همانطور که اطلاع دارید تیم سرخ به زودی نسل جدید فناوری بهبود فریم ریت و کیفیت تصویر خود را در GDC 2022 به نمایش میگذارد که قرار است کیفیت بصری و عملکرد بهتری را نسبت به نسخه فعلی ارائه دهد. حالا خوش بختانه به لطف وب سایت Videocardz زمان معرفی AMD FSR 2.0 که تاریخ 17 مارس (26 اسفند) است را در اختیار داریم.
- عملکرد و کیفیت فوق العاده AMD FSR 2.0 – فناوری آینده تیم سرخ قدرتمندتر از گذشته
- طراحی مشکی رنگ نسخه مرجع گرافیک RX 6950 XT – جذاب و تاریک
- آیا AMD به دنبال ارائه FSR 2.0 در GDC است؟
اطلاعات ارائه شده بر پایه اسلایدهای رسمی هستند. همانطور که گفتیم FSR 2.0 در تاریخ مذکور معرفی میشود که 6 روز زودتر از رویداد GDC 2022 خواهد بود، جایی که این فناوری Upscale به شکل فنی ارائه خواهد شد. ظاهرا عنوان Deathloop یکی از اولین بازیهاییست که از FSR 2.0 پشتیبانی میکند و اتفاقا در اسلایدها با چند مقایسه ذکر شده است.
زمان معرفی AMD FSR 2.0
FSR 2.0 کیفیت تصویر بسیار بهتری در تمام حالتها و وضوحها ارائه میدهد اما AMD هیچ نکتهای را درباره بهبود عملکرد تایید نکرده. این فناوری بر پایه داده موقتی خواهد بود و از Anti Aliasing بهینه شده استفاده میکند. در کل به نظر میرسد شاهد رقیبی قابلتر برای Nvidia DLSS 2.0 هستیم.
تیم سرخ تایید کرده که FSR 2.0 نیازی به سخت افزار اختصاصی یادگیری ماشین ندارد. با این حال اشاره نکرده که کدام گرافیکها پشتیبانی خواهند شد. در عین حال آنها تایید کردهاند که در بازیهای پشتیبانی شده تحت محصولات و پلتفرمها مختلف (متعلق به خود AMD و رقبا) شاهد بهبود فریم ریت هستیم.
در نهایت فعلا استفاده از داده موقتی و Anti Aliasing داخلی به همراه کیفیت تصویر بالاتر از FSR 1.0 تایید شده است. همچنین متن باز بودن کُد و پشتیبانی از سخت افزارهای غیر AMD تایید نشده. اسلایدها در واقع تنها یک تیزر از جلسه GDC 2022 هستند و انتظار داریم که اطلاعات کاملتری در تاریخ 23 مارس (3 فروردین 1401) منتشر شود.
به علاوه AMD تایید کرده که RSR یا Radeon Super Resolution در تاریخ 17 مارس (26 اسفند) منتشر میشود (از طریق درایور جدید). RSR در واقع همان FSR است که در سطح درایور برای همه بازیها قابل استفاده خواهد بود. در این میان دو نکته مهم حائز اهمیت است، RSR تنها با گرافیکهای Radeon RX 5000 و بالاتر سازگار است و همچنین کیفیت پایینتری را از FSR ارائه میدهد زیرا الگوریتم افزایش مقیاس تمام فریم را شامل میشود.
دیدگاهتان را بنویسید