بررسی SSD ای دیتا ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

شرکت Adata یکی از موفق ترین شرکت‌های عرضه کننده SSD در سطوح مختلف کاربری در بازار‌های جهانی است. این شرکت، بخصوص در رده اقتصادی محصولات مهم و قابل توجهی را به بازار عرضه کرده است. خوشبختانه سالهاست محصولات خوب این شرکت در ایران تحت ضمانت شرکت آونگ، نمایندگی انحصاری ای دیتا، عرضه می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. امروز در اتاق تست سخت افزار سراغ یکی از جدید ترین حافظه‌های SSD ای دیتا می‌رویم که اخیرا در بازار ایران نیز موجود شده است. اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB بر پایه استاندارد PCIe Gen.4 تولید شده و در این کلاس طبقه بندی می شود. با ما در این بررسی همراه باشید.

مقدمه ای در رابطه با SSD‌های PCIe Gen.4 x4

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

انتظار بر این است که اس اس دی‌های مبتنی بر PCIe Gen.4، در مقایسه با اس اس دی‌های مبتنی بر PCIe Gen.3، می‌بایستی دو برابر سرعت بیشتری داشته باشند. البته هنوز ما با اشباع درگاه PCIe Gen.4 فاصله داریم و هنوز جا برای توسعه و پیشرفت فن آوری اس اس دی‌ها باقی است. اما در آینده ای نچندان دور، به اس اس دی‌هایی خواهیم رسید که بتوانند به میزان 7200MB/s سرعت خوانش متوالی و حدود 7200MB/s سرعت نوشتار متوالی داشته باشند.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

شرکت Adata، در کلاس SSD‌های PCIe Gen.4، محصولات رده بالایی مانند S70 دارد که هنوز دست ما به آن نرسیده است. در پایین رده اما Adata تلاش کرده تا با پایین نگاه داشتن قیمت، محصولات در دسترس تری را عرضه کند. اس اس دی مورد بررسی ما، GAMMIX S50 Lite، مجهز به کنترلر چهار کاناله SILICON MOTION SM2267EN است که از جمله اقتصادی ترین کنترلر‌های جدید درگاه PCIe Gen.4 به شمار می‌آید. این کنترلر مجهز به موتور تصحیح خطا ECC است و همچنین از سیستم کدگذاری AES-256 پشتیبانی می‌کند.

معرفی محصول و مشخصات فنی

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

اس اس دی XPG GAMMIX S50 LITE شرکت ای دیتا، فقط در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی عرضه شده است. این اس اس دی‌ها از کنترلر SM2267EN شرکت سیلیکن موشن استفاده می‌کنند. برای حافظه NAND شرکت ای دیتا از حافظه‌های TLC شرکت اینتل استفاده کرده است.

طبق ادعای ای دیتا، طول عمر نوشتاری مدل 1 ترابایتی برابر 740 ترابایت است. این میزان طول عمر برای این مدل قابل قبول است. اگر به طور متوسط یک کاربر سالانه 40 ترابایت نوشتار بر روی این اس اس دی داشته باشد، تقریبا در تئوری 18 سال طول می‌کشد تا عمر حافظه‌های NAND آن به پایان برسد.

شرکت Adata، از سیستم کش SLC در کنار حافظه مجزای DDR4 برای کش بهره گرفته است. این حافظه کش مجهز به سیستم تصحیح خطای LDPC ECC است تا هرگز خطایی در حین ذخیره سازی اطلاعات بر روی اس اس دی صورت نپذیرد. این درایو از استاندارد‌ کدگذاری مدرن AES-256 پشتیبانی می‌کند و مدت زمان گارانتی آن در ایران 5 سال است.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

جعبه اس اس دی به رنگ نارنجی است و بر روی آن اطلاعات کلی شامل سرعت READ و WRITE نوشته شده است. مدل مورد بررسی ما یک ترابایتی است که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن 3900MB/s و 3200MB/s، و همچنین سرعت خواندن و نوشتن اتفاقی آن به ترتیب 380K IOPS و 490K IOPS است. برای درک این سرعت‌ها، لازم به توضیح است که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی یا Sequential بیشتر کاربری‌های حرفه ای شامل رندرینگ، کامپایل فایل‌ها، تبدیل‌های ویدیویی و جابه جایی فایلها را شامل می‌شود. اما در استفاده‌ی روزمره درصد بسیار کمی ‌‌از خواندن و نوشتن‌های ترتیبی اتفاق می‌افتد. سرعت خواندن و نوشتن‌های اتفاقی یا Random که اغلب آن را با آی-آپس IOPS نشان می‌دهند مهمترین فاکتور سرعت SSD برای گیمر‌ها و کاربران عادی کامپیوتر به شمار می‌رود. این مولفه به تعداد عملیات نقل و انتقال اطلاعات ظرف یک ثانیه گفته می‌شود و بیشترین درصد عملیاتی که کاربران عادی روی سیستم انجام می‌دهند نیز شامل همین خواندن و نوشتن‌های اتفاقی می‌شود. هرچه یک SSD میزان IOPS بالاتری داشته باشد در تجربه ی دنیای واقعی کاربر سرعت بیشتری را تجربه می‌کند.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

اس اس دی XPG GAMMIX S50 Lite در سایز 2280، مجهز به سینک خنک کننده نقره ای رنگ سر خود است. کیفیت سینک خوب است اما عملکرد آن در خنک سازی کنترلر، آنطور که باید و شاید بهینه نیست و در ادامه خواهید دید حتما باید مادربردی مجهز به سینک خنک کننده داشته باشید.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

در پشت اس اس دی، اطلاعاتی نظیر شماره سریال و مشخصات به صورت یک برچسب چسبانده شده است.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

کنترلر Silicon Motion SM2267 یکی از محصولات جدید پایین رده مبتنی بر PCIe Gen.4 x4 است. این کنترلر یک پردازنده 2 هسته ای 28 نانومتری Arm Cortex R5 درون خود دارد. اغلب کنترلر‌ها مجهز به 8 کانال ارتباطی با حافظه‌های NAND هستند، اما این کنترلر فقط چهار کانال دارد، بنابراین انتظار زیادی از پرفورمنس آن نباید داشت.

شرکت Adata برای کش اس اس دی، از یک حافظه DDR4 از برند SK Hynix استفاده کرده است. برای حافظه‌های NAND نیز از حافظه 3D TLC ساخت اینتل بهره گرفته است.

نرم افزار

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

شرکت Adata به همراه SSD‌های خود نرم افزار SSD Tool box را عرضه می‌کند که حاوی تنظیمات و بخش‌های مفید، از جمله به روز رسانی Firmware است. این نرم افزار می‌تواند دما و سلامت SSD را گزارش کند.

سیستم تست

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB
سیستم تستلابراتوار مجله سخت افزاراسپانسر
پردازندهINTEL CORE I7 11700K
مادربردASUS ROG MAXIMUS XIII HERO
کارت گرافیکGIGABYTE AORUS RTX 3060 Ti MASTERشرکت محترم گیگابایت، دفتر نمایندگی ایران
رمG.SKILL TRIDENT Z 3600 CL 16 2X8Gشرکت محترم G.SKILL تایوان
اس اس دی NVMeADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TBموضوع بررسی
اس اس دی SATASAMSUNG 860 EVO 250G
کولرGREEN GLACIER 360-EVOشرکت محترم پردیس صنعت سیاره سبز، گرین
پاورGREEN GP1050B-OCDGشرکت محترم پردیس صنعت سیاره سبز، گرین
کیسSUNBEAM UV ACRYLIC TECH STATIONشرکت محترم پردیس صنعت سیاره سبز، گرین
هاب USBUSB 3 ORICO MH4PUشرکت محترم آبا ارتباطات ساوالان، نماینده رسمی ‌‌‌اوریکو
فنCOOLER MASTER MF120R ARGB 3in1شرکت محترم کولر مستر، دفتر نمایندگی ایران
نورپردازیDEEPCOOL RGB 350 LED STRIP
مانیتورLG 27UD69-W 4K UHD IPS 27” LED
خمیر سیلیکنGREEN GT-4 PREMIUMشرکت محترم پردیس صنعت سیاره سبز، گرین

بررسی کارایی

پهنای باند PCIe Gen.4 X4 برابر 7877 مگابایت در ثانیه است که هنوز هیچ اس اس دی در دنیا قادر به اشباع این پهنای باند نیست و راه درازی برای پیشرفت اس اس دی‌ها در این بخش هنوز وجود دارد. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که شرکت‌های تولید کننده کنترلر و حافظه‌های NAND هنوز در ابتدای راه توسعه اس اس دی‌های PCIe Gen.4 قرار دارند.

سرعت خواندن متوالی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB برابر 3900 مگابایت در ثانیه است. برای سرعت نوشتار نیز این اس اس دی تا 3200 مگابایت در ثانیه سرعت دارد. این سرعت تقریبا کف سرعت درگاه PCIe Gen.4 است. حین انجام تست‌ها دمای اس اس دی بدون استفاده از سینک مادربرد، به طور متوسط بالای 70 درجه ثبت گردید. در چنین دمایی کنترلر بشدت Throttle کرده و سرعت اس اس دی را پایین آورد. به همین خاطر ناچار شدیم حتما از سینک خنک کننده برای پایین آوردن دمای SSD استفاده کنیم. خوشبختانه مادربرد Asus ROG Z590 Maximus XIII Hero مجهز به سینک خنک کننده قدرتمندی بود و به لطف آن، دمای کاری این SSD تا 20 درجه کاهش پیدا کرد، سپس توانستیم تست‌ها را با حدود دمای 51 درجه با موفقیت به پایان ببریم.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

نرم افزار Anvil یکی از بنچ مارکهای محبوب اس اس دی است. این تست یکی از بهترین ابزار‌ها برای سنجش سرعت و توانایی SSD است که می‌تواند انواع سناریو‌های کاربری را بر روی اس اس دی بررسی کند و سرعت درایو را اندازه گیری کند. در این نرم افزار از حاصل جمع امتیاز خوانش و نوشتار، نتیجه Total Score بدست می‌آید. این درایو علی رغم سرعت پایین خواندن متوالی، به دلیل سرعت بالای نوشتار اتفاقی، امتیاز قابل قبولی را در بخش نوشتار به خود اختصاص داد.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

همانطور که مشاهده می‌کنید، امتیاز سرعت خواندن اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB مشابه اس اس دی‌های پر سرعت PCIe Gen.3 است و نه مدلهای PCIe Gen.4، اما در بخش نوشتار، امتیاز بدست آمد خوب ارزیابی می شود و بدین ترتیب، در این بنچمارک، این اس اس دی در مقام دوم جدول Anvil ما قرار گرفت.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

در نرم افزار محبوب Crystal Disk Mark سرعت در بخش خوانش ترتیبی تقریبا لب مرز سرعت اسمی‌‌و در بخش نوشتار به کمی ‌بیش از سرعت اسمی‌‌درایو رسیدیم. (ردیف اول).

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

کسب مقام سوم این SSD در این تست، به لطف سرعت بالای نوشتار ترتیبی آن بدست آمده است.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

تست توانایی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB در نرم افزار ATTO Disk Benchmark را یک بار بدون کمک سینک مادربرد و یک بار با کمک سینک مادربرد ثبت کردیم. در سمت چپ، بدون سینک، دمای درایو به بالای 71 درجه رسید و مشاهده می‌کنید سرعت خواندن و نوشتن درایو بشدت افت کرده است. در سمت راست، تست مجدد با سینک خنک کننده مادربرد تکرار شده و عملکردی با ثبات و خوب را از این SSD شاهد بودیم و می توان گفت در دمای مناسب سرعت اس اس دی به سرعت اسمی خود نزدیک می شود.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

خوش بختانه، در تست نرم افزار AS SSD، این حافظه بد ظاهر نشد و توانست به نسبت امتیازات خوبی کسب کند. البته تست AS SSD چندان دقیق نیست، و تقریبا از جمع بنچ مارکهای رسمی‌‌‌ تست درایو‌های ذخیره سازی خارج شده است، اما بخشی از آن به نام Compression Benchmark، همچنان  می‌تواند یک تست جالب برای درایو‌های اس اس دی باشد. در این بخش، هر چه گرافهای بدست آمده بدون نوسان تر باشند، نشان از عملکرد مطلوب تر و با ثبات تر اس اس دی دارد. نتیجه به دست آمده از تست این حافظه، گراف سبز رنگ مربوط به سرعت خوانش به صورت پایدار (خط صاف) است اما گراف قرمز رنگ مربوط به نوشتار است در فقط یک مرتبه نوسان و کاهش شدید داشته است.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

نرم افزار AJA System تست سرعت تبدیل ویدیوی بر روی اس اس دی را بر اساس فریم در ثانیه اندازه گیری می‌کند که نتیجه فوق در آن رقم خورد.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

در پایان به سراغ بنچ مارک داخل نرم افزار Samsung Magician می‌رویم تا سرعت خوانش و نوشتار اتفاقی را ثبت کنیم.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

از نظر سرعت اتفاقی، اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB نتیجه ای کمتر از میزان سرعت اسمی‌خود داشته است. اما سرعت آن همچنان نسبت به درایو‌های یک پله قوی تر از خود، قابل قبول است. به لطف سرعت خواندن بالا، این درایو توانست در مرتبه دوم جدول ما قرار گیرد. ناگفته نماند، این سرعت در عملکرد گیمینگ، اداری، و عملکرد روزانه سیستم نقش مهمی‌‌ایفا می‌کند.

بررسی اس اس دی ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB

از آنجایی که SSD‌ها در عملکرد گیمینگ، در بخش لود مراحل بازی نقش ایفا می‌کنند، برای درایو‌های PCIe Gen.4 ما تست سرعت لود مراحل بازی در Final Fantasy را انجام دادیم. خوشبختانه درایو ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB عملکرد و سرعت خوبی را در لود مراحل در بازی از خود نشان داد و در صدر جدول تست Gaming ما قرار گرفت.

نتیجه گیری

حافظه ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB در رده کاربری Entry Level درایو های PCIe Gen.4 قرار دارد، و بازار هدف آن بیشتر گیمر‌ها است. بخصوص دوستانی که حجم زیادی بازی دارند که می‌خواهند در درایو C قرار دهند و نهایت لذت را از داشتن یک حافظه پر سرعت ببرند.

در بررسی ما، اگر اس اس دی بدون سینک خنک کننده مادربرد مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است تحت فشار، حرارت آن افزایش یافته و باعث افت کارایی شود، اما استفاده از آن به همراه سینک خنک کننده مادربرد، سرعت و کارایی مناسبی را خواهد داشت و می توان از حداکثر توانایی آن لذت برد. به همین جهت، این اس اس دی را برای کاربری‌های سنگین و رندرینگ پیشنهاد نمی کنیم مگر آنکه حتما مادربرد شما مجهز به سینک خنک کننده M.2 باشد تا کنترلر اس اس دی Throttle نکند و بتوانید از نهایت سرعت آن استفاده کنید.

از نظر قیمتی این اس اس دی در بازار ایران به قیمت حدودی 5.600.000 تومان عرضه می‌گردد. هر چند قیمت کلی اس اس دی ها در ایران کمی‌ بالاست و برای یک اس اس دی در این کلاس کمی زیاد است، اما امید آن می‌رود که با کاهش قیمت دلار و افزایش تنوع درایو‌های یک ترابایتی در این کلاس، قیمت آن متعادل‌تر گردد. البته امیدواری ما به کاهش قیمت این اس اس دی مشروط بر این است که اوضاع دلار از اینی که الان هست وخیمتر نشود.

به کلیه گیمر‌هایی که غیر از بازی، کار سنگین با سیستم انجام نمی‌دهند، و مادربرد آنها مجهز به سینک خنک کننده M.2 است، و دنبال یک اس اس دی M.2 با حجم بالا می‌گردند، خرید این مدل را پیشنهاد می کنیم.

مزایا:
  • ضمانت 5 ساله معتبر آونگ
  • سرعت خواندن اتفاقی خوب (گیمینگ)
  • سرعت نوشتار ترتیبی به نسبت قابل قبول
  • مجهز به نرم افزار برای به روز رسانی فیرمور و مدیریت اس اس دی
معایب:
  • سرعت کلی فقط کمی بهتر از SSD‌های PCIe Gen.3 است
  • برای پیشگیری از افت عملکرد SSD حتما باید مادربرد مجهز به سینک خنک کننده باشد
  • استفاده از کنترلر چهار کاناله و عدم توانایی آن در بهره گیری از تمام پهنای باند PCIe Gen.4
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • درایو ADATA XPG GAMMIX S50 LITE 1TB یک محصول قابل توجه از ADATA است و می تواند برای سیستم اولی ها و گیمرهای تازه کار مناسب باشد
7.3امتیاز6.5پرفورمنس7.6امکانات8کیفیت قطعات6کنترلر8.5ارزش خرید
امتیاز: 4.5 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

18 دیدگاه

  1. Avatar arshia گفت:

    سلام
    حجم 2ترابیت این ssd رو لپتاپ lenovo legion 5 15imh05h هنگام گیمینگ پاسخگو هست؟
    در جریان نیستم آیا لپتاپ میتونه از پس کولینگش بر بیاد یا نه
    پیشنهاد شما چیه؟

  2. Avatar محمد باقری گفت:

    درود خسته نباشید ،
    توی توضیحات اولیه نوشتید این مدل خنک کننده سرخود است ، این معنیش اینه ک کاربر نمیتونه خودش جداش کنه ؟ و در ادامه هم گفتید که با سینک خنک کننده مادربرد هم تست گرفتیم و نتیجه و سرعت بهتری داشت ، چطوری با وجود سرخود بودن خنک کننده این ssd شما از خنک کننده مادربرد هم استفاده کردید ، تا جایی ک درباره این نوع خنک کننده های سرخود تحقیق کردم جدا نمیشن … من دو دلم بین خرید این مدل و sx8200 pro صرفا بخاطر همین مسئله خنک کننده . مادربرد منم راگه و خنک کننده m2 خیلی خوبی داره نمیدونم اگر همین مدل s50 lite رو بگیرم میشه خنک کننده سرخودش رو جدا کرد یا نه ، مطمئنم این سوالم برای خیلیا پیش خواهد اومد ، لطفا یه توضیح بدید .تشکر

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      با سلام دوست عزیز. ببینید اون ورقه فلزی روی اس اس دی، از دید تولید کننده یه جور هیت سینکه، ولی از نظر من نیست چون نقشی نداره. این ورقه قابل برداشته شدن نیست اصلا، برش دارید گارانتی باطل میشه. شما باید سینک مادربرد رو روی همین ببندید. نه اینکه اینو در بیارید. من هم به همین شکل استفاده کردم. بنابراین اس اس دی رو بخرید، و روش سینک مادربرد رو ببندید. هیچ تغییری لازم نیست انجام بدین.

  3. Avatar Mahdi گفت:

    سلام من مدل 512 گیگا بایتی رو خریدم و روی برد asus b350 plus نصب کردم. وقتی که SSD خالی بود سرعت خواندن 3300 بود و نوشتن 2800 بود ولی بعد اینکه ویندوز و برنامه ها رو نصب کردم (300 گیگ) سرعت خواندن به 2500 و خواندن به 800 کاهش پیدا کرد. این عادیه؟ از ویندوز 10 ورژن 21H2 و کریستال دیسک مارک استفاده می کنم.

    • Avatar آرمین گفت:

      1. چرا برای مادربردی که PCIe Gen.3 هست، اس اس دی PCIe Gen.4 تهیه کردین؟
      2. چرا وقتی در بررسی نوشته شده به دلیل داغی عملکرد، حتما باید با مادربرد مجهز به سینک خنک کننده استفاده بشه، شما همچنان این اس اس دی رو برای مادربردی بدون سینک خنک کننده تهیه کردین؟
      3. چرا وقتی در بررسی اثبات شده در صورت عدم استفاده از سینک خنک کننده شاهد افت پرفورمنس به دلیل داغی عملکرد خواهید بود، سوال می پرسید؟

      بنابراین با این شرایطی که شما استفاده میکنید، افت پرفورمنس عادیه.

      2+2 میشه 4
      برای سیستمتون اس اس دی PCIe Gen.3 تهیه کنید و یا پلتفرمتون رو به PCIe Gen.4 ارتقا بدین، از مادربرد سینک دار استفاده کنید، شاهد افت پرفورمنس نباشید.

      • Avatar Mahdi گفت:

        ممنون بابت پاسخ. پس اگر سیستم رو به نسل 12 اینتل ارتقا بدم درست میشه. فقط یک سوال هیت سینک های برد تاف گیمینگ ایسوس می تونن خنکش کنن یا حتما باید مادربرد Rog strix بگیرم؟

  4. Avatar محمد رحمتی گفت:

    فک کنم این مادربردم خوب باشه اگرچه اورکلاک نداره و باس رمشم کمتر پشتیبانی میکنه
    ROG STRIX B460-H GAMING
    شاید پاورو هم از مدلای معمولی بگیرم خرجش کمتر بشه

    • Avatar میثم گفت:

      سلام واسه لپ تاپ msi pe60 7rd این مدل مناسبه یا xpg sx8200 pro

      • Avatar آرمین ابیشی گفت:

        نه دیگه برای اون لپتاپ شما XPG SX8200 Pro رو تهیه کنید.
        مدل S50 از نوع PCIe Gen.4 هستش.

        • Avatar میثم گفت:

          مگه نسل 4 رو نسل 3 جواب نمیده؟ فک کنم یکم سرعتش کمتر میشه و هم اندازه sx 8200 pro میشه

          • Avatar آرمین ابیشی گفت:

            بحث جواب دادن نیست، قطعات باید متناسب با هم انتخاب بشن، دلیلی نداره شما بیایی هزینه اضافی کنی و Gen.4 روی Gen.3 استفاده کنی بعد سرعت نصف بشه! وانگهی، بحث نصف شدن سرعت نسبت به سرعت خود اس اس دیه نه نسبت به پهنای باند.

  5. Avatar محمد رحمتی گفت:

    سلام
    شرمنده اینجا میپرسم ولی یه سوال مهم داشتم
    اینکه این سیستمی که در نظرم هست بنظرتون خوب هستش یا نه!
    1.core i 9 9600 k
    2.gigabyte aorus z390 ultra
    3.gigabyte gtx 1650 4gb
    4.power uk 750 argb
    5.green g6 case
    6.adata 2 tb m.2 ssd rgb
    7.adata 8*2 gb ram
    8.green griffin argb aio cpu cooler
    البته حقیقتا گرافیک میدونم سطحش پایینه ولی از طرفی برای برنامه نویسی میخوام و از طرفی دیگه هم باشه تا پول کارت فویتری جمع کنم

    • Avatar آرمین ابیشی گفت:

      سلام آقا محمد
      والا سیستم بدی نیست ولی اگر حداکثر بودجه ات رو بگی شاید بشه از نسل های جدید تر سیستم بگیری. خواستی حداکثر بودجه ات رو بگو شاید بتونم سیستم بهتری پیشنهاد بدم.

      • Avatar محمد رحمتی گفت:

        بودجه ام حقیقتش در حد نهایت 35 تومنه
        گرچه خب شاید همین سیستم رو هم با این بودجه نتونم ببندم
        مثلا پاورو کمتر کنم در حد 550 وات و یا از طرفی پردازنده رو پایینتر بیارم
        باندلی از پردازنده و مادربورد به نظرتون میرسه که تو قیمتش با مادربورد و پردازنده این سیستم برابری کنه و از نسل 10 باشه
        البته خب قدرتش بیشتر باشه

    • Avatar Farzam گفت:

      Core I9-9600K؟؟؟

      ساخت کدوم شرکته؟ 😐😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.