چند نفر از مدیران سابق CD Projekt Red، یک استودیو جدید در نوا اسکوشیا، واقع در کشور کانادا تاسیس کردهاند. آنها نام استودیوی مستقل خود را Rebel Wolves (گرگهای شورشی) گذاشتهاند. بنیانگذاران آن کنراد توماشکیوچ، یاکوب سامالک، هردو زمان حضور خود در CD Projekt بر روی پروژههای The Witcher 3 و Cyberpunk 2077 کار کردهاند.
از کارگردانی بازی Witcher 3 تا حضور در پروژه Cyberpunk
توماشکیویچ کارگردانی بازی The Witcher 3 را برعهده داشت و در زمان توسعه بازی Cyberpunk نیز نقشهای متعددی از جمله معاون توسعه بازی، کمک کارگردان بازی و مدیر تولید را ایفا کرده بود. توماشکیویچ به علت اتهامات وارد شده در رابطه با آزار و اذیت همکاران، مجبور به ترک CD Projekt شده بود. هر چند مدتی بعد بیگناه شناخته شد، اما بعد از مدتی در مدرسه فیلم ورشو مشغول به کار شده بود. حالا پس از تاسیس استودیوی Rebel Wolves او به عنوان مدیرعامل و مدیر بازی استودیو فعالیت خواهد کرد.
یاکوب سامالک نویسندهی Cyberpunk 2077
یاکوب سامالک، عنوان نویسنده اصلی بازی Cyberpunk 2077 و همچنین بسیاری از DLCهای بازی Witcher 3 را بر عهده داشته است. اما حالا او به عنوان کارگردان هنری در استودیو Rebel Wolves کار خواهد کرد. او CD Projekt را تقریبا همزمان با توماشکیویچ ترک کرد و بعد از آن به عنوان مشاور داستانسرایی و نویسنده مستقل بازیهای ویدیویی مشغول به کار شد.
بدنه اصلی استودیو Rebel Wolves را اعضای CD Projekt تشکیل میدهند
به غیر از این دو، ده نفر دیگر از کارمندان با تجربهی CD Projekt نیز به این استودیوی تازه تاسیس پیوستهاند. در بین آنها میتوان توسعه دهندگان بازیهایی مانند Shadow Warrior 2 و Thronebreaker را دید. در حال حاضر این استودیو قصد دارد تعداد کارمندان خود را تا حدود 80 کارمند گسترش دهد، اما توماسکیویچ و سامالک، اعلام کردهاند که فعلا قصد دارند استودیو Rebel Wolves را به عنوان یک استودیو نسبتا کوچک و متمرکز بر روی یک کار نگه دارند.
توماسکیویچ در رابطه با برنامههای خود گفته است:
بنابراین ما بسیار خوشحال و مفتخریم که قبلاً موفق به امضای قرارداد با تعدادی از بهترین هنرمندان، کدنویسان و طراحان صنعت {بازی} شده ایم. ما نمیتوانیم با {استودیوهای بزرگ} از نظر بزرگی یا شهرت رقابت کنیم، اما میتوانیم چیزی به همان اندازه جذاب را ارائه دهیم: محیطی که توسعهدهندگان میتوانند بزرگ فکر کنند، رویاهای خود را دنبال کنند و بر کار خود احساس مالکیت کنند.
توماسکیویچ چیز زیادی در مورد اولین پروژه استودیو خود نگفته است. تنها چیزی که میتوان از صحبتهای او متوجه شد، این است که آنها بر روی ساخت یک بازی RPG فانتزی تاریک تمرکز کردهاند. او تنها گفته به دنبال طراحی چیزی هستند که تا حد امکان به یک بازی RPG رومیزی نزدیک باشد.
ما می خواهیم احساس یک جلسه بازی RPG رومیزی را بازسازی کنیم، جایی که گزینههای شما نامحدود به نظر میرسد، جایی که جهان به انتخابهای شما واکنش نشان میدهد، جایی که هر تصمیمی مهم است.[ما می خواهیم] جام مقدس RPGهای کامپیوتری را بسازیم.
حفظ فاصله با CD Projekt در اولویت است
در حال حاضر این استودیو مشغول طراحی یک فرنچایز جدید برای خود است. با توجه به سابقه حضورشان در CD Projekt باید مراقب باشند در هنگام طراحی فرنچایز خود تا حد امکان از ایجاد شباهت بین آن با چیزی که در سری بازیهای The Witcher و Cyberpunk 2077 وجود داشته جلوگیری کنند چرا که ممکن است همین موضوع برای این استودیوی نوپا مشکل ایجاد کند. بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا در مورد IP خاص استودیو Rebel Wolves چیزی بشنویم. اما توماسکیویچ قول داده که در این زمینه کاملا شفاف عمل کند.
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید