بدون شک یکی از مهمترین عناوین بازی که خبر انتشار آن امسال اعلام شد، مربوط به بازی Deus Ex: Mankind Divided می باشد. این بازی در قسمت جدید خود با ژانر نقش آفرینی و اکشن به سطوح جدیدی از دنیای آینده و داستان علمی تخیلی سایبرپانک قدم گذاشته و قرار است به خوبی در ادامه مسیر نسخه قبلی بازی یعنی Human Revolution ظاهر شود. روز گذشته بود که کمپانی Eidos Montreal تریلر این بازی را منتشر کرد و نشان داد حالا نوبت آن رسیده تا پس از چهار سال عنوان جدید و جذابی به سری Deus Ex اضافه کند. توسعه دهندگان این بازی علاوه بر اینکه کنسول ها را برای انتشار این بازی هدف قرار داده اند، به پلتفرم PC هم جایگاهی ویژه قائل شده اند. کاربرانی که نسل جدید کارت های گرافیک را در اختیار دارند، می توانند از عملکرد و کیفیت تصاویر بهتری در این بازی بهره مند شوند چون Mankind Divided قرار است از رابط کاربردی برنامه نویسی فوق العاده دایرکس 12 و همینطور فناوری خیره کننده ای ام دی به نام Tress FX 3.0 پشتیبانی کند.
فناوری Tress FX اولین بار در بازی تام رایدر نسخه 2013 به کار گرفته شد که جلوه های ایجاد شده در موهای شخصیت اصلی بازی گیمرها را به وجد آورد. بعد از این بازی دیگر شاهد استفاده جدی از این فناوری نبودیم تا اینکهEidos اعلام کرد قرار است از نسخه سه آن در بازی Deus Ex: Mankind Divided استفاده کند. اگر بخواهیم به صورت کوتاه به این بازی اشاره کنیم باید گفت داستان اتفاق افتاده در این نسخه ادامه وقایع مربوط به حادثه Aug می باشد، زمانیکه موجودات شهری با ساختار مکانیکی تکمیل شده در سراسر جهان کنترل ذهنی و بدنی خود را از دست داده و باعث مرگ میلیون ها انسان بی گناه شده اند. بعد از وارد شدن به سال 2029 میلادی دوره اوج این موجودات مکانیکی به سر رسیده و جزء نیرو های رانده شده و بخش جدای جامعه تلقی می شوند. شما باید وارد فضایی شوید که جرم و جنایت و ترور برای ایجاد توطئه ای بزرگ به منظور سرپوش گذاشتن روی کنترل آینده بشر به خدمت گرفته شده اند.
با این اوصاف بازیهای امسال مثل کیش ادمکش و ندای وظیفه هم از dx12 پشتیبانی خواهند نمود.
حس خوبی به این بازی دارم می دونم که بازی موفقی می شه.
Tomb Rider با Tress FX 1.0 که عالی کار شده بود ببین 3.0 می خواد چی بشه DX12 هم که جای خودشو داره باز می کنه.