تبلت میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

بررسی میت پد 10.4 هواوی – یک تبلت اقتصادی و خوش قیمت

در روزهایی که به واسطه ویروس کرونا بسیاری از مدارس در سراسر کشور به صورت مجازی کلاس‌های خود را دایر می‌کنند، استفاده از تبلت توسط دانش‌آموزان بسیار رایج شده است. امروز با بررسی میت پد 10.4 هواوی یکی از تبلت‌های اقتصادی بازار در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

در دو سال گذشته که با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، مدارس در بسیاری از نقاط جهان به صورت غیرحضوری است، تبلت به ابزار کاربردی‌تری برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان تبدیل شده است. تا پیش از کرونا تبلت‌ها اسباب‌بازی مدرن کودکان امروزی به حساب می‌آمدند، اما اگر بخواهیم برای لحظه‌ای مانند بلاگرهای سرخوش اینستاگرامی فراموش کنیم که این ویروس مرگبار روزانه چندصد نفر از هموطنانمان را به زیر خاک می‌فرستند، باید بگوییم که از انگشت شمار جنبه‌های مثبت کرونا این بود که تبلت‌ها را به ابزاری کاربردی برای همگان تبدیل کرد.

دسترسی دانش‌آموزان به کلاس‌های آنلاین از طریق برنامه‌های آموزشی مانند شاد، برقراری تماس‌های ویدئویی با خانواده در زمان قرنطینه، برگزاری جلسات آنلاین در مواقع دورکاری و … از کاربردهایی هستند که در زمان کرونا، ارزش تبلت‌ها را بیشتر از همیشه به ما نشان دادند. با استقبالی که بازار جهانی از گجت‌های الکترونیکی مانند تبلت در دوران کرونا به عمل آورد، نیاز بازار به محصولات اقتصادی از همیشه بیشتر خود را نشان داد. با این حال، برای انتخاب تبلت خوش قیمتی که به خوبی از پس کارهای مورد انتظار برآید، کار چندان آسانی نیست.

بررسی میت پد 10.4 هواوی

Huawei MatePad 10.4 یکی از تبلت‌های اقتصادی بازار به حساب می‌آید که امروز تصمیم به بررسی آن گرفته‌ایم. پس اگر به دنبال خرید یک تبلت اقتصادی نه چندان گرانقیمت هستید، به شما توصیه می‌کنیم با ادامه این مطلب همراه ما باشید. لازم به ذکر است که این تبلت از سمت نمایندگی رسمی هواوی در ایران و به مدت 2 هفته برای بررسی در اختیار وبسایت سخت‌افزارمگ قرار گرفته است.

محتویات جعبه

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

در جعبه تبلت که سفید رنگ طراحی شده و نقش خود تبلت بر روی آن حک شده، به غیر از خود دستگاه، دفترچه راهنما، کابل شارژر USB-C، کابل تبدیل USB-C به 3.5 میلیمتری، شارژ 10 وات و پین جداکننده شیار سیم کارت جای گرفته است. با در نظر گرفتن اینکه در بسته‌بندی دیگر تبلت‌های بازار هم خبری از هدفون نیست و شارژر هم قرار است در آینده حذف شود، محتویات جعبه این تبلت کامل به نظر می‌رسد.

طراحی

تبلت میت پد 10.4 هواوی از نظر طراحی تا حد زیادی شبیه میت پد T10ای است که چندی پیش آن را بررسی کرده بودیم. با این حال، در مقایسه با آن ظاهری شیک‌تر و گرانقیمت‌تر دارد. بدنه این دستگاه در قسمت قاب پشتی کاملا یکپارچه و صاف طراحی شده است و هیچگونه خمیدگی ندارد. این بدنه فلزی از چهار طرف به فریم فلزی دور دستگاه متصل شده است. قسمت پشت تبلت بدنه ماتی نسبت به فریم نسبتاً براق دستگاه دارد ولوگوی هواوی به صورت افقی در مرکز آن هک شده است.

به غیر از لوگوی هواوی و اطلاعات سازنده دستگاه در قسمت پایین آن، محفظه دوربین‌ها و فلش در قسمت بالای سمت چپ (در حالت عمودی) تنها مشخصه‌هایی هستند که در قاب پشت دستگاه جای گرفته‌اند. محفظه دوربین برآمدگی چندان محسوسی ندارد و خوشبختانه قرار دادن آن بر روی سطح صاف و کار کردن باعث لق زدن دستگاه نمی‌شود.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

این تبلت تنها در یک رنگ خاکستری تیره (Midnight Grey) به بازار عرضه شده است. هرچند که تنوع رنگی می‌توانست برای این دستگاه بیشتر باشد، اما تنها رنگ در نظر گرفته شده برای آن زیبا است، البته اگر مشکل جذب اثر انگشت و لک در آن را نادیده بگیریم و یا دائما در حال تمیز کردن آن باشیم.

در لبه سمت راست (حالت عمودی) کلیدهای تنظیم صدای دستگاه جای گرفته‌اند. چهار میکروفون در راستای این کلیدها برای دریافت صدای همه جانبه در همین لبه فلزی قرار دارند. به سبک آیپدهای اپل، کلید پاور در این تبلت به لبه بالایی دستگاه منتقل شده است. دو بلندگو هم این کلید پاور را همراهی می‌کنند. در لبه سمت چپ تبلت تنها شیار سیم کارت و کارت حافظه قرار گرفته و لبه پایینی پذیرای پورت USB-C و دو بلندگوی دیگر است.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4
تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4
تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

وجود 4 بلندگوی در دو لبه بالا و پایین دستگاه می‌تواند نوید کیفیت صدای عالی را در این تبلت دهد. با این حال، متأسفانه جک 3.5 میلیمتری هدفون در این تبلت حذف شده است و این یعنی اگر از آن دسته از افرادی هستید که هندزفری از شما جدا نمی‌شود، همواره باید تبدیل 3.5 میلیمتری به USB-C که هواوی در جعبه این تبلت قرار داده را همواره با خود به همراه داشته باشید.

ابعاد این تبلت 245.2×154.96×7.35 میلیمتر است و چیزی در حدود 450 گرم وزن دارد. چیزی در حدود 81 درصد از سطح پنل جلوی میت پد 10.4 اینچی توسط نمایشگری با قطری به همین اندازه احاطه شده است. حاشیه‌های اطراف این نمایشگر از 4 طرف کاملا متقارن به نظر می‌رسند و به غیر از حاشیه بالایی (سمت راست در حالت ایستاده) که دوربین سلفی، سنسور نور محیطی و چراغ نوتیفیکیشن در آن قرار گرفته، هیچ مشخصه دیگری در قسمت جلو تبلت لحاظ نشده است.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

با در نظر گرفتن نحوه حک شدن لوگوی هواوی در پشت تبلت و قرار گیری دوربین سلفی، هواوی تبلت میت پد خود را با هدف کار در حالت افقی طراحی کرده است. با این حال، به غیر از زمان برقراری تماس‌های تصویری و ثبت تصاویر سلفی، به نظر نمی‌رسد که این موضوع اهمیت چندانی داشته باشد. به طورکلی مشخصاتی که هواوی در طراحی این تبلت در نظر گرفته به نظر کامل می‌رسد. نبود جک 3.5 میلیمتری اتفاق جالبی برای میت پد 10.4 نیست، اما هواوی با قرار دادن تبدیل آن در جعبه توانسته این کمبود را جبران کند. شاید تنها ایرادی که بتوان در بخش طراحی به این تبلت وارد دانست، عدم وجود رنگبندی است. رنگ‌های شاد و متنوع برای این دستگاه می‌توانست آن را به گزینه جذاب‌تری  برای قشر نوجوان و دانش‌آموز تبدیل کند.

صفحه نمایش

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

میت پد 10.4 اینچی همانطور که از نام آن نیز مشخص است، از یک نمایشگر 10.4 اینچی IPS با رزولوشن 2000×1200 پیکسل و تراکم پیکسلی 224 ppi بهره می‌برد.  نسبت ابعاد این نمایشگر 5 به 3 است و روشنایی در سطح 470 نیت ارائه می‌کند. بر روی کاغذ نمایشگری که هواوی برای میت پد خود در نظر گرفته، کاملا در حد و اندازه یک تبلت میان‌رده است. یکی از نکات مثبت این نمایشگر وجود سنسور نور محیطی است که امکان تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر را به بسته به نور محیط می‌دهد.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

در بخش تنظیمات این نمایشگر به سبک همیشگی محصولات هواوی، گزینه‌های کاربردی و مفیدی در نظر گرفته است. به غیر از تنظیم دستی و خودکار روشنایی صفحه، امکان فعال کردن Natural Tome (تنظیم رنگ نمایشگر براساس نور محیط)، تغییر دمای رنگ (سردی و گرمی)، فعال کردن حالت Eye Comfort (حذف نورهای آبی نمایشگر) در سطوح مختلف، فعال کردن حالت مخصوص مطالعه (eBook mode)، تم تاریک (Dark Mode) و Smart Resolution نیز در نظر گرفته شده است. به غیر از این موارد گزینه‌های معمول تنظیمات نمایشگر برای نمایشگر این دستگاه نیز لحاظ شده است.

تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی

نمایشگر میت پد هواوی از نظر کیفیت، دقت رنگ، روشنایی، زاویه دید و امکانات نرم‌افزاری درست همان چیزی است که از یک تبلت میان‌رده و اقتصادی انتظار می‌رود. هواوی طبیعتاً می‌توانست برای این تبلت از نمایشگرهای با تکنولوژی بهتر مانند AMOLED استفاده می‌کرد، اما در آن صورت قیمت نهایی دستگاه از ایده‌آل بودن فاصله می‌گرفت.

سخت‌افزار

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

میت پد 10.4 به چیپست میان‌رده ساخت شرکت هواوی، یعنی Kirin 810 مجهز شده است. این پردازنده دارای دو هسته سریع Cortex-A76 با سرعت 2.27 گیگاهرتز و 6 هسته کم‌مصرف A55 با حداکثر کلاک اسپید 1.88 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این تراشه 7 نانومتری هم از نوع Mali-G52 MP6 و از نوع 6 هسته‌ای است.

نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته دارای 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره است. این نسخه پایه تبلت میت پد 10.4 است و طبیعتاً میزان حافظه آن برای استفاده بلندمدت اصلا کافی نیست. اما خوشبختانه این دستگاه از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند و قابلیت افزایش حافظه از این طریق برای آن در نظر گرفته شده است.

 میت پد 10.4 هواوی

عملکردی که میت پد هواوی در بنچمارک‌ها از خود نشان داد، همان چیزی است که از یک محصول میان‌رده انتظار می‌رود. در مقایسه با تبلت‌های اندرویدی بازار نتایج کسب شده توسط این تبلت در سطح مطلوبی است. طبیعتاً اعداد و ارقام قابل قیاس با محصولات پرچمدار بازار نیست، اما در سطح یک تبلت میان‌رده سال 2020 رضایت بخش است.

بنچمارک تبلت میت پد 10.4 هواوی
بنچمارک تبلت میت پد 10.4 هواوی
بنچمارک تبلت میت پد 10.4 هواوی
بنچمارک تبلت میت پد 10.4 هواوی
بنچمارک تبلت میت پد 10.4 هواوی
بنچمارک تبلت میت پد 10.4 هواوی

سخت‌افزاری که هواوی برای میت پد 10.4 در نظر گرفته است، بالارده و مخصوص گیم نیست. طبیعتاً با 3 گیگابایت رم نیز نمی‌توان انتظار داشت که بازی‌های جدید و بروز در بالاترین سطح کیفیت اجرای روانی در این دستگاه داشته باشند. با این حال، در بررسی میت پد 10.4 هواوی ما به سراغ محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی رفتیم. بازی کالاف دیوتی موبایل در این تبلت به صورت پیش‌فرض با کیفیت گرافیکی متوسط و فریم ریت متوسط اجرا می‌شود که این با در نظر گرفتن مشخصات سخت‌افزاری میت پد ایده‌ال است. البته امکان تنظیم گرافیک و فریم ریت در بالاترین سطح کیفیت نیز برای این دستگاه وجود دارد، اما می‌توان انتظار داشت که نتیجه کار آنگونه که باید رضایت‌بخش نباشد.

کالاف دیوتی موبایل در تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

میت پد 10.4 هواوی برای انجام عملیات معمول و روزمره مانند دور زدن در شبکه‌های اجتماعی، برقراری تماس، ارسال پیام، استفاده از دوربین و تماشای فیلم و ویدئو عملکرد خوبی دارد. به‌طورکی سخت‌افزار میت‌پد هواوی را در نسخه پایه آن نمی‌توان به عنوان یک نقطه قوت در نظر گرفت. اما با توجه به بازه قیمتی آن، نقطه ضعف نیز به حساب نمی‌آید. این محصول در بازه قیمتی محصولات میان‌رده راهی بازار شده است و با این مشخصات و امکانات می‌تواند گزینه کاملاً ایده‌آلی برای استفاده دانش‌آموزان جهت تحصیل از راه دور و کار با برنامه‌های مدارس و آموزش آنلاین مانند شاد باشد.

برای این تبلت یک روش احراز هویت بایومتریک در نظر گرفته شده که تشخیص چهره است. این عملیات از طریق دوربین سلفی دستگاه میسر خواهد شد که سرعت نسبتاً خوبی دارد. به غیر از تشخیص چهره، راه‌های معمول دیگر تأمین امنیت مانند استفاده از رمز عبور و پین نیز برای میت پد 10.4 لحاظ شده است. علاوه‌براین امکان فعال کردن رمز برای هر برنامه به صورت جداگانه نیز در نظر گرفته شده است که این رمز می‌تواند رمز اصلی تبلت و یا چیزی کاملاً متفاوت از آن باشد.

تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی

2 بلندگو در لبه بالا و 2 بلندگو در لبه پایین این تبلت قرار گرفته‌اند که صدا را به صورت استریو به کاربر ارائه می‌کنند. این بلندگوها که توسط هارمن کاردن تیون شده‌اند، تجربه تماشای ویدئو و بازی را در این تبلت بسیار دلچسب می‌کنند. برای من که صدای ارائه صدای استریو در گوشی‌های هوشمند یک نعمت به حساب می‌آید، وجود 4 بلندگو در این تبلت بهترین اتفاق است. البته در بخش صوت این تبلت چندان بی عیب و نقص هم نیست. هواوی برای این دستگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون در نظر نگرفته است. هرچند که تبدیل این جک به USB-C در جعبه قرار دارد، اما نبود پورت اختصاصی هدفون یعنی امکان استفاده همزمان از هدفون و شارژر در میت پد 10.4 وجود ندارد. البته اینکه همچنان می‌توانید از هدفون‌هایی با پورت 3.5 میلیمتری با انتخاب خودتان استفاده کنید، خبر خوبی است.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

یکی دیگر از نکات مثبت این تبلت اینست که از قلم پشتیبانی می‌کند. برای افرادی که به کار با قلم در نمایشگرهای بزرگ عادت دارند، تبلت میت پد 10.4 می‌تواند یک گزینه اقتصادی کاملاً ایده‌ال باشد. البته باید در نظر داشته باشید که این تبلت در بسته بندی خود فاقد قلم است و در صورت نیاز باید آن را جداگانه خریداری کند.

پشتیبانی از قلم در تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
پشتیبانی از قلم در تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
پشتیبانی از قلم در تنظیمات میت پد 10.4 هواوی

نرم‌افزار

تبلت میت پد 10.4 با اندروید 10 که با رابط کاربری EMUI 10.1.0 شخصی سازی شده راهی بازار می‌شود. مانند دیگر محصولات جدید هواوی پس از تحریم آمریکا، این تبلت هم فاقد سرویس‌های موبایلی گوگل (Google Mobile Services) است. باوجود آنکه هواوی از زمان اعمال تحریم‌ها تا به امروز توانسته پلتفرم اختصاصی خود، یعنی Harmony OS 2 را با سرویس‌های موبایلی خودش (HMS) توسعه دهد. میت پد 10.4 همچنان دارای سیستم عامل اندروید است، با این حال HMS Core برای ارائه قابلیت‌های انحصاری هواوی در این دستگاه نیز حضور دارد.

با جایگزینی HMS به جای GMS دیگر برنامه‌های پیش‌فرض گوگل (Play Store، Play Services، Youtube، Gmail، Chrome و …) بر روی محصولات جدید هواوی از جمله میت پد 10.4 نصب نیستند. البته تعدادی از این برنامه‌ها را می‌توان از طریق مارکت‌های مختلف دریافت کرد. امکان استفاده از برخی دیگر از سرویس‌های گوگل هم از طریق نسخه وب (مانند یوتیوب) کماکان در دسترس است. با این حال، برنامه‌هایی مانند گوگل پلی سرویس و پلی استور امکان نصب و استفاده ندارد.

هواوی در طول این مدت توانسته جانشین‌هایی را برای برنامه‌های پیش فرض گوگل در محصولاتش ارائه کند که از جمله آنها می‌توان به مرورگر، تقویم، ایمیل و … اشاره کرد. فروشگاه اصلی میت پد جدید هواوی، App Gallery است که از طریق آن می‌توانید برنامه‌های مورد نظر خود را نصب کنید. به غیر از این برنامه، مارکت‌های جانبی دیگری مانند کافه بازار، Aptoid و APKPure هم برای نصب برنامه در دسترس هستند. در کنار تمام این موارد موتور جستجوی اختصاصی هواوی، یعنی Petal Search نیز می‌تواند به کاربران در یافتن برنامه‌های مورد نیاز خود کمک کند و برنامه‌های مورد نیاز آنها را از فروشگاه‌های مختلف در اختیارشان قرار دهد. با کمک پتال سرچ نصب هر برنامه‌ای که اراده کنید در محصولات هواوی ممکن است، هرچند که ممکن است برخی از برنامه‌ها برای اجرا پایشان را در یک کفش کرده و فقط و فقط استفاده را منوط به وجود سرویس‌های گوگل در دستگاه کنند.

یوتیوب در تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

باوجود مارکت‌های اندروید فراوان که برای نصب برنامه وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد که در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد. با این حال، کماکان اجرای یک سری از برنامه‌ها نیازمند وجود گوگل پلی سرویس است و این همچنان آزاردهنده است. خوشبختانه این ایراد در مقایسه با محصولاتی که پیش‌تر از هواوی بررسی کرده بودیم، بسیار کمتر شده و به عنوان مثال در اجرای برنامه‌هایی مانند اسنپ و تپسی دیگر به آن بر نخوردیم. این یعنی می‌توان امیدوار بود که در آینده با آپدیت‌هایی که هواوی برای محصولاتش ارائه می‌کند، نیاز اجرای برنامه‌ها به وجود سرویس‌های گوگل را به حداقل برساند.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

به صورت کلی محیط کاربری EMUI تفاوت چندانی با آنچه که پیش‌تر در گوشی و تبلت‌های هواوی دیده بودیم، ندارد. وجود تم تاریک یا همان Dark Mode به صورت یکپارچه در محیط تبلت از نکات مثبت این نرم‌افزار است. از دیگر امکانات کاربردی نرم‌افزاری این دستگاه می‌توان به فعال کردن منوی کشویی، ژست‌های حرکتی و روشن شدن نمایشگر با بلندکردن تبلت اشاره کرد.

تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی

قابلیت دیجیتال بالانس (Digital Balance) جهت کنترل زمان استفاده از تبلت توسط شخص بزرگسال یا کودکان، App Assistant؛ برای بالابردن عملکرد بازی، مسدود کردن اعلانات و Game Space برای ایجاد محیطی جداگانه برای بازی‌ها از امکانات در کنار قابلیت مولتی تسکینگ از امکانات دیگر در محیط نرم‌افزار این تبلت هستند. به‌طورکلی باوجود ایراداتی که همچنان در اجرای برخی از برنامه و بازی‌های نیازمند به سرویس‌های گوگل وجود دارد، محیط نرم‌افزاری هواوی در مقایسه با قبل بسیار بهتر شده است و می‌توان امیدوار بود که با بروزرسانی‌های آینده، این مشکلات نیز برطرف شود.

تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات میت پد 10.4 هواوی

دوربین

ما معمولاً از تبلت‌ها انتظار نداریم که به خوبی گوشی‌های هوشمند عکاسی و فیلمبرداری کنند و معمولاً هم نمی‌توانند از پس این انتظار برآیند. به طورکلی به نظر نمی‌رسد که سازندگان تبلت برای زمان زیادی را صرف دوربین این محصولات کنند. هواوی هم از این قاعده کلی مستثنی نیست. این شرکت دوربین اصلی میت پد 10.4 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کرده که تصاویری با اندازه 3264×2448 پیکسل ثبت می‌کند و می‌تواند با کیفیت 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این تبلت هم 8 مگاپیکسلی با امکان فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم است.

دوربین تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

دوربین اصلی میت پد 10.4 در نور روز و شرایطی که محیط به اندازه کافی روشن باشد می‌تواند تصاویر واضح با کیفیت مناسبی ثبت کند. رنگ‌ها در این تصاویر نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند اما جزئیات آنگونه که باید چشمگیر نیستند و با کمی بزرگنمایی وضعیت ناخوشایند می‌شود. فرقی ندارد که بخواهید در حالت زوم عکاسی کنید و یا پس از ثبت تصویر آن را زوم کنید، در هر حال، کیفیت کار مساعد نیست. با این حال، عکس‌های ثبت شده در حالت 1x قابل قبول هستند و چنانچه در شرایط نوری مناسب ثبت شوند قابلیت اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی را نیز خواهند داشت.

 این موضوعی است که شاید برای عکاسی شب یا در شرایط کم نور صادق نباشد. تصاویری که این تبلت چه با دوربین اصلی و چه با دوربین سلفی در محیط‌های تاریک ثبت می‌کند، نویز فراوانی داشته و چندان قابل استفاده نخواهند بود. با این حال، کاربرد اصلی دوربین سلفی حداقل برای تبلت‌های اینچنینی ثبت تصاویر سلفی با کیفیت در شب نیست. استفاده برای برقراری تماس تصویری و برگزاری جلسات آنلاین کاری یا تحصیلی از طریق اسکایپ، زوم و … کاربرد اصلی این دوربین است و سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین سلفی میت پد 10.4 از این نظر می‌تواند از پس مسئولیت خود برآید.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

نرم‌افزار دوربین در این تبلت بسیار ساده طراحی شده است. به غیر از حالت معمول عکاسی و فیلمبرداری، یک حالت Beauty برای تصاویر پرتره، Pro برای تنظیم دستی تنظیمات، پانوراما و HDR در نظر گرفته شده است. در بخش تنظیمات نیز امکان تغییر ابعاد عکس، فرمان صوتی، تغییر رزولوشن ویدئو، فریم ریت و … لحاظ شده است.

تنظیمات دوربین  میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات دوربین  میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات دوربین  میت پد 10.4 هواوی
تنظیمات دوربین  میت پد 10.4 هواوی

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی تبلت میت 10.4 هواوی

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی | 1x
نرمال
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی | زوم 6x
زوم
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی | HDR on
HDR
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
بدون HDR
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی | Flash on
فلش روشن
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی | Flash off
فلش خاموش
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی دوربین تبلت میت 10.4 هواوی

باتری

میت پد 10.4 به یک باتری 7250 میلی آمپرساعتی مجهز شده است که بر روی کاغذ و از نظر ظرفیت کاملا منطقی و ایده‌آل به نظر می‌رسد. خوشبختانه باتری این دستگاه تنها یک عدد بالا نبود و عملکرد آن در استفاده عملی و روزمره نیز خیره کننده بود. این دستگاه حتی با استفاده مداوم از آن و انجام عملیات پرمصرفی مانند بازی و دوربین باز هم در پایان روز درصد قابل قبولی شارژ داشت.

باتری تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

در تست بنچمارک PCMark در بررسی میت پد 10.4 هواوی این تبلت توانست زمان 14 ساعت و 54 دقیقه را به ثبت برساند که این یکی از بالاترین امتیازاتی است که تا امروز در میان تبلت‌های بررسی شده در لابراتوار سخت‌افزار به ثبت رسیده است. جدا از امتیاز خوبی که باتری میت پد 10.4 در بنچمارک کسب کرد، استفاده روزمره و حتی سنگین از این دستگاه هم نشان داد این دستگاه از نظر شارژدهی یکی از بهترین‌ها در رده خود به حساب می‌آید.

بنچمارک باتری  میت پد 10.4 هواوی
باتری  میت پد 10.4 هواوی
باتری  میت پد 10.4 هواوی
باتری  میت پد 10.4 هواوی

شارژری که هواوی برای این تبلت در جعبه قرار داده 10 وات (5 ولت/2آمپر) است. برای شارژ کامل باتری بزرگ این تبلت با این شارژر آرام به زمان زیادی در حدود 4 ساعت نیاز خواهید داشت. البته 50 درصد از ظرفیت باتری در حدود 1 ساعت و نیم شارژ خواهد شد و نیمه دوم کمی بیشتر طول خواهد کشید.  در بخش تنظیمات باتری گزینه Performance Mode در نظر گرفته شده که بهترین سطح از عملکرد دستگاه را ارائه خواهد کرد، با فعال کردن این حالت میزان مصرف باتری کمی بالاتر خواهد رفت. گزینه Power Saving Mode نیز با محدود کردن اپ‌های پس‌زمینه و سینک خودکار میزان مصرف باتری را کمتر از حالت استاندارد خواهد کرد. امکان مدیریت لانچ برنامه‌ها، مشاهده میزان مصرف هر برنامه و جزئیات مصرف باتری نیز در این قسمت در نظر گرفته شده است.

جمع‌بندی

میت پد 10.4 هواوی محصول سال 2020 این شرکت به حساب می‌آید که به واسطه سن آن از ظاهر مدرن و امروز بهره می‌برد. لبه‌های صاف، قرار گیری مناسب کلیدهای تنظیم صدا و پاور، حاشیه‌های اطراف نمایشگر و چهار بلندگویی که در دو لبه دستگاه قرار گرفته‌اند، از نکات مثبت در طراحی این تبلت هستند. نمایشگر این تبلت با در نظر گرفتن بازه قیمتی از کیفیت مناسب با روشنایی ایده‌الی برخوردار است و برای تماشای فیلم و عکس و انجام مکالمات تصویری یا آموزش آنلاین مناسب است.

چیپستی که هواوی برای میت پد 10.4 انتخاب کرده، گزینه خوبی است که به راحتی می‌تواند از پس اجرای عملیات روزانه و حتی اجرای بازی در کیفیت متوسط برآید. با این حال، میزان کم حافظه رم و داخلی در پایین‌ترین نسخه می‌تواند در استفاده بلندمدت از دستگاه ایجاد مشکل کند. عملکرد باتری این دستگاه با وجود سرعت پایین شارژر آن کماکان خیره کننده است. با این حال، شاید همچنان اصلی‎ترین ایراد این دستگاه هم به بخش نرم‌افزار آن و نبود سرویس‌های موبایلی گوگل بازگردد.

البته اگر بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم در مقایسه با یک سال گذشته پیشرفت هواوی در مدیریت این وضعیت به معنای واقعی تحسین برانگیز بوده و بسیاری از مشکلات ابتدایی کار تا به اینجا رفع شده‌اند. می‌توان امیدوار بود که در آینده نیز این مشکلات تا حد ممکن مرتفع شود و کاربران بتوانند با سیستم عامل هارمونی تجربه جدیدی از محصولات هواوی داشته باشند.

تبلت  میت پد 10.4 هواوی | Huawei MatePad 10.4

Huawei MatePad 10.4 2020 در بازار ایران با قیمتی در حدود 6 میلیون و 700 هزار تومان (نسخه 3+32 گیگابایت) راهی بازار شده است. در این بازه قیمتی اصلی‎ترین رقیب این تبلت، گلکسی تب A7 2020 سامسونگ به حساب می‌آید.

مزایا:
  • طراحی مدرن و زیبا
  • وزن ایده‌آل
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • بلندگوهای چهارگانه استریو
  • صدای استریو و باکیفیت
  • عملکرد خیره‌کننده باتری
معایب:
  • میزان کم حافظه رم و داخلی در نسخه پایه
  • نداشتن سنسور اثر انگشت
  • عدم اجرای بازی و برنامه‌های وابسته به سرویس گوگل
  • عملکرد نه چندان چشمگیر دوربین‌ها
  • سرعت پایین شارژ
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

میت پد 10.4 هواوی گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک تبلت با نمایشگر بزرگ برای تماشای ویدیو، برقراری مکالمات تصویری، انجام کارهای روزمره و بازی سبک با آن هستند. این تبلت همچنین برای دانش‌آموزانی که قصد انجام تکالیف مدرسه خود از طریق سامانه‌های آموزشی آنلاین و یا پیام‌رسان‌ها را دارند نیز گزینه بسیار ایده‌الی به نظر می‌رسد.

8.7امتیاز8.7سخت‌افزار8.2نرم‌افزار8.2صفحه نمایش8دوربین9.1صدا9.1طراحی9.2باتری9ارزش خرید

امتیاز: 4.2 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

7 دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    به جای اپ های گوگل میشه از اپ های جایگزین استفاده کرد مثلا یوتوب ونس جای یوتوب ….

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      بله. یوتیوب ونس جانشین خوبی برای نسخه اصلی یوتیوب هست و حتی امکانات کاربردیش هم بیشتره.

      • Avatar رضا گفت:

        این برنامه را من در گوشی نوکیا نصب کردم تا حداقل تبلیغات وسط پخش ویدئو دیگه نده برنامه را فکر کنم برای هواوی بودش از سه قسمت تشکیل شده و نصبت به اپ اصلی یکمی محدودیت ها را داره مثلا مثل اینکه رزلوشن 4k نداره اما من نمیدونم شاید در نسخه های جدیدتر بهتر شده باشه .

  2. Avatar مهمان گفت:

    خانم نوربخش شما خرید این محصول رو پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.