اینتل در درایور گرافیکی جدیدی (25.20.100.7155) منتشر کرده که قابلیت تبلیغ شده Integer Upscaling را که البته اینتل با عنوان Retro Scaling آن را خطاب میکند، در خود جای داده است. این قابلیت یک سوییچ تعبیه شده در Graphics Command Center خواهد بود که در زمان فعال شدن بازیهای قدیمی با وضوح پایین را ارتقا بخشیده و مدلهای پیکسلی را بهتر به نمایش میگذارد. حالت قبلی یعنی Bilinear Upscaling باعث میشد که تصاویر بهبود یافته کمی تار به نظر برسند.
چنین امکانی به مانند یک هدیه الهی برای کسانیست که به انجام بازیهای قدیمی تحت شبیه سازها یا حتی بازیها مستقل جدید با سبک گرافیکی قدیمی میپردازند.
این قابلیت اما تنها برای گرافیکهای مجتمع نسل یازده فراهم شده که در پردازندههای 10 نانومتری Ice Lake حاضر هستند. اینتل در حال حاضر Ice Lake را در فرم مدلهای ولتاژ پایین و پکیج کوچک تولید میکند که نوت بوکها و تبدیل شوندهها را هدف گرفتهاند. گرافیکهای قدیمی نسل 9.5 به این قابلیت دسترسی نخواهند داشت. تنها کمپانی دیگری که چنین قابلیتی را ارائه میدهد، انویدیا است و حتی این شرکت نیز قابلیت Integer Upscaling را محدود به گرافیکهای سری تورینگ جدید خود کرده. هر دو این شرکتها از فیلترهای قابل برنامه ریزی سود جستهاند به جای اینکه به سایه زنهای قابل برنامه ریزی روی بیاورند. اینتل در حال حاضر این قابلیت را در حالت Beta معرفی کرده.
واقعا هم برای نوستالژی بازها مثل یک هدیه الهی میمونه. بی صبرانه منتظر گرافیک های اختصاصی سری X اینتل هستیم.
#JustIntel 😡
#iLoveTechnology B-)