تا پیش از این تنها چند فریم و رندر از یک ایدهی مفهومی در اینترنت منتشر شده بود که به ساخت یک کنسول قابل حمل از GameCube اشاره میکرد اما ظاهرا یک یوتیوبر به همین موضوع اکتفا نکرده و خودش دست به کار شده تا به ایده ساخت کنسول GameCube قابل حمل جامه عمل بپوشاند.
- کنترلر شش دکمه Genesis نینتندو برای کنسول Switch منتشر میشود
- رکورد سریع ترین فروش کنسول بازی به پلی استیشن 5 رسید
جزئیات کنسول GameCube قابل حمل
ریشههای ایدهی ساخت این کنسول قابل حمل از سال 2005 سرچشمه میگیرد. بله! دقیقا از آن سالها یک عکس گرافیکی در اینترنت دست به دست میشد که یک کنسول GameCube را در حالت یکپارچه و قابل حمل نشان میداد. همین موضوع یوتیوبر GingerOfOz را تحریک کرد تا بعد از سالها برای واقعی کردن این ایده گام بردارد. این موضوع را باید مد نظر داشته باشید که مینیاتور کردن یک کنسول مدرن به اندازه کافی سخت است اما میدانید چه چیزی سختتر از آن است؟ اینکه برای ساخت آن ایدهای که در سر دارید، حتی سخت افزار واقعی نیز وجود نداشته باشد! به همین دلیل این یوتیوبر مجبور شد تا برای به ثمر رساندن ایدهی خود اقدام به تولید چند سخت افزار به صورت جداگانه و برای نخستین بار کند.
او موفق شد تا این قطعات را با استفاده از یک پرینتر سه بعدی طراحی و سفارشیسازی کند تا بتواند ظاهر کلی کنسول نینتندو را بازسازی کند. برای طراحی این موضوع باید اندازهی کلی سازه و مقیاس کلی رندر را هم در نظر گرفت. علاوه بر آن یک صفحه نمایش LCD که در واقع مانند درب آن قرار خواهد گرفت و یک لولای قوی و درست برای باز و بسته کردن آن از نخستین چالشهای این یوتیوبر بوده است. ظاهرا او برای ساخت این لولا از کنسول تاشو نینتندو 3DS الهام گرفته است. البته این تنها قطعهای نیست که از این کنسول الهام گرفته شده است. جوی استیک قابل حمل این کنسول نیز از یک کنسول 3DS الهام گرفته شده است، چرا که دکمهها در درون بدنهی کنسول فرو میروند تا در هنگام بسته شدن درب آن، آسیبی به آنها وارد نشود.
درون این کنسول نیز کمی چالش برانگیز بوده چرا که باید یک درایو دیسک در داخل آن قرار میگرفت پس هم در طراحی و هم در سخت افزارها چالش اضافی به وجود آمد. ساخت نهایی فایلهای ROM (که بازیهای روی دیسک پخش میکند) در مرحلهی بعدی این یوتیوبر قرار داشته اما از آنجایی که بازیهای کنسول Wii کاملاً با GameCube سازگار بود، همه بازیهای کتابخانه آن کنسول کاملاً روی این کنسول نیز قابل اجراست. به دلیل محدودیت فضا در داخل محفظه، تنها فضای کافی برای دو باتری قابل شارژ وجود داشت که کمتر از یک ساعت و نیم شارژ برای بازی کردن نگه میدارد.
شاید نکتهی قابل توجه این حرکت آنجا باشد که بدانید کسی که در مرحلهی اول این کنسول را با گرافیک کامپیوتری طراحی و در اینترنت منتشر کرده بود، در واقع قصد داشت تا تمرینی با نرم افزار 3D max انجام دهد. بله او در حال گذراندن دورهی دانشجویی خود بوده و آن طرح را طراحی کرده و در اینترنت منتشر کرده است تا به نوعی مهارت خود را به چالش بکشد.
ایول.