موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه

تبلیغات فول هدر صفحه اصلی

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

اخبار و مقالات / پردازنده مرکزی / هایلایت

گزارش: آمار خرابی پردازنده های AMD RYZEN 5000 و مادربردهای X570 بسیار بالاست!

Avatarتوسط آرمین ابیشی ·28 بهمن 139929 بهمن 1399· 62

برای شرکت AMD، از زمان معرفی پردازنده‌های سری 5000 رایزن، همیشه در همه جا با فرش قرمز استقبال شده است. این پردازنده‌ها برای اولین بار توانستند در زمینه گیمینگ نه تنها پا به پای پردازنده‌های اینتل ظاهر شوند، بلکه در بسیاری از عنواین بازی، حتی گوی سبقت را از شرکت اینتل بربایند. از سال گذشته، در رسانه‌ها و بازار، همواره از نسل جدید AMD RYZEN 5000 و مادربرد‌های B550 و X570 سازگار با آن، به عنوان بهترین پلتفرم تاریخ AMD یاد می‌شود. اما به ناگهان شرکت PowerGPU که به طور تخصصی سیستم‌های دست ساز را اسمبل و می‌فروشد، گزارش وحشتناکی از آمار بالای خرابی این پردازنده‌ها و مادربرد‌های سری 500 ارائه کرده است.

گزارش PowerGPU از آمار خرابی پردازنده‌های AMD 5000 و مادربرد‌های X570

در توییت منتشر شده از PowerGPU، از هر 50 پردازنده AMD RYZEN 5950X تعداد 8 عدد در همان ابتدای کار سوخته بودند. این آمار وحشتناک به معنی 16% خرابی برای این پردازنده است. وضعیت برای 5900X کمی بهتر است و در هر 50 پردازنده فقط 4 پردازنده سوخته داشتند. برای 5800X تعداد 4 خرابی در هر 100 پردازنده و برای 5600X تعداد 3 خرابی در هر 120 پردازنده گزارش شده است.

گزارش PowerGPU از آمار خرابی پردازنده‌های AMD 5000 و مادربرد‌های X570

به گزارش PowerGPU در همین مدت، آنها فقط یک خرابی از پردازنده‌های اینتل داشتند و آنهم مربوط به یک عدد 9700K معیوب بوده است. به گفته PowerGPU میزان خرابی مادربرد‌های سری 500 AMD نیز بعد از عرضه پردازنده‌های AMD 5000 بیشتر شده است. بدین معنا که به طور هفتگی تعداد 3 تا 5 مادربرد X570 و B550 معیوب به سازندگانشان عودت داده می‌شوند.

گزارش PowerGPU از آمار خرابی پردازنده‌های AMD 5000 و مادربرد‌های X570

البته هنوز بسیاری از کاربرانی که پردازنده سری 5000 رایزن و مادربرد‌های سری 500 دارند، از سیستم‌های خود راضی هستند و این گزارش به یکباره آمار عجیبی از خرابی را عنوان می‌کند که کمی‌باور آن سخت است. احتمال بروز خرابی در ذات هر قطعه الکترونیکی وجود دارد و اینکه احتمال خرابی مادربرد زیاد باشد، کم نیست، و خیلی از مواقع می تواند اتفاق رخ ‌دهد که مادربرد DOA یا Dead on Arrival باشد. اما این موضوع برای پردازنده کمی ‌عجیب است، زیرا در طی پروسه ساخت یک پردازنده، مراحل QC و تست‌های متنوعی وجود دارد که احتمال بروز خرابی آن را کاهش می‌دهد.

گزارش PowerGPU از آمار خرابی پردازنده‌های AMD 5000 و مادربرد‌های X570

اگرچه به طور تاریخی پردازنده‌های AMD کمابیش به داشتن آمار خرابی و سوختگی بیشتر مشهور بوده اند (شاید هم به همین دلیل است که پردازنده‌های AMD در ایران گارانتی دارند اما پردازنده‌های ساخت اینتل به دلیل آمار کم خرابی نیازی به گارانتی ندارند)، اما از گزارش این حجم از خرابی در پردازنده‌های سری 5000، نمی‌توان به سادگی گذشت و امیدواریم شرکت AMD با تحقیق و بازرسی دقیق نسبت به یافتن منشا مشکل و حل آن اقدام کند.

گزارش PowerGPU از آمار خرابی پردازنده‌های AMD 5000 و مادربرد‌های X570

با کمی‌گشت و گذار در اینترنت و تحقیق راجب پردازنده‌های سری 5000، بعضا به گزارش‌هایی در رابطه با مشکل این پردازنده‌ها با اتصالات USB بر می‌خوریم؛ بدین صورت که پس از نصب، اتصلات USB مادربرد با این پردازنده‌ها کار نمی‌کنند و یا سیستم با عدم پایداری مواجه می‌شود. به گفته PowerGPU،مسئله ربطی به نحوه اسمبل نداشته و در زمان بروز مشکل در یک سیستم، صرفا با تعویض پردازنده سیستم کار کرده است.

گزارش PowerGPU از آمار خرابی پردازنده‌های AMD 5000 و مادربرد‌های X570

پس از انتشار گزارش PowerGPU، یک شرکت کره‌ای که آنهم در زمینه فروش سیستم‌های ساختنی DYI فعالیت دارد، آمار خرابی بالای پردازنده‌های سری 5000 رایزن و مادربرد‌های X570 و B550 شرکت ای ام دی را تایید کرد. برخی از کاربران حرفه ای نیز با اشاره به این آمار، اعلام کردند این میزان خرابی صرفا شامل پردازنده‌های سوخته می‌شوند، و بعضا بروز مشکلات دیگر، مانند ضعف در اورکلاک FCLK، تگ‌های اشتباه CPPC نسبت FIT و مشکلات دمایی این پردازنده‌ها، نیز شایع است.

برچسب‌ها: AMD

امتیاز: 3.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
  2. پردازنده‌های Arrow Lake Refresh اینتل بخشی از سری Core Ultra 200 خواهند بود
  3. چین مونتاژ ابرکامپیوتر خود در فضا را آغاز کرد
  4. دوازده سال گذشته است؛ اما بازی GTA V همچنان با قدرت می‌فروشد
  5. با این سرعت افتضاح اینترنت، اپراتورها حتی نباید قیمت را یک درصد گران کنند!

مطالب مرتبط ...

  • 1

    کارت های گرافیک انویدیا و AMD به پایین ترین سطح قیمت از 2021 رسیدند

    Avatarتوسط علیرضا پارساپور · 16 اسفند 1400 · 16 اسفند 1400

  • قابلیت‌های Radeon-RX-6000-FidelityFX 0

    فناوری AMD Super-Resolution رقیبی برای Nvidia DLSS

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 8 آبان 1399 · 8 آبان 1399

  • گرافیک Radeon RX 6000 0

    اختصاصی: زمان عرضه سری سفارشی Gigabyte Radeon RX 6800

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 17 آبان 1399 · 17 آبان 1399

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

62 دیدگاه

  • دیدگاه62
  1. Avatar علی گفت:
    19 دی 1400 در 3:10 ب.ظ

    سلام دوستان من یه Ryzen 7 5800X خریدم با یه مادربرد ایسوس B550-Eگیمینگ…بعد از ۲۰ روز کار کردن وسط گیم خود به خود ریست شد سیستم. بعد که روشن میکردم میرفتم وسط گیم باز ریست میشد. بعدش اینقدری افتضاح شد همین که ویندوز بالا میاد ریست میشه! یا میخای اصن ویندوز عوض کنی وسط ویندوز زدن ریست میشه. من کل قطعاتمو دونه دونه بردم گارانتی آخرم معلوم شد از سی پی یو بوده. خلاصه راست میگن خرابیش بالاست. اوایل خوب کار میکردا ولی طول عمرش پایین بود.

    پاسخ
  2. Avatar wiw گفت:
    15 اسفند 1399 در 6:58 ب.ظ

    تا جایی که یادمه AMD همیشه امار خرابی بالایی داشته، ولی اینکه بعضیا انگار به مقدساتشون توهین شده نشون میده ادما اول انتخاب میکنن و بعد برای انتخابشون دنبال دلیل میگردن، ینی بقول برتراند راسل وقتی شما قراره خورشید رو بپرستی دیگه نمیتونی قوانین حرارتی رو درک کنی، بدتر اینکه این یه بیماریه 🙁

    پاسخ
  3. Avatar سعید گفت:
    1 اسفند 1399 در 12:18 ق.ظ

    آمار ارائه شده از سوی فروشگاه MindFactory توسط برخی کاربران مستقل کنار هم قرار گرفته است که به خوبی نشان می‌دهد ادعای خرابی بالای پردازنده‌های Ryzen 5000 شبهه برانگیز است.
    حیف که نمیشه عکس فرستاد وگرنه میفرستادم
    این نشان میده اون رسانه دروغ گفته حتی توییت خودشم پاک کرد و طبق معمول فن های اینتلم با این خبر دروغ کلی پز دادن و ومطلب انتشار دادند

    پاسخ
    • Avatar سعید مداحی گفت:
      2 اسفند 1399 در 7:40 ب.ظ

      بله،خوب بود که اینجا هم خبرش،منتشر می شد.فروشگاهی بمراتب بزرگتر و معتبرتر(نامش را حفظ نیستم)،همه این آمار را تکذیب کرده و حتی گفته:آمار عیب وایراد نسل ۵ نه تنها بیشتر از اینتل نیست؛بلکه حتی از سری۳۰۰۰خودamd هم کم تر است(!!)…حرفه ای گری،همه جای دنیا هست.اتفاقا،آنها،خیلی ظریفترازما،این کارها را انجام می دهند.

      پاسخ
      • Avatar اینتل گفت:
        17 اسفند 1399 در 2:09 ق.ظ

        فروشگاهی بمراتب بزرگتر و معتبرتر (نامش را حفظ نیستم)
        به این میگن عقل و منطق … :))
        چون ما مثلا نمیدونیم مشکل اینا با اینتل طراحی بعضی مدلاش تو اسراییله :))

        پاسخ
  4. Avatar آرش گفت:
    1 اسفند 1399 در 10:33 ق.ظ

    من هر روز با کیس های زیادی دست و پنجه نرم میکنم
    خرابی CPU معمولا بخاطر پاور و یا بورد بد بوجود میاد
    اما دیدم که کابران در خانه CPU رو باز میکنن و اشتباه میبندن که باعث آسیب به به سوکت و CPU میشه
    به هر حال قطعه الکترونیکی هم مستعد خراب شدنه

    پاسخ
  5. Avatar سعید مداحی گفت:
    29 بهمن 1399 در 5:43 ب.ظ

    سلام. بیاد دارم که سالها قبل،یک برد z87-deluxe asus و یک پردازنده 4770k خریدم و کارت گرافیک آن زمان من،HD6970 بود.بعد از اسمبل و نصب کارت گرافیک،صدای وحشتناکی بصورت ممتد عین دیستورشن جاروبرقی، از کارت گرافیک شنیده می شد؛درحالیکه سیستم،اصلا بالا نمی آمد.همان فردای روز خرید،پیگیر قضیه شدم.شرکت گارانتی کننده مادربورد، پیشنهاد کرد که فلان کارت گرافیک را ازما بخر و باآن تست کن!!…خود فروشنده نهایی گفت که زیر بار نرو؛احتمالا پردازنده یا مادربورد،خراب است.گفتم؛هردو را عوض کن.گفت:متضرر می شوی و بعد چه تضمینی هست که دوباره به مشکل نخوری؟مثلا برو بورد گیگابایت بخر.گفتم؛ریسکش را می پذیرم و غیر از بورد،پردازنده را هم عوض کن.ولی دست به کارتم نمی زنم.کلی پول اضافه برای خرید مادربورد و پردازنده،دوباره دادم و اینبار،مشکل حل شد…پس،این مشکلات در دنیای اینتل هم است.اما آنزمان،کسی قبول نمی کرد که پردازنده یا مادربورد اینتلی،اشکال داشته باشد…درعین حال،پردازنده فنوم۲ و اتلون هم داشته ام که عین ساعت،کار می کردند.از اینتل خسارت خورده ام؛ولی از amd هیچوقت.تمام کارت گرافیک های لااقل ۱۰سال اخیرمن هم،amd بوده اند.هیچکدام،منرا اذیت نکردند.حتی این مشکل بلک اسکرین با کارت 5700XT که “تمام دنیا” می گویند هم؛اصلا نمی دانم چه است(!!)…درود بر AMD.

