سونی استودیوی سازنده Returnal را خریداری کرد و بدین ترتیب تعداد استودیوهای سازنده بازی برای این شرکت به عدد 13 رسید. با جزئیات بیشتر این خبر همراه ما باشید.
طبق گزارش وبسایت Engadget امروز به طور رسمی اعلام شد که سونی Housemarque، استودیوی مستقر در هلسینکی فنلاند را که سازنده بازی انحصاری Returnal برای کنسول پلی استیشن 5 بود و بازیهایی مانند Super Stardust HD و Dead Nation را در کارنامه خود دارد، خریداری کرده است. البته جزئیات مالی این معامله هنوز منتشر نشده است.
هدف سونی از تصاحب استودیوی سازنده Returnal
بخش Interactive Entertainment سونی حالا یک شرکت توسعه دهنده بازی دیگر را به مجموعه خود اضافه کرده است. پیش از این آنها در سال 2019 Insomniac Games، توسعه دهنده بازی Ratchet and Clank را خریداری کرده بودند. قبل از آن هم سونی Guerilla Games شرکت توسعه دهنده Horizon Zero Dawn را تصاحب کرده بود. Hermen Hulst که تا پیش از این معامله، رئیس استودیو گوریلا گیمز بود، پس از آن رئیس استودیو پلی استیشن شد. علاوهبراین سونی استودیو Sucker Punch که توسعه دهنده بازی مورد تحسین Ghost of Tsushima بود را نیز از آن خود کرده است.
Housemarque حالا سیزدهمین شرکت Interactive Entertainment خواهد بود که زیر نظر استودیو پلی استیشن فعالیت خواهد کرد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که بدانید مایکروسافت اصلیترین رقیب سونی در صنعت گیم دست روی دست نگذاشته و در این مدت توانسته خرید 750 میلیارد دلاری خود، یعنی شرکت ZeniMax که کمپانی مادر بتسدا به حساب میآید را نهایی کند.
بیشتر بخوانید: رسمی: مایکروسافت استودیو بتزدا را خریداری کرد – غول بازی سازی برای ردموندیها
مدتی پس از آنکه هاوسمارک مشغول ساخت بازیهای کلاسیک برای پلی استیشن بود، این استودیو اخیراً توانست با ارائه بازی کلاس بالای علمی تخیلی خود، یعنی ریترنال اعتبار بیشتری کسب کند. این عنوان هم با استقبال گستردهای از سمت طرفداران روبهرو شد. حالا سونی اعلام کرده که پس از نهایی شدن این معامله، Housemarque کماکان به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد و تنها تیم مدیریت آنها از رهنمونهای استودیو پلی استیشن بهره خواهد برد.
جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت گفته است: اضافه شدن Housemarque به استودیوی پلی استیشن بار دیگر تعهد ما برای ارتقاء بهترین تیمهای توسعه در این صنعت و ارائه بهترین تجربه که در تنها در بستر پلی استیشن پیدا میشود را تأیید میکند.
Ilari Kuittinen، همبنیانگذار و مدیر شرکت Housemarque هم در واکنش به این موضوع گفته است:
پس از بیش از 15 سال همکاری موفق، ما برای اینکه با پیوستن به استودیوهای پلی استیشن، تواناییهای خودمان را تقویت میکنیم هیجان زدهایم. Returnal گواهی بر رابطه عمیق ما با استودیو پلی استیشن است و این مجموعه با باور داشتن به ما این ریسک را پذیرفته که به ما آزادی عمل دهد تا خلاقیت خود را کشف کرده و چیزی منحصر به فرد بسازیم. بیصبرانه منتظریم تا تجربههای جدید و تازهتری برای طرفداران پلی استیشن به ارمغان بیاوریم.
با در نظر گرفته رابطه طولانی مدت همکاری سونی با استودیو هاوسمارک این معامله چندان عجیب به نظر نمیرسد. چند مورد از بزرگترین بازیهای این استودیو مانند Resogun، Alienation، Nex Machina و Matterfall به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن عرضه شده است. حالا با این اتفاق آنها میتوانند موفقیتهای خود را زیر پرچم استودیوی پلی استیشن تکرار کنند.
BluePoint؛ هدف بعدی سونی خواهد بود
صفحه رسمی پلی استیشن ژاپن در توئیتی که به مناسبت خوشامدگویی استودیو Housemarque به مجموعه منتشر کرد، اشتباه فاحشی انجام داد و در آن با انتشار تصویر زیر، اشتباهاً به استودیو BluePoint Games تبریک گفت. هرچند که این توئیت بلافاصله از صفحه پلی استیشن حذف شد، اما به این احتمال که هدف بعدی آنها خرید این استودیو باشد، قدرت بیشتری بخشید.
BluePoint سازنده عناوین مشهوری مانند Metal Gear Solid، آنچارتد و Demon’s Souls است و حالا انتشار این تصویر، گمانهزنیها برای ساخت نسخه ریمستر بازی متال گیر سالید به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 را تقویت کرده است.
تماشا کنید: تغییرات آب و هوا در ویدئوی جدید بازی Forza Horizon 5
عالیه سونی حرف نداره
بهترین کار رو کرد سونی ، باید هم میخریدش واقعا استودیوی خوبیه که متاسفانه در شرف نابودی بود که سونی با بها دادن بهش و همکاری باهاش بهش فرصت داد بازی فوقالعاده Returnal بسازه ، حالا دیگه تعداد استودیوی بازی سونی به عدد 18 رسیده ، BluePoint هم که 100% خریده ، فقط تو متن یه جارو اشتباه نوشتید ، ماکروسافت ZeniMax رو 7.5 میلیارد دلار خریده نه 750 میلیارد دلار .
چند؟