بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ – تبلت اقتصادی و خوش چهره

امروز با بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ که یکی از تبلت‌های اقتصادی فعلی بازار به حساب می‌آید، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

سامسونگ تبلت‌های خود را در دو خانواده گلکسی تب S و A راهی بازار می‌کند. برخلاف پرچمداران سری S، خانواده A محصولات اقتصادی‌تری هستند که با قیمت و مشخصات پایین‌تری به حساب می‌آیند. گلکسی تب A یکی از تبلت‌های سری اقتصادی سامسونگ است که در چند سال اخیر نسخه‌های جدید آن راهی بازار شده است. امروز تصمیم داریم تا با بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ نسخه سال 2019 آن، نگاه دقیق‌تری داشته باشیم به این محصول مقرون به صرفه و ببینیم که این دستگاه تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

Tab A 10.1 توسط نمایندگی سامسونگ در ایران در اختیار وبسایت سخت‌افزار قرار گرفته است. این دستگاه در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای راهی بازار شده که نسخه تست نقره‌ای است.

جعبه‌گشایی

در ویدیوی جعبه‌گشایی این تبلت دیدیم که به غیر از خود دستگاه، دفترچه راهنما، پین جداکننده شیار سیم‌کارت، کابل شارژ USB-C  و شارژر 7.8 وات درون بسته بندی قرار دارد. همانطور که انتظار می‌رفت مطابق بسته‌بندی معمول تبلت‌‌ها در این جعبه هم خبری از قاب یا هدفون نبود.

طراحی

از نظر اندازه نمایشگر تبلت گلکسی تب  Aسامسونگ تفاوت چندانی با آیپد 2020 اپل که چندی پیش آن را مورد بررسی قرار دادیم ندارد. با این حال نسبت ابعاد این دو بسیار متفاوت از یکدیگر است و تب A سامسونگ حالت کشیده‌تری دارد (16:10 در مقابل 4:3). با این حال، قاب پشتی این تبلت و فریم دور دستگاه آن نیز از جنس آلومینیوم است.

 به‌طورکلی این تبلت در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده است. در قاب پشت دستگاه در قسمت بالا، سمت چپ یک دوربین با قاب مربعی شکل قرار گرفته است. دوربین کمی برآمدگی دارد، اما نه در آن حد که باعث لق زدن تبلت در زمان قرار گرفتن بر روی سطح صاف و کار کردن با آن شود.

تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

حاشیه بالای قاب که در آن دوربین قرار گرفته، از قسمت پایینی آن جدا شده است. به نظر می‌رسد که جنس بافت این دو ناحیه کمی با یکدیگر متفاوت است و قسمت بالایی که روشن‌تر از ناحیه پایین بوده از جنس پلاستیک باشد. در مرکز قاب پشتی لوگوی SAMSUNG حک شده و در قسمت پایین آن اطلاعات مربوط به کارخانه سازنده.

تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

لبه‌های قاب پشتی از چهار طرف خمیده شده و با همین انحنا از طریق یک نوار باریک پلاستیکی به نمایشگر متصل شده است. لبه پایینی تبلت پذیرای دو بلندگوی دستگاه و پورت USB-C است. در لبه سمت چپ هیچ مشخصه خاصی در نظر گرفته نشده است. اما در لبه بالا شاهد حضور میکروفون در کنار درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون هستیم. در لبه سمت راست این تبلت کلید پارو، کلید تنظیم صدا و شیار کارت حافظه و سیم کارت قرار گرفته است. یکی از ایرادات بخش طراحی از نظر من عوض شدن جایگاه کلیدهای تنظیم صدا و پاور با یکدیگر بود. کلید پاور حالا به نقطه بالایی از لبه منتقل شده که نه تنها دسترسی به آن چندان راحت نیست، بلکه این تغییر باعث شد دفعات زیادی به جای بلند کردن صدای دستگاه آن را قفل کنیم.