    پاسخ
  6. Avatar سعید گفت:
    28 بهمن 1399 در 10:33 ب.ظ

    “اگرچه به طور تاریخی پردازنده‌های AMD کمابیش به داشتن آمار خرابی و سوختگی بیشتر مشهور بوده اند ”
    این دروغی پیش نبود که متاسفانه توسط اینتل اعلام شد و خوبم جواب گرفت
    من بالای 15 سال از محصولات AMD استفاده میکنم و توی این 15 سال چه خودم چه اطرافیانم ندیدم که بگن پردازنده ام سوخته یا …..
    این خبرم مورد تایید نیست هر فقط تایید شد میشه در موردش بحث کرد

    پاسخ
    • Avatar آرمین ابیشی گفت:
      28 بهمن 1399 در 11:38 ب.ظ

      ولی دوست عزیز، من با مواردی که پردازنده amd سوخته باشه برخورد داشتم. یک مورد که زیر دست خودم بوده. و برخی موارد هم در فروم هایی که فعالیت دارم دیدم.

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        29 بهمن 1399 در 3:21 ب.ظ

        آقای آرمین عزیز من بالای 22 ساله که دارم با AMD کار می کنم و حتی اعضای خانواده ام هم AMD دارن والا تا الان کوچکترین مشکلی از AMD ندیدم و این خبر و مطلب یک دروغ بزرگ می دونم
        دوست عزیزی که نوشتی AMD خرابی اش بالاست ایراد نداره بیا یک جا قرار بزاریم و من خودم پردازنده AMD می خرم و جلوی همدیگه تست و اسمبل می کنیم و علی الخصوص هم می رم AMD Ryzen 9 9590x هم که تعداد معیوبی هاش به قول شما بالاست رو اسمبل می کنیم تا معلوم بشه که کی دروغگو هستش

        پاسخ
        • Avatar آرمین ابیشی گفت:
          29 بهمن 1399 در 4:39 ب.ظ

          علی جان،

          دنیا سیاه و سفید نیست. چون شما 22 ساله با AMD کار کردین و مشکلی ندیدین، دلیل نمیشه دیگران دروغ میگن.

          اینها به هم ربطی ندارند.

          پاسخ
          • Avatar بی نام گفت:
            30 بهمن 1399 در 7:22 ب.ظ

            الان از کجا اینقدر مطمئن هستی به شما آمار وحی میشه!

          • Avatar آرمین ابیشی گفت:
            1 اسفند 1399 در 12:47 ق.ظ

            خودت بخون خبر رو یا برو توییتر ببین، یا اصلا سرچ کن. از خودم که در نیاوردم.

        • Avatar اینتل گفت:
          17 اسفند 1399 در 1:49 ق.ظ

          بین حدود ۱۹ تا ۱۴ سال پیش صدها سیستم بستم و اون موقع امار خرابی amd واقعا زیاد بود، ازش ممنونم که اینتل رو مجبور به افزایش هسته و کاهش قیمت کرد، ولی همچنان فعلا برای خودم اینتل رو ترجیح میدم، شما amd رو ترجیح میدی بخر، کارخونش مال بابات نیست که رگ گردنت باد میکنه!

          پاسخ
      • Avatar سعید گفت:
        29 بهمن 1399 در 7:12 ب.ظ

        الان خودروهای بنز هم معیوب توشون هست و بارها شده فراخوان میده ایا بنز شرکت مشکل داری هست؟ایا تمام محصولات بنز مشکل داره هست؟
        اینکه شما توی چند دهه کاریتون یک مورد پردازنده سوخته دیدید(بمانه اصلا معلوم نیست واقعا سوخته بود یا نه) دلیل میشه همیچن تیتیری بزنی
        فروم ها که اکثرا از قدیم دست طرفدارن معتصب اینتل بوده
        در کل هر وقت اسناد معتبر تری اومد بیایید باهم بحث کنیم

        پاسخ
        • Avatar آرمین ابیشی گفت:
          29 بهمن 1399 در 11:21 ب.ظ

          تیتر از منبع معتبر ترجمه شده است دوست عزیز. ضمن اینکه بنز هم خرابی داشته باشه یا ماشین هاش رو فرا بخونه، اعلام خبرش اشکالی نداره.

          پاسخ
      • Avatar بی نام گفت:
        30 بهمن 1399 در 7:20 ب.ظ

        AMD رسانه‌ها و کاربران را به آمار فروشگاه مشهور MindFactory ارجاع داد که همواره در دسترس کاربران است. فروشگاه مزبور از مدت‌ها قبل نرخ مرجوعی کلیه محصولات را در صفحات خرید آنها نمایش می‌دهد.
        اطلاعات فروشگاه بزرگ MindFactory که به مراتب مشتریان بیشتری نسبت به منبع شایعه مورد بحث دارد و قابل‌اعتمادتر به نظر می‌رسد،

        پاسخ
  7. Avatar farzad گفت:
    28 بهمن 1399 در 7:42 ب.ظ

    من یکبار Athlon XP رو انتخاب کردم از AMD و تو همون اسمبل اولیه سیستم بالا نیومد.کولر رو درآوردم و دوباره زدم سرجاش بالا اومد. در نهایت اون سیستم بعد 3 سال کار مادربردش خراب شد و من ارتقا دادم.
    بقیه سیستمهایی که برای خودم و اطرافیانم بستم که همه اینتل بودن (شاید به بیش از 10 مورد برسه) فقط یک مورد رو یادمه که مادربردش کلا از اول خراب بود ولی سی پی یو سالم بود. مادربرد تعویض شد و مشکل حل شد.

    این خبر رو هم باید منتظر بود و دید. hardware onboxed هم یه نظر سنجی گذاشته در این مورد. آخرین بار که من چک کردم حدود 10 درصد دارندگان رایزن جدید اعلام کرده بودند که مشکل داشتند.

