مدتی است که از انتشار بازی FIFA 16 می گذرد و در این فاصله بخشی از نقاط ضعف و قدرت این بازی بر دوست داران و منتقدان آن آشکار شده است. با این حال اکثر هواداران فیفا 16 این بازی را تنها بر روی یک پلتفرم تجربه می کنند و اغلب از نوع نمایش این بازی بر روی سایر پلتفرم ها بی خبرند. شاید شما هم جزو آن دسته از گیمر هایی باشید که اکنون مشغول تجربه ی نسخه ی نسل هشتمی این بازی بر روی کنسول PS4یا XboxOne خود هستید و کنجکاوید تا بدانید آیا نمایش بازی فیفا 16 بر روی کنسول رقیب نیز دقیقاً به همین سبک و سیاقی است که بر روی کنسول شما اجرا می شود یا خیر. اگر این گونه است می توانید از طریق مشاهده ی بخش بعدی این متن حس کنجکاوی خود را بر طرف سازید.
اعضای گروه ریخته گری دیجیتال به تازگی مقایسه ای را میان دو نسخه ی PS4 و XboxOne از بازی فیفا 16 ترتیب داده اند تا از این طریق بتوانند پی به تفاوت های احتمالی این دو نسخه از بازی ببرند. بر طبق این مقایسه ی فنی هیچ کدام از افکت های به کار رفته در ساختار دیداری این بازی و همچنین سیستم نورپردازی یا نحوه ی مدل سازی پیاده شده در آن، تفاوت خاصی با یکدیگر در دو نسخه ی یاد شده ندارند و نحوه ی اجرای بازی (حتی در قالب فریم به فریم) نیز در هر دو پلتفرم یاد شده کاملاً یکسان به نظر می رسد. حتی نرخ فریم این دو بازی و عدم نوسان کلی آن در طول انجام مسابقات نیز دقیقاً مشابه با یکدیگر بوده و هیچ گونه تفاوتی در آن احساس نمی شود. بد نیست بدانیم که نرخ فریم بازی فیفا 16 در هنگام نمایش کات سین های پیش از مسابقات و همچنین در هنگام انتخاب زاویه ی دوربین Be a Pro در طول مسابقات (که بازیکنان را از زاویه ی پشت سر و درون زمین به نمایش در می آورد) ، به طور دقیق بر روی عدد 30 قفل می شود و در حین انجام بازی نوسان محسوسی را در آن مشاهده نمی کنیم. اما در هنگام استفاده از زاویه ی دوربین عادی و پیش فرض، این نرخ فریم بر روی عدد 60 قرار می گیرد و باز هم شاهد هیچ گونه نوسان قابل توجهی در آن نیستیم. ضمن این که ثبات نرخ فریم مذکور، در هر دو نسخه ی PS4 و XboxOne از بازی فیفا 16 دقیقاً مشابه با یکدیگر بوده و هیچ تفاوت قابل اتکایی در آن مشاهده نمی شود. بنا بر این خصوصیات فنی و دیداری بازی فیفا 16 بر روی هر دو نسخه ی کنسولی این بازی در نسل هشتم دقیقاً به یک سبک و سیاق است و هیچ تفاوت خاصی با یکدیگر ندارد. تنها تفاوت قابل ذکر این بازی بر روی دو کنسول مذکور، به محتوا های اضافه ی کنسول XboxOne مربوط می شود که در بخش تیم ها و بازیکنان کلاسیک حاضر در این نسخه (و همچنین نسخه ی مربوط به Xbox 360) نمود می یابد و آن هم به دلیل قرار دادی است که اعضای فیفا با کمپانی مایکرو سافت بسته اند. بنابر این اگر جزو دارندگان یکی از دو کنسول XboxOne یا PS4 هستید و بیم آن را دارید که مبادا بازی فیفا 16 بر روی کنسول رقیب بهتر اجرا شود می توانید از این بابت آسوده خاطر باشید چون مابین نسخه های کنسولی و نسل هشتمی این بازی هیچ تفاوت قابل ذکری از لحاظ فنی و تکنیکی وجود ندارد.
برای با خبر شدن از آخرین اطلاعات در زمینه تجهیزات الکترونیک، بازی ها و مطالب مختلف در زمینه تکنولوژی، کانال وب سایت سخت افزار در تلگرام را فراموش نکنید. اگر آخرین نسخه از این برنامه را روی موبایل یا رایانه نصب کرده اید تنها با کلیک کردن (یا تپ کردن) روی آدرس https://telegram.me/sakhtafzarmag می توانید در کانال ما عضو شوید.
زمان برتری کنسول سونی رو آشکار میکنه.
GDDR5