80.7 درصد از سطح پنل جلوی این تبلت به نمایشگر اختصاص یافته است. حاشیه در چهار طرف این تبلت به خصوص در قسمت بالا و پایین محسوس است. به غیر از دوربین سلفی که در حاشیه بالای نمایشگر قرار گرفته، هیچ المان دیگری در پنل جلو به چشم نمی‌خورد. حاشیه‌های اطراف این نمایشگر بزرگ است، اما نه به بزرگی آیپد اپل.

نمایشگر تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

با این حال، هر دو تبلت از محصولات اقتصادی شرکت‎های سازنده خود به حساب می‌آیند و از همین رو نمی‌توان به سبک طراحی نه چندان مدرن آنها ایراد خاصی وارد دانست. در هر حال پنل جلوی گوشی با پوشش گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود و این یعنی در حد یک گوشی میان‌رده این روزهای بازار در برابر خط و خراش مقاوم است.

تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

گلکسی تب A 10.1 سامسونگ دارای ابعاد 245.2×149.4×7.5 میلیمتر است و 469 گرم وزن دارد. از نظر ابعاد و وزن این تبلت کاملاً ایده‌آل بوده و از کیفیت ساخت بسیار خوبی نیز برخوردار است. وجود لبه‌های خمیده حس خوبی در زمان کار کردن و در دست گرفتن این تبلت به کاربر منتقل می‌کند. پشتیبانی از کارت حافظه، سیم‌کارت و وجود جک هدفون از نکات مثبتی است که سامسونگ در طراحی این تبلت اقتصادی آنها را لحاظ کرده است.

ابعاد تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

نمایشگر

Galaxy Tab A 10.1 همانطور که از نام آن مشخص است از یک نمایشگر 10.1 اینچی TFT LCD بهره می‌برد. این نمایشگر همانطور که پیش‌تر اشاره شد 80.7 درصد از سطح پنل جلوی نمایشگر را به خود اختصاص داده و دارای رزولوشن 1200×1920 با تراکم پیکسلی 224 ppi و نسبت ابعاد 16:10 است. از نظر مشخصات این همان نمایشگری است که در تبلت تب A 2016 مورد استفاده قرار گرفته بود، با این حال نسخه سال 2019 دارای روشنایی بهتر (400 نیت) و نسبت کنتراست بالاتر (800:1) است.

روشنایی نمایشگر تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

نمایشگرهای TFT تکنولوژی قدیمی‌تری در مقایسه با IPS LCD و AMOLED به حساب می‌آیند و استفاده از آنها در یک محصول اقتصادی موضوع چندان عجیبی نیست. با این حال، سامسونگ تولیدکننده بهترین نمایشگر برای گجت‌های دیجیتال به حساب می‌آید و انتظار می‌رود که در محصول خود همواره همواره از مرغوب‌ترین نمایشگرها استفاده کند. اما به نظر می‌رسد که این شرکت برای پایین نگه داشتن قیمت نهایی این تبلت تصمیم گرفته تا به فناوری ساخت نمایشگر آن دست نزند.

صفحه نمایش گلکسی تب A 10.1

با تمام این اوصاف در بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ با نمایشگر آن به مشکل خاصی برنخوردیم. کیفیت صفحه، میزان روشنایی، زاویه دید، دقت رنگ‌ها و سرعت پاسخگویی همه چیز در حد و اندازه یک تبلت اقتصادی و حتی بالاتر از معمول بود. نرخ نوسازی این نمایشگر 60 هرتز بوده و  برای انجام کارهایی مانند تماشای فیلم، مطالعه و وبگردی بسیار ایده‌ال است.

تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

در بخش تنظیمات Display گزینه‌ای برای انتخاب تم تاریک و روشن، تنظیمات مربوط به تم تارک، تنظیم دستی میزان روشنایی و روشن کردن حالت مخصوص محیط بیرون برای بالابردن میزان روشنایی است. در این قسمت گزینه‎های دیگری برای تغییر اندازه فونت، بزرگنمایی گزینه‌های نمایشگر، زمان روشن بودن آن، تنظیمات مربوط به صفحه Home، کلیدهای ناوبری و … قرار گرفته است.

سخت‌افزار

سامسونگ تبلت اقتصادی خود را چیپست 14 نانومتری اگزینوس 7904 راهی بازار کرده است. این تراشه دارای دو هسته Cortex-A73 و 6 هسته Cortex-A53 بوده که هسته‌های پرقدرت دارای سرعت 1.8 گیگاهرتز و هسته‌های کم‌مصرف دارای سرعت 1.6 گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی این چیپست هم Mali-G71 MP2 است. سامسونگ 2/3 گیگابایت رم از نوع LPDDR4 و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه eMMC 5.1 برای این تبلت در نظر گرفته است. نسخه‌ای که ما برای بررسی در اختیار داشتیم، پایین‌ترین مدل آن، یعنی 2/32 گیگابایتی بود. البته در تمامی این مدل‌ها امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی از طریق شیار اختصاصی کارت حافظه در نظر گرفته شده است.

بازی کالاف دیوتی در تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

باید بپذیریم که این روزها 3 گیگابایت حافظه رم حتی برای یک محصول اقتصادی نیز رقم ایده‌الی نیست. اگزینوس 7904 به خودی خود، تراشه چندان قدیمی نیست و تنها یک ماه پیش از رونمایی از تبلت گلکسی تب معرفی شده. با این حال، زمانی که این چیپست با حجم کمی از حافظه رم همراه می‌شود، عملکرد آن تحت الشعاع قرار می‌گیرد. با این وجود، برای بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ از جنبه سخت‌افزاری به سراغ بنچمارک‌های معتبر و همیشگی رفتیم. (لازم به ذکر است بنچمارک AnTuTu در این تبلت به درستی اجرا نشد و ما نتوانستیم نتایج حاصل از آن را با شما به اشتراک بگذاریم.)

امتیازات کسب شده توسط گلکسی Tab A به هیچ وجه چشمگیر نیست و ما هم انتظار چنین نتایجی از آن نداشتیم. اما برای آنکه بدانید در مقایسه با هم‌سطحان خود چه عملکردی داشته، باید بگوییم که این تبلت تقریبا در تمامی تست‌ها، به غیر از بنچمارک Storage عملکرد بهتری از تبلت مدیاپد T5 هواوی داشته است.

با سخت‌افزاری که سامسونگ برای تبلت گلکسی تب A 10.1 در نظر گرفته است، نباید انتظار اجرای چند عملیات همزمان، بازی‌های سنگین و یا هر پردازش‌های گرافیکی بالا را در آن داشت. نسخه 2 گیگابایتی این دستگاه می‌تواند برای انجام فعالیت‌هایی مانند برقرار تماس، ارسال مسیج، وبگردی، تماشای فیلم، یوتیوب گردی و استفاده از برنامه‌های مخصوص تحصیل و مطالعه مانند شاد یا فیدیبو مورد استفاده قرار بگیرد.

اجرای بازی‌های کم حجم و سبک نیز بر روی این تبلت روان خواهد بود. اما بازی‌های مانند کال‌آف دیوتی و یا پابجی هر چند که با موفقیت بر روی تبلت Galaxy Tab A 10.1 نصب و اجرا می‌شوند، اما کیفیت مورد پسند کاربر را ارائه نخواهند داد. بنابراین اگر قصد دارید از این تبلت در جهت انجام بازی‌ نیز استفاده کنید، بهتر است نسخه با رم 3 گیگابایت را خریداری کنید.

تنظیمات بازی پابجی موبایل در تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ
تنظیمات کالاف دیوتی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

در بررسی آیپد 10.2 اینچی 2020انتقاد زیادی به حافظه نسخه پایه آن که 32 گیگابایتی بود وارد دانستیم. برای گلکسی تب سامسونگ نیز وضع به همین ترتیب است. از 32 گیگابایت حافظه پایه 24.7 گیگابایت آن در دسترس است که این میزان بسیار کم است. البته تبلت سامسونگ دو تفاوت با آیپد اپل دارد؛ اول اینکه امکان اضافه شدن حافظه از طریق کارت حافظه اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است، دوم آنکه به واسطه سخت‌افزار نه چندان قدرتمند نصب بازی و برنامه‌های سنگین برای آن مناسب نیست. با این حال، باوجود کارت حافظه نیاز به درگیر کردن ذهن در این رابطه نیست.

شیار سیم کارت و کارت حافظه

در تبلت اقتصادی سامسونگ خبری از روش‌های احراز هویت بایومتریک مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت برای تأمین امنیت دستگاه نیست. تنها امکان تنظیم رمز عبور، الگو و پین در نظر گرفته شده است. روش‌های تأمین امنیت قدیمی که در صورت تنظیم درست و انتخاب رمز دقیق مشکلی ایجاد نخواهند کرد.

اگر تبلت را در حالت ایستاده نگه دارید، دو بلندگو در لبه پایینی آن قرار گرفته‌اند که صدای استریو برای شما ارائه خواهند کرد. این اسپیکرها صدای بلندی ارائه می‌کنند، اما از نظر کیفیت چندان جالب توجه عمل نمی‌کنند. البته این کیفیت صدا برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی آنقدرها هم بد نیست، اما تجربه صدای بهتر است می‌توانید از اسپیکرهای خارجی استفاده کنید. از آنجایی هم که این تبلت مجهز به درگاه 3.5 میلیمتری هدفون است، می‌توانید در صورت تمایل با هدفون خود با تمرکز بیشتر به موسیقی گوش داده یا بازی کنید.

بلندگوی تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

همانطور که در بخش طراحی اشاره شد، این دستگاه دارای شیاری برای کارت حافظه و سیم‌کارت است. گلکسی تب سامسونگ از شبکه 4G LTE پشتیبانی کرده و از دیگر گزینه‌های اتصال آن می‌توان به بلوتوث 5.0 و وایفای ac اشاره کرد.

نرم‌افزار

تبلت گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

گلکسی تب A با اندروید 9.0 Pie و رابط کاربری One UI 1.0 راهی بازار کرد، اما نسخه‌های امروزی این تبلت از اندروید 10 که با رابط کاربری One UI 2.1 شخصی سازی شده بهره می‌برند. برخلاف تبلت‌های پرچمدار سری S در این دستگاه خبری از Dex Mode (حالت ویندوزی شکل) نیست و این تبلت تنها به حالت استاندارد قابل استفاده است. تجربه کاربری آن شبیه به آن چیزی است که در گوشی‌های سامسونگ و تبلت‌های آن دیده‌ایم.

android 10 galaxy tab a 10.1

در نرم‌افزار گلکسی تب A تمامی امکانات مهم و لازم برای یک تبلت در نظر گرفته شده است. تم تاریک (Dark Mode) مهم‌ترین مشخصه این نرم‌افزار است که فعال کردن آن به طرز چشمگیری در میزان مصرف باتری تأثیرگذار است.  قابلیت Digital well-being و Parental Control نیز یکی دیگر از امکانات خوب این تبلت است که نه تنها شما را از مدتی که در برنامه‌های مختلف می‌گذرانید مطلع می‌کند؛ بلکه می‌توانید محدودیت‌هایی برای استفاده شما یا فرزندنتان از دستگاه و برنامه‌های آن نیز اعمال کند.

باوجود به‌روز بودن سیستم عامل، تعبیه شدن امکانات مهم در نرم‌افزار Tab A، جای خالی برخی از قابلیت‌های جالبی که معمولاً در محصولات سامسونگ طراحی می‌شود در آن به چشم می‌خورد. به عنوان مثال امکان فعال کردن Edge Screen که یک منوی میانبر در گوشه صفحه ایجاد می‌کند در این تبلت وجود ندارد. مورد دیگری که جای آن در نرم‌افزار این تبلت خالیست منوی گیم لانچر است که برای گوشی/تبلت‌های سامسونگ محیط  مخصوص بازی ارائه می‌کند و امکان این ایجاد می‌شود کاربران تنظیم کنند تمرکز دستگاه بر روی مصرف بهینه باتری باشد یا عملکرد بهتر یا تعادل میان این دو. با این حال به نظر می‌رسد از آنجاییکه این تبلت کاربرد آنچنانی در بازی ندارد، سامسونگ لزومی به ارائه گیم لانچر در نرم‌افزار آن ندیده است.

galaxy tab a 10.1

خوشبختانه ژست‌های حرکتی در این تبلت در نظر گرفته شده‌اند و به غیر از کلیدهای ناوبری عملیات دیگری نیز انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌تواند ساکت کردن صدای زنگ ساعت و تلفن با گذاشتن گوشی از سمت نمایشگر بر روی زمین، جواب دادن مستقیم به تماس پس از نزدیک کردن گوشی به گوش و سوایپ کردن بر روی نام مخاطبین برای برقراری زنگ و یا تماس اشاره کرد. علاوه‌براین قابلیت Secure Folder که تکنیک سامسونگ برای محافظت از اطلاعات کاربران است برای این تبلت نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: بازتعریف امنیت گوشی‌های هوشمند از نگاه سامسونگ

سامسونگ محیط نرم‌افزاری این تبلت را متناسب با سخت‌افزار آن ساده و سبک طراحی کرده و تنها قابلیت‌هایی که وجود آنها در یک تبلت ضروری است برای آن در نظر گرفته است. وجود ژست‌های حرکتی و تم تاریک از امکانات خوب این نرم‌افزار هست. علاوه‌براین در منوی Quick Setting که با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین ظاهر می‌شود امکانات کاربردی مانند فیلتر نور آبی، Samrt View، Quick Share و Music Share در نظر گرفته شده است.

تنظیمات فارسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

دوربین

دوربین گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

مانند دیگر سازندگان تبلت، سامسونگ هم برای محصول اقتصادی خود در بخش دوربین هزینه چندانی نکرده است. گلکسی تب A از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 مجهز به فوکوس خودکار به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی با f/2.2 است. هر دو دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه هستند.

دوربین سلفی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی بازار، تقریباً می‌توان گفت که دوربین‌های این تبلت هیچ حرفی برای گفتن ندارند. دلیل آن نیز مشخص است، هیچ کاربری یک تبلت اقتصادی را با هدف داشتن دوربین‌های با کیفیت خریداری نمی‌کند. به‌طورکلی کاربری تبلت‌ها متفاوت از فیلمبرداری و عکاسی است و شرکت‌ها به تعبیه یک دوربین سلفی برای برقراری تماس تصویر (و نه حتی گرفتن عکس سلفی باکیفیت) و معمولاً یک دوربین برای ثبت لحظه در مواقع ضروری بسنده می‌کنند.

در بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ هم به این نتیجه رسیدیم که عملکرد دوربین‌های این تبلت در حد و اندازه یک محصول اقتصادی است. دوربین اصلی این گوشی در نور روز و شرایطی که نور به اندازه کافی باشد عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. رنگ‌ها و جزئیات در حد انتظار از یک سنسور 8 مگاپیکسلی ثبت می‌شود. اما در شرایطی که محیط تاریک شود، نویز در تصاویر محسوس شده و جزئیات در قسمت‌های تاریک عکس از بین می‌رود.

دوربین سلفی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

دوربین سلفی هم در شرایطی که نور به اندازه کافی در محیط باشد تصاویر خوبی به ثبت می‌رساند. البته رنگ تصاویری که با این دوربین ثبت می‌شود کمی متفاوت از واقعیت و گرم‌تر است. در محیط‌های تاریک اما عملکرد این دوربین رضایت‌بخش نبوده و تصاویر ثبت شده در این شرایط مناسب برای به اشتراک گذاری نیستند. با این حال، همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، دوربین سلفی در تبلت‌ها بیشتر با هدف برقراری تماس‌های تصویری و استفاده از برنامه‌هایی مانند اسکایپ، زوم، واتساپ، و… در نظر گرفته می‌شود و در این برنامه‌ها کیفیت تصویر اهمیت چندان بالایی ندارد.

نرم‌افزار دوربین هم مانند خود تبلت در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده است و به غیر از دو حالت معمول عکاسی و فیلمبرداری امکان عکاسی در حالت Pro و پانوراما در نظر گرفته شده است. در بخش تنظیمات گزینه برای بهینه کردن صحنه، ذخیره کردن تصاویر و ویدئوها با فرمت بهینه با حفظ کیفیت و HDR خودکار در نظر گرفته شده است. تمامی تصاویر ارائه شده در ادامه مطلب با روشن بودن دو گزینه Scene Optimiser و Auto HDR به ثبت رسیده‌اند.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گلکسی تب A 10.1 سامسونگ
نمونه عکس دوربین گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

دریافت چند نمونه از تصاویر با کیفیت اصلی

دانلود فایل

باتری

باتری و عملکرد آن یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید هر محصول الکترونیکی به حساب می‌آیند و در صورتیکه عملکرد باتری رضایت بخش نباشد کاربر از خرید پشیمان خواهد شد. این نکته به خوبی توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ درک شده است. هرچند که در مقایسه با نسل قبل ظرفیت باتری تبلت گلکسی Tab A 10.1 کوچکتر شده (6150 میلی آمپرساعت)، اما به واسطه سخت‌افزار بهینه‌تر، بهینه‌سازی مدیریت مصرف انرژی و تکنیک‌هایی مانند تم تاریک عملکرد آن بهتر شده است.

باتری گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

در تست بنچمارک باتری PCMark تبلت سامسونگ توانست زمان 10 ساعت را به ثبت برساند که این برای یک تبلت رقم ایده‌‌ال (نه بد و نه چشمگیر) به نظر می‌رسد. برای مقایسه بد نیست بدانید که گلکسی Tab S7 پرچمدار،  با باتری 8000 میلی آمپرساعتی در حالت 60 هرتز نمایشگر11 ساعت و 56 دقیقه و در حالت 120 هرتز 9 ساعت و 23 دقیقه را ثبت کرده بود.

بنچمارک باتری  گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

تنظیمات باتری به صورت پیش‌فرض بر روی حالت بهینه تنظیم شده است. با این شرایط و در صورت استفاده معمول، یعنی ترکیبی از وبگردی، بازی، شبکه‌های اجتماعی، دوربین، تماس و … باتری دستگاه تا یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت. البته در صورتیکه بخواهید زمان بیشتری را صرف بازی یا کارهای دیگر کنید و به تبلت اجازه خاموش شدن نمایشگر را برای مدت ندهید، میزان دوام باتری کمتر از آن چیزی که انتظار می‌رود خواهد بود.

در کنار حالت مصرف بهینه (Optimised)، در بخش تنظیمات باتری دو حالت Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی) برای زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است در نظر گرفته شده‌اند. در مجموع عملکرد باتری این تبلت با وجود ابعاد بزرگ آن خوب است و در صورت مدیریت مصرف انرژی، شارژدهی خوبی خواهد داشت. سامسونگ برای این تبلت یک شارژر 7.8 واتی نیز در نظر گرفته است که برای شارژ کامل باتری از طریق درگاه USB-C به بیش از 3 ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

جمع‌بندی

گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

به‌واسطه شرایطی که کرونا در جهان رقم زده، ما به سبک جدیدی از زندگی روی آورده‌ایم. در کشور ما بخش بزرگی از آموزش از مقاطع پایین تا بالاترین سطح در دانشگاه به صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود. در همین راستا میزان فروش کامپیوتر و گجت‌های مانند تبلت در جهان با رشد شارپی همراه بوده است. در کشور عزیز ما هم خانواده‌ها طبقه متوسط و اقشار کم‌درآمد، برای آنکه فرزندانشان از درس و تحصیل عقب نمانند، بیشتر از همیشه به خرید تبلت‌های اقتصادی روی آورده‌اند.

گلکسی تب A 10.1 2019 سامسونگ در حال حاضر یکی از اقتصادی‌ترین تبلت‌های بازار به حساب می‌آید که در نسخه پایه (2/32 گیگابایت) با قیمتی در حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. این تبلت دارای طراحی مناسب، ابعاد و وزن ایده‌ال، نمایشگر بزرگ، نرم‌افزار به روز و باتری خوبی است. البته ایراداتی مانند وجود سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمند، حافظه رم کم و عملکرد نه چندان دلچسب دوربین در شرایط کم نور همچنان به آن وارد است. با این حال، این تبلت دارای نقاط قوتی مانند پشتیبانی از کارت حافظه و سیم‌کارت، درگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون و پورت شارژ جدید نیز هست.

گلکسی تب A 10.1 سامسونگ

مانند تمامی محصولات اقتصادی در گلکسی تب A 10.1 برای پایین نگه داشتن قیمت یک سری از امکانات فدا شده‌اند. با روی هم گذاشتن مزایا و معایب این دستگاه می‌توان به این نتیجه رسید که محصول اقتصادی سامسونگ مناسب برای افرادی است که به دنبال تبلتی با نمایشگر بزرگ برای تماشای ویدیو و فیلم، انجام کارهای روزمره و بازی سبک با آن هستند.

مزایا:
  • اندازه ایده‌ال نمایشگر برای تماشای ویدئو
  • وزن مناسب
  • نرم‌افزار به‌روز
  • صدای استریو
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • پشتیبانی از سیم‌کارت
  • جک هدفون 3.5 میلیمتری
  • عملکرد خوب باتری
معایب:
  •  عدم تنظیم خودکار روشنایی
  • میزان کم حافظه رم
  • نبود سنسور اثر انگشت یا تشخیص چهره
  • عملکرد نه چندان مناسب دوربین‌ها در شب
  • سرعت شارژ پایین
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

گلکسی Tab A 10.1 سامسونگ مناسب برای افرادی است که به دنبال یک تبلت با نمایشگر بزرگ برای تماشای ویدیو، انجام کارهای روزمره و بازی سبک با آن هستند.

8.7امتیاز8.3سخت‌افزار8.9نرم‌افزار8.2صفحه نمایش8دوربین9صدا9.1طراحی8.8باتری9ارزش خرید
امتیاز: 3.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

6 دیدگاه

  1. Avatar ناشناس گفت:

    وایرلس دارد؟

  2. Avatar محمد گفت:

    سلام این تب لت این حافظه RAM: چند

  3. Avatar ---ن------ گفت:

    سلام ممنون این تبلت خیلی به درد ما خورد عالی

  4. Avatar علی گفت:

    فقط مناسب برنامه شاد است و بس !

    اگر برای فیلم و سریال میخواین فقط تبلت های دارای AMOLED صفحه نمایش بخرید .

  5. Avatar مهدی ار اس گفت:

    یکی داشتم ردش کردم رفت اینقدر کند بود چشمم آزار میداد کار کنم باهاش صفحش ام به معنای واقعی بی کیفیت

  6. Avatar kianoush گفت:

    همینکه برای انجام فعالیت‌هایی مانند برقرار تماس و ارسال مسیج میتونه مفید باشه بازم خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.