    پاسخ
  8. Avatar masih گفت:
    28 بهمن 1399 در 7:09 ب.ظ

    من تجربه شخصیمو میگم
    امیدوارم به کارتون بیاد

    اولا دوستی که فرمودن توی بازی فیریزهای ناگهانی دارن به احتمالا خیلی زیاد مشکل از رم هاتون باشه، یا رم ها رو اورکلاک کرده باشین

    در سازگاری بهتر پردازنده های اینتل با رم ها شکی نیست
    و عموما ای ام دی مشکلاتی با رم داره، در جریان هستین که رم مشکل داشته باشه یعنی ست نشه کلا سیستم یا بوت نمیشه یا با مشکلات زیادی روبرو میشین

    من نمیگم خیلی سیستم اسمبل کردم، ولی فقط یکبار توی رم مشکل داشتم که فهمیدم رم فیک یوده و مرجوع کردم و چند باری هم با هارد مشکل داشتم
    در باقی موارد مشکل معمولا برطرف شده، خصوصا با جابجایی رم ها و مجددا جا زدن رم یا پردازنده و…

    خلاصه تا حالا مشکل مادربورد و پردازنده موقع اسمبل اولیه نداشتم

    بعد از اسمبل هم تا حالا هیچ مشکلی با پردازنده نداشتم ( مادربورد بدلیل نوسان برق سوخته داشتم، گرافیک سوخته داشتم، هارد معیوب، پاور، فن ها…. اینا همشون واسم پیش اومده)
    اما خود پردازنده تا حالا سوخته نداشتم خدا رو شکر

    چه اینتل و چه ای ام دی جفتشون هم توی فشارهای کاری خیلی سنگین سالهای سال مورد استفاده قرار دادم و پروژه های رندر حتی یک هفته بصورت 24 ساعته داشتم، اگر بتونید دما رو کنترل کنید به نظر من تقریبا مشکلی واستون پیش نمیاد

    سیستم فعلیم که 3900 حدود 2 ماه قبل خیلی کرش داشت و مدام هنگ میکرد، فک میکردم واسه ویندوز که یادم اومد رم ها رو از 2666 به 3000 اورکلاک کردم، بعد از بازگشت به فرکانس قبلی کاملا استیبل شد و هیچ مشکلی ندارم، خود پردازنده هم مقداری اور کردم

    به هر حال کارایی amd فعلا میچربه به. اینتل ( خصوصا در رندر) فقط نباید زیاد به فکر اورکلاک باشین
    همچنین مصرف ای ام دی از اینتل مناسب تر

    ضمنا توی سرورها کلا داستان با دسکتاپ فرق داره و تمام قطعات جوری طرحی میشن که سالها بدون وقفه کار کنن بدون کرش سخت افزاری
    واسه همین خیلی قیمتهاشون تا چندین برابر بیشتر
    چه پردازنده، چه رم، مادربورد و هارد هم مقداری متفاوت

    پاسخ
  9. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    28 بهمن 1399 در 5:46 ب.ظ

    دوستان عزیز، راستش خود من هم خیلی راجب این موضوع فکر کردم و چند احتمال به ذهنم رسید، که گفتم بد نباشه مطرح کنم.

    اول اینکه مادربرد های X570 همراه با پردازنده های رایزن 3000 وارد بازار شد. طبیعیه چند ماه آپدیت AGESA و بایوس و هزاران بار بررسی سازگاری نرم افزاری و درایور ها و سخت افزار با پردازنده های رایزن 3000 صورت گرفته تا تمام باگ ها گرفته بشه و حداکثر سازگاری بوجود بیاد. اما سری 5000 رایزن هنوز چنین فرصتی مثل سری 3000 براش وجود نداشته و بر کسی پوشیده نیست شرکت AMD هنوز منابع، و امکانات کافی مثل اینتل برای به روز رسانی نرم افزاری، فیرمور و سازگاری درایوری نداره. برای حتی Intel هم طول می کشه تا پس از Release یک پلتفرم کم کم باگها و مشکلاتش رو رفع کنه. ایضا” برای AMD هم همینطوره. حالا AMD وسعش کمتره نسبت به اینتل، پس با تاخیر بیشتری این کار رو همیشه انجام داده. شما دقت کنید AMD حتی برای گرافیک هاش هم دیر به دیر اقدام به Release آپدیت درایور می کنه، پس میشه حدس زد، هنوز AMD باید برای سازگاری X570 و رایزن 5000 کار بیشتری باید انجام بده.

    مورد دوم، برای خود من که پلتفرم های AMD و Intel برای بررسی به دستم میرسید، سه چهار باری اتفاق افتاده که پس از جاگذاری پردازنده روی مادربرد، سیستم کار نکرده، بوت نشده، عکس العمل نداشته، رفتار های عجیب از خودش نشون داده، ولی من خوب کشتی میگیرم با سیستم، اینقدر بالا و پایین میکنم، گاهی دو روز وقت صرف می کنم تا بالاخره راه اندازیش کنم. منتها من فرصت این کارو رو دارم، اما یک فروشنده فرصت وقت تلف کردن برای حل فنی مشکل رو نداره، اون موظفه سریع سیستمی که فروخته رو در اختیار مشتری بگذاره، نمیتونه به مشتری بگه حالا صبرکن دو سه روزه داریم کار می کنیم روش بلکه سیستم روشن بشه! اصلا فرصت چنین کاری نیست، به محض اینکه ببینن یه پردازنده جواب نمیده نهایت یکی دو بار تست می کنند و سریع عودت میدن به سازنده.

    مورد سوم، تجربه خود من، طی سالهای 96 تا الان که بررسی می کنم، یک بار مادربرد اینتل خرابی داشتیم که بررسی نکردیم و عودتش دادیم، مشکل از بایوس بوده و نه پردازنده. یک بار هم اتفاق افتاده که پس از چند بار جاگذاری پردازنده روی مادربرد، هر کاریش کردم سیستم روشن نشده که اونهم یه 2700X بود با یه مادربرد X470 رده بالا. آمار خرابی من به 5 مورد هم در ظرف 4 سال گذشته نمیرسه ولی بیشترین گیر و گرفت مربوط به سیستم های AMD بوده و خوب مسلمه، اینتل پول بیشتری داره در بخش توسعه نرم افزاری و درایوری به همین خاطر اینتل خیلی خیلی موفق تر از AMD عمل می کنه. این موضوع ربطی به خوبی و بدی شرکت ها نداره، اگر همونقدری که اینتل پول داشت، AMD هم می داشت، شاید خیلی بهتر از اینتل می تونست نواقص رو بهتر و زودتر برطرف کنه.

    و مورد آخر که به نظرم میتونه تاثیر گذار باشه، وقتی شرکت ها، چه AMD و چه Intel، میخوان زور بزنن در رقابت بازار پیروز بشن، همه اش هول میزنن که زودتر از رقیب محصول به بازار بدن، این باعث میشه قبل از اینکه زمان کافی برای بررسی و رفع ایرادات احتمالی سپری بشه، محصول نارس و کال به بازار برسه. یه کم تاخیر گاهی بد نیست، اینتل هم اگر هول بزنه و فقط برای اینکه از قافله عقب هست تند تند محصول بیرون بده، بعید نیست چنین مشکلاتی را در آینده از اینتل هم مشاهده کنیم. کمی صبر و بررسی بیشتر، اگرچه باعث میشه از بازار عقب بیفتن اما در عوض، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری میشه.

    پاسخ
    • Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
      28 بهمن 1399 در 9:25 ب.ظ

      ممنون آقای ابیشی از تجربیاتتون و یک سوال
      شما که می گید رایزن پیشنهاد می کنید برای شرکت ها و یا حرفه ای ها که کار های سنگین و پروژه های مهم کار می کنن هم رایزن پیشنهاد می دید؟

      پاسخ
      • Avatar آرمین ابیشی گفت:
        28 بهمن 1399 در 11:39 ب.ظ

        صد در صد پیشنهاد میدم. خوشبختانه پردازنده های AMD در ایران گارانتی دارند.

        پاسخ
    • Avatar امید دینداری گفت:
      29 بهمن 1399 در 1:55 ق.ظ

      آقای ابیشی سلام
      من خودم حرف های شما رو قبول دارم
      یه دلیل دیگه که من بخوام اضافه کنم که تو تجربه دیدم
      مشکل تو شکل طراحی سوکت های amd هستش که متاسفانه کافیه گرد و خاک نشسته باشه تو بخش مادربرد و اگه دسترسی به اسپری خشک با کیفیت نداشته باشید متاسفانه مادربرد های amd به شدت میتونن اذیت بکنن شما رو ضمن اینکه اصن ارور های خروجی شما رو متوجه این اتفاق نمیتونه بکنه

      پاسخ
    • Avatar محمد امین گفت:
      29 بهمن 1399 در 1:55 ب.ظ

      ممنون اقای ابیشی موفق باشید

      پاسخ
  10. Avatar مهرداد گفت:
    28 بهمن 1399 در 5:09 ب.ظ

    من مشکلاتی هم تو 1600x داشتم بعضی مواقع تو گیم ها کاملا فریز میشد!حتی با ارتقای خنک کننده سی پی یو! اونم نه در یک گیم! در تمامی گیم ها! ولی متاسفانه بعد از 15 روز دوندگی و توضیح مشکل به گارانتی کننده ها هیچ کس هیچ مسئولیتی رو قبول نکرد و گفتن که سالمه! تمامی قطعاتش رو هم دادم تست کنن! حتی مجبور شدم هارد هم ارتقا بدم! ولی یه مدت واقعا رو مخ بود! حالا منکر عملکرد ای ام دی نیستم! ولی من مصرف کننده با این حال که میدونم اینتل نسبت به عملکردش گرونه و با اومدن نسل رایزن خیلی ها قید اینتل رو زدن بازم میگم بی دردسر ترین و بهترین کیفیت رو داره!یعنی طوری شده اصلا دیگه حرف بعضی از دوستان برام تعجب اوره! اون از نسل fx که کلا فاجعه بود که تو اون نسل هم8150 داشتم سمپرون صد رو هم داشتم نسل اول رایزن رو هم داشتم هر سه رو مخ ترین پردازنده ها بودن!بازم چرا تعصبی نگاه میکنن نمیدونم!یا فقط با نگاه کردن به امار قضاوت میکنن و مصرف کننده نیستن! یا واقعا فن بازی درمیارن

    پاسخ
  11. Avatar محمد کرماجانی گفت:
    28 بهمن 1399 در 4:15 ب.ظ

    ممنون از آرمین عزیز

    پاسخ
    • Avatar آرمین ابیشی گفت:
      28 بهمن 1399 در 5:17 ب.ظ

      من از شما ممنونم مهندس کرماجانی عزیز که اجازه دادین این خبر رو من کار کنم. 😉

      پاسخ
      • Avatar محمد کرماجانی گفت:
        29 بهمن 1399 در 9:04 ق.ظ

        اختیار دارید بنده کی باشم بخوام به شما اجازه بدم 🙂

        پاسخ
        • Avatar بی نام گفت:
          1 اسفند 1399 در 1:00 ب.ظ

          خوب به هم نون قرض میدهید!!!!!!!!
          مجله سخت افزار کجا و سایتش کجا!
          متاسفم، آدمها چقدر عوض شدن!!!!!!

          پاسخ
          • Avatar آرمین ابیشی گفت:
            1 اسفند 1399 در 5:46 ب.ظ

            آقای مهندس کرماجانی دوست عزیز منه. خیلی هم کارش درسته. چی خیال کردی 😀
            حالا نگاه کن ها، یه خبر این همه الم شنگه نداره. در یک رسانه باید هم اخبار مثبت رو پوشش داد و هم اخبار انتقاد آمیز. هر دو تا رو باید پیش برد تا بی طرفی حفظ بشه.

      • Avatar بی نام گفت:
        30 بهمن 1399 در 7:45 ب.ظ

        مشخصه با هدف بوده کارتان!!!!!!!!!!
        من از سال 72 تا اواخر کار مجله سخت افزار رو مطالعه میکردم با مدیریت آقای حسینی
        اطلاعات فروشگاه بزرگ MindFactory که به مراتب مشتریان بیشتری نسبت به منبع شایعه مورد بحث دارد و قابل‌اعتمادتر به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد خرابی پردازنده‌های AMD Ryzen 5000 به هیچ وجه بالاتر از حد معمول یا بیشتر از پردازنده‌های اینتل نیست.
        حالا متاسفانه اخبار جهت دار پخش میکنند!

        پاسخ
        • Avatar آرمین ابیشی گفت:
          1 اسفند 1399 در 12:45 ق.ظ

          لااله الا الله

          پاسخ
        • Avatar اینتل گفت:
          17 اسفند 1399 در 1:51 ق.ظ

          سرجدت راستشو بگو مشکلت چیه؟

          پاسخ
  12. Avatar pejman گفت:
    28 بهمن 1399 در 2:53 ب.ظ

    😂😂😂😂😂😂😂😂
    جالبه اینتله معیوبه
    AMDهای سوخته وخراب
    تو انتخاب لغاتم هنر خاصی به کار میبرین
    بنابر فروش و اسمبل خرده فروشیا باشه اون سال که نسل هفتم اینتل رو میفروختم وکلی کیس برام برگشت خورد.منم میرفتم توییتر جنجال به پا میکردم.
    در هرصورت اگر واقعیت داشته باشه بنظرم اصلا برای مشتری هاش خوب نیست و کلا بدنامی به بار میاره.منجمله خودم که طرفدارشم

    پاسخ
  13. Avatar بی نام گفت:
    28 بهمن 1399 در 1:41 ب.ظ

    آقای ابیشی الان خیلی خوشحالی!!!!!!!
    “گزارش وحشتناکی از آمار بالای خرابی این پردازنده‌ها و مادربرد‌های سری 500 ارائه کرده است”
    اولا هنوز چیزی نه تایید شده و نه رد شده شما در بوق و کورنا می دمید!
    تعصب چقدر؟!!! از شما انتظار نداشتیم باید بیطرف بود چه اینتل یا amd یا انویدیا یا هر شرکت دیگر
    تعلقات خاطر ما نباید باعث کوری ما شود!!!!!!!

    پاسخ
    • Avatar محمد کرماجانی گفت:
      28 بهمن 1399 در 4:13 ب.ظ

      سلام و عرض ادب.
      حقیقتا بنده هیچ نکته متعصبانه ای ندیدم توی این مطلب.
      منبع خبری مطمئن هست اما خبر رسمی نیست.
      تعلق خاطری وجود نداره دوست عزیز. هر قطعه‌ای خرابی داره و این برای هر شرکتی ممکنه پیش بیاد چیز عجیبی نیست بخصوص با توجه به مشکلات تولید tsmc و روند پیچیده توليد پردازنده.
      متشکرم

      پاسخ
    • Avatar آرمین ابیشی گفت:
      28 بهمن 1399 در 5:22 ب.ظ

      برادر چرا باید خوشحال باشم؟ من خودم دارم به مردم پیشنهاد سیستم های AMD X570 و پردازنده های AMD Ryzen 5000 میدم. اگر یه توک پا تشریف بیارین در بخش پیشنهاد سیستم و کامنت هاش خودتون میتونید مشاهده کنید.

      پاسخ
    • Avatar pejman گفت:
      28 بهمن 1399 در 5:33 ب.ظ

      خوشحالی نداره
      مقاله 7700k و gtx 970 رو هم اگه کاربر قدیمی اینجا باشی یادت میاد اونا هم جنجال کردن .و سایت سخت افزار پوشش داد

      پاسخ
    • Avatar اینتل گفت:
      17 اسفند 1399 در 1:53 ق.ظ

      علاوه بر بی نام بی … هم هستی! از نظر تو بیطرف ینی طرفدار AMD :))

      پاسخ
  14. Avatar علی گفت:
    28 بهمن 1399 در 1:40 ب.ظ

    به نظر من یکی از مزخرف ترین خبرهایی که خوندم این بوده که شما اینتلی ها اون رو نوشتید !!!!
    بندگان خدا شما که عاشق اینتل هستید برید اون آشغال ها رو با فناوری 10 سال پیش رو بخرید آخه چرا دارید حرف های احمقانه می زنید ؟
    دوست عزیز من خودم بالای 22 ساله که AMD دارم دیدم چجوری زبال آت و آشغال های اینتل بعد از یک مدت چطوری در میره برید برای کسی اینها رو بگید که چیزی از شعور و مطالعات بویی نبرده باشه
    در ضمن AMD تولیداتش رو به TSMC سرده نه به ایران خودرو و سایپا که با هر کیفیتی خودرو رو اسمبل می کنن
    در ضمن اگر مادربردهای X570 آشغال باشن چرا توی دو سال گذشته هر کسی خریده اینقدر رضایت داشته
    سوما : اگر پردازنده ای در همان موقع بازگشایی جعبه مشکل داشته پس کدوم احمقی اون رو تایید کرده و خودتون هم توی متن نوشتید باید تست های زیادی روی هر پردازنده انجام بشه بعد از اونها بسته بندی میشه
    چهارما : آخه فرغون های اینتل مگه می تونن خراب بشن چون اصلا چیزی نداره که خراب بشه خخخخخ
    خوشم میاد شما اینتلی ها هر کاری و توطئه ای که می کنید و هر چیزی که می گید هیچ فردی که عقل و شعور داشته باشه زیر بارش نخواهد رفت و بسه چقدر دروغ و تهمت به AMD می زنید ؟؟
    به قول یک مسئول سابق که می گفت : باباجون آب رو بریز اونجا که می سوزه چرا آب رو جای دیگه می ریزی ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    • Avatar موآلیم گفت:
      29 بهمن 1399 در 1:21 ق.ظ

      با این ساختار کلام، انتظاری از محتوا نداریم.

      پاسخ
      • Avatar علی گفت:
        29 بهمن 1399 در 3:18 ب.ظ

        وقتی که اینتل بر اساس یک مشت تقلب و حقه بازی یک عمر کرده و همیشه دست به دامان دروغ ها و نتایج تحریف شده هست دیگه نیازی به این دروغ پردازی ها نیست اونی که تجربه داشته باشه خیلی خوب می دونه که اینتل 10 ساله که دست به هیچ نوآوری نزده و فقط داره با دستکاری نتایج بنچمارک ها توی بازار می فروشه
        تازه شما هم می تونی اگر حرفی ندارید پست پایین مطلب بنده نزاری
        من توی این 22 سال هر وقت AMD داشتم به هیچ مشکلی برنخوردم چون واقعا عالی و با جون و دل کار می کنه
        مشکلات شمایی که فرمایش دارید می تونه به خاطر عدم هماهنگی رم شما با مادربرد و یا هاردتون باشه که همش کرش می کنه و الی هیچ مشکلی در پردازنده وجود نداره

        پاسخ
        • Avatar موآلیم گفت:
          29 بهمن 1399 در 5:50 ب.ظ

          شما یک لطفی بکن این قسمت ها رو ماژیک هایلایت بکش…
          “اینتل 10 ساله که دست به هیچ نوآوری نزده”
          “فقط داره با دستکاری نتایج بنچمارک ها توی بازار می فروشه”
          “22 سال هر وقت AMD داشتم به هیچ مشکلی برنخوردم”
          بعد یه سوال داشتم؛ “عالی و با جون و دل” توصیف کارکرد پردازنده است؟
          حتما رمز موفقیت amd هم ایمان و عمل صالح هستش.

          پاسخ
    • Avatar مرتضی گفت:
      29 بهمن 1399 در 5:57 ب.ظ

      از مدیریت سایت انتظار بیشتری داشتیم.
      نمایش این حجم از توهین و فضیحت بخرج دادن واقعا شایسته نیست.

      پاسخ
      • Avatar اینتل گفت:
        17 اسفند 1399 در 1:54 ق.ظ

        از این ببعد نداشته باش تا چشات در بیاد :))

        پاسخ
  15. Avatar علی گفت:
    28 بهمن 1399 در 1:28 ب.ظ

    تنها چیزی که به ذهنم میرسه اینه که این شرکت برای جلب توجه خبری این آمار رو منتشر کرده، با آماری که این شرکت میده یعنی amd از 1 میلیون سی پی یو رایزین 5000 که توی 3 ماه آخر سال 2020 عرضه کرده 200هزار خرابی باید داشته باشه 😐

    پاسخ
  16. Avatar پیمان گفت:
    28 بهمن 1399 در 12:24 ق.ظ

    خوب اورکلاک نکنن

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      28 بهمن 1399 در 1:50 ب.ظ

      پردازنده ها رو بردن برای انجام عملیات هک کردن و بعد اونها رو سوزوندن و بعدش بردن گارانتی که یک نو رو ازشون بگیرن مثالش همین بزرگترین حملات هکری که چند روز پیش اتفاق افتاد
      شاید در این بین هم تعدادی اورکلاکر رفتن خواستن ببینن می تونن تا چه حدی اونها رو اورکلاک کنن و توی INSTAGRAM بزارن بعدش دیدن که تحت فشار وحشیانه پردازنده مورد دار شده گفتن بریم از شرکت یک نو رو بگیریم و حالش رو ببریم
      اونوقت اینتلی ها می خوان از این قضیه سوء استفاده کنن و بگن فرغون های تولید شده به دست اینتل می تونه دو تا چرخ داشته باشه و ترمز دستی هم داره
      متاسفانه اینتل سابقه بسیار کثیف و نجسی در تولید شایعات و دروغ ها و کلاهبرداری های عظیمی از مشتریان خودش داره که بی نهایت هستش
      در اولین گام باید عرض کنم که این شرکت اسرائیلی هست و تمام اطلاعات شما رو ارسال می کنه و دومین نکته هم ضعف بسیار عظیم امنیتی در محصولات اینتل هستش
      سوما : فناوری بسیار کهنه و قدیمی با قدمت 10 سال در تولید یک سری آشغال تکراری که فقط فرکانس بوست افزایش پیدا می کنه
      چهارما : سابقه تجریف و تغییر در نتایج به دست آمده در بنچمارک ها و همه به نفع خودش هستن
      پنجما : مصرف بسیار بالای برق که به گفته کارشناسان توانایی گرم نگه داشتن یک پینت هاوس زیر 300 متر رو در دمای 30- درجه به راحتی گرم می کنه
      ششما : طول عمر بسیار کم قطعات اینتل بنده بالای 22 ساله که AMD دارم همیشه سربلند و پرافتخار بوده برام و هیچوقت من رو ناامید نکرده حتی یک مورد گرمایش زیاد و یا سوختن هم ندیدم و یا حتی نشنیدم چون دو تا از دوستام مغازه دارن و AMD می فروشن
      هفتما : اگر جنسی خراب باشه طرف می بره گارانتی و یک سالم اون رو می گیره
      حالا شما اینتلی ها برید و اون آت و آشغال های اینتل رو بخرید و بازم فکر کنید که خیلی زرنگی کردین و هوش تون خیلی بالاست

      پاسخ
      • Avatar آرمین ابیشی گفت:
        28 بهمن 1399 در 7:17 ب.ظ

        داداش یه کم آب خنک بخور وسط این همه عصبانیت از اینتل.

        خیلی خوبه AMD رو دوست داری و خوشحالم ازش راضی هستی. این مهمترین چیزه.

        ولی Intel و AMD هر دو ذاتا شرکت های چند ملیتی بین المللی هستند، یعنی از ملیت های مختلف آدم داخلشون هست و با همه ی کشورها هم همکاری دارند. این را هم بدانید مالک اصلی هر دوی اینها مطلقا و منحصرا کشور آمریکا است و نه هیچ کشور دیگه.

        پاسخ
        • Avatar علی 2 گفت:
          29 بهمن 1399 در 12:18 ق.ظ

          همون طور که پشت صد 90 درصد شرکت های آمریکایی یک فراماسونر خوابیده،پشت اینتل هم یک فراماسونر جای خواب پهن کرده.والت دیزنی هم یکی از بهترین مثال هاشه.توی بازی ها هم اینا:Persian Gulf Inferno-Haree potter-Clive Barker’s Undying-Counter Strike-Resident Evil 6-Resident Evil 5-Devil May Cry 3-Zack and Wiki-Call Of Duty MW3 و … همگی یه طوری به اسرائیل و فراماسونر ها وصل می شن.اینتل هم از این قائده مثنثنا نیست.

          پاسخ
          • Avatar موسسه مصاف گفت:
            29 بهمن 1399 در 6:03 ب.ظ

            کلاس های فرهنگی تابستانه برای فرزند دلبندتان:
            تا زدن دلار با گونیا و نقاله – بالای منبر نشینی و امتناع از پایین آمدن – چگونه تئوری توطئه خلق کنیم؟ – تحلیل سیاست جهانی و اعلام آمادگی برای مدیریت آن

          • Avatar اینتل گفت:
            17 اسفند 1399 در 1:55 ق.ظ

            نه دیگه این ینی توهم و هذیان :))

  17. Avatar پارسا گفت:
    28 بهمن 1399 در 12:19 ق.ظ

    همیشه برای کارم از اینتل استفاده کردم و اصلی ترین دلیلم هم کمتر بودن خرابی و افت کارایی بوده. الان در زمینه سرورها و دیتاسنترها که حساسیت اصلی همین موضوع عدم خرابی هست اینتل حدود 98 درصد بازار را در اختیار دارد و ای ام دی کمتر از یک درصد. در زمینه دسکتاپ اما چون اصلی ترین عامل برای خرید فریم ریت بازی و موارد مشابه هست کمتر به طول عمر قطعه و افت کارایی در طولانی مدت توجه می شود. اما کسی مثل من که سیستم را برای رندرینگ خریداری می کنم و شاید تا ۱۰ سال هم از آن سیستم استفاده می کنم اولویت، اطمینان به خراب نشدن قطعه و کم بودن افت کارایی آن است.

