توسعه دهندگان iOS برای اپلیکیشن هایی که روی App Store قرار می دهند محدودیت هایی دارند که از جمله آنها حد حجمی است. این حد 2 گیگابایت بوده و اگر چه اپلیکیشن های بسیاری تا پیش از آن بار خود را می بندند، اما بازی ها و به ویژه عناوین معروف ناچارند کیفیت گرافیکی خود را قربانی این کاهش حجم نمایند. خوشبختانه اپل در اقدامی تازه این حد را افزایش داده و به 4 گیگابایت رسانیده است.
به این ترتیب انتظار داریم بازی هایی با گرافیک بالاتر، پرداخت پرجزییات تر و روند بازی متنوع و طولانی تر از گذشته را بر روی آیفون و آیپد ببینیم؛ بازی هایی که جزء جزء توان دستگاه را استخراج می کنند. البته این رشد حجمی خود با یک اعلان احتیاط همراه است، چرا که فرضا کاربران آیفون 16 گیگابایتی خود را در محدودیت آزار دهنده ای خواهند دید و ممکن است آنها را ناچار به ارتقاء نماید، بنابراین خوب است که کاربر در ابتدای خرید ظرفیت داخلی مورد نیازش را به خوبی بسنجد.
البته حجم در بازی بیشتر به کیفیت و دقت بافت ها مربوط میشه گوشی های موبایل باید این توانیایی را داشته باشند در کنار این موضوع نور پردازی خود را افزایش دهند مثلا بتوانند گیم انجین ها نسل امروز را در خود پیداه سازی کنند مانند Unreal Engine 4 که Tegra X1 این اجازه را میدهد اون وقت حتی اگر از بافت های کیفیت متوسط استفاده بشود به دلیل استفاده از فیزیک واقعی تابش و بازتاب نور بسیار واقعی تر میشه بازی در کنار استفاده از Shader ها مانند SSS پوست انسان که نور داخلش برود و بازتاب کند و جلوه های ویژه مانند ذره های آتش این ها باعث میشوند که یک بازی گام بزرگی بردارند گوشی های موبایل که خوشبختانه این اتفاق دارد پیش می آید.