در خبر تازهای که منتشر شده، وب سایت رسمی «پلی استیشن» (PlayStation) «استودیو ژاپن» (Japan Studio) را از لیست استودیوهای خود حذف کرده و دیگر این نام را در بین تیمها نمیبینیم. در ادامه جزییات بیشتر حذف Japan Studio از لیست استودیوهای پلی استیشن به صورت رسمی را بخوانید.
حذف Japan Studio
وب سایت پلی استیشن دارای صفحهای است که در آن نام تمام استودیوهای سونی از جمله Insomniac ،Naughty Dog و Guitar را لیست میکند. از ماه گذشته (همان طور که توسط PushSquare مشاهده شد و توسط بایگانی اینترنتی ثبت شد)، این صفحه استودیو ژاپنی خود را در لیست قرار داد و از آن به عنوان «استعداد دیرینه برخی از اصلیترین عناوین پلی استیشن» یاد کرد. با این که آن صفحه همچنان وجود دارد؛ اما دیگر استودیو ژاپن در میان اسامی آن دیده نمیشود. به جای آن Team Asobi، استودیوی سازنده بازی از قبل نصب شده پلی استیشن 5 با نام Astro’s Playroom در این لیست آورده شده است.
VGC به طور انحصاری در ماه فوریه گزارش داد که سونی، استودیو ژاپن خود را در اول ماه آوریل برای یک سازمان جدید مجددا سازماندهی خواهد کرد و اکثر قریب به اتفاق کارمندان توسعه آن را ترک کردند. توسعه دهنده برجستهApe Escape ،Gravity Rush و Knack متوجه شد که اکثریت قریب به اتفاق کارکنان توسعه آن پس از تمدید قرارداد سالانه آنها قبل از سال تجاری بعدی شرکت که از اول آوریل تمدید میشود، گروه را ترک کردهاند. با این حال همچنان بومی سازی و کارکنان تجاری در جای خود باقی مانده و تیم Asobi به عنوان یک استودیوی مستقل در داخل Sony Japan به کار خود ادامه خواهد داد. برخی از کارمندان استودیو ژاپن به تیم Asobi پیوستهاند، در حالی که برخی دیگر به دنبال کارگردان Silent Hill و Gravity Rush، «کیئیچیرو تویاما» (Keiichiro Toyama) که سال گذشته ژاپن استودیو را ترک کرد، به استودیوی جدید «بوکه» (Bokeh) پیوستند.
علت حذف Japan Studio از لیست استودیوهای پلی استیشن
افرادی که از موضوع حذف این استودیو آگاهی داشتند به VGC گفتند که استودیو ژاپن سونی در سالهای اخیر سود کافی نداشته و ظاهرا سازنده میخواسته بازیهایی را خلق کند که با امید به داشتن جذابیت جهانی، در ابتدا مورد توجه بازار ژاپن قرار بگیرد، در حالی که پلی استیشن قصد داشته بازی ساخته شده از انواع محبوب جهانی باشد که استودیوهای درجه یک آن تولید میکنند. گزارش VGC تایید مقاله بلومبرگ از نوامبر سال گذشته بود که میگوید سونی ژاپن به حاشیه رانده شده و تیمهای توسعه آن کنار گذاشته شدهاند. رئیس پلی استیشن «جیم رایان» (Jim Ryan) چندین بار این روایت را کمرنگ جلوه داد و در ماه دسامبر ادعا کرد که ژاپن همچنان یک بازار بسیار مهم برای Sony Interactive Entertainment است. Famitsu بعدا مصاحبهای با رایان منتشر كرد كه در آن گفته بود همه استودیوهای SIE را مهم میداند و همچنان به پشتیبانی از ساخت بازیهای ژاپنی برای پلی استیشن 5 ادامه میدهد.
استودیو ژاپن پلی استیشن در سال 1993 تاسیس شد و علاوه بر کمک به توسعه دهندگان دیگری از جمله FromSoftware ،Bluepoint و Q-Games، موفق شد عناوین نمادینی مانند Ape Escape ،Patapon و Gravity Rush را ایجاد کند. نظر شما درباره حذف Japan Studio از لیست استودیوهای پلی استیشن به صورت رسمی چیست؟ دیدگاههای خود را برای ما بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید