بعد از خبر معرفی رسمی دنباله جدید بازی جنگ ستارگان، این بار شاهد پشتیبانی بازی Star Wars Jedi: Survivor از رهگیری پرتو و دیگر ویژگیهای مربوط به کنسولهای نسل بعدی هستیم. همین طور به نظر میرسد که کار روی این نسخه جدید، قبل از انتشار Fallen Order آغاز شده است. با جزییات بیشتر در ادامه ما را همراهی کنید.
- Star Wars Jedi: Survivor نام دنباله جدید بازی جنگ ستارگان
- دنباله بازی Star Wars Jedi Fallen Order انحصاری کنسولهای نسل بعدی
- نمایش بازی Star Wars Jedi Fallen Order 2 در جشن جنگ ستارگان 2022
پشتیبانی بازی Star Wars Jedi: Survivor از رهگیری پرتو
استودیوهای «ریسپاون» (Respawn Entertainment) و «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) روز گذشته به صورت رسمی از نسخه جدید Star Wars Jedi: Survivor در جریان رویداد جشن جنگ ستارگان در آناهیم کالیفرنیا رونمایی کردند. شما میتوانید تریلر معرفی رسمی بازی Star Wars Jedi: Survivor را نیز تماشا کنید.
در طی این رونمایی تایید شده است که بازی فقط برای PC و کنسولهای نسل بعدی عرضه میشود. همچنین کارگردان بازی «استیگ اسموسن» (Stig Asmussen) به StarWars.com گفت که نسخه Survivor از قابلیت «رهگیری پرتو» (Ray-Tracing) و سایر ویژگیهای مربوط به کنسولهای نسل بعدی مانند زمان بارگذاری سریعتر و کنترلر «دوال سنس» (DualSense) پلی استیشن 5 پشتیبانی میکند.
اسموسن همچنین فاش کرد که استودیوی «ریسپاون» (Respawn) ایدههای طوفانی خود برای Survivor را حتی قبلتر از انتشار Fallen Order شروع کرده است. در آخر نیز مشخص شد که عنوان جدید موضوع کلی بقا برای کال و خدمهاش را برجسته میکند.
شایعات قبلی، در کنار این واقعیت که ناشر قصد دارد یک «مالکیت معنوی» (IP) بزرگ را در همان سه ماه منتشر کند، به عرضه این دنباله در اوایل سال 2023 اشاره میکند. با این حال، الکترونیک آرتز تنها یک بازه عمومی برای انتشار Star Wars Jedi: Survivor در سال 2023 را ارائه کرده است و باید منتظر اطلاعات بیشتری در این باره باشیم.
توضیحات اسموسن درباره قابلیت رهگیری پرتو
من فکر میکنم بزرگترین قابلیت یک بازی، بهرهمندی از رهگیری پرتو یا نورپردازی است. این ویژگی به ما امکان میدهد نورپردازی را در زمان واقعی، همیشه و با کیفیتی انجام دهیم که بسیار فراتر از هر چیزی است که قبلا تولید کردهایم. از آن جایی که این قابلیت به صورت همزمان است، ما میتوانیم تغییرات را بلافاصله با تغییر دادن نورپردازی مشاهده کنیم. این بدان معناست که ما زمان بیشتری برای پرداخت نهایی کار داریم. به این معنی که میتوانیم بیشتر تکرار کنیم و نتایج بهتری بگیریم که صحنهها احساس واقعی بودن بیشتری داشته باشند.
فراتر از آن، ما درایوهای سریع و شگفتانگیزی روی کنسولها داریم که به ما اجازه میدهند تا حجم زیادی از محتوا را به سرعت بارگیری کنیم. من همیشه روی استریم ابازیهایی که صفحه بارگذاری ندارند، کار کردهام. این واقعیت که این کنسولها دارای چنین فضای ذخیرهسازی سریعی هستند، کار را آسانتر کرده است.
توضیحات اسموسن درباره زمان شروع ساخت نسخه جدید
حتی قبل از این که Jedi: Fallen Order را به پایان برسانیم، به طور جدی شروع به کار کردیم و ایدههایی در مورد این که بازی دوم میتواند چه باشد داشتیم. موارد زیادی از Jedi: Fallen Order را که میدانستیم میخواهیم حتما در نسخه بعدی بازی داشته باشیم، کنار هم گذاشتیم. برخی از آنها به دوست داشتن، موضعگیریهای بیشتر برای مبارزه، یا این که با داستان به کجا میرویم، چگونگی تکامل و رشد کال و خدمه او، نحوه نزدیک شدن به دنیاها و سطوح موجود بازی برمیگردند.
[…] کل این بازی درباره بقا است. به همین دلیل است که آن را Star Wars Jedi: Survivor نامیدیم. آنها در دوران تاریکی هستند و کال و خدمه هر کاری برای زنده ماندن خود انجام میدهند. آنها با افرادی ارتباط برقرار میکنند که در مواقع دیگر ممکن است نامطلوب تلقی شود. برخی از آنها در تریلر به تصویر کشیده شدهاند و من نمیخواهم چیزی را لو بدهم. من نمیخواهم چیزی را خراب کنم، متاسفم!
نظر شما درباره پشتیبانی بازی Star Wars Jedi: Survivor از رهگیری پرتو چیست؟ آیا برای تجربه این دنباله جدید هیجانزده هستید؟ اگر از طرفداران این فرانچایز پرطرفدار هستید، برای ما از تجربیاتتان با این عنوان بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید