربرد و یا موارد مورد علاقه شما. در این تصویر ارتفاع پایه از سطح زمین کاملا مشخص است. اگر کیس بر روی میز قرار داشته باشد این ارتقاع برای عبور جریان هوا به درون پاور از زیر کاملا مناسب است. اما اگر آن را بر روی زمین یا بر روی فرش قرار دهید، جریان هوای بخش ورودی پاور به علت ارتفاع کم پایه‌ها ممکن است کاملا مختل شود. بنابراین توصیه ما این است که حتما این کیس را روی میز قرار دهید و یا اگر بر روی زمین قرار است از آن استفاده شود، روی فرش نباشد و یا پایه‌های بلند تری برای آن تهیه کنید.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

برای عبور کابل‌ها، محل‌های متعدد، در فواصل کاملا استاندارد تعبیه شده اند. بنابراین از نظر مدیریت کابل کشی به هیچ وجهی دچار کمبود محل عبور کابل نخواهید شد. از نظر پشتیبانی از واتر کولر نیز، علاوه بر بخش پشتی کیس، در سقف و فرانت پنل نیز می‌توانید رادایتور‌های واترکولر را نصب کنید. همچنین می‌توان یک رادیاتور را در کف کیس کنار مادربرد نیز نصب کرد. البته این موضوع رسما توصیه نمی‌شود اما می‌توان در این بخش با کمی‌ خلاقیت، واترکولر 24 سانتی نیز نصب کرد.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

تعداد 4 فن 12 سانتیمتری، که در پروانه و حلقه دور آن از LED‌های ARGB استفاده شده است به صورت پیش فرض بر روی کیس قرار دارند. بولبرینگ این فنها از نوع هدیرولیکی (هیدرو فلویید)، و با قدرت 40CFM و سرعت چرخش 1200RPM، نهایتا 25dBi صدا تولید می‌کنند. این فنها بسیار کم صدا هستند و نورپردازی جذابی را برای این کیس به ارمغان می‌آورند.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

نور پردازی هم در بخش حلقه دور فن و هم در بخش پروانه پوشش داده شده است. این فنها 2 سیم خروجی دارند، یکی برای کنترل دور فن و دیگری برای کنترلر ARGB که هر دوی اینها در پشت کیس به یک کیت کنترلر ARGB متصل می‌شوند.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

دستگاه کنترل مرکزی کیس، شش کاناله است و می‌توان تا 2 فن دیگر هم از این مدل به آن اضافه کرد. این کنترلر هم وظیفه مدیریت دور فن، با سه مرحله، (حداکثر دور، دور متوسط و خاموش) را دارد، و هم وظیفه مدیریت افکت‌های نورپردازی فنها را. بدین طریق که یا به وسیله دکمه تغییر افکت نورپردازی پنل اصلی، و یا به کمک ریموت کنترلر، افکت‌های نورپردازی و دور فن را تغییر می‌دهد.

همچنین می‌توانید با اتصال این دستگاه به یکی از درگاه‌های Chassis Fan مادربرد، کنترل دور فنها را به صورت تجمیعی به مادربرد بدهید. در مورد نورپردازی ARGB هم، در صورتی که مادربرد شما خروجی 3 پین ARGB داشته باشد، می‌توانید همسان سازی نورپردازی کیس را نیز بر عهده مادربرد خود قرار دهید.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

وسایل همراه کیس، شامل ریموت کنترلر، 2 عدد بج اسکپتر، بست‌های زیپی، و پیچ‌های مخصوص نصب واترکولر و دیگر اجزای کیس می‌شود. ریموت کنترل این کیس از نوع RF است و نیازی نیست برای گیرندگی، حتما روبه روی کیس بایستید، در هر حالتی قرار داشته باشید، حتی از اتاق بقل هم برد ریموت کنترلر به کیس میرسد و می‌توان افکت‌های نوری را تغییر داد.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

بخش جایگاه پاور را در این تصویر مشاهده می‌کنید. فقط اگر پایه‌ها بلند تر بود خیلی بهتر می‌شد.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1

در جلوی محفضه پاور دو جایگاه نصب‌هارد دیسک قرار دارد که به صورت کشویی از هم باز می‌شوند تا‌هارد دیسک درون آنها چفت شود.

بررسی کارایی و نتیجه گیری

اگر کیس‌ها را به مانند قطعات اصلی کامپیوتر دسته بندی کنیم، کیس Scepter T1 در دسته Mid-range قرار می‌گیرد. این کیس از بسیاری از جهات نسبت به دیگر رقبای خود برتری‌های خاص و جالبی دارد. امکان نصب 4 رادیاتور مجزا و 9 فن، از جمله این برتری‌ها است.

بدنه فوق العاده محکم و سنگینی کیس، نشان از استفاده تولید کننده از ورقه‌های ضخیم آلومینیوم در ساختار این کیس است. اینکه یک کیس ساختار محکمی‌ داشته باشد خیلی خوب است، اما وزن 13 کیلیویی آن شاید کاربران را به هنگام جابه جایی دچار کمر درد کند، علی الخصوص اگر مادربرد و کارت گرافیک سنگین وزن، بعلاوه یک ایرکولر 1.2 کیلویی و یک پاور 1 کیلو واتی درون آن داشته باشید.

موضوع وزن را اگر کنار بگذاریم، کیس T1 کاملا یک طراحی مهندسی شده دارد که تفکر درستی پشت ساخت بخش‌های مختلف آن وجود داشته است. مدیریت کابل کشی با عمق مناسب، استفاده از سوراخ‌های متعدد برای عبور کابل‌ها، فنهای مجهز به نورپردازی دیجیتالی ARGB، و قابلیت کنترل دور و مدیریت نورپردازی هم به صورت دستی به وسلیه ریموت کنترل RF و هم به صورت Sync شده با مادربرد، همه از ویژگی‌های خاص این کیس زیبا به شمار می‌رود.

از نظر پشتیبانی از ایرکولر‌ها و واترکولرها این کیس محدودیت خاصی ندارد و شاید با سختگیری زیاد، تنها بتوان به ارتفاع کم پایه‌های آن کمی‌ انتقاد داشت که آنهم به لطف مکانیزم ساده اتصال آنها، می‌شود پایه‌ها را عوض کرد و یا کیس را بر روی میز قرار داد. با توجه به اینکه این کیس پنل تمام شیشه ای دارد، توصیه ما هم استفاده از کیس بر روی میز است، فقط میز مورد نظر باید میز محکمی‌ باشد.

اسکپتر برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل کیس، در بیشتر ورودی‌ها از فیلتر‌های ثابت و یا آهنربایی بهره برده است، اما همچنان بخش‌های لانه زنبوری پشت کیس، و همچنین بخش زیر فرانت پنل، فاقد فیلتر است و به نظر می‌رسد در صورت نصب تعداد زیادی فن، به مرور گرد و غبار به داخل آن کشیده شود. البته می‌توان با مدیریت صحیح سرعت فنها و جابه جایی چند فن، نسبت به پیشگیری از ورود گرد و غبار به درون کیس، تمهیداتی در نظر گرفت.

با توجه به اینکه این کیس در فروشگاه‌های خارج از ایران موجود نیست و به نظر در حال حاضر تنها کیس اسکپتر همین یک مدل موجود در ایران است، نمی‌توان قیمت جهانی MSRP آن را بدست آورد. با توجه به امکانات عالی کیس، متریال خوب مورد استفاده در ساختار و کولینگ پیش فرض مناسب، به نظر نویسنده این کیس احتمالا رنج قیمتی بین 100 تا 120 دلار می‌تواند داشته باشد.

در ایران متاسفانه قیمت کیس‌ها به صورت کلی بشدت بالاست. دو دلیل عمده آن ایجاد محدودیت در واردات کیس توسط دولت، و دیگری وجود تحریم بر واردات مشتقات آلومینیوم به ایران، هر دو باعث چند برابر شدن قیمت کیس در بازار شده است. از این نظر نمیتوان به هیچ مدل کیسی با قیمت‌های فعلی آن نمره ارزش خرید خوبی داد، و این کیس نیز، با قیمت 4.600.000 تومانی، از این قاعده مستثنی نیست و کیس گران قیمتی محسوب می‌شود. از این نظر، شاید بیشترین انتقاد ما به کیس T1 اسکپتر صرفا قیمت آن باشد. البته در صورت خرید کیس از نمایندگی شرکت آماتیس، یک عدد پد موس هم همراه آن به خریدار هدیه داده می‌شود. به هر جهت، امیدواریم در آینده با ثبات اقتصادی بیشتر، آزاد سازی واردات و لغو تحریم‌ها علیه ایران، قیمت کیس‌ها به صورت کلی در بازار ایران نیز مناسبتر شود.

در پایان، کیس اسکپتر T1 را به تمامی‌کاربران حرفه ای، ائم از گیمر‌ها و پاور یوزر‌ها، و همچنین کاربرانی که به زیبایی کیس به اندازه کارایی آن اهمیت می‌دهند، توصیه می‌کنیم، و نشان منتخب گیمر‌ها را به آن اعطا می‌نماییم.

بررسی کیس گیمینگ اسکپتر Sceptre T1
مزایا:
  • تنوع مناسب اتصالات کیس
  • پشتیبانی از نصب 4 رادیاتور مجزا
  • امکان نصب حداکثر 9 فن در کیس
  • مدیریت کابل کشی راحت و استاندارد
  • پشتیبانی از رادیاتور تا طول 36 سانتیمتر
  • شاسی تمام فلزی محکم، سنگین و تمام مشکی
  • پشتیبانی از انواع ایرکولر‌ها تا ارتفاع 16.5 سانتیمتر
  • دارای گارد محافظ پاور با قابلیت جداشوندگی از بدنه
  • امکان نصب رادیاتور 24 سانتیمتری در کف سینی مادربرد
  • دارای پنل شیشه ای حرارت دیده در بخش کناری و فرانت پنل
  • کیفیت پورت‌های فرانت پنل کیس کاملا مطلوب ارزیابی می‌شود
  • امکان پذیرایی از تعداد 8 عدد اس اس دی و یا 4 عدد‌هارد دیسک
  • مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی در سقف و زیر کیس برای پاور
  • مجهز به 4 فن بی صدا با بلبرینگ‌های هیدرولیکی برای کولینگ به صورت پیش فرض
  • مجهز به کنترلر فن و درایور نورپردازی ARGB به همراه ریموت کنترل RF با قابلیت همسان سازی با مادربرد
معایب:
  • قیمت بالا
  • امکان نصب درایو نوری ندارد
  • ارتفاع پایه‌های کیس کمی‌ کوتاه است
  • تعداد زیاد شبکه‌های لانه زنبوری فاقد فیلتر گرد و غبار در بخش‌های مختلف کیس
  • برای شست شوی شیشه و فیلتر گرد و غبار پشت فرانت مجبور به از جا بیرون کشیدن کل فرانت پنل هستیم
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیس Sceptre T1 یک گزینه عالی برای گیمر‌ها و کاربران حرفه ای کامپیوتر است که ضمن خنک نگاه داشتن سیستم شما، توانایی پذیرایی از بهترین و قدرتمندترین قطعات روز دنیا را دارد.
8.8امتیاز8.5طراحی8مادپذیری7.6ارزش خرید9آپشن اضافی9تنوع اتصالات9.5استحکام بدنه8.5امکانات استاندارد9مدیریت کابل‌کشی8.5استاندارد جایگاه‌ها9.3کولینگ پیشفرض9سیستم گردش‌هوا10پشتیبانی از انواع‌کولینگ
امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...

17 دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    سلام
    چندتا سوال:
    1- امکان نصب گرافیک عمودی با کیت های موجود در بازار هست؟ کدومشو پیشنهاد میدید
    2- امکان نصب واتر 420 هست؟ چون تو مشخصات زدید 3تا فن 140

  2. Avatar Arash گفت:

    سلام چجوری فن و rgb کیس رو راه بندازیم ؟

    • Avatar آرمین گفت:

      از شخصی که وارده کمک بگیرید چون کار سختی نیست. کافیه کنترلر ARGB رو به پاور و فنها رو به کنترلر متصل کنید.

      • Avatar Arash گفت:

        کنترلر رو به پاور و کنترلر رو به مادربرد وصل کردم ولی بازم فنها کار نمیکنه

        • Avatar آرمین گفت:

          با ریموت هم میزنی فنها نمیچرخن؟ آرش جان، واقعیتش من اونجا نیستم ببینم کدوم سیمها رو به کجا زدی، ولی یه راهش اینه که با نمایندگی اسکپتر تماس بگیری، آدمهای بسیار مهربونی هستند، مشکلت رو بهشون تلفنی بگو ببین چه راهنمایی میکنند. یه راه دیگه اش اینه تمام اتصالاتی که انجام دادی رو با عکس توی انجمن سخت افزار ارسال کنی اونجا من نگاه کنم ببینم مشکلی هست یا نه. اصولا این کنترلر مستقل عمل میکنه و فقط در یه حالت با مادربرد سینک میشه. باید عملکرد مستقلش باشه و فنها بچرخن. حالا میگی وصل کردی و با ریموت تست کردی ولی فنها نمیچرخن، عجیبه.

          • Avatar Arash گفت:

            انجمن ایمیل تایید ارسال نمیکنه پشتیبانی شون هم گفت که فقط ساتا از پاور بزن به کنترلر که من ۴ تا ساتا پاور رو هم امتحان کردم بازم روشن نشد فکر کنم مشکل از کنترلر باشه

          • Avatar آرمین گفت:

            آرش جان، به صورت دستی تایید کردم شما رو توی انجمن. اگر اینطور که میگی باشه پس کنترلر خرابه. حالا انجمن اومدی عکس بزار مشخصات کامل سیستمت رو هم بگو.

    • Avatar مهدی محمدی گفت:

      سلام بعد ازنصب فن ها به تقسیم کننده به برق پاورنصب کنیدروشن میشه وباکنترل تنظیم میشه

  3. Avatar سعید مداحی گفت:

    سلام‌.من “تقریبا”، همیشه کیس های فول تاور داشته ام؛به چند علت:۱_سادگی اسمبل ۲_گردش هوای بهتر داخل محفظه کیس ۳_باوقارتر بودن…شخصا از کیس های mid_tower خوشم نمی آید؛ولی ظاهرا،روزبروز از تنوع کیس های فول تاور کاسته می شود.یک سری کیس هم که زیاد دوست داشتم و تاکنون قسمت نشد که داشته باشم کیس های فول تاور/سوپرفول تاور cosmos کولرمستر است که ماشاالله،درایران هم آنها را خوب گران می فروشند.قیمت گرانترینشان را فراموش کرده ام؛ چون به خریدش فکر نمی کنم…هر روز،بهتر از دیروز.

  4. Avatar AladarNewGTR گفت:

    جالبه.

  5. Avatar محمد اسماعیل پور گفت:

    بررسی خوبی بود ممنون آقای ابیشی.
    فکر می کنم مانیتورهای این برند هم دیدم نظرتون در مورد مانیتور های فرکانس بالاشون چیه

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      مانیتور های اسکپتر میدونم در آمریکا فروش خوبی داره. خودم تجربه ندارم از نزدیک ولی تعریفش رو شنیدم تو رنج قیمتیشون خوبن.

  6. Avatar Sina گفت:

    سلام دنبال یه کیس هستم استفاده گیمینگ هست میخوام بزرگ و جادار و خنک باشه و همچنین درایو نوری داشته باشه جای نصب درایو ۲.۵ اینج . ۳.۵ اینج هم داشته باشه(عداقل ۴ داریو ۳.۵ و ۳ درایو ۲.۵)
    اگر با این مشخصات میشناست لطفا راهنمایی کنید

  7. Avatar Pooriya. Rc گفت:

    خسته نباشید. جناب ابیشی. تا حالا اسم این برند نشنیده بودم، توی این قیمت 100 تا 120 دلار انتخاب های بهتر و بیشتر دیگه ایی هست (البته به غیر از بازار ایران) یه سوال من اگه بخوام برای کیس خودم که نوع ATX فول تاور هست همین جور شیشه درست بکنم چه‌ نوع جنس شیشه ایی باید به کار ببرم با چه ضخامتی؟

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام آقا پوریا،

      برای شیشه میتوانید به آینه و شیشه فروشی ها مراجعه کنید، و سفارش شیشه سکوریت یا شیشه حرارت دیده با ضخامت 4 میلیمتر بدین.

      ابعاد و محل 4 سوراخی که میخواهید شیشه را پیچ کنید باید مشخص کنید و به فروشنده اعلام کنید. همچنین بفرمایید که حاشیه های شیشه حتما پرداخت و سمباده شده باشه که دست شما نبره.

  8. Avatar مرتضی عصیانی گفت:

    بد نیس !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.