    پاسخ
    • Avatar محمد کرماجانی گفت:
      28 بهمن 1399 در 4:15 ب.ظ

      سلام و عرض ادب.
      آمارهاتون اشتباه هست دوست عزیز.
      متشکرم

      پاسخ
      • Avatar پارسا گفت:
        29 بهمن 1399 در 4:06 ب.ظ

        بله حق با شماست دقیقش این هست:
        Server Market Share
        Last updated on the 17th of February 2021
        Intel:98.6 درصد
        AMD:1.4 درصد

        پاسخ
      • Avatar محمد گفت:
        29 بهمن 1399 در 4:11 ب.ظ

        cpubenchmark*net/market_share*html
        در این سایت به قسمت سرورها مراجعه بفرمایید.
        آخرین آمار درست سهم اینتل 98.6 درصد و سهم ای ام دی 1.4 درصد می باشد

        پاسخ
        • Avatar آرمین ابیشی گفت:
          29 بهمن 1399 در 4:47 ب.ظ

          آقا محمد عزیز،

          پایین همین صفحه اولین خط نوشته: This graph counts the baselines submitted to us

          یعنی آمار صرفا محدود به سیستم هایی است که اولا این نرم افزار Passmark رو نصب کردند و ثانیا نتیجه رو Submit کردند. دلیلی نداره همه ی سیستم ها این نرم افزارو نصب کنند و دلیلی نداره نتیجه تستشون رو Submit کنند. من خودم از بنچ مارک Passmark استفاده می کنم ولی تاحالا نتیجه اش رو submit نکردم چون نیازی نبوده.

          پاسخ
  18. Avatar bahman.gol گفت:
    28 بهمن 1399 در 10:44 ق.ظ

    مطمعنا شرکتی که گارانتی میکنه موظف هست با تعویض اون مشکل و حل کنه

    پاسخ
    • Avatar pejman گفت:
      28 بهمن 1399 در 2:46 ب.ظ

      خبر خوبی نیستش براAMD.
      و روی فروشش خیلی تاثیر میزاره.
      وبه قول خودت بزرگترین مزیتش گارانتی دار بودنشه.

      پاسخ
  19. Avatar امیر گفت:
    28 بهمن 1399 در 2:01 ق.ظ

    دو تا دلیل می تونه داشته باشه
    یکی اینکه چون tsmc در نهایت ظرفیت داره کار می کنه ممکنه این مشکل پیش اومده باشه یا شاید هم پین های پردازنده آسیب دیده باشه

    پاسخ
    • Avatar علی گفت:
      28 بهمن 1399 در 2:19 ب.ظ

      ربطی به شرکت سازنده چیپ نداره

      پاسخ
      • Avatar امیر گفت:
        29 بهمن 1399 در 11:59 ب.ظ

        چون پردازنده های amd به صورت پکیج هست و شرکت سازنده آنها رو عرضه می کنه ممکنه در هنگام یکپارچه کردن مشکل پیش بیاد و الان tsmc بیشترین فشار رو داره تحمل می کنه

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2

    راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • 2

    گوشی Xperia 1 VII سونی با پردازنده اسنپدراگون 8 الیت معرفی شد

  • راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف 1

    راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

آخرین بررسی‌ها

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

8.7

بررسی واترکولر سفید XPG LEVANTE X 240

8.9

بررسی پاور گرین GREEN 1000W GXD GOLD

9.5

بررسی کیت رم VENGEANCE 2x24GB CU-DIMM 8200MT/s CL40 کورسیر

9.1

تماشا کنید: بررسی گلکسی S25 و S25+: دوست‌داشتنی و نادیده گرفته‌شده

آخرین مطالب دینو

در خانه کفش نپوشید؛ عادتی کوچک با فواید بزرگ برای سلامت

درآوردن کفش بیرون خانه ممکن است یک رسم فرهنگی…

  • استفاده از فناوری در سنین بالا خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

  • این استراتژی ساده کاهش وزن از کالری‌شماری مؤثرتر است!

  • حقیقتی جذاب درمورد شهاب‌ سنگ‌ هایی که با زمین برخورد می‌کنند

  • شنا در آب سرد می‌تواند بدن شما را در سطح سلولی تغییر دهد

  • مطلب بعدی مشکل شارژ اپل واچ با آپدیت watchOS 7.3.1 برطرف نشده است
  • مطلب قبلی حالت های ورزشی واچ فیت هواوی – ساعت هوشمندی برای ورزشکاران
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف

    راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • پردازنده‌های Arrow Lake Refresh اینتل بخشی از سری Core Ultra 200 خواهند بود

  • چین مونتاژ ابرکامپیوتر خود در فضا را آغاز کرد

  • فروش بازی GTA V

    دوازده سال گذشته است؛ اما بازی GTA V همچنان با قدرت می‌فروشد

  • افزایش قیمت اینترنت اپراتورها

    با این سرعت افتضاح اینترنت، اپراتورها حتی نباید قیمت را یک درصد گران کنند!

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • 2

    گوشی Xperia 1 VII سونی با پردازنده اسنپدراگون 8 الیت معرفی شد

  • راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2

    راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

  • راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف 1

    راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • اصلاح خودسر تعرفه‌ها توسط اپراتورهای گوشی 1

    کلافگی اپراتورها از بی‌توجهی: تعرفه‌ها را طبق قانون اصلاح می‌کنیم!

تبلیغات

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    مهدیار گفته است:
    شرکت X پردازنده ۹۸۰۰ رایزن به مادربرد ۶۷۰ هیرو. زده کارشناس...
  • Avatar
    مجتبی گفته است:
    نشت نور در تلویزیون‌ها و مانیتورها مشکل رایجی است که معمولاً...
  • Avatar
    ایمان چراغی گفته است:
    گوشی سامسونگ A55
  • Avatar
    Siya گفته است:
    نه دادا من چنتا بازی قدیمی که با سیستم جدید اولترا...
  • Avatar
    Fury گفته است:
    منظور اجرا در بهترین حالت خوب قطعا اگر بنا ب اجرا...
  • Avatar
    کاکا گفته است:
    RX580جواب مید خوبع
  • Avatar
    Babak spider گفته است:
    داش این کارت از نظر قدرت خام نصف ps5 هستش هنوزم...
  • Avatar
    سامان گفته است:
    هنوز منتشر نشده چرا الکی قضاوت میکنی؟
  • Avatar
    حسن گفته است:
    یعنی تا این بدبخت شده ؟! بستنی یخی هم بفروشه
  • Avatar
    زهرا گفته است:
    سلام وقت بخیر من با لپتابم فیلم ک میبینم یا مقاله...
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف 1
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
28 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
27 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
23 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
20 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
19 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
15 اردیبهشت 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » پردازنده مرکزی » گزارش: آمار خرابی پردازنده های AMD RYZEN 5000 و مادربردهای X570 بسیار بالاست!

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود