هر زمان که اسم سگا در میان باشد، خصوصا افراد متولد دهه 60 و 70 به یاد خاطرات کودکی خود میافتند که کنسول این کمپانی ژاپنی نقش پر رنگی در آنها داشتند. در آن زمان کنسولهای سگا و نینتندو در صنعت بازیهای کامپیوتری انقلابی را رقم زده بودند، هر چند که اکنون این دو در بخش کنسول، جای خود را به سونی و مایکروسافت دادهاند. با این حال کمپانی هایی همچون SEGA پتانسیل این را دارند که هر زمان یک محصول انقلابی دیگر را وارد بازار کنند. هدست واقعیت مجازی عرضه نشده کمپانی Sega یکی از محصولاتیست که اگر چه فعلا خبری از آن نیست و وارد بازار نشده، اما به نظر میرسد می تواند راه خود را به بازار در آینده پیدا کند.
نینتندو در گذشته هم پردازنده Super FX را به منظور ارتقا قابلیتهای گرافیکی در برخی از بازیهای Super Nintendo توسعه داده و حتی این کمپانی با سونی بر روی یک نمونه کنسول همکاری کردند که بعدها تبدیل به کنسول پلی استیشن شد. در همان کمپانی سگا مشغول توسعه کنسول Sega CD بود و موفق شد با افزونه 32X کیفیت گرافیکی بازیها را با کنسول Genesis به سطح جدیدی ارتقا دهد.
اجرای بازی های قدیمی با هدست واقعیت مجازی عرضه نشده کمپانی Sega
از آن زمان هر دو کمپانی سگا و نینتندو در زمینههای متفاوتی از صنعت گیمینگ راه خود را ادامه دادند. نینتندو لوازم جانبی Power Glove و Super Scope و پلتفرم سه بعدی Virtual Boy را عرضه کرد. سگا هم تجاربی را در بخش واقعیت مجازی کسب کرد. با این حال هدست واقعیت مجازی سگا هیچ گاه برای کنسولهای خانگی تولید نشد. بر اساس اطلاعات جدیدی که از این محصول منتشر شده، هدست واقعیت مجازی سگا از لحاظ طراحی شباهت های زیادی به هدستهای واقعیت مجازی امروزی داشته است. اما از آنجایی که هیچگاه این محصول راهی به بازار پیدا نکرد، در مورد مشخصات فنی آن اطلاعاتی یافت نشد. مختصر اطلاعاتی که از این محصول در دسترس است، از طریق اسناد پتنت، اسناد بازرگانی، حساب های دست اول و حضور در نمایشگاهها به دست آمده است.
طبق اطلاعاتی که از طریق تماس با Kenneth Hurley، هم بنیان گذار Futurescape Productions که با کمپانی سگا بر روی SEGA VR با عنوان Nuclear Rush همکاری داشته، Hurley توانسته از طریق این محصول یک دیسک متعلق به 26 سال پیش را که حاوی سورس کد کامل بازی بوده، همزمان با کد و ابزار بازی دیگری اجرا کند که اتفاقی بسیار قابل توجه است. وی حتی قادر بوده که یک بازی قدیمی را بر روی تجهیزات واقعی امروزی اجرا کند. این اطلاعات به نوع خود جالب توجه هستند و احیای عناوین قدیمی و اجرای آنها با فناوری واقعیت مجازی میتواند هیجان انگیز باشد. باید دید آیا این قابلیت در آینده از طریق هدستهای واقعیت مجازی سگا یا دیگر کمپانیها در اختیار کاربران قرار می گیرد یا خیر.
بیشتر بخوانید: سگا زمان انتشار بازی Yakuza Kiwami 2 را برای PC و ایکس باکس وان اعلام کرد
دیدگاهتان را بنویسید